Cizma scurtă de 44 cm???

Creat de ovidiu66, Noiembrie 11, 2020, 01:27:58 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ovidiu66

Salutare tuturor,

Mă poate lămuri cineva care este lungimea corectă pentru cizma scurtă?
În condițiile în care oglinda bărcii pentru cizma scurtă este de 381 mm, de ce lungimea cizmei la unele motoare este de 44cm? Placa antiventilație este sub nivelul chilei cu aproape 6 cm.

Știu că placa antiventilație trebuie să fie pe aliniament cu chila bărcii, unii comercianți vând motoare cu cizma de 44 și spun că este normală pentru oglinda de 381.

toni tl

Expresia ,,cizma scurta- medie -lunga" este interpretabila. Sunt producatori de motoare care au ca lungimi la cizma- 381 - 450  -520 - 570 si chiar mai lungi.  Daca placa anticavitatie este la aproape 6cm sub barca nu este o problema. Yamaha in cartea tehnica a motoarelor scrie ca trebuie montate de la 0 la 2,5 cm iar Honda de la 0 la 5cm. La mine acum motorul care este un Yamaha sta la 6cm si merge foarte bine. Foarte mult conteaza unghiul oglinzi barcii care influenteaza foarte mult reglarea motorului pe barca si automat functionarea.

ovidiu66

Se pare că singura cifră comună la toate motoarele este "zero",...așa că placa anticavitație ideal ar fi să respecte aliniamentul chilei. Cred că majoritatea oglinzilor pentru cizma scurtă sunt de 381mm,...ce motoare respectă această dimensiune?... cele japoneze observ că nu.

Vali

Din toata experienta mea pana in prezent, singurele motoare intalnite cu cizma de aprox. 38 cm au fost un Crysler in 2T din 1900-toamna si stramosescul Saliut rusesc de 2 cai. Orice alte motoare cu cizma scurta au avut 44-45 cm. Si am taiat zeci si zeci de oglinzi dupa motor, fiind obligat deci sa masor exact inaltimea motorului.

In plus, la fel din experienta inaltimea de 44-45 cm e cam limita necesara ca sa nu faci baie la cur - cand ai val de pupa, iesi din glisare etc. La inaltimea asta, singura ocazie cand am luat apa in barca pe la oglinda a fost cand barca era trasa mult cu prova pe mal, iar oglinda era deci scufundata mai mult ca de obicei. Chiar si atunci am luat o cana - doua de apa doar de la siajul altora, in rest fara probleme.

Solutia cea mai buna daca cizma e mai lunga decat oglinda este inaltarea oglinzii. E mai greu la un RIB sau la pneumatica, dar nu imposibil. Cred ca motivul pentru care pneumaticele si RIB-urile mici au oglinda joasa este diametrul redus al balonului, care limiteaza inaltimea oglinzii. La o barca rigida mai exista solutia montarii unui jackplate reglabil, care ne permite sa alegem inaltimea la care motorul si barca se misca optim, in functie de incarcare si asieta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ovidiu66

Multumesc pentru interventie, Vali.
Credeam ca cizma de 44 este un standard al japonezilor, iar pneumaticele cu oglinda de 381 sunt fabricate pentru motoare cu aceeasi lungime a cizmei, de 381.
La Mercury in specificatii, lungimea cizmei este data de 15*(381mm), daca este de 44 inseamna ca nu este ok.
Nu cred ca este normal sa cumperi o barca noua si sa fii nevoit sa faci modificari la oglinda.Ar trebui ca producatorii de barci si motoare sa stabileasca standarde exacte de executie, pentru ca barca sa mearga cum trebuie.

toni tl

Sunt motoare Mercury cu cizma de 381. Am un coleg care are unul de 25cp 4 timpi cu cizma de 381.

charlie

Lungimea nu e strict standardizată din cate înțeleg. Cele mai uzuale lungimi cel puțin în state fiind 15" scurtă, 20" medie (denumire alternativă: lunga), 25" lungă (alt. extra lungă) și 30" extralunga (alt. extra extra lungă) dar diverși fabricanți oferă și alte lungimi ...

Deci per total multă atenție la cumpărare motor sau modificări/adaptor la montaj ...

Vali

O singura data am auzit de la cineva ca are un Johnson 2T / 40 cai cu cizma de 380, dar dupa cum spuneam ceea ce am intalnit in practica, la montajul motoarelor pe barci, se incadreaza la 44-45 cm.

Asa ca solutia cea mai buna la care apelez si personal si o spun si altora e sa aleaga intai motorul dorit, si dupa aia sa gaseasca barca potrivita. Asta din cauza ca e mult mai usor sa tai sau sa inalti oglinda decat sa tai sau sa inalti cizma :D.

Din cauza diferentelor mari la lungimea cizmei - lunga, scurta etc am ales sa fac oglinda independenta la barca pe care o construiesc, tocmai ca sa tai oglinda exact dupa lungimea cizmei motorului disponibil.

Macar la cizma scurta standardul este de 44-45 cm, dar la cizma lunga plaja este de pe la 508 si pana pe la 580 mm, cu diferente mari chiar si la aceeasi marca. Nu stiu criteriile si nici nu m-au interesat, important e sa montez motorul la inaltimea optima.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gabriel.c

Eu cred ca dacă la cizma lunga echipezi barca cu motorul prevazut de constructor ,oglinda e după cizma.
Normal ca atunci când constructorul recomanda motor maxim 90 Cp și tu montezi  150 Cp e posibil sa nu ai înălțimea dorita. Cel puțin așa cred eu ca e gândită treaba .

bradutzu

puterea motorului nu are treaba cu lungimea cismei!
Sa auzim numai de bine!

gabriel.c

Citat din: bradutzu din Noiembrie 23, 2020, 02:21:00 PM
puterea motorului nu are treaba cu lungimea cismei!
Așa este
M-am uitat și eu la ceva specificații ale motoarelor pe net și ai dreptate .
Aveam impresia ca producătorii au grupat motoarele cu cizma lunga in ceva categorii gen de la 15 la 115 cp care au 508 mm apoi 115 la 200 cp cu cizma mai mare și tot așa.
Le-am găsit  diferite de la un producatorul la altul cu diferențe care nu țin neaparat de CP.