Recent

Vali:
2018 Oct 24 19:19:46
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
gupi:
2018 Oct 22 15:32:41
cica functioneaza
gupi:
2018 Oct 22 15:31:19
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
Vali:
2018 Aug 07 21:49:52
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
bobinuta:
2018 Aug 07 17:47:51
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 55184
  • Total Subiecte: 2909
  • Online Today: 33
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 p.m.)
Utilizatori Online
Users: 1
Guests: 21
Total: 22

Autor Subiect: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha  (Citit de 465 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

giorgel

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
    • Vezi Profilul
Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« : Noiembrie 17, 2020, 11:18:15 p.m. »
V-o prezint pe Clara:

RIo 450 Cross, Italia, an fabricatie 2002.
Motorizata Yamaha 4t 60cp carburatie, an fabricatie 2003
A venit pe un peridoc foarte smecher si care arata foarte bine, zincat complet, reglabil de poti sa pui o barca si de 7 m cred.

Am facut o iesire de proba pe Snagov si am luat-o instant, desi am vazut eu cateva chestii la ea, insa in domeniul barcilor de peste 10-15 ani este destul de greu sa gasesti una in bugetul propus si la care sa nu ai nimic de facut, doar benzina si talpa.

Am luat-o cu rumatoarele dotari:
- sonar Garmin
- 2 vasle mici
- bimini top
- pompa santina
- lumina ancora
- lumini navigatie
- caseta_cablu guvernare noi
- cabluri mansa noi
- rezervor 26 litri
- acumulator in stare foarte buna

Cu ce am dotat-o eu:
- colac salvare cu suport inox si saula plutitoare
- 4 baloane de acostare
- cate 5 m saula de 10 mm pe tacheti prova si soate-stanga pt acostare
- cange telescopica aluminiu (cam nasparlie cangea din plastic, dar aia e...)
- suport drapel si evident Tricolorul :-)
- 3 buc vesta salvare Creta 100 N (nu aveau modelul Naxos de 150N si am luat Creta pt ca doream sa ies in acel weekend)
- cutie dedicata pt acumulator, nu imi place asa expus in compartimentul prova
- pompa santina suplimentara cu panou de comanda dedicat separat, inca nemontata
- claxon groaznic face ca dreaq, inca nemontat
- 5 buc suport pahar flexibil, fixate de consola
- turometru KUS (nu am gasit Yamaha)
- ceas trim Yamaha
- Picior scaun rotativ si reglabil pe inaltime, cu amortizare (cel prezent e din acela cu cui, are joc mare si se balabane rau
- scaun rabatabil nou

La partea de motor am facut urmatoarele:
- confectionat piesa dintre cablul si parghia de acceleratie, avea o improvizatie mai grosolana asa, si reglajul aferent.
- reglaj joc culbutori
- masurat compresie (13.5-14 bar pe toti cilindri)
- inlocuit set complet anozi
- inlocuit bujii, am pus fix cele recomandate de manual (avea 3 de F60 si una de F50)
- inlocuit rotor pompa apa
- elice noua (cea veche a trecut la rezerva, merge foarte bine si ea dar este cu circa 8 mm mai mica in diametru).
- transom saver (revin mai tarziu la acest subiect >:( :()
- inlocuit ulei cizma Yamalube (revin mai tarziu la acest subiect  >:( :()
- ulei motor si filtru ulei motor - urmeaza la inlocuit maine-poimaine.

Ansamblul merge foarte bine, gliseaza repede cu incarcare 4 pers. 300 kg, vit. maxima 52 kmh pe Snagov plat cu vantul din spate:-), consum bun.
Ca dezavantaj dpdv arhitectura - consola este amplasata lateral-dreapta, motorul este greu (113 kg zice eticheta), rezervorul tot in spate, e cam ciudata cand esti singur in barca fara bagaj cu care sa contrabalansezi cel putin skipperul, naviga canarisita tribord si apupata.

In schimb mi-a placut maxim, si chiar si colegei de camera! partea prova - se poate transforma imediat intr-o platforma de circa 200x150 cm, numai buna pt plaja vara sau pt innoptat pe barca.

Permiteti sa ma laud si vizual  ;D










Alex1958

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 840
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #1 : Noiembrie 18, 2020, 11:53:43 a.m. »
Salut,
Bun venit intre barcagii!
Sa-ti stapanesti sanatos barca si sa-ti aduca satisfactii!
Spume-ne cam ce doresti sa faci cu ea si vei putea obtine sfaturi utile si prietenoase.
Asa, la prima vedere, as avea o singura observatie si anume ca rezervorul e cam mic- autonomie pt 2-3 ore de mars. Pe Snagov e OK.
Ai grija unde o pui la iernat. Daca e adapostita de intemperii e foarte bine daca nu iti trebuie o husa de stationare- nu folosi biminitopul pentru inchidere /adapostire caci il strica ultravioletele.
Toate cele bune!

charlie

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 91
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #2 : Noiembrie 18, 2020, 01:45:36 p.m. »
Bine ai venit si felicitari pentru achizitie!

scm_ro

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 270
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #3 : Noiembrie 18, 2020, 04:27:07 p.m. »
Frumoasa, felicitari.

pete

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 82
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #4 : Noiembrie 19, 2020, 06:38:05 p.m. »
sa o  stapanesti sanatos si la cat mai multe iesiri fara probleme

giorgel

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #5 : Noiembrie 20, 2020, 12:00:09 a.m. »
Multumesc domnilor.

@Alex1958, principalul scop este recreativ, plimbari cat de multe pe oriunde este posibil, evident ca si in Delta Dunarii.
Avem o rulota, avem prieteni cu masina cu carlig si cam pe acelasi palier recreativ, deci unul trage rulota, celalalt trage barca si totul este perfect.
Evident ca merge si pt pescuit, dar vai! cine sa pescuiasca? io?
Pai acu' doua saptamani am cutreierat trei in barca o zi intreaga tot Snagovul, n-a fost loc in care sa nu zgariem apa cu linguritele si nalucile, dar pestele avea multa apa peste el...  btw, sambata asta reeditam operatiunea, poate poate ;D ;D

Am uitat sa mentionez, in dotarea barcii exista o prelata de stationare profesionala, facuta cu simt de raspundere, care o inchide complet din fata pana in spate, pt iernat si pt transport.

Rezervorul da, este mititel, dar nu imi doresc deloc un rezervor mare in spate, din contra.

Prin urmare pt ture lungi am prevazut 3-4 canistre metalice de 20 l, de buna calitate, care se vor depozita in compartimentul prova, dupa ce mut acumulatorul de acolo.
80 l in canistre + 26 in rezervor + 5l rezerva strategica prezenta mereu in barca, in bidon special pt combustibili, la un consum de 7-10% la 40 kmh inseamna intre 4 si 600 km de parcurs, grossomodo. Rezonabil, din fotoliu zis.

Mai povestim dupa tura de sambata, oricum am anuntat ca am ceva de zis despre:

-  oglinda, mari probleme, cauzate in special de unele lucrari iscusite tip "Dorel", arza-l-ar pe matze pe ala care a umblat acolo
-  cizma, am gasit cam putin ulei, 1/2 din cantitatea necesara si contaminat cu apa.
Cand am schimat rotorul pompei de apa nu am observat vreo urma de ulei pe la arbore sau pe la tija inversorului de sens.
Am spalat grupul prin 3 umpleri/goliri succesive cu ulei de transmisie de auto, fiecare umplere fiind urmata de pornire motor, cuplare inainte-inapoi si ture multe.
La final am umplut cu Yamahalube GL4, duminica il dau jos si vedem ce gasim.

Pana atunci, hai si voi cu un "fir intins!", poate se leaga de lingurita si altceva in afara de bradis.


Alex1958

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 840
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #6 : Noiembrie 20, 2020, 04:00:15 p.m. »
Pai atunci: Fir Intins!

kama3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 379
    • Vezi Profilul
Re: Clara - Rio 450 Cross powered by Yamaha
« Răspuns #7 : Noiembrie 20, 2020, 05:04:45 p.m. »
S-o stapanesti sanatos si sa-ti ofere satisfactii!
Un rezervor mai mare te sfatuiesc si eu sa ai in vedere daca la o tura consumi mai mult decat capacitatea rezervorului actual.
Si asta pentru ca turnatul din canistra in rezervor, pe apa, va face ca inevitabil sa sara stropi de combustibil care mai ales vara miros si fac mizerie.
Benzina sare si pe uscat, d-apoi cand se misca barca.
Nu e vorba de autonomie ci si de confort.