Conectare Evinrude E-TEC 40/50/60 hp la NMEA 2000

Creat de ionut.constantin89, Aprilie 11, 2020, 12:21:54 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionut.constantin89

Va salut,

Rascolind forumul am observat ca sunt multi fani si posesori de motoare de barca Evinrude E-TEC. Din cate m'am documentat eu, motoarele Evinrude E-TEC 40+ pun la dispozitie interfata de conectare la NMEA 2000. Ma intereseaza daca a pus cineva in practica o arhitectura simpla cu scopul de a afisa pe un sonar compatibil NMEA 2000 datele oferite de motor sub forma de ceasuri digitale.
Din research'ul efectuat pana acum, am extras ca si elemente de infrastructura indispensabile urmatoarele :

1. Cablu Interfata NMEA 2000 Motor Evinrude :
https://www.amazon.com/Lowrance-Evinrude-Engine-Interface-Cable/dp/B0017SHX4U

2. Kit Basic Retea NMEA 2000 (ce pare sa includa si cablul de conectare la sonar) :
https://www.peapa.ro/produs/22825/NMEA-2000-174-starter-kit-Simrad.html

3. Sonar compatibil NMEA 2000 :
https://www.lowrance.com/lowrance/type/fishfinders-chartplotters/elite-7-ti2-us-inland-ai-3-in-1

Daca cumva exista cineva care a avut curiozitatea sa puna in practica acest setup, mi'ar fi de mare ajutor eventualele probleme de care s'a lovit, aspectele importante de care sa tin cont si eventual o poza cu bordul digital expus de Evinrude pe sonare Lowrance.

Multumesc anticipat,
Ionut Constantin

iulian_cioclin

Petrica Burghiu te poate ajuta, la preturi f prietenoase. Il gasesti pe facebook sau aici cu usernemeul Peb5

Dell_ser

Am facut o retea la mine pe un 175 e tec. Am folosit un Garmin la citire dar nu imi afisa tot ce putea motorul.
Am luat de la Mr Peb 5 o bijuterie ... mi-a facut ceva dedicat si a iesit o frumusete, Am sa atasez un fuilmulet imediat ce termin de montat toate cele.
iti las totusi ceva foto ca sa iti faci o idee.
La cablul de legatura cu motorul te pot ajuta sa faci de la un kit de baza sa iti faci cablul de legatura la motor. mufa aia cu 4 fire de legare la motor este usor de gasit si f usor si de facut legaturile.
Eu mi-am facut singur cablul de legatura cu motorul si in rest am folosit componentele de la un kit de baza.

Dell_ser

Daca vrei doar sa citesti datele de la motor nu este nevoie de o retea nema2000. Legi dispozitivul la motor direct si citesti pe telefon sau tableta. Dispozitivele se pot lega direct la motor sau prin retea
Daca vrei sa adaugi in retea si alte dispozitive mai tarziu ... atunci este ok o retea nema2000. Senzori de nivel carburant, ulei, apa ...

gabriel.c

Salut ,aveți idee de la ce an de fabricație se pot lega pe NMEA 2000 motoarele etec?
La alea din 2006?

Dell_ser


gabriel.c

Înseamnă ca merge și la al meu ,dar rămâne partea cu cabluri ,mufe etc la care nu ma pricep ......deocamdată
Am înțeles ca  este un coleg Peb5 care  ma poate ajuta. Eu n-am Facebook așa ca încerc aici să-l contactez cumva poate rezolv problema.

Dell_ser

Ce putere are motorul tau ? Ma uit si iti zic daca are mufa de Can. Cu mufa aia de legatura o sa te ajut eu, dar cu dispozitivul o sa vorbesti cu Mr Peb 5. Am numarul lui, dar ii las un mesaj sa se uite pe forum si o sa te contactezer.

gabriel.c


Dell_ser

#9
Din pacate la modelul de 90 nu ai mufa de legatura. M-am uitat la modelele mai mari si mai mici ca putere si toate au mufa de legatura. Chiar si alea mai mici de 15 -30 cp si tot au mufa. Doar la astea de 75-90 le lipseste. Am sa mai caut putin ca nu imi pare logic deloc.

gabriel.c

Ghinion ,asta e ....merg pe ceasurile clasice  in continuare chiar dacă informațiile oferite de ele  sunt limitate .

peb5

Daca doriti sa aflati daca aveti posibilitatea de conectare in retea NMEA2000 a motorului trebuie sa identificati in motor o mufa de 4 pini cu firele de culori: albastru, alb, negru si rosu

gabriel.c

Salut ,o sa ajung la barca săptămâna viitoare și ma uit după mufa asta. Sper sa am noroc totuși.

Dell_ser

#13
Am pus cateva foto cu reteaua si cum functioneaza in paralel si cu gps ul de pe care pot sa citesc si parametrii motorului. Cand am avut o alarma de low pressure oil mi-a scris ca la natafleti direct pe ecran. Nu doar a sunat alarma si apoi sa ma tot uit pe la leduri sa vad de la ce era alarma. Pe mare de la valuri a tras putin aer cand aveam rezervorul de ulei mai  scazut si imediat a sunat alarma.
Avantajul la o retea nmea este ca o poti dezvolta ulterior cu un numar mare de dispozitive pe care le atasezi ulterior si care pun la comun informatii

Dell_ser