Intrebare yamaha 25cp 2 timpi

Creat de catalinn00, Ianuarie 02, 2021, 08:28:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

catalinn00

Salutare la toata lumea si la multi ani pe 2021

Am un yamaha 25BMH 2T 2005 .
Am vazut in manualul de service ca diferenta fata de 30cp este dimensiunea reed valve.
As vrea sa inlocuiesc pe cea originala cu cea pt 30cp. Numai ca cea originala este in forma de floare iar cea pt 30cp are o forma dreptunghiulara. Deci trebuie inlocuit tot ansamblul adica incl placa de baza, nu doar lamelele.
A mai incercat cineva sau vorbesc prostii ?

Vali

Salut, motorul banuiesc ca e cel de 495 cm3, in 2 cilindri si un carburator, avand deci o singura muzicuta.

Am un prieten care a avut acelasi motor (25), si a "redus" puterea la 20 de cai, prin modificarea pozitiei limitatoarelor de cursa ale lamelelor. La 25 cai deschiderea lamelelor era de vreo 8 mm si ceva, la 20 cai de vreo 5 mm si ceva, din ce-mi amintesc.

Motorul e identic in catalog pentru ambele puteri. Treaba s-a facut la reprezentanta Yamaha de la Spat Galati, si i s-a dat o hartie in care s-a certificat reducerea puterii, ca sa nu mai fie nevoie de inmatriculare.

Daca esti sigur ca motorul este acelasi din toate pdv pentru 25 si 30, nu cred ca te impiedica ceva sa incerci sa schimbi muzicuta cu una pentru 30. Sau poate la fel, sa modifici (cresti) cursa lamelelor, daca bineinteles e posibil. Daca si carburatorul e acelasi, inseamna ca puterea se modifica si in acest caz tot din muzicuta.

Cu toate astea, din ce-mi amintesc, in catalogul de 2T al Yamaha erau diferente intre 25 si 30, fiind identice doar cele de 20 si 25. La generatiile mult mai vechi de Yamaha 2T mai exista o varianta pe cilindreea de 495 cm3, pe langa 20 si 25 de cai, anume 28 cai. La motoarele mai noi stiu ca trecerea la 30 inseamna deja 3 cilindri, 3 carburatoare etc.

Poate sunt colegi care au idee de aceste diferente intre 25 si 30, eu de exemplu am avut 25 si in 3 cilindri - 3 carburatoare, si 25 normal (Enduro) cu un carburator, si 25 Autolube cu 2 carburatoare. Trebuie deci sa fii sigur ca motorul tau e pe aceeasi platforma cu cel de 30, si sa te informezi la vreo reprezentanta daca poti sa faci modificarea in siguranta. O idee e sa vorbesti cu Gabi de la Pronautica Tulcea, e unul din cei mai buni mecanici de outboard-uri pe care-i cunosc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

catalinn00

Salut

Da motorul este de 495cmc, 2cilindri si 1 carburator .
Conform manualului de service si cel de 30HMH are aceeasi platforma , singura diferenta fiind cursa lamelelor - mai mare la 30cp.

Voi vorbi si cu mecanicul care imi face service ul la motor sa vad ce zice si trec la fapte.

Multumesc de raspuns

Vali

Cel mai priceput la Yamaha 2T în opinia mea e Cătălin Enăchescu de la Spat, le știe pe dinafară. Din păcate, în ultima vreme nu prea mai e interesat să se implice în asemenea chestii, nici măcar ca și consultanță, deoarece are multe solicitări la monștrii cei mari de sute de cai, de unde vine banu' gros.

E un tip extrem de competent, dar e greu de ajuns la el. Ma gândeam să-l întreb chiar eu despre chestia asta, având un motor identic, dar ultima oară i-am comandat niște subansamble pentru un carburator, și nici in ziua de azi nu le-am văzut :). Din cauza asta m-am gândit că e mai potrivită o discuție cu Gabi de la Tulcea, e mai tânăr, mai flexibil și mai pe stilul nostru, de pasionați.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau