Consum motor 3000 cmc Mercruiser 130 cp

Creat de Catalin, Martie 23, 2020, 10:35:54 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Catalin

Salut,

Pt cei ce au birjarit barci cu motor inboard ce stiti despre consumul unu motor 3000 cmc Mercruiser 130 cp? Daca se poate adapta la consumul de gaz? Despre fiabilitate usurinta folosirii. Diferente intre motorul inboard  si autboard la consum si fiabilitate.

Catalin

dupa cum arata fiserul atasat consuma extrem de mult...dar asa cum am mai discutat sunt diferente...

Catalin

Poate fi adaptat la gaz un asemenea motor?

bogdanminitehnicus

cu cat motorul este mai mare cu atat e mai pretabil pt conversie gpl. Daca motorul nu are injectie directa sau turbo e ok merge pus gpl pe el.

Catalin

Ma gandesc la faptul ca in delta gasesti butelii si cu trei patru butelii faci ocolul deltei fara probleme...

Alex1958

Salut,
Mai gandeste-te odata.
1. Consumul de GPL la o masina este mai mare decat consumul de benzina pentru aceiasi putere. Daca la 4500 rpm consuma 35 de litri de benzina consumul de GPL e minim 40 litri pe ora. O butelie de 12,5 kg GPL are cam 25 de litri. Trick-ul este in pretul GPL care nu cuprinde accize, taxe de drum, etc.
2. Ca sa transferi GPL dintr-un rezervor in altul iti trebuie o pompa speciala (antiex), pe care o au statiile de incarcare. Daca chiar vrei sa mergi cu barca pe GPL ar trebui sa existe statii de incarcare cu GPL prin delta.
3. Rezervorul de GPL e greu, voluminous, periculos si gradul de umplere este de 80%.
Pana una-alta cel mai portabil si eficient combustibil de barci ramane benzina (sau motorina cand nu te grabesti).

bogdanminitehnicus

Citat din: Alex1958 din Aprilie 23, 2020, 10:17:48 AM
Salut,
Mai gandeste-te odata.
1. Consumul de GPL la o masina este mai mare decat consumul de benzina pentru aceiasi putere. Daca la 4500 rpm consuma 35 de litri de benzina consumul de GPL e minim 40 litri pe ora. O butelie de 12,5 kg GPL are cam 25 de litri. Trick-ul este in pretul GPL care nu cuprinde accize, taxe de drum, etc.
2. Ca sa transferi GPL dintr-un rezervor in altul iti trebuie o pompa speciala (antiex), pe care o au statiile de incarcare. Daca chiar vrei sa mergi cu barca pe GPL ar trebui sa existe statii de incarcare cu GPL prin delta.
3. Rezervorul de GPL e greu, voluminous, periculos si gradul de umplere este de 80%.
Pana una-alta cel mai portabil si eficient combustibil de barci ramane benzina (sau motorina cand nu te grabesti).

Tin sa te contrazic, rezervorul de gpl nu este mai periculos ca cel de benzina. Rezervorul de gpl este din otel de 10mm poate si mai gros si are o supapa de refulare in cazul in care creste temeratura prea mult in el, pe cand cel de benzina e de plastic, la un impact mai violent se fisureaza imediat si rezultatul e mai nasol.
Am taiat o butelie de gpl pentru o soba de curte si la ce grosime are s-au dus 2 panze de flex.
https://www.youtube.com/watch?v=bLAbLJUQm9A

bogdanminitehnicus

Citat din: Catalin din Aprilie 23, 2020, 09:34:10 AM
Ma gandesc la faptul ca in delta gasesti butelii si cu trei patru butelii faci ocolul deltei fara probleme...

Exact poti folosi butelii de aragaz, cei de la statiile gpl nu se codesc sa le umple sau daca ai peridoc umpli rezerorul inainte sa dai barca la apa.
La motor de 3000 daca nu e cu injectie directa sau turbo merge foarte frumos. E o tema de cercetare excelenta, ar fi pacat sa nu pui rezultatele obtinute aici pe forum.
Spor

Alex1958

Citat din: bogdanminitehnicus din Aprilie 23, 2020, 12:22:44 PM
Tin sa te contrazic, rezervorul de gpl nu este mai periculos ca cel de benzina.
Bogdane,
Crede-ma ca stiu foarte bine ce scriu, cand vine vorba de GPL. Supapa aia de care vorbesti refuleaza in aer, iar cantitatea de vapori pe care o genereaza un rezeror de GPL care isi pierde presiunea e foarte mare si poate crea un nor de amestec exploziv cu mult mai mare decat cel generat de un rezervor de benzina. Solutia cu rezervor GPL pe o barca nu e practica si cea mai buna dovada este ca nu o incearca nimeni!

bogdanminitehnicus

Rezervorul de gpl nu explodeaza, cel de benzina da.

Alex1958

Citat din: bogdanminitehnicus din Aprilie 23, 2020, 02:16:45 PM
Rezervorul de gpl nu explodeaza, cel de benzina da.
Nu vreau sa intru intr-o polemica cu tine dar nici ca cei care urmaresc acest forum sa ramana cu o informatie gresita. 
Exista niste documente publice care se numesc MSDS (Material Safety Data Sheets).
In ele ai sa gasesti ca benzina este in clasa de pericol la transport "3" iar GPL-ul la "2.1".
Toate cele bune.

Catalin

Spatii in barca pt butelii sunt asa cum ar fi pt rezervoarele de benzina....daca pe masini functioneaza cu succes...zic ca si pe barca ar putea merge. Orice MCV nou, care are din fabrica gaz, poate sta in parcare in fata blocului in plin soare asa cum ar sta si barca ...nu in fata blocului...ci pe apa. Avantajul pe apa este ca de regula este un pic mai racoare de cat in parcare...ORICAND..zic si eu...daca temperaturile inalte ar fi problema de siguranta a rezervorului. Problema este de consum si de alimentat daca ar fi posibil sa se monteze direct butelia la sistemul de alimentare a rezervorului...aici este o problema... 

Alex1958

Salut,
Pentru ca sa alimentezi masina cu GPL iti trebuie, in afara de rezervor, un sistem care face amestecul cu aerul si injectia in cilindru dupa comanda de gaz data de acceleratie- in cazul tau mansa.
Teoretic ai putea adapta acest sistem ca sa fie alimentat de la un manifold la care sa legi fiecare buteile cu un record detasabil. In afara de robinetul buteliei iti mai trebuie pentru fiecare butelie inca un robinet, in asa fel incat sa poti inlocui o butelie goala cu una plina cu sistemul in mers. Cand ajungi la statia de butelii, izolezi si decuplezi buteliile goale, le dai la schimb si le iei pe cele pline, le cuplezi la manifold si le deschizi spre sistemul de alimentare cand iti trebuie. Ar trebui sa ai o evidenta si sa le pui la alimentare pe rand, ca sa nu ti se goleasca toate odata.
Pericolul reprezentat de GPL nu sta in caldura pe care o primesc buteliile pe apa sau in parcare, ci in faptul ca stocarea se face sub presiune. Presiunea e data de temperature de stocare si de compozitia gazului - la noi aragaz-ul are un standard cu limite maxime si minime- iar producatorii variaza concentratiile in functie de sezon dar si de necesitatile proprii. Stocarea sub presiune este cea care genereaza pericolul, probabilitatea de scapari fiind cu atat mai mare cu cat presiunea e mai mare. Vorbim de garnituri, presetupe de robineti, furtune, etc.
Dar sa zicem ca toate merg bine si iti alimentezi motorul din snopul de baterii pe care le ai in barca.
Barca mea are un rezervor de tabla de inox de 100 litri, care imi asigura o autonomie de cca 5 ore la viteza de 40 km/h.
Sa aproximam -desi nu este 100% corect - ca puterea calorifica pe kg este cea care da consumul. GPL-ul are densitatea de cca 550 kg/m3 iar benzina cca 725 kg/m3. Deci pentru 100 litri de benzina ai mei, ca sa ai aceiasi autonomie iti trebuie cam 132 litri. O butelie de 12.5 kg GPL are 22.7 litri deci ti-ar trebui vreo 6 bucati.
Rezervorul meu intra sub o bancheta. Tu ai loc unde sa-ti pui cele 6 butelii? Rezervorul de benzina, chiar daca il faci mult mai mic, trebuie pastrat caci fiecare pornire se face cu benzina, dupa care treci pe gaz.
Daca toate cele pe care ti le-am spus mai sus nu te descurajeaza si compenseaza diferenta de pret intre benzina si GPL, da-i drumul si fa adaptarile necesare!
Toate cele bune!

diles

nu confundati gpl ul din buteliea de aragaz cu gpl ul destinat alimentarii autoturismelor,e alt amestec de gaze nu sant la fel,ai putea avea surprize cu gazul de butelie cum ar fi autoaprinderea in motor.aici ma refer la aprinderea amestecului in cilindru fara scanteie adica motorul merge si dupa ce iei contactul.

bogdanminitehnicus

Citat din: diles din Aprilie 24, 2020, 08:42:59 PM
nu confundati gpl ul din buteliea de aragaz cu gpl ul destinat alimentarii autoturismelor,e alt amestec de gaze nu sant la fel,ai putea avea surprize cu gazul de butelie cum ar fi autoaprinderea in motor.aici ma refer la aprinderea amestecului in cilindru fara scanteie adica motorul merge si dupa ce iei contactul.
Se foloseste butelia de aragaz ca si rezervor, dupa ce se goleste o incarca cu gpl