Elice rezerva Suzuki DF 20.

Creat de mdascalu, Februarie 07, 2021, 11:34:33 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mdascalu

Buna ziua,
Am luat motorul anul trecut, nou si ar trebui sa mai cumpar o elice de rezerva, sa fie acolo in barca la o nevoie. Ce ma sfatuiti: Elice originala Suzuki, sau Solas. Un picut de diferenta ar fi la pret intre ele: 510 - Suzuki, 310 Ron - Solas. Care ar fi diferenta de calitate intre cele doua?
Cu stima
mdascalu
Eicea fiind: 9-1/4 x 12

Vali

Sper sa vada postarea ta colegul Sam din Iasi, care are acelasi motor, dar pe o barca de 5,10.
Elicea "stock" cu care a venit motorul e cu pas de 12, dar Radu (Sam) a constatat ca barca avand incarcatura uzuala nu permitea motorului sa se tureze la maxim. Deci pasul era cam mare, si din ce stiu la aceasta putere la Suzuki, 12 e cel mai mare pas.

Dupa care Radu a schimbat elicea, cu una parca Solas de 10, si intra instantaneu in glisare, indiferent de incarcare, ajungand si la turatia maxima. Cel mai bine insa ar povesti Radu, eu e posibil sa ma mai insel, scriu aici din amintiri.

Deci ideea e ca daca iei o elice in plus, cauta cu un pas putin diferit (mai mic), pentru a putea sa mai "jonglezi" cu incarcarea barcii.

Eu de exemplu la un motor de 25 / 2T am 2 elice, una originala de 14 pentru viteza (pasul maxim la aceasta putere la Yamaha), si una Solas de 12 pentru barca mai incarcata. Cu elicea de 14 am atins 53 km/h pe gps pe Dunare in aval, singur in barca mea, cu elicea de 12 in 2 persoane ne miscam in jur de 40 km/h, fara sa turam motorul la maxim.

Deci daca motorul tau se tureaza la maxim cu incarcarea uzuala, ia tot o elice de 12, merge si Solas, daca nu, ia una de 10 sau putin mai mare, sa iti permita sa atingi turatia maxima si atunci cand ai barca incarcata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

toni tl

Din punct de vedere calitativ elicea originala este mult mai buna decat elicea facuta de Solas. Elicile Solas sunt mai casante, iar daca ai lovit-o si vrei sa o indrepti cu ciocanul de plastic ai toate sansele sa se rupa fapt care nu se intampla la elicile originale. Asta o spun din propria experienta.

RaduD

Daca e doar de rezerva nu vad de ce nu ai merge pe solas. Eu nu am ~simtit~ diferente intre originale si solas / bspro. Doar la buzunar. Tot aluminiu si daca se bulesc le trimit la cei care se ocupa cu asa ceva, nu dau cu ciocanul. Diferenta am simtit numai la inox si nu doar la buzunar. Am devenit fan inox chiar daca bat doar delta si toti te sfatuiesc ca e nasol pt grup daca lovesti ceva etc.. Fals, am lovit destule cu ea, e cu hub de cauciuc, nu se indoaie, nu flambeaza in fortaj, e mai subtire in fine, vezi pe forumurile de prin us mai multe discutii, la noi conteaza numai pretul (mic).

pelicanul

@RaduD

Cine sînt ,,cei care se ocupă cu așa ceva" și unde îi putem găsi? Am avut nevoie acum cîțiva ani să echilibrăm o elice și am apelat la cineva din Mangalia. Nu a făcut treabă bună deloc.

Puțin off topic @ all

SOLAS e producător de elici sau se referă la faptul că elicea e produsă în conformitate cu  International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS)? Știe cineva? https://en.wikipedia.org/wiki/SOLAS_Convention

RaduD

Eu le repar la Tulcea, langa reprezentanta Honda, e un atelier care se ocupa doar cu asa ceva. Completeaza partile lipsa, sudura inox aluminiu, indreptare, echilibrare etc.
Solas e producator vz  http://www.solaspropellers.com/

pelicanul


mdascalu

Va multumesc si eu mult tuturor pentru raspunsuri.
Cu stima,
mdascalu

mdascalu

Buna seara,
Mi-am comandat azi o elice Solas 9.25 x 11.
O sa vad cum se misca barca la primavara cu ea.
Cu stima,
mdascalu

Sam

Salutare,

Imi pare rau ca nu am vazut mai devreme postarea.
Da, Vali are dreptate; pe barca AN 510, cu 2 persoane x 90 kg si bagaj de camping pe o saptamana, cu elicea originala (pas 12), cu greu reuseam sa intru in glisaj!
Am cumparat apoi o elice Solas cu pas de 9 si ... parca era alta barca! Gliseaza usor si motorul ajunge in intervalul de turatie maxima (cu elicea originala, nu reuseam sa ating decat 4.600 - 4.700 rpm).
Acum elicea Solas e cea folosita si cea originala e de rezerva.
Anul trecut pe la Sulina, am ciobit putin Solas-ul, dar mi-a reparat-o un prieten din Iasi cu sudura in aluminiu.
Sunt si eu tentat de o elice de inox, dar deocamdata nu am incercat.
Toate bune! Inca putin si iesim pe ape!

mdascalu

Buna ziua,
multumesc mult Sam pentru raspuns, dar raul este deja realizat, asta e.