Circulatia cu barci neinmatriculate

Creat de Vali, Ianuarie 03, 2012, 09:42:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Parerea mea e urmatoarea: in urma adaptarii legislatiei romanesti la cerintele UE in materie de navigatie de agrement, ne-am "pricopsit" cu prevederi destul de permisive, cum e cazul atator tari europene, unde barcile sunt raspandite si accesibile (inclusiv cele self-built). Cand am discutat cu reprezentantii ANR de la noi din targ, si pentru ei aceasta legislatie permisiva era ceva nou, fata de modul cum se proceda pana de curand.

In Ordinul 595/2003 (despre conditiile tehnice pentru arborarea pavilionului la nave fluviale) se prevad la art.3 urmatoarele:

"Art. 3. - Prin exceptie de la prevederile art. 2, cerintele tehnice prevazute la art. 1 nu se aplica urmatoarelor categorii de nave:
.............
   d) constructiilor si materialelor plutitoare, inclusiv acelora care sunt deplasate dintr-un loc in altul;
   e) ambarcatiunilor de agrement
;"
............


Din ceea ce am compilat mai sus rezulta niste concluzii interesante:
- In cazul unei barci facute acasa pentru folosinta proprie pe apele interioare (deci fara dreptul de arborare a pavilionului), nu mai exista limita de 7 metri la lungime sau 15 kw la puterea motorului pentru ca barca sa nu se inmatriculeze.
- In cazul constructiei in regie proprie a unei case plutitoare (houseboat), la fel nu mai sunt interdictii dictate de lungime, motorizare etc.
- In cazul constructiei in regie proprie a unui velier maritim pentru folosinta proprie, cu dimensiune si motorizare superioare punctului a de la art. 51-4, alin. 5 din OG 74/2006, teoretic nu ne impiedica nimeni sa-l lansam la apa si sa facem probe (bineinteles pe ape interioare), urmand sa se obtina drept de arborare a pavilionului unei tari unde e convenabil acest lucru (conditii tehnice, taxe etc, exemplu Cipru).

Oricum, treaba se va rezolva la fel printr-o adresa scrisa catre ANR, trimisa de cel interesat de aspectele de mai sus. Reversul medaliei ar fi ca exista riscul ca diminuarea supravegherii de catre ANR a barcilor self-built sa permita aparitia unor ambarcatiuni construite fara a respecta normativele, care ar pune in pericol ocupantii.
Insa in Europa de vest se prezuma ca acela care investeste intr-o barca self-built pentru folosinta proprie are tot interesul ca rezultatul sa fie cat mai "sound". Din cauza asta banuiesc ca este mai permisiva treaba vizavi de barcile self-built.

Urmeaza sa studiem in detaliu ce a spus Florio, adica dreptul sau obligatia de a arbora pavilionul, chestiune tratata in Sectiunea a 4-a a Ordonantei 74/2006, dar asta in urmatorul post.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Serghei

Intrebare : o barca pana in 7 m,motor peste 20 cai..inmatriculata in Germania ,cu pavilion nemtesc poate circula in RO ? In Germania certif de inmatriculare este o ,,hartiuta" mica mica...Exista reguli speciale privind circulatia barcilor inmatriculate in alte state?

Florio

De principiu, in apele teritoriale ale unui stat, se aplica legile acelui stat . Dar ambarcatiunile care navigheaza sub un pavilion, se supun legilor tarii definite de acel pavilion.
Deci hartiuta germana ar trebui sa fie suficienta, daca este in spiritul legii germane . Ca sa eviti discutii inutile cu politia de frontiera, cauta si legislatia nemtilor care reglementeaza statutul ambarcatiunilor, sa o ai in copie . 

Serghei


Florio

Cu placere.
Daca raspunsul meu mai lasa loc interpretarilor, o luam asa:

- La bordul navei se iau in considerare legile tarii sub al carui pavilion navigheaza .
-Navigatia ei in ape teritoriale ale altei tari, tine seama de legile tarii respective ( incluzand legislatia de navigatie)  .
-Navigatia ei in ape internationale se supune prevederilor regulamentului COLREG .


E bine sa aveti un carnet de bord si sa anuntati capitania sau politia de frontiera,  la intrare intr-o tara. Astfel vi se face intrarea oficial si nu aveti batai de cap.
Cred ca va fi o calatorie pe cinste ! :)
Bafta multa !

telefon satelit

Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2012, 09:38:52 AM
teoretic nu ne impiedica nimeni sa-l lansam la apa si sa facem probe (bineinteles pe ape interioare), urmand sa se obtina drept de arborare a pavilionului unei tari unde e convenabil acest lucru (conditii tehnice, taxe etc, exemplu Cipru).

Vali, in Cipru se cere inspectie tehnica pentru cele fabricate in regie proprie in afara tarii sau mai vechi de X ani (nu mai retin cat e X). Cu alte cuvinte trebuie sa inmatriculezi barca undeva ca sa ajungi in Cipru si sa faci inspectia tehnica.

Mihaif99

Citat din: telefon satelit din Octombrie 30, 2012, 06:28:27 PM
Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2012, 09:38:52 AM
teoretic nu ne impiedica nimeni sa-l lansam la apa si sa facem probe (bineinteles pe ape interioare), urmand sa se obtina drept de arborare a pavilionului unei tari unde e convenabil acest lucru (conditii tehnice, taxe etc, exemplu Cipru).

Vali, in Cipru se cere inspectie tehnica pentru cele fabricate in regie proprie in afara tarii sau mai vechi de X ani (nu mai retin cat e X). Cu alte cuvinte trebuie sa inmatriculezi barca undeva ca sa ajungi in Cipru si sa faci inspectia tehnica.

Nu are sens logic dpdv logic ceea ce spui spui. Vrei sa detaliezi? Ma refer la "se cere inspectie tehnica pt...." si "cu alte cuvinte....." Ce legatura are una cu alta ?

telefon satelit

#22
 Mai citeste odata, sincer nu inteleg ce nu intelegi.

Ah, uitasem varianta teleportarii barcii in Cipru (containerul fiind la fel de fezabil ca si teleportarea)...

Vali

#23
De la data postarii de mai sus (20 ianuarie) am mai aflat unele lucruri interesante. Sunt mai multe alternative de inmatriculare "afara" a unei barci in regie proprie, fara a fi nevoie de a duce barca pana acolo. Dovada o constituie barcagiii care au procedat astfel, iar cine e interesat ii poate contacta.

In plus, inspectia tehnica in Ro la o barca in regie proprie se poate face si dupa vechile norme RNR, si dupa standardele ISO aplicabile la barcile de serie. A 2-a varianta e cea mai "sanatoasa", se face pur si simplu o documentatie care sa respecte ISO pe varianta de constructie aleasa, caz in care nu are nimeni de comentat. Bineinteles ca si constructia trebuie sa respecte documentatia, in primul rand pentru siguranta proprie si confortul psihic al barcagiului.

Despre barci containerizabile, am studiat in amanunt chestiunea impreuna cu un bun amic barcagiu, treaba e fezabila, dar dimensiunile barcii sunt limitate de latimea si inaltimea interioare ale containerului ales (de 20' sau 40'). Pentru cine cunoaste bransa asta, trimiterea barcii pe container catre destinatii exotice e o varianta foarte buna pentru a ajunge acolo, singura problema fiind dupa cum spuneam limitarea dimensionala a barcii. Insa pentru personajele mai spartane, obisnuite cu viata simpla la cort sau pe o cabinata in Delta asta nu e o problema ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

#24
 Credeam ca vorbim de barca din avatarul tau (care pare marisoara, poate m-a pacalit perspectiva), nu de o coaja de nuca  :) In plus, dincolo de aspectul pur fizic al problemei, mai intervin cateva detalii care fac treaba din fezabila - nefezabila:

1. Costul foarte mare al asigurarii pentru trimiterea unei barci in container (fara asigurare e loterie curata) la care se adauga, desigur, costul expeditiei propriu-zise.

2. Munca si timpul nu ti le da inapoi nici mama asigurarii, vorbim totusi de o barca realizata in regie proprie, nu de una cumparata tac-pac de pe un site.  Adica na, una e sa pleci cu barcuta ta si sa o comiti (din vina ta sau a altora sau a mamei Natura) in timp ce o navigai tu cu manuta ta, si alta e sa-ti cada falca vazand cum o scot smotocita din container fara ca tu s-o fi navigat vreodata. (stiu ca nu se intampla des, dar se intampla, uneori chiar cu barci puse in container IN FABRICA vezi cazul asta http://forums.hunter.sailboatowners.com/showthread.php?t=22125 )

Revenind la oile noastre, n-am zis ca nu sunt tari in care se poate inmatricula barca construita in regie proprie fara a o duce acolo, am zis ca in Cipru nu e cazul. Cel putin anul trecut in vara, cand am fost acolo si m-am interesat de conditiile de inmatriculare a unei barci de catre un cetatean al altui stat UE, scria clar ca barcile fara acte de conformitate trebuie sa treaca prin revizie. Nu stiu daca asta e valabila si pentru ciprioti (eu ma interesam de conditiile pentru straini) dar ma indoiesc ca nu vor aia sa dea macar un ochi la barca daca un localnic vine si zice ca a mesterit-o el pe undeva.
Sigur ca or fi tari bananiere in care ajunge sa dai banii, dar nu le stiu eu :)   

x_petrolist

Citat din: telefon satelit din Octombrie 30, 2012, 10:23:36 PM
.... Sigur ca or fi tari bananiere in care ajunge sa dai banii, dar nu le stiu eu :) ....
una din tarile bananiere ar fi SUA si mai specific statul Delaware. pe linga bani mai trebuiesc o cerere, citeva hirtii si declaratii pe proprie raspundere. avantajul este ca nu trebuie sa faci inspectie la barca deoarece vei putea arbora steagul American si se aplica legile Americane (vezi mai sus postarea lui Florio). asta insa nu te scuteste de respomsabilitate in cazul unui accident (vezi threadul lui Lindor). deasemenea nu ai nevoie de conformitate cu normele Europene dar impedimentul este ca nu vei putea vinde barca in UE.
este bine sa poti prezenta calculele unui arhitect naval daca nu construiesti o replica a unui design deja consacrat.

telefon satelit

 Cred ca ai omis ceva  :) :

CitatThe cost of Yacht Registration in Delaware

The registration cost depends upon the yacht's size.
Delaware yacht registration for ONE (1) YEAR our all-inclusive fee: Yacht registration less than 16'  Class A  430 $ 
Yacht registration 16' or over and less than 26'  Class 1  480 $ 
Yacht registration 26' or over and less than 40'  Class 2  540 $ 
Yacht registration 40' or over and less than 65'  Class 3  560 $ 
Yacht registration over 65'  Class 4  620 $ 

BEST SELLER - Delaware yacht registration for THREE (3) CONSECUTIVE YEARS

Yacht registration less than 16'  Class A  485 $ 
Yacht registration 16' or over and less than 26'  Class 1  545 $ 
Yacht registration 26' or over and less than 40'  Class 2  625 $ 
Yacht registration 40' or over and less than 65'  Class 3  685 $ 
Yacht registration over 65'  Class 4  765 $ 
Citat

Acum n-am stat sa intru in detalii, dar discutia pornise de la banii pe care-i vor ciumetii astia din Romania de la noi.


x_petrolist

Preturile de inregistrare acum 2 ani erau cele de mai jos. Cred ca cineva doreste sa cistige un ban usor muncit.

CHECKS ARE PAYABLE TO: DIVISION OF FISH & WILDLIFE
REGISTRATION FEES:                                                                                        ANNUAL       THREE YR.
CLASS A - LESS THAN 16' .................................................................................$10.00          $30.00
CLASS 1 - 16' OR OVER AND LESS THAN 26' ......................................................20.00             60.00
CLASS 2 - 26' OR OVER AND LESS THAN 40' ......................................................30.00             90.00
CLASS 3 - 40' OR OVER AND LESS THAN 65' .......................................................50.00           150.00
CLASS 4 - 65' OR OVER AND NOT REQUIRED TO BE DOCUMENTED..................... 60.00           180.00
DUPLICATE REGISTRATION CERTIFICATES ... $2.30
TRANSFER ONLY (With Current Registration Card) ........................................................................................... $3.45
RAMP CERTIFICATES (For Out of State Reg Boats) ............................................................................................. $35.00

telefon satelit

 Fie s-au smecherit dupa ce a inceput sa se duca buhul,  fie unele sunt preturile pentru firme si celelalte pentru persoane?

x_petrolist

am verificat acum 3 minute, preturie sint cele postate de mine mai sus.