cabluri

Creat de galateanu, Septembrie 30, 2020, 09:41:50 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

galateanu

Buna Ziua ,

Cineva mai priceput poate sa ma ajute cu o solutie ptr cablurile de motor ? Imi ocupa prea mult loc in barca ,

Multumesc

Vali

Incearca sa le ascunzi sub copastie, si lasa doar bucla aia in jos, cat mai spre pupa. Daca esti din Galati (conform userului), poate ne gasim si iti arat exact cum. Asta cand revin in Galati (azi plec la treaba).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

galateanu

Buna Ziua ,

Imi este frica sa le fortez  ,  anuntati-ma cand pot sa va contactez ,

multumesc

kama3

Incearca sa le "pozezi" pe interiorul copastiei cu niste ocheti. Pentru fixare nu cred ca exista o solutie standard. Adica nu sunt niste elemente de fixare standard pentru orice tip de barca. Conteaza spatiul pe care il ai, pozarea trebuind sa fie si estetica, nu numai practica.
Functie de spatiul de care dispui, si de ce exista deja pe barca si te poti prinde cablurile trebuie fie prinse de ceva, fie sa treaca prin ceva.
Cablurile, atat cel de directie cat si cel de acceleratie si sens au o teaca armata si cablul propriu zis care este o sarma rigida. Toate cablurile de acest gen se poseaza pe traseu  respectand  raza minima de curbura. La unele se precizeaza in specificatiile tehnice si care este raza, la altele nu. Nu cred ca e nevoie de calcule matematice, pentru ca se simte la mana daca incepe sa se tensioneze.
Cablul de directie trebuie sa fie corespunzator lungimii traseului pentru ca nu prea merge pacalit. Daca e subdimensionat fata de traseu nu ajunge, daca e prea lung  ajunge unde nu trebuie.
In schimb cablurile de la acceleratie si sens in mod natural fac acea bucla. In primul rand datorita faptului ca se face o schimbare de directie intre traseul lor si directia pe care lucreaza si in al doilea rand pentru ca ele au o miscare data de miscarea motorului. La directie cablul are doar miscarea dute-vino pe care o transmite la eche. Celelalte doua se misca o data cu miscarea motorului stanga dreapta.
Revenind la solutiile de fixare, iti recomand sa te duci la yacht-tng la magazin sa arunci un ochi la feronerie si vezi la fata locului ce ar fi mai potrivit pentru barca ta.
Vezi ca mai e un aspect si poate de asta ti se pare ca fortezi prea tare. Cand vrei sa pozezi cablurile, sa le schimbi traseul, etc, vezi sa fie decuplate de pe motor pentru ca in mod sigur va fi necesara rasuceirea lor, operatie pe care n-o poti face cu ele cuplate.
La ce vad montat pe barca, pentru pozarea cablurilor te poti folosi de ce exista deja montat respectiv suruburile de la tachetul din tribord, suportul de lanseta si placajul de la oglinda.
Dupa ce le stabilesti traseul folosesti niste coliere de plastic, cate doua pentru fiecare prindere. Intai prinzi cablurile cu un colier, dar le lasi putin joc, apoi treci cel de-al doilea colier prin primul si fixezi de ce ti-am spus mai inainte. Iar pe placaj prinzi doi ocheti de ghidare. Unul pt cablurile de directie si unul pentru celallte doua. Iar de acolo pentru cablurile de sens si acceleratie le faci bucla mare.

galateanu

Multumesc de raspuns , cablul de directie vine cel mai bine ,nu incomodeaza deoarece vine lateral cu motorul , cablurile de acceleratie , inainte, inapoi sunt problema ptr ca intra prin fata motorului si sunt rigide si imi este frica sa le fortez , astept un specialist din zona sa ma ajute cu ele ,sper sa o rezolv ,multumesc.