Mocheta glisiere peridoc

Creat de sorinc, August 28, 2017, 03:53:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

sorinc

Salutari,

Trebuie sa modific peridocul pentru noua barca prin adaugarea a doua glisiere.
Glisierele doresc sa le fac din lemn de rasinoase si sa le imbrac in mocheta.
Am 3 (seturi) intrebari:
1. Cu ce ma sfatuiti sa tratez lemnul inainte sa-l imbrac in mocheta?
2. Ce mocheta sa folosesc? Sunt zeci-sute de modele, si habar nu am care ar fi potrivit pentru aceasta aplicatie. Banuiesc ca ceva pt trafic greu, de exterior, sintetic, care sa nu putrezeasca usor, sa nu aiba probleme la scufundarea frecventa in apa si care sa nu retina murdaria, in special nisipul. Cam astea sunt conditiile identificate de mine la prima vedere. Care mocheta indeplineste aceste conditii si unde o gasesc?
3. Cum fixez mocheta de lemn? Cu adeziv si cu capse, doar cu capse? Doar cu adeziv? Ce adeziv? Ce capse?

Va multumesc!

kama3

Eu te sfatuiesc sa vezi glisierele si mocheta ca pe niste consumabile. Mocheta oricat ar fi de buna, nu e facuta pt bagat in apa, tras barca pe ea si stat in soare.
Glisierele fa- le detasabile, prinse cu suruburi. Foloseste scandura de brad, si orice fel de mocheta mai grosuta.
Daca tii neaparata sa tina mai mult lemnul poti sa-l dai cu ulei de in inainte sa pui mocheta pe el.
Nu e nevoie sa lipesti mocheta pe lemn
O prinzi cu cuie sau capse pe lateralul glisierei sau dedesubt astfel inxat cuiele sa nu ajunga la barca.
Doua sipci sunt 20 de roni, un rest de mocheta probabil tot atat, iar fixarea dureaza juma de ora.
La capatul unde freaca barca la urcare, coborare, poti sa pui doua bucati de mocheta una peste alta.
Cand da semne de uzura faci alte doua glisiere.
Dupa ce ai urcat barca pe peridoc, ea sta pe glisiere si astfel umezeala ramane acolo, deci nu poti sa i faci sa tina o viata.
O schimbi cand e nevoie si aia e.
Daca vrei sa investesti in ceva, investeste in sufa sau chinga le la vinci. Ca aia daca pocneste cand e tensionata poate rani foarte tare.

sorinc

Este foarte practic tot ce mi-ai spus! Mersi mult de raspuns.
Clar ca le fac detasabile/reglabile.
Trebuie sa le fac de aprox 3.5 - 4m.
Barca are 170 kg, motorul 50 dar vreau sa pot pune in barca si bagaje min 100 kg.
Peridocul are deja 2 glisiere cam de 2.5m grosime 5, latime 12cm.
Oare e suficient daca folosesc si pt astea lungi aceeasi sectiune de 5x12cm si prindere in 2 puncte? Sau mai bine in 3 pcte?
Multumesc.

Haiduc

Sunt suficiente doua puncte de fixare nu trebuie trei pentru ca barca sta pe rolele de pe chila

kama3

#4
Glisierele se compun din doua parti: partea lemn-oasa si partea fer-oasa. :)
Structura metalica are prinderea reglajul si baza. Lemnul are rol de tampon, iar mocheta ajuta la alunecare si protejeaza suprafata barcii. Structura metalica e baza, lemnul nu are rost sa fie f gros.
La un reglaj corect rolele de chila ar trebui sa preia cam 50-60% din masa barcii,  iar glisierele restul.
Daca sta in totalitate pe role, acestea in timp se deformeaza/crapa.
Asta la peridocul cu role de chila. Sunt si variante cu patu glisiere. Doua de chila, apropiate cam la 10-20cm si doua laterale.

Cristi.v

Colegi, readuc acest topic in prim plan cu o sugestie de imbunatatire a glisierelor. Am citit ca americanii sprayeaza mocheta glisierelor cu tot felul de substante, pentru a reduce frecarea si pentru o urcare/coborare mai usoara a barcii pe peridoc.
Solutiile aplicate pe mocheta variaza intre detergent de vase lichid, ulei de gatit(din acela la spray), silicon, teflon, polish de mobila, etc.
Din cate imi pot imagina eu, cel mai bun ar fi teflonul spray, fiind singurul care nu acumuleaza praf sau alte mizerii.

Ce parere aveti, poate fi asta o solutie de ajutor, sau murdarim degeaba mocheta glisierelor?
multumesc

kama3

Asa cum am scris si mai sus, glisierele trebuie vazute ca niste consumbile ale peridocului.
Majoritatea peridocurilor stau cel putin pe perioada verii afara. Radiatiile UV coc mocheta, astfel ca in timp se va macina si va trebui schimbata. La fel si lemnul de dedesubt. Se va usca, va fi afectat de umezeala (dupa ce urci  barca mocheta ramane imbimabat cu apa, care apa se duce apoi in lemn).
In mod normal la urcare / coborare mare parte din alunecare trebuie sa fie preluata de role. Glisierele trebuie in asa fel pozitionate astfel incat la urcare / coborare barca sa alunece pe role.
Dintre toate solutiile enumerate de tine eu as merge pe un detergent de vase cu factor de protectie a mainilor. Pentru ca dupa urcare va ramane intre mocheta si barca si ar trebui sa nu atace vopseaua.
Totusi nu stiu mai ramane in mocheta in conditiile in care la ridicarea barcii peridocul intra aproape tot in apa, iar inainte de lansare nu vad cum ai putea baga ceva intre glisiera si barca. Si aici vb de barcile mari si grele pentru ca la o barca usoara din gama lagunei dai cu lubrifiant doar de amorul artei.


acig


Tot ce spui tu se intampla din cauza ca, nu imersezi suficient peridocul,ca, barca sa intre in plutire.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

kama3

Imersarea e ideala, dar nu toate rampele permit acest lucru. La unele pt ca din construcție sunt facute prost, la altele in functie de cotele apelor, iar unele prntru ca nu sunt rampe ci doar locuri de lasat barca. Ca doar vorbim de Romania nu de tari cu apa calda..

daminmi

Salut!
Eu am imbracat glisierele cu un cauciuc gros(7-8 mm).Cred ca rezista mai
mult decat mocheta,ptr ca nu retine apa.

Cristi.v

Citat din: daminmi din Noiembrie 11, 2020, 08:50:24 AM
Salut!
Eu am imbracat glisierele cu un cauciuc gros(7-8 mm).Cred ca rezista mai
mult decat mocheta,ptr ca nu retine apa.

Dar acum mai aluneca barca? Cauciucul poate dezvolta o forta de frecare destul de mare cred.
Colegul Kama3 a prins bine ce problema voiam eu sa rezolv, si anume rampele inexistente unde imersarea totala a peridocului nu este posibila.
Eu ma gandeam la un spray cu teflon uscat, nu raman uleiuri si adera bine la suprafete. Dar nu stiu daca ataca suprafata barcii...

crysty

Nu cred ca trebuie dat ceva pe glisierele peridocului. Eu, inainte de a lasa barca la apa, fac inconjurul barcii si ud toate glisierele la care ajung, in special cele de pe laterala care sunt pozitionate mai sus, cele de mai jos (de pe centrul peridocului laterala axei) se vor uda odata cu intrarea peridocului in apa. Nu este recomandat ca aceste glisiere sa fie imbracate in cauciuc, teflon etc din simplul motiv ca frecarea intre o mocheta si o suprafata neteda este mai mica decat in cazul dintre cauciuc si aceeasi suprafata neteda. Ca si mocheta este recomandat sa fie ceva din materiale plastice care este si protejata UV in special cele pentru trafic greu pentru exterior. Rolele au dezavantajul major la transport datorita suprafetei de contact foarte mici existand, la drumurile noastre, pericolul spargerii ambarcatiunii (chiar cunosc un caz).
Barca mea are 1400kg sau chiar mai mult si de 4 ani, de cand am peridocul nu a trebuit sa-i fac nimic la glisiere. Acum cand am pus la iernat barca am ridicat pe cric peridocul si am verificat rotile - rulmenti, frane ca urmeaza ITP la primavara.

scm_ro

Nici eu nu am dat cu nimic pe mocheta. Am doar grija sa bag suficient de mult peridocul in apa.

dany

Cel putin la mine in zona ,nu ma pot ''lauda ''cu rampe amenajate.Avem noi una chinuita dar apele cresc si scad caci sunt lacuri hidroenergetice....dar scad frate....cand tie- lumea mai draga.De asta am facut role ajutatoare cu ridicare-coborare si prelungitorul de protap demontabil pe care vi l-am aratat.De multe ori nu se poate baga peridocul indeajuns sa poti trage barca cu doua degete pe sine si pa!...hai acasa!    Muncim frate,nu gluma1