rezervor aluminiu versus inox

Creat de Catalin, Ianuarie 04, 2021, 12:34:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pete

Ca flame arrester nu merge cel de la becurile de sudura cu autogen? sunt si pentru oxigen cat si pentru acetilena. Cred ca este o solutie destul de practica si eleganta in acelasi timp

cristeache


pete

Varianta ta Cristache este si mai eleganta 8)

gabriel.c

Aerisitorul asta pe care la recomandat Cristeache l-am montat și eu in capătul liniei de aerisire și l-am scos pe lateralul bărcii cu un furtun rezistent la benzina. Furtunul l-am cuplat cu un stut filetat (așa cum am mai scris anterior) in partea de sus a rezervorului. Pana cum am simțit de vreo câteva ori miros de benzina in dreptul aerisitorului și ma cam lua frica pe balta ,dar m-am învățat .
Am uitat sa va spun ca am intercalat pe furtun o supapa de unic sens cumpărată tot de pe același site de pe care ne-a îndrumat Cristache sa luam aerisitorul.

crysty

@Gabriel,
Acel check valve sau supapa unic sens cum spui, l-ai montat pe furtunul de aerisire???
Daca DA atunci poti avea probleme, pentru ca linia de aerisire trebuie sa asigure circulatia gazelor/aerului in ambele sensuri - umplii rezervorul poate chiar sa dea afara pe acea aerisire cu tot cu opritor de flacari sau rezervorul se goleste, intra aer in rezervor. Daca este un check valve instalat ori se face minge rezervorulcind il umplii sau chiar iti da toate gazele pe racordul de umplere direct in nasul operatorului ce umple rezervorul, ori daca este montat in celalalt sens duce la vidarea rezervorului cu simptome de subalimentare motor caracteristice.
Solutia propusa de Cristeache este si cea existenta pe barca mea din constructie, dar daca vreau un upgrade am nevoie de acel flame arrester. Inca mai studiez cum as putea sa-l fac fara a implica pe nimeni.

gabriel.c

@crysty : posibil sa ai dreptate cu ceea ce-mi zici. Pare logic așa cum explici tu dar eu n-am simțit/văzut  niciunul dintre fenomenele pe care mi le-ai prezentat  mai sus .
Cam asta ar fi supapa despre care vorbeam eu:
https://www.epixmarine.ro/echipamente-motor/rezervoare-si-conectori/furtun-accesorii-alimentare/supapa-aerisire-rezervor-benzina-ambarcatiune-cu-motor

crysty

@ Gabriel,
Ceea ce este in link este cu totul altceva. Da, acestea sunt dedicate aerisirii rezervorului. Sunt supape bidirectionale sau cum se mai cunosc breathing valves. Nu sunt unidirectionale. Cand alimentezi sau cand rezervorul sta in soare (barca sta in soare si rezervorul se incalzeste) aceasta va deschide pentru depresurizare. Cand merge motorul, si papa benzina din rezervor, aceasta va deschide din cand in cand pentru a evita vacuumarea rezervorului. De cele mai multe ori sunt insotite in industrie de acele flame arrester pentru motivele specificate anterior. Aceasta supapa ofera un grad ridicat de protectie al rezervorului dar nu suplineste rolul opritorului de flacari (flame arrester), din acesta cauza la industrial vin pachet.

cristeache

Doar intreb:

"Aerisire rezervor cromata 14.5mm/iesire 16mm

- fabricata din alama placata cu crom
- diametru exterior pentru conexiune furtun de 14,5mm
- prevazuta cu plasa antiflacara"

Nu e de ajuns asta? Ar trebui s-o imbunatatesc si eu?

Ms,
Cristeache

Alex1958

Salut,
Plasa anti-flacara e ok.
Supapa de sens nu este ok. Posibil sa fi gresit cei de la Epix Marine descrierea - corect este supapa de respiratie (in ambele sensuri).

gabriel.c

Cred ca e greșita exprimarea celor de la epix. Eu când am montat-o intercalata pe furtun  am suflat/tras aer cu gura prin ea inainte și merge in ambele sensuri. Dintr-un sens doar când pui lichid in ea nu curge așa ca eu m-am gândit ca lasa aerul sa iasă (și asta am observat când alimentez ) dar  când ajunge din rezervorul full benzina la ea nu trece mai încolo spre aerisitorul cu plasa.  Cumva aerul circula bidirecțional (ca am spus ca miroase a benzina in balta pe lângă aerisitor) deci e buna.

Alex1958

Da, are o bila inauntru. Cand vine aer trece fara probleme, cand vine benzina bila, care pluteste deasupra benzinei, inchide orificiul de iesire.
E buna solutia!

Catalin

Da...buna solutia...ca de regula pun benzina pana in buza...si bagam pana cand iesea prin toate crapaturile daca nu era sistemul asta

Catalin

#27
Buna seara dragi barcagii....acum ...de fapt stiu mai de mult ...ca in Galati meseriasii sunt scumpi. Am fost la un service pe langa Lidl-ul de la centura. Am intrat, am intrebat de nenea sudorul...am dat de el...am spus ce vreau, am discutat despre dimensiuni, apoi logic am intrebat de pretul pe manopera. Rezervorul ar fi de maxim 120 cm pe 53 cm inalt de maxim 20 cm. Putea fi facut cu fundul in V ori dreptunghiular.  Si nenea a aruncat un pret ...un mare pret de 1000 ron doar manopera...am intrebat un pic nedumerit ..CU TOT CU MATERIAL? el nuuuu doar manopera. Da cum sunt unii oameni de pierd clienti doar pentru ca sunt lacomi. Cineva din Galati mai stiti vreun sudor in aluminiu...daca nu ma duc la Braila la baiatul care face cu 400.   Gabriel spuneai ca ai modificat stuturile facute de meseriasul tau din tulcea...care ar fi motivatia tehnica pt care le-ai schimbat...ce te nemultumea la stutul din teava ?

gabriel.c

Salut,așa cum spuneam eu am lăsat sudat direct  doar stutul de alimentare cu benzina pe o teava de 50 mm .
Celelalte 2 bucăți de teava le-am tăiat și in locul lor am sudat acele adaptoare filetate pe interior in care am avut filet 3 cm lungime  și am infiletat stuturi din alama
Motivul a fost ca țevile de aerisire și alimentarea la motor erau din teava de aluminiu Lisa (fără striații și cam Subțirica ) iar striațiile  ma ajuta la strângerea cu coliere și sudura nu-mi oferea fiind teava subțire încrederea ca dacă le-aș lovi cumva vreodată nu se vor rupe din Suduri sau pe lângă ele. Apoi pentru aerisitor am găsit un stut cu cot direct la 90    de la instalatii sanitare din alama la același diametru cu aerisitorul ăla cu plasa de pe epix.
. Pentru alimentarea cu benzina la motor poți înfileta dacă vrei stut profi cu posibilitatea decuplării liniei .
Nu cred ca e greșit nici dacă suedezi ceva teava direct dar eu am considerat ca e mai sigur așa și costuri au fost chiar mici in plus.

gabriel.c

Acum dacă mi-aș mai face încă un rezervor cred  ca și stutul de alimentare de la pompa l-as face tot la un strung ca sa fie mai grosut in carne și tot cu striații gen brăduț pt strângere cu coliere.