Proiect : Ceasuri de bord digitale

Creat de sboicu, Ianuarie 26, 2020, 03:14:19 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristiantutuianu

Felicitari !

Eu unul sunt interesat de acest proiect ! Astept cu nerabdare documentatia
Citat din: sboicu din Februarie 04, 2020, 11:56:18 PM
Am zis ca nu ma mai chinui sa fac ceasuri si fel si fel de chestii pentru ca pe mine nu ma intereseaza formatul vizual, cifrele sunt suficiente pentru mine, ce am urmarit a fost sa am informatiile pe ecran, toate o data.

Pe cine intereseaza, ma poate contacta si veedm cum rezolvam sa va ajut sa va faceti si voi asta daca nu reusesc in timp util sa pun aici documentatia.

Poate povestesti despre ce mai implica si formatul vizual .

acig

Mult suces!
Te voi urmari cu mare atentie !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Florio

Citat din: sboicu din Februarie 04, 2020, 11:56:18 PM
Gata.
succes.

Acum pot avea pe telefon prin WiFi direct de pe motor, urmatoarele informatii :

Temperatura motorului
Turatia
Orele de functionare
Trim
Presiunea
Tensiunea de la baterie/alternator
Consumul de combustibil instant
viteza in care se afla : F N R

Cost total 70RON plus cateva ore de munca si cercetare.
Urmeaza sa fac documentatia si apoi sa impartasesc cu voi.

Am zis ca nu ma mai chinui sa fac ceasuri si fel si fel de chestii pentru ca pe mine nu ma intereseaza formatul vizual, cifrele sunt suficiente pentru mine, ce am urmarit a fost sa am informatiile pe ecran, toate o data.
Puteti vedea in poze ce a iesit.

Eu ma declar multumit.
Pe cine intereseaza, ma poate contacta si veedm cum rezolvam sa va ajut sa va faceti si voi asta daca nu reusesc in timp util sa pun aici documentatia.

Pe mine m-ar interesa consumul instantaneu de combustibil.
Nu e doar o fantezie, deși anii de utilizare au arătat că se poate și fără. Dar în călătorii mai lungi, a avea o perspectivă asupra consumului instantaneu, este important. Mai ales că pot exista diferențe notabile, chiar la aceeași turație (în funcție de curenți, vânt, valuri)

Dell_ser

eu am un etek 175 si am montat o retea nmea2000 si la citire am un garmin  care se poate conecta la nmea2000. Imi afiseaza turatii, alarme, temp motor, consum instant si nivel rezervor ... inca nu ma toate datele de pe motor asa cum zice cartea c apot sa citesc dar nu ma avut timp necesar sa vad unde pierd informatie...
am mai instalat un modul wifi dar mai mult einformatii sunt legate de vant, directie... gps.
Pe diagnoza citesc o tona de informatii. Manintereseaza sa vad pe tableta sau pe garmin tot ce poate sa dea motorul prin nmea2000.
Pe viitor vreau sa conectez la retea senzorul de nivel apa, benzina, ulei...

pilu

Citat din: sboicu din Februarie 04, 2020, 11:56:18 PM

Am zis ca nu ma mai chinui sa fac ceasuri si fel si fel de chestii pentru ca pe mine nu ma intereseaza formatul vizual, cifrele sunt suficiente pentru mine, ce am urmarit a fost sa am informatiile pe ecran, toate o data.
Puteti vedea in poze ce a iesit.


Strict parerea mea ,cred ca turatia si trimul s-ar citi mult mai usor dintr-o privire daca sunt afisate sub forma unei imagini gen ceas analog

peb5

Florio, tu ai motor pe carburatie si nu are port NMEA.
Port NMEA2000 au motoarele pe injectie peste 40 CP si in general dupa 2010.
Suzuki nu are port NMEA indiferent de anul de constructie. La Suzuki se comercializeaza o interfata care are o anumita versiune de soft functie de anul de fabricatie si care transforma portul de diagnoza in NMEA, iar acesta costa in jur de 150 euro la Euronautica.
Pentru celelalte motoare se poate conecta direct, fara astfel de interfete.

Florio

Citat din: peb5 din Februarie 06, 2020, 07:55:02 PM
Florio, tu ai motor pe carburatie si nu are port NMEA.
.............

Ooo dar știu asta, eu am un oldtimer :) .
Eu caut o metodă, un debitmetru, un device, care să indice consumul instantaneu.
Am zis că între atâția băieți isteți e bine să stric o vorbă.  Cine știe? Poate apare o idee :)

Restul informațiilor, există în bord: turație, indicator de trimm, indicator de voltaj acumulator, presiune ulei.

peb5

Exista debitmetre conectate prin NMEA2000.
Daca ai retea pe barca, cumperi un astfel de debidmetru si-l inserezi. S-ar putea sa fie si pe NMEA0183, conectivitate care o au si sculele mai vechi.


Dell_ser

Ma gandesc ca daca am doar o parte din datele pe care trebuie sa le am colectate prin canbus este o problema de protocol si nu de semnal. Mufa de legatura la nmea2000 am inginerit o isngur ca sa nu arunc 80 de euroi pe lipiturile facute de un chinez mic.
Cum se incalzeste putin sar pe motor sa-l ingineresc putin.

gabriel.c

Citat din: peb5 din Februarie 06, 2020, 08:52:17 PM
Flow fuel NMEA2000 http://www.boat-project.com/nav/2000fuel.htm
Dar sunt scumpe.
De la Garmin: https://buy.garmin.com/en-US/US/p/11561
De la Lowrance: https://www.lowrance.com/lowrance/type/sensors-networking/fuel-flow-sensor-pk/

[/Salut,acum cred ca lămuresc și eu ,după ce am citit subiectul ,ce este minunea de care V-am întrebat acum ceva timp in urma într-un topic despre linia de alimentare .Am văzut unul identic într-unul dintre linkurile de mai sus.
E senzorul North Star sensor din primul link. Ce o fi?

gabriel.c




cristiantutuianu

Inca o data felicitari !

Ai scris la un moment dat
"Am zis ca nu ma mai chinui sa fac ceasuri si fel si fel de chestii pentru ca pe mine nu ma intereseaza formatul vizual, cifrele sunt suficiente pentru mine, ce am urmarit a fost sa am informatiile pe ecran, toate o data.

Pe cine intereseaza, ma poate contacta si veedm cum rezolvam sa va ajut sa va faceti si voi asta daca nu reusesc in timp util sa pun aici documentatia."


Mai e valabil ?