Barca Progress 2M( URSS) Mot 60cp

Creat de Adrian Romanescu, Mai 11, 2020, 10:10:31 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Salut Adrian, si bine ca ai reusit sa imbunatatesti tinuta barcii doar din hydrofoil. La unele barci e suficient.
De exemplu, anul trecut am inlocuit oglinda la barca de 4,60 a unui prieten, care avea pe ea 90 de cai, prea mult pentru cat putea duce barca. Din aceasta cauza, nu reusea deloc s-o aduca pe asieta normala, barca fiind permanent apupata. Abia cu hydrofoil-ul a reusit s-o faca sa se miste cat de cat normal.

Am citit mai demult un articol in Katera i Iahti in care autorul a facut teste cu hydrofoil pe mai multe motoare si barci, odata cu el montat, odata fara. Am sa-l caut si am sa pun link, sa vedem cand gasesc timp.

Concluzia lui a fost ca ajuta intrucatva la imbunatatirea timpului de tranzitie la glisare, dar cu pretul pierderii la turatia si viteza maxima. Are acolo si tabele cu rezultatele.

Motivul este rezistenta suplimentara (de apendice) indusa de hydrofoil. Omul a vrut sa testeze in practica daca e reala sau nu reclama desantata care i se face hydrofoil-ului, iar rezultatele au fost cele asteptate.

Intr-adevar, hydrofoil-ul isi face treaba cand e vorba de barci care au nevoie de anumite corectii de asieta, dar nu inseamna ca e o solutie universal valabila. Bine ca in cazul barcii tale s-a dovedit eficient, mai ales ca e vorba de supramotorizare plus motor greu, cum a fost si la prietenul meu cu barca de 4,60.

Daca mai ai chef, poti face eventual probe cu niste taburi simple, cu reglaj in mai multe trepte. Daca vei scoate hydrofoil-ul si barca se va aseza doar din taburi, s-ar putea sa castigi la viteza si la consum, din cauza ca taburile nu induc rezistenta de apendice, ci doar o mica rezistenta de frecare, proportionala cu suprafata lor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Adrian Romanescu

Salut Vali,
Multumesc frumos pt raspunsul promt si ultimele lamuriri. Am sa montez totusi si taburile, dar cand voi aduce barca la cazare, acum fiind in Tulcea si o voi aduce la toamna. Am sa - i urmaresc comportamentul si cand o fi mai putin incarcata.
Te rog ca atunci cand vei avea dispozitie si timpul necesar sa-mi explici ce inseamna
" REZISTENTA DE APENDICE " .
Multumesc frumos!

simba_the_sailor

"Intr-adevar, hydrofoil-ul isi face treaba cand e vorba de barci care au nevoie de anumite corectii de asieta, dar nu inseamna ca e o solutie universal valabila."


"For monohulls, foiling in the future is very unlikely. Achieving the kind of power to weight ratio required to fly is very difficult as some of the world's top, stripped-out race boats are discovering"

I.

https://www.yachtingworld.com/features/what-will-foiling-do-for-you-70244


R.

De la mare de gradul 5 in sus, o aripa incepe sa se zgaltaie, cealalta sa se zbantuie,


https://www.youtube.com/watch?v=3MtS2WW2Jyo
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
 Edmund Burke

Adrian Romanescu

Salut Simba,

Multumesc frumos pt sugestii, dar nu sunt navigator pe mare, sunt incepator de vreo 8 ani pe Dunare, fug si evit navigatia pe valuri, prefer canale si canalute, fara vant si numai ziua, desi salupitza este prevazuta si cu luminile necesare, dar dupa cum ai vazut este extrem de usoara?"(coaja de aluminiu).
In rest sa auzim numai de bine!!!!!!!

simba_the_sailor

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
 Edmund Burke