Restaurare peridoc

Creat de charlie, Martie 15, 2021, 12:23:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

charlie

Am zis ca e un moment bun sa mai deschid un subiect-blog, de data asta in sincron cu defasurarea evenimentelor. Speranta e ca vom primi idei, constructive, comentarii si pareri de la colegii de forum.

El este peridocul de la care plecam:



Sasiu de aluminiu (profil I), elemente de otel (candva) vopsit si majoritatea  suruburilor de inox. Nici un fel de protectie la coroziune galvanica ceea ce a facut ca aluminiul sa aiba de suferit cam peste tot pe unde a fost in contact cu metale mai nobile (otel si inox)

charlie

Puntea si bratele sunt ruginite spectaculos dar nu par sa fi pierdut atat material cat sa fie nefolosibile. Tamburii, fuzetele, rulmentii, talerii, si mecanismele de franare par ok.  Vom cere si parerea reprezentantului Knott in aceasta privinta:



Desigur un set de saboti si arcuri noi sunt pe lista de cumparaturi:



Frana inertiala va necesita inlocurea tuturor componentelor interne, inclusiv resortul de la frana de mana:



kama3

Eu as pastra numai seria si numarul...

crysty

Peridocul a fost frumos candva. Daca ceri parerea celor de la Knott, iti vor recomanda o punte noua completa cel putin cu cabluri si cele necesare franei inertiale si de parcare. Oricum, arata jalnic, cel putin puntea nu cred ca prezinta siguranta necesara transportarii unei barci. Banuiesc ca si sarcina este peste 1000kg (MTMA in actele peridocului). Ai omis sa ne spui ceva de pretul acestui peridoc, pentru ca sa iti dai seama cam cat te ajunge in total si daca merita sa-l cumperi. In cazul in care ai facut pasul (l-ai cumparat) daca ai dat pe el mai mult de 300Eur nu ar fi meritat. Spor la reconditionat!

charlie

#4
Citat din: crysty din Martie 15, 2021, 05:24:33 PM
Peridocul a fost frumos candva. Daca ceri parerea celor de la Knott, iti vor recomanda o punte noua completa cel putin cu cabluri si cele necesare franei inertiale si de parcare. Oricum, arata jalnic, cel putin puntea nu cred ca prezinta siguranta necesara transportarii unei barci. Banuiesc ca si sarcina este peste 1000kg (MTMA in actele peridocului). Ai omis sa ne spui ceva de pretul acestui peridoc, pentru ca sa iti dai seama cam cat te ajunge in total si daca merita sa-l cumperi. In cazul in care ai facut pasul (l-ai cumparat) daca ai dat pe el mai mult de 300Eur nu ar fi meritat. Spor la reconditionat!


Peridocul este al meu si merita reconditionat. Chiar si cu punte noua si dispozitiv de franare inertiala nou si tot ajung la o treime din pretul unuia nou. Este de 1.9t MTMA si 8m. Ideea acestui topic este sa discutam solutiile si sa aplicam pe cele ce ofera siguranta si durabilitate. Maine revin cu un episod nou dupa vizita la knott :)

Pana atunci, zonele sasiului afectate de coroziunea galvanica ar putea fi:

A. Ignorate (este inca suficient material pentru a asigura functia originala de sprijin al elementelor de otel)
B. Reparate cu kit epoxy structural (eventual o varianta cu continut de aluminiu)
C. Dublate cu platband de aluminiu
D. B si C combinat

Pentru cine nu stie cum arata un anod de aluminu ce a cedat electroni in favoarea otelului, iata un detaliu de la prinderea suportului in V de la prova:



Aluminiul a protejat strict zona de contact, restul suportuuil este oricum compromis de rugina si urmeaza sa il refac fie in otel fie aluminiu




pelicanul

N-aș merge deloc pe varianta *epoxy structural* aplicat pe aluminiu. Nu cred că *ține* la nici o solicitare mai serioasă. Uite două păreri avizate:

https://www.hotmelt.com/blogs/blog/a-beginner-s-guide-to-using-aluminum-epoxy

https://www.boatdesign.net/threads/bonding-aluminum-with-epoxy.2629/

In schimb aș pune epoxy ca să izolez aluminiul de contactul cu alte metale, am observat că acolo este coroziunea cea mai intensă (normal, din cauze electrochimice).

Am avut la un peridoc un ștecher din ăla cu 7 pini din plastic, pe care mi l-au ros niște căței.  :) Am pus unul din aluminiu, însă acesta a dispărut in aproximativ 6 luni. Efectiv l-am văzut cum s-a albit, s-a dezintegrat și praful brînzos s-a împrăștiat pe jos.

În aceeași idee, am observat că la șuruburile care fixează lămpile remorcii sînt niște puncte de coroziune foarte intensă, tot timpul apar probleme cu contactul la masă. Aș înlocui și bara de lumini metalică cu aceasta:

https://www.bestautovest.ro/bara-remorca-auto-bestautovest-cu-lampi-cablu-de-9-metri-fisa-remorca-si-lampa-ceata-120cm.html

Nu ai nici un fel de contact între cuprul prin care circulă curent și restul părților metalice, poate fi dată jos foarte ușor cînd bagi barca în apă și este omologată RAR, n-ai probleme la ITP sau cu poliția.


einstein1984

Eu as arunca la gunoi tot ce e otel... Aia e coroziune rosie de profunzime, nu aia de suprafata de apare pe tamburii de frana. Daca te apuci sa dai cu peria de sarma pe punte ai sanse sa iesi pe partea ailalta. Deci daca salvezi lonjeroanele e deja bine.
IAr epoxy nu face nimic la structura de sine insusi, e un lipici/vopsea. Si nu-l poti arma cu fibre ca nu se dilata ca aluminiul. poate doar platbanda de aluminiu cu pop nituri.

charlie

Update fara poze astazi:
- Puntea nu poate fi desfacuta (rugina de la interior face imposibila operatiunea de demontare). Se pare ca a fost o punte vopsita (nu zincata) si o voi inlocui complet.
- Dispozitivul de frana inertiala va fi renovat complet (ramane doar carcasa si frana de mana din el)
- am dat la decapat si zincat protapul si suportul vinciului prova

Lonjeroanele de aluminiu sunt perfect refolosibile, am sa caut ceva tabla de aluminiu din seria 5000 sau 6000 sa dublez prinderea la punte si la traverse (atat cea rigida cat si cea flexibila).

Suportul prova va fi refacut din otel si galvanizat, la fel traversa rigida si suportii luminilor de gabarit anterioare.

charlie

Update la punte: desi pentru acest peridoc puntea va fi noua mi-am permis sa incerc totusi sa recuperez si puntea veche, acesta este primul pas:




charlie

#9
Stratul gros de rugina de pe protap inlocuit cu un strat serios de zinc depus la cald:


charlie

Puntea veche arata si ea impecabil, strat gros de zinc interior exterior, mai gros decat se placheaza in mod normal la producator.  Ma gandesc chiar sa o pun pe ea si sa vand sau sa pastrez puntea noua pentru un alt peridoc ...


kama3

Inainte de zincare piesele au fost sablate?

charlie

Citat din: kama3 din Martie 20, 2021, 04:17:54 PM
Inainte de zincare piesele au fost sablate?

Decapare chimica (baie de acizi), vezi câteva postări mai sus puntea după decapare. Zincarea in baie la cald are și ea efect decapant din cate înțeleg (?!), piesele cu coroziune pronunțată se țin mai mult în baie

kama3

De ce intreb:
Anul trecut am facut o lucrare, o structura metalica din teava patrata.
Teava la grosimea pe care o voiam am gasit, dar cred ca statuse ceva vreme on ploaie/zapada pentru ca avea un strat de oxid substantial. La perie pe flex se lua dar era munca de sisif. Oricum piesa finala o voiam zincata asa ca am zis ca se rezolva la decapare.
Am gasit la Buzau cel mai aproape o firma care facea zincare la cald prin imersie, am sunat,  le-am explicat cum sta treaba si mi-au zis ca daca oxidarea e superficiala iese la decapare, dar daca e mai pronuntata trebuie sablare.
Le-am trimis o bucata de material sa faca proba cu ea doar decapata. Mi-au raspuns ca trebuie sablata ca altfel nu tine.
Sablarea am facut-o tot la Buzau si intr-adevar piesa a aratat super bine dupa sablare.
Intr-adevar zincarea la cald iese in strat mai gros, si banuiesc ca tine mai bine dar e mai grosiera.
Daca nu era ok doar cu decapare cred ca nu faceau lucrarea. Inseamna ca decaparea a fost suficienta si oxidarea n-a fost profunda.
Succes in continuare!
Retrag ce am zis la inceput ca se pare ca pozele m-au pacalit  ;D