Suedeza vintage - Optiuni de transport

Creat de charlie, Septembrie 23, 2020, 10:17:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

charlie

Ma bate un gand nebun sa pun pe apele Dunarii (si poate si ale Marii Negre) o batranica de lemn ce mi-a cazut cu tronc. Actualmente sta cuminte la cheu pe raul Spree in apropiere de Berlin, nu are motoare functionale dar este la 200m de o marina cu macara capabila sa o ridice. Actualul proprietar asteapta o decizie de cumparare din partea mea iar eu nu pot decide pana nu stiu cum si daca o pot aduce aproape de casa.

Optiunile de a o aduce in Ro sunt  limitate: rutier agabaritic sau pe rauri si canale. Cea de a doua optiune este ingreunata mult de lipsa motoarelor (sic!) in plus e un ocol imens sa treci din Spree in Dunare (cred ca este posibil dupa ceva harti ale apelor interioare navigabile dar nu stiu 100%. Posibil sa o poata aduce un transportator cu ceva barja sau la remorca, nu ma grabesc, dar nici nu as sti unde sa intreb pentru optiunea asta ... Orice sugestie este binevenita, economic ar fi probabil cea mai buna (ieftina) optiune?!

Am cerut oferte la cateva case de expeditie dar nu am raspuns deocamdata. Poate vreun coleg de forum sa recomande ceva transportator rutier cu experienta in transportul ambarcatiunilor (mari)? Suedeza cantareste 6 tone (lemn ...) si are 10.5 x 3.15 x 3.9 metri 

charlie

Imi cam raspund singur ... Ofertele de la transportatori nu vin prea multe. Cele ce au venit totusi sunt la sume mari. Aparent taxele de agabaritic sunt foarte mari prin diversele tari de pe traseu plus nevoie de  insotitor in Austria din motive de latime. Mai stau o zi doua pe ganduri ...

syRebekah

Am fost în exact aceeaşi situaţie ca a ta, numai că era de fibră. Privind în urmă, mă bucur că am renunţat şi mi-am luat ulterior o barcă perfect funcţională, transportabilă pe TIR (aşa am şi adus-o).
fost ghrt.

charlie

Bun, asa pentru posteritate un mic update: barca asa cum este isi dubleaza valoarea la transport. Dar cu 60 cm mai putin inalta ....  lucrurile se imbunatatesc considerabil.

In consecinta incerc demontarea acoperisului cu rame si geamuri de pe puntea de comanda: tocmai ce am aflat ca se poate demonta "dintr-o bucata". Asta e teoria, in practica trebuie gasite suruburile din rame, desfacute cu grija, deconectat tot ce ajunge pe acoperis (lumini, antena gps etc) si ... daca lemnul e in stare buna asamblul ar trebui sa poata fi dat jos intreg. Si toatea astea de rezolvat de la 2000km distanta :) Wish me luck!

Florio

Citat din: charlie din Septembrie 28, 2020, 07:04:36 PM
................
In consecinta incerc demontarea acoperisului cu rame si geamuri de pe puntea de comanda: tocmai ce am aflat ca se poate demonta "dintr-o bucata". Asta e teoria, in practica trebuie gasite suruburile din rame, desfacute cu grija, deconectat tot ce ajunge pe acoperis (lumini, antena gps etc) si ... daca lemnul e in stare buna asamblul ar trebui sa poata fi dat jos intreg......

Cred că totul ar fi trebuit să înceapă cu fraza din urmă: "dacă lemnul e în stare bună" :)
O ambarcațiune din lemn, deși clasică și frumoasă, nu este cea mai fericită alegere pentru utilizare, decât dacă proprietarul are o înclinație deosebită spre lucrări de întreținere.
Sigur că în această ecuație, prețul este ceea ce atrage. Dar ecuația ar trebui să cuprindă înainte de prețul de achiziție și dificultatea transportului, zona și aria de utilizare. Cred că ai gândit deja acest aspect la modul general, spunând Dunăre și poate Marea Neagră.
Zona și aria de utilizare (individual, comercial) ar putea da o imagine completă asupra a cât de dezirabilă este oferta acestei bărci.
Unde anume pe Dunăre? Pescajul bărcii va dicta zona de utilizare, fiindcă  o barcă bună pentru fluviu, este una cu pescaj foarte mic. Or în plin sezon, în afara șenalului navigabil, apele oferă multe surprize (chiar în această noapte avem niște prieteni eșuați într-un banc de nisip, cu o barcă legendară ;) . Nu e distractiv și nici ieftin să iasă de acolo).
În șenal nu e nici o distracție să navighezi, așa că această problemă trebuie verificată.
La mare, distracțiile sunt în general pe partea de regate. În rest, litoralul nostru fiind destul de șters, o câmpie la țărmul apei, fără insule, golfuri, promontorii, a ține barca într-o marină înseamnă mai mult socializare cu ceilalți proprietari de ambarcațiuni.
Așadar, înainte de a cumpăra barca, e bine de făcut o listă cu costuri (motor, recondiționare, transport, întreținere) și beneficii (arie de utilizare, timp de utilizare anual).
Succes!  :)

charlie

Citat din: Florio din Septembrie 29, 2020, 05:04:40 AM
Cred că totul ar fi trebuit să înceapă cu fraza din urmă: "dacă lemnul e în stare bună" :)
O ambarcațiune din lemn, deși clasică și frumoasă, nu este cea mai fericită alegere pentru utilizare, decât dacă proprietarul are o înclinație deosebită spre lucrări de întreținere.

Lemnul e fara putregai si reparatiile bine facute pe unde sunt. Asta m-a si atras la ea. In plus e struto camila in sensul ca are coca imbracata in fibra ...

Citat din: Florio din Septembrie 29, 2020, 05:04:40 AM
Sigur că în această ecuație, prețul este ceea ce atrage.

Pretul e relativ mare avand invedere costurile cu transportul si reparatia motoarelor. De aceasi bani as cumpara un bayliner din anii 90 sau ceva asemanator, poate o idee mai mic, mult mai usor si ...comun.  Recunosc ma atrage in primul rand aspectul, liniile, materialele folosite pe punte, suprastructura si in cabine. Imi da o senzatie de "timeless" ...

Citat din: Florio din Septembrie 29, 2020, 05:04:40 AM
Dar ecuația ar trebui să cuprindă înainte de prețul de achiziție și dificultatea transportului, zona și aria de utilizare. Cred că ai gândit deja acest aspect la modul general, spunând Dunăre și poate Marea Neagră.
Zona și aria de utilizare (individual, comercial) ar putea da o imagine completă asupra a cât de dezirabilă este oferta acestei bărci.
Unde anume pe Dunăre? Pescajul bărcii va dicta zona de utilizare, fiindcă  o barcă bună pentru fluviu, este una cu pescaj foarte mic. Or în plin sezon, în afara șenalului navigabil, apele oferă multe surprize (chiar în această noapte avem niște prieteni eșuați într-un banc de nisip, cu o barcă legendară ;) . Nu e distractiv și nici ieftin să iasă de acolo).
În șenal nu e nici o distracție să navighezi, așa că această problemă trebuie verificată.
La mare, distracțiile sunt în general pe partea de regate. În rest, litoralul nostru fiind destul de șters, o câmpie la țărmul apei, fără insule, golfuri, promontorii, a ține barca într-o marină înseamnă mai mult socializare cu ceilalți proprietari de ambarcațiuni.

Foarte bine enuntate criteriile, multumesc! Sincer nu stiu cu ce se mananca deci sunt destul de vag pe tema asta: ideea e de barca de familie pentru concediu de 1-2 saptamani pe Dunare in sus sau la mare la noi sau la Bulgari. Asta inseamna practic regim de rulota, 2 iesiri pe an pentru mine si poate alte 2-3 iesiri pentru un bun prieten si partener de achizitie  ... La 0.9m draft va trebui sa stau pe senal?
 
Citat din: Florio din Septembrie 29, 2020, 05:04:40 AM
Așadar, înainte de a cumpăra barca, e bine de făcut o listă cu costuri (motor, recondiționare, transport, întreținere) și beneficii (arie de utilizare, timp de utilizare anual).
Succes!  :)

Daca fac lista nu o mai iau :)


Multumesc inca o data, ma ajuta mult sa aflu puncte de vedere din partea unor oameni cu experienta

syRebekah

Lângă şantierul mic din Limanu e o barcă de lemn acoperită cu prelată. Visul altcuiva.
fost ghrt.

Vali

La.asemenea oferte, eu aplic dictonul unuia pățit, care a scris pe net următoarele:
"That derelict boat is another one's broken dream. Don't let it become your nightmare."

Asta nu înseamnă că barca nu e bună, ci dpmdv este prea mare bătaia de cap raportat la satisfacțiile obținute. Există soluții mult mai la îndemână decât restaurarea unui cruiser de epocă. Bineînțeles că e vorba strict de opinia mea personală,  care nu contează atunci când există motivație argumentată din partea viitorului proprietar.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

charlie

Ufff, deja simt ca este incapatanare din partea mea. Stau cu mouseul pe butonul de send la o propunere finala de achizitie si nu stiu daca sa mai apas ...

Si mai rau mi-e teama ca o aduc si comunitatea asta frumoasa pe care speram sa o fac partener la bucuria mea va zice " i told you so, don't want anything to do with it " la orice problema voi avea (si voi avea cateva sunt convins).


syRebekah

Comunitatea nu îţi va zice nimic de rău, poate că vei mai găsi pe aici 1-2 pasionaţi de lemn, şi oricând poţi oricând găsi sfaturi pertinente pe forumurile de limbă engleză.

Problema se pune altfel: timpul şi banii necesari restaurării. Ai disponibilitate cel puţin dublă faţă de ce estimezi? Iar pe final, totuşi merită? Dacă ai zis că vrei navigaţie fluvială, de ce nu cauţi o barcă fluvială? Din ce am citit tangenţial, bărci fluviale apte de mare sunt doar nişte barje olandeze speciale. În rest, ori ori.

Experienţa mă duce la o altă întrebare: ai banii necesari ca să cumperi o barcă similară cu ceea ce vrei, dar în stare bună de navigaţie? Că asta te va costa mai mult. Iar ideea de a etapiza te ţine oricum departe de concedii pe apă.

Pe Barcaholic acum mulţi ani a postat cineva care cumpărase o barcă de lemn la Malmo. Ieftine şi barca şi marina şi avionul până acolo. Barca aia nu a mai plutit, din lipsă de TLC şi bani.
fost ghrt.

Sico

Prietene,
nu inteleg dece nu dai o fuga pana unde este barca, sa-i faci ceva poze si desigur si parerile celor care se pricep vor fi mai folositoare.
Pe de alta parte din experienta  proprie  pot spune ca un lucru vechi te va costa mult mai mult decat unul nou.

Asta este doar parerea mea si desigur fiecare face cum crede ca este mai bine.

Oricum, succes.



charlie

Nu consider ca e un proiect de restaurare, barca este pe apa si nu mai tarziu decat toamna trecuta a avut o parte din invelisul de fibra refacut precum si vopsea noua atat pe opera vie cat si pe cea moarta. Am poze de la aceste lucrari si poze cu interiorul ce arata o barca in stare ok de intretinere (nu de concurs dar nici neglijata grosolan). Va necesita in mod sigur bani si timp dar odata rezolvate motoarele barca este folosibila.

Am retinut si iau in considerare toate considerentele expuse de colegi, utile in formularea unei decizii de cumparare.  Decizia era luata in ce priveste barca, ma tragea inapoi costul foarte mare al transportului agabaritic, motiv pentru care am si deschis acest subiect numit "optiuni de transport". Intre timp am facut o propunere proprietarului sa ma ajute suportand o mica parte din acest cost (sau demontand acea suprastructura pentru a obtine aceasi reducere) si astept hotararea lui.

Multumesc inca odata tuturor pentru opinii si sugestii.

syRebekah

Dacă poţi aştepta şi ai noroc, poţi prinde un transport agabaritic care face grupaj (de exemplu, utilaj agricol, scurt dar lat) şi are loc pentru barca ta. Taxele şi de fapt transportul sunt plătite de transportul principal şi tu achiţi o diferenţă, în funcţie de ce negociezi. Să specifici în anunţul de transport că vrei să fii contactat în prealabil, altfel te vor suna doar după ce încarcă comanda principală. Eu găsisem să aduc în felul ăsta o agabaritică în mare nevoie de TLC de pe lângă Frankfurt, bine că am renunţat. Apoi am adus barca din UK. Îţi recomand bursatransport.ro Fii atent, au şi ăştia şmecheriile lor, să faci contract scris cu ei cu preţ clar.

Eu zic să nu te grăbeşti. Vânzătorul te poate presa, dar dacă o face cere-i un discount. MARE! Înseamnă că fie blufează, fie cealaltă opţiune a lui este să PLĂTEASCĂ pentru a o da la reciclare...

Acum 5 ani nu puteai face grupaj pe barje, indiferent dacă solicitai  transportul la birourile din RO sau din Germania.
fost ghrt.

charlie

Eu am incercat pe cargopedia.ro si bate spre 7000euro transportul. Am primit o multime de telefoane si cateva oferte, unele din ele clar neserioase altele doar neconvingatoare dar nimic care sa-mi sugereze ca s-ar putea semnificativ mai ieftin. Am o singura oferta in care am incredere pana in acest moment.

As putea sa incerc si bursa de transport. Nu ma grabesc in mod deosebit iar proprietarul a zis ca o poate tine in marina clubului minim alte 2 saptamani pana acesta se inchide pentru iarna.  Dupa acea pe termen nedefinit dar fara servicii locale pana in primavara (si am avea nevoie de remorcare pana la macaraua din marina alaturata)

Florio

Citat din: charlie din Septembrie 29, 2020, 12:05:58 PM
Lemnul e fara putregai si reparatiile bine facute pe unde sunt. Asta m-a si atras la ea. In plus e struto camila in sensul ca are coca imbracata in fibra ...

Pretul e relativ mare avand invedere costurile cu transportul si reparatia motoarelor. De aceasi bani as cumpara un bayliner din anii 90 sau ceva asemanator, poate o idee mai mic, mult mai usor si ...comun.  Recunosc ma atrage in primul rand aspectul, liniile, materialele folosite pe punte, suprastructura si in cabine. Imi da o senzatie de "timeless" ...

Foarte bine enuntate criteriile, multumesc! Sincer nu stiu cu ce se mananca deci sunt destul de vag pe tema asta: ideea e de barca de familie pentru concediu de 1-2 saptamani pe Dunare in sus sau la mare la noi sau la Bulgari. Asta inseamna practic regim de rulota, 2 iesiri pe an pentru mine si poate alte 2-3 iesiri pentru un bun prieten si partener de achizitie  ... La 0.9m draft va trebui sa stau pe senal?
 
Daca fac lista nu o mai iau :)


Multumesc inca o data, ma ajuta mult sa aflu puncte de vedere din partea unor oameni cu experienta

0.9 m pescaj nu este un impediment pe Dunăre, deoarece plimbările familiei le vei face vara, când debarcarea prin apă până la șold, este ok.
Pe mare nici nu se pune problema acestui pescaj. Prin canalele mari ale deltei și pe Razelm, este iarăși OK, vei putea avea mici dificultăți numai cu pragurile care se formează în gura unor canale.
Sper că nu găsești opiniile noastre ca fiind contrare și răuvoitoare. Colegii caută prin experiența lor proprie, să te ferească de o eventuală dezamăgire, pentru că am văzut multe din acestea aici pe forum, ca și pe Barcaholic.
Au fost oameni care voiau să construiască anumite bărci, alții voiau să cumpere ceva similar cu cea propusă de tine, unii dintre ei au început prin a cere păreri și au terminat imperativ, cu ideea că ei știu foarte bine că demersul lor e cel bun. În aproape 100 % din cazuri s-au terminat prost, sau au abandonat inclusiv topicul, de nu s-a mai auzit nimic.
Spun "aproape" 100% fiindcă a fost un caz de reușită, al cuiva care voia să facă o barcă din cornier și tablă zincată, care până la urmă a făcut-o și desigur a plutit. Fiindcă de plutit, orice poate pluti dacă se împacă  bine cu relația lui Arhimede. Până la a avea și calități hidrodinamice, mai e ceva :) .
Sigur că barca aceasta care te-a fermecat prin liniile ei, este una bună, așa cum ai descris-o. Decizia cu privire la estetică, ți-o susțin fără ezitare.
Decizia cu privire la costuri (achiziție, transport, mentenanță), îți aparține în întregime. Până la urmă, barca trebuie să îți bucure și sufletul, fiind o pasiune, nu un job.
Iar pentru pasiuni și vicii, nu ne uităm la bani :)
Baftă la achiziție!
Și așa cum spunea Gheorghiță, cred că poți negocia serios prețul, fiindcă asemenea bărci nu prea au clienți. Iar păstrarea lor din ambiție, îl costă pe proprietar, usturător.
Cred că va fi bucuros să scape de ea, înainte de a mai plăti o iarnă în marină.

P.S.
Rezumatul postărilor noastre este următorul:
Pentru câteva ieșiri de familie, pe an, cu siguranță se găsesc multe modele de bărci mai potrivite tehnic, scopului tău. Și ieftine. Și mai ușor de întreținut. Unele care îți dau posibilitatea să le duci la câțiva pași de țărm, sau chiar să le tragi pe nisip.  ;)