Barca de distantare sociala

Creat de Adrian D., August 01, 2020, 12:11:03 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

@DoiNomazi: cei despre care spui ca se bucura sa descopere singuri si nu prin intermediul lui Nelu sunt foarte putini, Adica suntem foarte putini, si de obicei ne intalnim pe site-uri din-astea de nisa.

Majoritatea turistilor "normali" sunt neexperimentati si lipsiti de spirit de aventura. O denumire peiorativa a lor (cu care nu sunt de acord) este "pantofari", fie de munte, fie de balta etc. Nu e nimic rau in asta, asa s-au format, si pentru ei exista alde Nelu.

Problema apare cand ghilanii din specia lui Nelu, in afara ca fac japca pe fata cu turistii, ii mai pun si in pericol. Iar treaba incepe de la soferii de Corsare si se termina la ultimul lipovean care scoate turisti la plimbare contra cost. Am vazut faze de-a lungul timpului de-mi ajunge sa scriu cateva carti.

Din cauza asta, personal evit cu obstinatie destinatiile "trendy", si merg in boschetii mei preferati, fara sa am vreo tangenta cu pantofarii sau cu alde Nelu. Cel putin pana acum am reusit sa-mi vad de ale mele, si cred ca va fi loc suficient pentru toata lumea si pe viitor.

Ultima oara cand m-am intersectat cu un marlan de tip Nelu am facut canoea capac pe canalul Lipovenilor, cu toate consecintele, si am hotarat ca nu se va mai repeta :). Cred ca solutia pentru noi ramane sa nu avem vreodata vreo "gara" cu pantofarii sau cu marlanii din povestile de mai sus.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Citat din: Vali din August 16, 2020, 06:41:55 PM
@DoiNomazi: cei despre care spui ca se bucura sa descopere singuri si nu prin intermediul lui Nelu sunt foarte putini, Adica suntem foarte putini, si de obicei ne intalnim pe site-uri din-astea de nisa.

Ultima oara cand m-am intersectat cu un marlan de tip Nelu am facut canoea capac pe canalul Lipovenilor, cu toate consecintele, si am hotarat ca nu se va mai repeta :). Cred ca solutia pentru noi ramane sa nu avem vreodata vreo "gara" cu pantofarii sau cu marlanii din povestile de mai sus.

Asta incersc sa spun si eu, dar mai putzin clar decat tine, Vali Noi, de obicei, reusim sa evitam specia NELS (Nelus Erectus Less-Sapiens).

Peste tot localnicii vor da scoata un ban din vizita turistilor si uneori e obligatoriu sa-i angajezi ca asa e tegula locului, alteori e de preferat sa-i angajezi ca ti-e mai confortabil sa-i stii de partea ta (contra-cost) decat cu ochii pe tine "flamanzi" si fara optiuni.

Daca voi apela la Nelu o voi face exclusiv pentru ca n-am incotro, nu pentru ca imi ajuta la ceva expertiza lui Nelu.

Daca as fi rau cu soarta lui Nelu, as face o paralela intre Delta Dunarii si Everglades, de exemplu, si as propune ca o anumita portiunr a Deltei sa fie complet inchisa operatorilor care se inghesuie sa plimbe turisti. Vrei sa vezi zona respectiva, te duci cu fortele propriii, kayak, canoe sau barca cu motor de bun simt, campezi exclusiv in locuri special amenajate (nici vorba de pensiuni si concesionari).

Evident, asta ar functiona daca ar fi si legislatia potrivita cu oameni competentii care sa aplice legea corect.

Crec ca si in Delta satisfactiile celor care iubesc si apreciaza natura ar fi mai mari. In Everglades stiu bine ca functioneaza sistemul si este o adevarata placere sa iesi...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Adrian D.

Nu ma asteptam ca un umil topic pentru alegerea unui galos de cauciuc sa nasca o discutie atat de interesanta.
Presupuneam eu undeva ca a mentiona Razelm-ul in ecuatie e putina inconstienta, dar ma bucur de rezultat.

Personal, Razelm simt c-a devenit printre cei de-aici un fel de etalon asemanator "miarului" in motociclism: daca tuseti te-ngroapa. Asa ca l-am luat ca atare, un maxim in sistemul de referinta, nu un scop in sine. Stiu ca natura pregateste multe exercitii de umilinta pentru curajosi: furtunile, avalansele si curentii.  Dar daca joci dupa reguli, tot ea te invata cate ceva si te ajuta sa scapi si sa te intaresti.

Altfel, din punct de vedere al turistului care si-a inceput periplul pe ape in barca unui "Nelu", tind sa dau foarte mare dreptate lui DoiNomazi. Experienta si felul de-a fi este cel care face diferenta intre o atitudine si alta. Unii dupa sperietura se supara si scriu pe net, altii sorb shot-ul de adrenalina si cer ca Maria lui Ion : mai sperie-ma odata....

Iar daca la plutitul pe ape sunt cel mai venetian dintre tufisuri, la batutul de coclauri am tocit ceva pingele.
Pantofarii de care vorbeste Vali sunt si ei de doua tipuri, diluate pentru un prim moment intr-o categorie amorfa : fie incepatori care vor vrea si altceva si vor avansa, fie "civilii" care ii vor considera nebuni pe restul care nu se tem de Jepii Mici si spera la Fisura Albastra. 
Cred sincer ca si unii si ceilalti au loc in propriul lant trofic, fara a-si face concurenta, si mai ales, fara a fi batjocoriti de vreun oportunist.

Oricum versiunea noastra proprie e singurul si cel mai de neinlaturat adevar, inteles prin filtrul experientei. Ceilalti sunt ticnitii:)

Mi-e frica insa de exclusivitate. Muntele, marea si natura in genenral nu sunt numai "ale unora", pentru ca necunoasterea unui loc duce la nepasare. Locurile de care nu e nimeni legat prin amintiri devin grabnic vaca de muls pentru "baroni". Dar despre asta...mai pe trezie.


PS: Galosul s-a comportat exemplar, mult peste astaptari.   A facut astazi drumul Unirea - Pacuiul lui Soare "la deal" cu vant din spate in 2 ore si 15 cu o medie de 12-14 km (maxime de 16 minime de 10) si "la vale" cu vant din fata intr-o ora si cinci minute, cu 18-22 km/h (presimt un maxim de 24, dar nu ma pronunt).

Incarcatura a constat din cele 140 kg anterior mentionate, impreuna cu vreo 15 litri de combustibil si inca vreo 20 de calabalic.  Nu mint, dar incep sincer sa ma indoiesc ca Mercury-ul de 2 timpi are doar 5 cai sau o fi umblat fostul proprietar prin BIOS...

La Pacui omor.  Se facea si ski nautic, moment in care am trecut si eu prin dilemele prezente in acest topic vizavi de "pafaristi", mai ales ca pe unde am sapat santuri cu lingurita in santierul arheologic acu' un deceniu si ceva, tronau servetelele si PET-urile ca ciupercile dupa diluviu. O tempora...






Adrian D.

Buna seara din nou.

Am mai adaugat cateva concluzii la istoria galosului.

Saptamana trecuta am iesit la Vadu si i-am facut cunostinta si cu Pontul Euxin.
Strict tehnic am mers cu 12-14 km/h la cam 200 de metri de mal,  sa nu se nasca decibeli si injuraturi prea vehemente.
Am iesit cum scrie in declaratia de intentie: pe calm plat.
Intai la vasle, sa fiu sigur sa stiu sa ma si intorc. Pe urma am montat morisca si am luat-o inspre Sud,  pana inspre  Gura Buhazului.

Lucrurile mergand acceptabil inspre un 12-14 km/h si dupa exersarea unor manevre esentiale asemanatoare celor de "om la apa" pentru copilot in caz ca nu vrea neaparat divort
inaintea incurcatului in acte a venit si ideea intoarcerii catre tinta originala, si anume Periboina.

N-am ajuns decat pana la 2 treimi din drum la "semi-Periboina" pentru ca lucrurile devenisera nitel mai agitate. Tot dupa Google Maps  cam pana in dreptul lacului Edighiolul Mic (sau pe acolo).

Drumul de intoarcere insa mi-a dovedit ca folosirea agregatului pe mare nu-i o idee buna decat vara, pentru ca am facut un dus rece si continuu de la semi-Periboina la Vadu
de-am golit fundul copaiei de doua ori pe la valva doar din ce s-a adunt din stropi.
Asta plus topaiala continua pe niste valuri a caror inaltime nu stiu s-o calculez dar raportat la bordul barcii, sa tot fi avut juma' de metru.

In total un traseu de 3 ore si cam 34 de kilometri ( sau cel putin asa ma minte Google Maps) cu dus-intors din doua directii.

Concluzia: Galosul e mai capabil decat ma asteptam, dar tot n-as avea curaj sa ies cu el la "cabotaj" fara cort, provizii si cutit de lemn.

Insa avand in vedere ca incercarile reusite au dat nastere unor noi tinte, revin cu o intrebare:

Daca las galosul cu motor in Delta legat de mal vreo 2-3 ore cat fac o baie sau ma plimb pe undeva, fie la Perisor, fie pe Caraorman . Cam care's sansele sa ma intorc si sa ma uit doar la Valurile Dunarii ca Strauss  numai pentru ca s-a haotarat careva ca-i trebuie mai mult decat mie?
Stiu ca furtul e un risc continuu in zona.  E vreo metoda de preventie  sau trebuie  sa platesc vreo taxa de protectie prin partea locului, fie de parcare, fie de inchiriat?

evergreen

Până acum, n-am găsit, dar, există vreun importator/distribuitor de bărci Achilles, în România? Sau, în UE? Întreb, pentru a mai reduce din timpul necesar pentru căutare!
Mă gândesc la 2 variante de Achilles, de 8'8"/2,70 m, Achilles LS4-RU și Achilles LEX-88.
Mai am o nelămurire, am observat că, la hypalon i se mai spune și neoprene, sau CSM/CR, la fel am văzut și pe site-urile unde sunt aceste 2 modele, ba scrie hypalon, ba, CSM, este același lucru?
Pe i.boardenginesale.com au prețul cu vreo 35% mai mic, decât pe site-urile mai cunoscute, deși pare suspect, văd că au adresă, au numere de telefon ș.a.m.d.
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

pelicanul

Citat din: evergreen din August 26, 2020, 10:10:48 AM
.........................................
Mai am o nelămurire, am observat că, la hypalon i se mai spune și neoprene, sau CSM/CR, la fel am văzut și pe site-urile unde sunt aceste 2 modele, ba scrie hypalon, ba, CSM, este același lucru?
..................................

Hypalon = CSM http://polymerdatabase.com/Elastomers/Hypalon.html

Neoprene este altceva, nu e la fel de rezistent. http://polymerdatabase.com/Elastomers/Chloroprene.html

evergreen

Citat din: pelicanul din August 26, 2020, 11:43:02 AM
Hypalon = CSM http://polymerdatabase.com/Elastomers/Hypalon.html

Neoprene este altceva, nu e la fel de rezistent. http://polymerdatabase.com/Elastomers/Chloroprene.html
Mulțumesc!
În legătură cu Achilles, cât am căutat, găsesc doar în Canada, SUA, Chile și Mexic, dealeri pe lista de pe site-ul Achilles, iar, despre a face un cont pe site, nu te lasă, dacă n-ai adresă în SUA, sau Canada, altfel, trebuie să faci o cerere, cam ciudată situație...poate nu am văzut eu, nu are nimeni, cunoștință de vreo firmă care importă Achilles, mai aproape de noi, sau, la noi? Mulțumesc, anticipat, și, scuze pentru insistență!  :)
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

Zodiac

Inainte de a imi lua barcile mele , am vrut tot Achilles sau Avon dar nu am gasit in Romania si chiar in Europa . Exista mai multe variante de a cumpara din SUA , daca nu ai pe cineva acolo :

https://www.google.com/search?q=cum+cumpar+din+sua&oq=cum+cumpar+din+sua&aqs=chrome..69i57.7267j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Oricum transportul si taxele la achizitia din SUA iti pot dubla valoarea barcii .

Materialele pentru gonflabile sunt PVC , Neoprene / CSM adica neopren cu strat protectie exterioara cauciuc DuPont(hypalon) , Hypalon si Polyurethane . Amanunte aici :

https://www.inflatablesguide.com/articles/what-are-inflatable-boats-made-of

http://www.belugaboats.com/articles/inflatable-boats-material/

@Adrian D. , deci cam tot ce am spus eu s-a adeverit  ;D ! Cu gonflabila pe mare , incepand de la vant minim , cu vaslele poti sa ajungi la mal de la 200 - 300 de metri si nu sa faci kilometri  ;D .
Eu nu te-as sfatui sa lasi ''galosul'' fara supraveghere sau fara sa platesti cuiva ''parcarea'' !

evergreen

Citat din: Zodiac din August 26, 2020, 03:29:54 PM
Inainte de a imi lua barcile mele , am vrut tot Achilles sau Avon dar nu am gasit in Romania si chiar in Europa . Exista mai multe variante de a cumpara din SUA , daca nu ai pe cineva acolo :

https://www.google.com/search?q=cum+cumpar+din+sua&oq=cum+cumpar+din+sua&aqs=chrome..69i57.7267j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Oricum transportul si taxele la achizitia din SUA iti pot dubla valoarea barcii .

Materialele pentru gonflabile sunt PVC , Neoprene / CSM adica neopren cu strat protectie exterioara cauciuc DuPont(hypalon) , Hypalon si Polyurethane . Amanunte aici :

https://www.inflatablesguide.com/articles/what-are-inflatable-boats-made-of

http://www.belugaboats.com/articles/inflatable-boats-material/

Mulțumesc! Deci, nici acum, nu a apărut niciun magazin european care să importe bărci Achilles. După preț, că e mai mic decât la Zodiac, nu înțeleg de ce...
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

Zodiac

E simplu ! Cu taxe si transport , in Europa vor deveni mai scumpe decat Zodiac ! Probabil ai comparat preturile Zodiac din Europa cu preturile Achilles din SUA .

evergreen

Tot sunt mai mici prețurile unor bărci Achilles, din CSM/hypalon, decât prețurile Zodiac, chiar, și din Europa, dar, sunt mai mici, și fqță de prețurile Zodiac din SUA. Caut variante, prin nașul meu, din același stat cu un distribuitor Achilles.
P.S. Dintre hypalonul de la Zodiac și CSM-ul de la Achilles(produs în Japonia, mă rog, care o mai fi produs în Japonia), pe care l-ai alege, adică, dintre Zodiac și Achilles, ce ai alege? Pe lângă faptul că prețul este mai mic, la Achilles, după același reper, pe site-uri din SUA, pentru ambele...
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

Zodiac

Eu as alege Zodiac MilPRO  ;D, dar nu e cazul de fata !
In cazul de fata as alege oricare dar sa fie MADE IN SUA !!! Nu se compara produsele manufacturate in SUA cu altele , acolo au niste standarde mult mai stricte .

evergreen

Mi-au plăcut filmările cu MilPro, dar, nu au bărci mai mici decât cele pentru intervenții, e adevărat, pentru o barcă mai mare, când va fi cazul, ar fi o alegere bună, MilPro.
Aceasta este primul lucru de care am nevoie, o barcă mică, la care să-i adaug o protecție pe o zonă cât mai mare a chilei și baloanelor, cum am văzut că procedează unii, deci, dacă cei care montează așa, ceva, consideră că "nebunia" mea nu e atât de exagerată, după mine, aș întinde protecția respectivă cât se poate de mult, și pe partea laterală a baloanelor, și în față, deasupra nivelului de plutire, dacă nu influențează în mod negativ performanțele de plutire ale bărcii.
Despre materialul din care aș dori să fac această protecție-suprachilă, pot spune cănsunt deschis pentru sugestii, așa cum am primit o idee de la un amic, care are un prieten, care și-a achiziționat un materiat ranforsat, nu mai reține, exact, denumirea, dacă e ranforsat cu kevlar, din Ungaria. Ai idee despre ce este vorba?
Aștept să ia legătura cu respectivul, să-mi transmită cum se numește, dar, pentru asta, trebuie să se întâlnească pe malul Mureșului. :)
P.S. Încă ceva, eu aș înclina spre LEX-88, cu podina rigidă, completă, demontabilă, dar, nu știu dacă am înțeles bine cum este podina "roll-up", de la LS4-RU, arată ca o podină parțială, dar, care nu este continuă, are spații libere, îmtre tronsoane, care să permită împăturirea bărcii dezumflate, seamănă cu podina articulată, din segmente înguste; chiar dacă e mai grea, mai greu de montat, parcă aș alege podina completă, demontabilă, rigidă. Tu ce părere ai?
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

Zodiac

#43
In primul rand cred ca ar trebui deschis un topic separat .
Nu stiu despre ce fel de protectie a barcii vorbesti , te rog sa dezvolti subiectul .
Stiu despre protectie chila , protectii laterale , diferite spray-uri de protectie UV&etc.
Important e la ce vrei sa folosesti barca , cu ce incarcatura si in ce conditii .
Ce spatiu poti dedica barcii , cat de mica vrei sa fie stransa , in ce masina o transporti ?
Ca exista si RIB-uri mici , de exemplu Zodiac Cadet RIB 2,70 cu lungime dezumflata de aproximativ 1,8 m , 0,78 latime si 37 de kg . Cred ca intra si in Thule-ul meu sau frumos pe un portbagaj de deasupra masinii . Ceva de genul cum e la inceputul filmuletului , asta e de 300 :

https://www.youtube.com/watch?v=JTUywSPiO_o

Daca nu e RIB desigur podina rigida , aceasta contribuie si la tinuta de drum si daca vrei sa te ridici in picioare in barca . La pescuit , fara podina rigida e chiar .... ;D ;D ;D !
LS 4 RU are singurul avantaj ca se monteaza mult mai usor , in rest eu nu vad avantaje e un fel de compromis intre podina rigida si podina gonflabila .

evergreen

#44
Nu am vrut să deranjez, deschizând un alt subiect.
În legătură cu barca, deocamdată, locuiesc la bloc. Mă uitam și la RIB-uri în jurul a +/-2,70 m, dar, dacă nu au chila demontabilă, nu e prea bine, în condițiile actuale; deși, acum stau, temporar, în altă parte, sunt 4 camere și 2 balcoane - dar, aici nu am renovat, încă, iar dincolo, unde am renovat, am desființat balconul - chiar dacă balcoanele sunt închise cu sistemul vechi, din cornier, iarna nu e prea bine pentru a ține barca în condiții optime, așadar, a patra cameră, fiind liberă, cred că va găzdui viitoarea barcă, pe cât posibil, ținută umflată(apropo, cum e mai bine să fie ținută o gonflabilă, umflată la maxim, umflată la 90%, sau umflată la 60-70% din presiunea nominală?).
Din această privință, parcă ar merge și o variantă cu chilă rigidă, din fibră, dar, demontabilă, asta, așa, pentru situația în care trebuie să o car în mașină.
am un SUV mărișor, cu motor de 3 l, am un portbagaj tip cutie, cel mai mare, montat deasupra, pe bare, dar, când merg la pescuit, nici așa nu am loc să iau tot ce cred că ar putea fi util.
Barca urmează să înlocuiască Ufimka rusească - fără oglindă, pe care o am, cu care plantam, exclusiv, cu vâsle, fie, pe lacuri(am plantat și pe Blasova, cu vânt puternic, cu valuri de cel puțin 60 cm), fie, pe Olt, și, la răpitor, pe lacuri, chiar și 2 în barcă. Nu vreau, neapărat, să fac expediții lungi(nici nu am cum, cu câte bagaje car :) ), nici pe Dunăre, dar, la o adică, să se descurce, chiar dacă va fi mai greu, și, la o ieșire acurtă, pe Dunăre, pentru plantat în prag, pentru nădit, pentru clonc sau răpitori, dacă zona și condițiile o permit, deși o voi folosi, după ce o cumpăr, tot cu vâsle, mă documentez și pentru motorizare, mai întâi, un motor electric de 55-62 lbs, apoi(chiar dacă rămân și cu motorul electric) voi lua și unul termic - până să-mi iau permisul pentru ambarcațiuni  - de 5 CP(merită să risc, cu un motor mai mare, dar, cu aceeași carcasă/capac, sau, să fie modificați parametrii motorului de 5 cai, pentru a-i crește puterea?).
Probabil, dacă nu mă descurc doar cu mașina[apropo, nu există vreo modalitate de a transporta barca - umflată - ancorată de barele cutiei-portbagaj de pe plafonul mașinii(?), deși nu am mai văzut, totuși, întreb, bineînțeles, după ce verific sarcina admisă de bare, și de cutia-portbagaj], mă voi orienta spre o remorcă - oricum, mă gândeam eu la o schemă, cum aș putea adapta o remorcă, modulară să poată fi folosită, și, ca remorcă(fie, carosată, fie, cu prelată, fie, doar, cu obloane, sau, compartimentată, în funcție de situație), și, ca peridoc, și, ca platformă de transport auto, și lista continuă - unde să mai pun și niște bagaje, niște bidoane cu nadă, să mai eliberez interiorul mașinii.
Încă ceva, cum stă treaba cu chila rigidă, respectiv, din fibră, atunci când trebuie să urci pe un mal din dale de beton?
Chiar azi, vorbeam cu cineva, care-mi povestea despre barca sa, Zodiac FastRoller cu chilă golflabilă, pe care și-a tot zgâriat-o, când trebuia să urce pe dalele din beton, umede, cu noroi pe ele, ca să poată coborî în condiții de siguranță, iar, după pățanii, când i-am pomenit despre orice protecție pentru chilă și baloane, mi-a spus că ar fi primul lucru pe care l-ar face, dacă ar lua-o de la capăt.
Deci, cu chila rigidă, cum procedezi pe un lac de acumulare, dacă nu ai alternativă la dalele de beton? În lipsa unei rampe, sau, a unei zone cu malul neamenajat, cum procedezi, să scapi de avarierea destul de deranjantă a chilei? Se poate monta o protecție pentru chile rigide? A îmcercat cineva, să facă așa, ceva?
Despre protecția chilei și baloanelor, așa cum aș vedea-o eu, este altfel, decât ce am mai văzut, care erau, mai mult, pentru o fâșie subțire, de dedesubt, a fiecărui balon, iar amicul prietenului meu, se pare că ar fi găsitno soluție similară celei pe care aș aplica-o eu, adică, un fel de suprachilă care se răsfrânge în sus, de jur, împrejurul bărcii, dintr-o bucată, sau două bucăți, care să acopere toată partea de dedesubt, inclusiv baloanele, dacă se poate, și pe lareral, cât mai mult, cât mai sus, aspectul estetic contează mai puțin(mă refer la impactul vizual al modificării, pa aspectul diferit de restul bărcilor, nu la precizia și estetica modificării/îmbunătățirii executate, deci, nu mă interesează că vor comenta unii, contează, doar, să iasă bine atașarea elementului respectiv, din punct de vedere vizual, să arate profesional), și, să nu frâneze barca, să nu-i modifice(cu mult) ținuta de plutire și alți parametri.
Dacă în prima parte a postării am vorbit despre bărci noi, a venit rândul bărcilor folosite.
Nu înțeleg de ce plăcuțele de pe oglindă conțin date diferite, de la un producător, la altul, de la o gemerație, la alta, ba apare data fabricației, ba nu apare, ba apare pe un autocolant, sau, pe alt suport, montat, fie, în interiorul bărcii, fie, la exterior, pe un balon, ce să mai spun, mi se pare că este o harababură, lipsa unui standard, cu vremurile acestea "civilizate", fiecare își inventează "standardul" lui, nu, doar, la noi, ci, în toată lumea.
Același lucru îl pot spune, și, despre informațiile care descriu materialul din care este confecționată
barca, este, cumva, vreun cod, vreo literă, pe plăcuță, care indică la vreun producător, din ce material este făcută barca? Nu se prea respectă nicio regulă, sau, se schimbă regulile, deci, nu prea ai cum să știi cum să citești printre rânduri, întotdeauna.
De găsit informații de acest gen este o treabă la care nu știu câți se înhamă, câți au bunăvoința, timpul necesar și nebunia de a insista să caute așa, ceva,ai ales, este aproape imposibil să găsești cu certitudine informația despre materialul din care este construită barca, pentru cineva care are un program cum au aproape toți care lucrează în zilele noastre.
Iată câteba exemple de plăcuțe, care ar fi data fabricației și materialul din care sunt produse, dacă se poate găsi vreun indiciu?
În primele 2 imagini, presupun că data este august(luna a 8-a) 2009?
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!