Barca de distantare sociala

Creat de Adrian D., August 01, 2020, 12:11:03 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

evergreen

Am mai întrebat, dar, mi se răspunde evaziv. Materialul din hypalon de la Achilles LEX-88 are 0,87 mm, grosime, deci, cu mult mai puțin decât un singur strat de la bărcile mai vechi. Se pare că Wiking avea printre cele mai groase materiale, chiar dacă erau mai multe straturi, în afară de hypalon. Altfel rezistă, și, în timp, și, la razele ultraviolete, dar, mai ales, la contactul cu cioate, stuf, crengi, maluri, dale de beton ș.a.m.d.
Sunt curios, peste 20 de ani, ce vom observa la o comparație între o barcă din anii '70-'80 - care, probabil, va mai fi folosită, și o barcă produsă în 2020.
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!


evergreen

Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

evergreen

#63
Rectific, are 0,84 mm, hypalonul din care sunt făcute baloanele și chila, și, 0,77 mm, hypalonul din care este făcută podina.
Pe de altă parte, reprezentantul Achilles din SUA mi-a confirmat că pot adăuga și alte elemente, cum sunt cele ca suprachila, kit trim tab-uri și altele.
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

Adrian D.

Salut din nou.
Revin dupa ceva timp la subiect cu ceva impresii si doua intrebari.

In doi ani de cand am cumparat barca si morisca le-am frecat prin toate scenariile de utilizare "accesibile" si pot sa spun cu amana pe inima ca e de departe cea mai versatila si comoda varianta, asa ca va multumesc mult din nou pentru toate sfaturile.

Ce am facut si a fost bine:

1. E perfecta pentru un cuplu care se ocupa de plutit pe ape de dragul plimbarilor scurte de 10-20 km pe lacuri de munte, Delta, Dunare si cam pe oriunde ai voie la noi.
Faptul ca intra in masina permite si accesul in locuri mai dificile unde o remorca sau un peridoc ar fi imposibil de tras. E destul demare cat sa fie ultra comoda pentru 2 si destul de mica cat sa ma descurc singur cu ea la lansare

2. E foarte buna pentru o iesire de doua zile cu campat la mijloc pe vreo bucata de pamant pe care o declari micro-natiune pentru o noapte. Incap cei doi utilizatori si toate bagajele necesare (cort, gratar minimal ca nu-mi place sa fac foc pe jos, masuta si 2 scaune pliabile)

3. Am incercat si varianta campatului direct in barca pe balta in Delta de Sud si a functionat multumitor, completata cu o combinatie interesanta de accesorii, niciunul destinat specific ei...(saltea gonflabila  umflata in doua  semicorturi de plaja puse bot in bot si acoperite cu plasa de tantari (sau prelata in caz de ploaie, dar n-am prins). Evident fara gratar aici, insa rasaritul si pasarile cand te trezesti merita tot scandalul.

Tot timpul asta am constatat ca morisca de 5 cai e ultra suficienta pentru doua persoane si ca viteza atinsa (18-22 km/h in mod uzual), si ca usurinta de transport si montaj.  Am verificat si variante de motor mai puternice dar diferenta de greutate versus diferenta de viteza nu m-au convins prea tare, asa ca am ramas la el.

Ce am facut si a fost vag la limita :

1. Furtuna pe lac in Delta: Barca e usoara si "voluminoasa" asa ca o cam duce vantul unde vrea ea si e greu de convins sa stea pe loc cu o ancora normala (~3kg de la Decathlon). Nu ia apa decat foarte putin daca lasi valurile sa bata fix in spate stand pe loc. Nu e o problema mare in mers, dar daca vrei sa opresti te lipeste de primul zid de stuf si se freaca acolo. Chestie neplacuta la ceva care se poate sparge.
Am rezolvat nitel cu disperare si solutii vag rizibile aruncand in fata ancora si o galeata goala de 10l legata in 4 puncte cu cordelina si o greutate de 4 kg la buza ei (ancora veche, de fapt un disc de gantera), astfel ca s-a infipt cumva in malul de pe fund.

Ce nu am facut si nu vreau:

1. Mai mult de 2 persoane pe mare, indiferent cat de calma . Nu cu motorul ala. E clar ca nu-i in elementul ei combinatia. Am mers in 4,5 persoane cu ea pe dunare si bagaje de camping si abia ma taram. Plicticos cand ai de mers 2km pana la prima insula, periculos rau in orice alt scenariu.

Acum am urmatoarele nedumeriri:

Pentru ca vreau sa plec ca tot romanul la greci si m-au cam speriat preturile de inchiriere la barci acolo care au sarit rau de tot, as vrea s-o cam iau cu mine ca sa pot freca plajutele dintre Sithonia si Diaporos, doar ca am doua probleme, de unde si intrebarile:

1. Iesitul la vama cu agregatele.
Eu am ca acte factura barcii, doar ca pentru motor am un Act de Vanzare-Cumparare  dat jos de pe net si completat de mine si de fostul proprietar pe capota masinii. Factura motorului exclus sa mai fi existat ca are saracul 20 de ani pe putin, luat de pe cine stie unde. In act sunt trecute datele noastre , seria motorului, si cam atat.
Eu vad doua posibilitati nasoale. Fie nu ma lasa sa ies cu el, fie nu-l pot trece vama. La noi ma introc si-l las acasa, dar daca mi se intampla la Bulgari/Greci nu mi-ar placea.

2. Motorul s-a hotarat brusc sa nu mai porneasca.

Din pacate anul asta m-am cam luat din nou cum muntele, asa ca saracul n-a mai fost pornit de prin octombrie. Intre timp a stat la cald in pozitie verticala. I-am curatat bujia, i-am schimbat benzina si cam aici mi s-au oprit ideile. Dupa acelasi tratament de dupa iarna anul trecut a pornit la a doua sfoara.

Stiti cumva daca exista vreun atelier sau vreun mester de unde sa-i fac o revizie?


Multumesc pentru rabdare.

pelicanul

E OK actul de vînzare - cumpărare, nu e nici o problemă în vamă.