Pregatirea de iernare

Creat de Vali, Noiembrie 22, 2011, 11:09:04 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

L-am servit pe domnul Vali cu originalul, pisica e in curticica lui ! :)

Vali

Cand barcile se lasa la apa iarna, se intampla chestii urate: http://www.realitatea.net/alerta-pe-dunare-gheata-s-a-spart-la-belgrad-si-a-maturat-barci-si-pontoane_915393.html . Sper sa nu se intample chiar asa si la noi, mai ales ca la Braila sau la Tulcea lumea isi tine barcile cam exact in calea ghetii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Ma duc sa stau cu năpatca la malul Dunarii. Să vezi ce talcioc fac dup'aia  :)
Ganduri bune !

s/y Lindor

vine iarna din nou,

dintr-un cumul de motive a trebuit  sa o pregatesc pe Lindor pentru iarna cand alti inca se mai plimbau pe ape, din aceleasi motive nu am putut sa o duc in Egee sau Mediterana :'(
Acum este la Mangalia la apa, pregatita pt iarna,
- velele date jos, antigel in motor, instalatia de apa sarata golita si furtunul de la priza de fund ridicat deasupra liniei de plutire , in tancurile de apa am pus 60 l lichid spalare parbrize la -40* si am deschis robinetele pina a curs lichidul, uscate santinele, etc,pe punte vinciurile date cu vaselina si protejate cu plastic,
alte acareturi de pe punte protejate cu plastic,
sper sa fie bine :)


telefon satelit

 Bine, nici in Grecia nu prea poti sa risti, chiar daca ingheturile sunt rare. Asta iarna la sfarsitul lui ianuarie au fost -3 grade in Atena in oras, adica suficient cat sa inghete si apa sarata din instalatie, mai ales ca batea si un vanticel de te zbarleai tot. La Pireu probabil ca au fost chiar temperaturi mai mici.

Eu n-am iernat niciodata barca in Romania, dar in tot cazul mi se pare riscant s-o lasi in apa.  Poate n-ar fi rau sa iei legatura cu cativa baieti din zona ca s-o dea afara, ai vazut ce s-a intamplat asta iarna la Tomis in portul turistic. Sigur ca poate nu ingheata nimic iarna asta si sunt bani aruncati, dar macar stai linistit.

s/y Lindor

in 2011/2012 Lindor a iernat in Lesvos/ Mitiliny in centrul orasului , si nu am lua nici-o masura de prgatire pt iarna, toate au ramas lalocul lor gata de iesire pe mare, in mai doar am dat cheie si am plecat,
referitor la tinutul pe apa are avantajul ca tii opera vie la temperatura constanta pozitiva, Marea Neagra densitate=1.014 ingheata cand temperatura scade  aprox. sub -10*, Portul Mangalia spre deosebire de portul Tomis este protejat de vant si hula, in Portul Mangalia singurul fenomen aparte este mareea de vant care creste /scade nivelul apei cu aprox.0.5m in anumite conditii de vant, apa in P.Mangalia este sulfuroasa si un pic termala conditii care cred ca sunt un avantaj, pe de alta parte nu m-am invrednicit si nici nu am de gand sa fac un cavalet pt tinut pe mal( improvizatiile te pot costa scump)
oricum acum cred ca am luat toate masurile necesare pt iarna, am colectat tot ce se putea, ce nu s-a putut a ramas pe pozitie si a fost conservat cu vaselina si plastic.
sper sa trec iarna cu bine

telefon satelit


Vali

Si anul trecut au ramas cateva barci la apa la Mangalia, dar in ciuda vremii rele, au trecut cu bine iarna, ceea ce nu se poate spune de barcile de la Tomis, inclusiv cele ridicate pe uscat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

s/y Lindor

Citat din: Vali din Noiembrie 03, 2012, 02:57:29 PM
Si anul trecut au ramas cateva barci la apa la Mangalia, dar in ciuda vremii rele, au trecut cu bine iarna, ceea ce nu se poate spune de barcile de la Tomis, inclusiv cele ridicate pe uscat.
multumesc de imbarbatare,
dau cu buzduganul de acum, poate ,poate prind un loc pt o fatuiala de primavara in "ograda" mesterului si as mai avea nevoie si de un "sprayhood"  si "Bimini top nou", daca se pricepe cineva
multumesc antcipat

telefon satelit

 Adevarul e ca rareori vin doua ierni grele la rand. Si cum inteleg ca microclimatul din portul Mangalia e semnificativ mai bland decat cel din portul turistic Tomis, iar ambarcatiunea e bine pregatita pentru iarna, n-ar trebui sa fie probleme.

Oricum, abia cand am vazut pozele de asta iarna din portul Tomis am inteles in sfarsit de ce era asa de disperat Ovidiu. Pentru un om nacut pe langa Abruzzo si care traise cea mai mare parte a vietii in Roma, o scena de-aia trebuie sa fi aratat ca un soi de Apocalipsa prin inghet  :) .


s/y Lindor

#40
Lindor asteptand iarna la Mangalia
o parte din pregatirile pt iernare se pot observa
sa ne vedem cu bine la primavara :)

Mihai Irimia

Citat din: Florio din Ianuarie 05, 2012, 02:29:38 PM
Silviu e nebun rau ! :)  Mai omule, barca mea e invatata cu alcoolul  "ca cainili cu lantu'  " !  Aragazul functioneaza cu alcool, in dulapul de bucatarie sta sticla de rom adusa de Buciu , sub patul prova am rezerva de metilic, in vasul de toaleta ce era sa pun ? Ceai de levantica ? :)

;D

Florio

Tot pentru iernat.
Am găsit pe un site, o variantă economică de a recircula și usca aerul, pentru că principalul și cel mai supărător inconvenient este apariția condensului și apoi a mucegaiului în perioada de repaus a bărcii.
Oamenii spun că are un consum mai mic decât un bec de 100W. Se numește "STOR-DRY WARM AIR CIRCULATOR", model 9406, Caframo.


https://www.youtube.com/watch?v=ipwet25T7Q8

"The Stor-Dry low wattage warm air circulator is the "must have" product for the winterization season. The model 9406 Stor-Dry combats mold, mildew and musty odors in any boat or RV that is closed up or winterized. This dual action air dryer uses a low wattage heating element and internal fan to both heat and circulate the air. The heat and circulation prevents stale air pockets which in turn prevents mold or mildew forming on the interior surface of the boat. Stor-Dry is available in 120 Volts as well as 230 Volts in Europe."


Alex1958

Salut,
La mine e a doua iarna la rand cand folosesc Ceresit Aero 360.
Nu consuma putere (100 W e destul de mult chiar daca ai panou solar, dar vad ca asta e facut ptr retea, deci trebuie sursa de 220V).
Iarna panoul solar are randament mai prost si daca mai si ninge pe el...
O rezerva de la Ceresit Aero tine la mine cel putin 2 luni. Am barca acoperita cu prelata de stationare din prelata de tir- nu intra apa de afara prin ploaie- si am lasat usa deschisa intre cabina si puntea din spate. Doar umiditatea din aer intra, dar spatiile de ventilare sunt mici iar iarna umiditatea absoluta e mica si ea.
L-am pus pe 22 Oct si cand l-am inspectat la sfarsitul lui Noiembrie rezerva era doar jumate consumata.
Cred ca daca pui o rezerva noua (2 rezerve costa 31 de lei) la mijlocul iernii te scuteste de griji.
Recomand cu caldura!

Florio

Citat din: Alex1958 din Ianuarie 26, 2018, 08:27:01 AM
....................
Recomand cu caldura!

Eu îmi recomand direct căldura :) . Unui climat mediteranean.
Am folosit și eu prima dată anul acesta dezumidificatorul de care spui. E foarte ok.  Cred că am avut deja multă umiditate în barcă (bureți, canapele ușor jilave), fiindcă nu făcea față deși acumula. Așadar am ținut o aerotermă câteva nopți, ca să usuce și să ventileze. Ulterior am lăsat doar dezumidificatorul.
Cred că e o soluție ieftină și eficientă de întreținere decentă (nu usucă habitaclul perfect). Dar depinde de la caz la caz, la mine barca e la fel de mobilată ca o garsonieră și mi-ar plăcea să fie uscată și ventilată.
Un aparat ca Stor-Dry, cu căldură, poate ține barca efectiv uscată, cu o oră-două de funcționare pe zi . E o presupunere, eu unul aș încerca, punând o priză cu tempomat.