Recent

Vali:
2018 Oct 24 19:19:46
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
gupi:
2018 Oct 22 15:32:41
cica functioneaza
gupi:
2018 Oct 22 15:31:19
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
Vali:
2018 Aug 07 21:49:52
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
bobinuta:
2018 Aug 07 17:47:51
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 55637
  • Total Subiecte: 2943
  • Online Today: 41
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 p.m.)
Utilizatori Online
Users: 1
Guests: 27
Total: 28

Autor Subiect: Motor Mercury, 9,9hp.  (Citit de 1158 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3861
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Motor Mercury, 9,9hp.
« Răspuns #15 : Februarie 07, 2021, 05:29:24 p.m. »
Caut un motor usor, cel putin o vreme, barca o voi duce pe masina...

Daca motorul usor e prioritatea principala, cel mai bine cauti un 2T in toate mintile. Cel mai usor 15 cai fabricat vreodata e Selva Naxos, in jur de 31 kg. Eu am Mariner 2T / 15 cai cu cap motor Yamaha, are 35 kg, si ma descurc singur fara probleme cu montatul si datul jos de pe barca.

Ca tot era vorba de consum, la ce diferenta ar trebui sa ma astept, la un 2t, versus 4t?
Cineva imi spunea ca trebuie sa ma asrept la un consum dublu, ceea ce mi se pare inaccetabil, ies destul de des la pescuit.

Chiar si daca un motor in 2T e total dereglat sau foarte uzat, nu va consuma niciodata dublu fata de un 4T.
Consumul la 2T e in jur de 0,37l / cal / ora, la 4T in jur de 0,25l / cal /ora (consumuri la acceleratie maxima).
Deci maxim sa ajungi cu consumul la 50 % in plus la un 2T de aceeasi putere, fata de un 4T.

Totusi, uite ce am observat eu: cu 15 cai in 2T barca mea se misca la fel ca atunci cand are pe ea un 20 cai in 4T. Asta din cauza dinamicii mai bune si greutatii mai mici a motorului in 2T. Bineinteles cu conditia ca barca sa nu fie incarcata la limita superioara.
La motorul in 2T nu am depasit niciodata 5,5 litri / ora, la motorul in 4T consumul maxim a fost in jur de 5 litri / ora, deci cam ca in calculul de mai sus.

Asa ca, din punctul meu de vedere, diferenta de juma' de litru in plus la consum, in conditiile in care barca se misca identic, e un sacrificiu infim daca socotesc toate avantajele motorului in 2T: usor, nervos, extrem de fiabil, merge cu orice benzina, mentenanta cvasi-nula, nu tenteaza hotii etc.

Cred ca norocul meu e ca puterea de 15 cai la motorul in 2T Mariner s-a potrivit la fix cu arhitectura si greutatea uzuala a barcii (4,30 m), fiindca dupa cum spuneam cu un 4T de 20 de cai se misca exact la fel.
Cand barca e goala, motorul de 15 o misca chiar mai bine la pornire. Din cauza asta si nu numai, eu voi ramane fidel motoarelor in 2T.

Dar in acelasi timp, am citit chiar aici pe forum ca si barca, respectiv regimul de deplasare, influenteaza mult consumul.
Cu gonflabila de 3,1m si motorul de 6 cai, consumul e foarte mic, undeva probabil la 1l la ora, in regim de glisaj, vreo 20km/h.
La barca de aluminiu, fiind mai grea, probabil consumul va fi mai mare, fiind mai grea, vreo 30kg in plus.

Daca tot te-ai hotarat la Suzuki-ul de 15 pe injectie, nu-ti mai bate capul cu motorul de 6 cai. Singura treaba cu acel motor pe barca noua va fi ca-l vei chinui inutil la turatie maxima, iar cand vei avea si ceva bagaj nu va depasi tranzitia la glisare. Un 15 cai, indiferent de numarul de timpi, va face pereche buna cu barca, la majoritatea conditiilor hidro-meteorologice sau de incarcare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pisica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 27
    • Vezi Profilul
Re: Motor Mercury, 9,9hp.
« Răspuns #16 : Februarie 20, 2021, 01:12:18 p.m. »
Multumesc de raspuns si imi cer scuze pentru raspunsul intarziat, dar nu am mai intrat pe forum, de ceva vreme.
Intre timp am tot cautat motoare, am cerut sfaturi, am mers de am vazut cateva.
Motoare in doi timpi, desi sunt multe la vanzare, sunt destul de vechi.
Imi fac griji in ce priveste piesele, nu stiu daca se mai gasesc.Cel mai nou motor in 2t, din 2004, l-am gasit in Bucuresti, un Tohatsu de 9,9 cai.
Motorul arata foarte bine in poze, daca nu se vinde, saptamana viitoare, poate ajung sa il vad.
Doar ca acest motor e foarte greu, are peste 40kg...asa ca mare avantaj in comparatie cu un 4t, nu prea mai exista.
Pe de alta parte, parca ceva din mine trage spre motoarele in patru timpi..
Nu musai din cauza consumului, sunt mult mai noi, cel pe injectie, Suzuki, e din 2018, inca in garantie, se gasesc piese, am inteles ca sunt mai silentioase ca cele in doi timpi. Am gasit cateva vandute de catre primul proprietar, macar am siguranta ca actele sunt in regula.
Intre timp, ca sa urc si sa cobor mai usor barca de pe masina, mi-am luat un troliu electric, cu care cred ca pot sa ridic, respectiv sa cobor motorul pe oglinda barcii.
M-am gandit sa fac un suport pentru motor, pe carligul de la masina, sa il pot transporta in pozitie vericala...
Saptamana viitoare, e gata barca, trebuie sa merg dupa ea la Tulcea.
« Ultima Modificare: Februarie 20, 2021, 02:03:17 p.m. by pisica »

mdascalu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 40
    • Vezi Profilul
Re: Motor Mercury, 9,9hp.
« Răspuns #17 : Februarie 20, 2021, 05:20:56 p.m. »
Vreau poze, pozee, pozeee, sa vad si eu.
P.S. esti sigur ca tohatsu 9.9 are peste 40 de kg, in mod normal trebuie sa fie pe la 38 kg.