Crestere putere Yamaha de la 6 la 8 cai

Creat de GORE, Mai 24, 2021, 09:36:08 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

GORE

Va salut,
detin un motor Yamaha de 6 cai ,677 model mai vechi , si dorind sa-i cresc puterea la 8 cai am schimbat carburatorul si ,,intake valve'' cu unele de la un Mariner de 8 cai.
Fiind fabricate de yamaha in aceeiasi perioada sau potrivit fara alte modificari.
Motorul a pornit si functioneaza fara alte reglaje la carburator. Merge rotund, porneste ,,la sfert''.
Pe apa insa se comporta ca un motor de 6 cai.
Mai trebuiesc facute si alte reglaje ?
Va multumesc

Vali

Teoretic la 2T daca schimbi muzicuta si carburatorul ar trebui sa creasca puterea. Banuiesc ca arhitectura celui de 8 cai e identica, inclusiv sectiunea la esapament, ca doar nu cred ca au facut cizme diferite pentru 6 si 8 cai.

Daca spui ca se comporta identic ca la 6 cai, cred ca obtii aceeasi viteza, avand acelasi pas la elice, in aceleasi conditii de incarcare a barcii. Mai da-ne te rugam ceva detalii despre barca, incarcare etc, ca sa stim detalii. Nu cred ca mai trebuie alte reglaje la carburator sau la cursa muzicutei, cat gaz dau ele atat merge motorul.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

GORE

Barca este aceeiasi, o gonflabila de 310 cu fund de fibra, un rib.
Proba s-a facut cu aeeiasi elice si cu aceiasi persoana la bord (95 kg).
25 km/h la ,,blana'' si cu carb. de 6 si cu carb de 8.
Ma gandesc la avansul la aprindere sa fie diferit la cel se 8 ?



kama3

Daca carburatoarele sunt identice dpdv constructiv diferenta ar trebui sa fie din jiglere. Nu stiu in ce masura poti verifica ca e vb de diferente de zecimi de mm in general, sa nu fie cumva, din varii motive, jiglerele identice.

GORE

Inainte de montare am verificat , vizual pe partea dinspre muzicuta la interior ,  la cel de 6 era din turnare pe corp 10 (diametru difuzor) iar la cel de 8 , era 13. Exact ca aici, in videoclip
https://www.youtube.com/watch?v=UtHj2syKXG4
la minutul 7:19
Posibil sa fie jiglere identice ?

kama3

Omul zice ca nu sunt identice, dar ca sa fii sigur ar trebui ca ori cele doua carburi sa fie noi deci neumblat in ele, ori dai jos si masori. Mai greu da merge.

AdrianZUZ

Ce turatie maxima aveai inainte si la ce turatie ajungi acum ... trebuie sa ai un castig de 2-300 rpm cu aceeasi elice!

Verifica daca nu trebuie umblat un pic si la avans! In mod normal ar trebui crescut un pic si acolo.

AdrianZUZ


GORE

Nu am cu ce sa masor turatia, iar motorul cu restrictie pe evacuare  ( am vazut si eu filmuletul ) este unul de constructie mai noua (al meu fiind de prin 80- 84 )
Inainte sa incep sa demontez ceva o sa incerc sa aflu cum pot sa cresc avansul la aprindere.
Asta daca nu presupune sa fac motorul bucati.

GORE


GORE

Am desfacut astazi cisma motorului sa verific pompa de apa si daca am restrictie pe evacuare.
In zona centrala unde la motorul din filmare este acea saiba de restrictie, la al meu motor intra axul ce merge catre gupul de la elice , iar evacuarea vine de undeva din lateral, la circa 10 cm, mai jos, de canelurile axului.
Atunci : daca carburator de 8 este, muzicuta de 8 este, restrictie nu poate fi, ce a mai ramas de schimbat/ ajustat/reglat ?
Va rog un sfat, sunt ,,Newbie'' la motoare, incerc ceva ce la prima vedere parea simplu( schimb ceva componente si gata ) dar care se pare ca nu este chiar asa, si ca ce gasesti in filmuletele de pe tube, nu este complet.
Lipseste ceva .





Betto

Garnitura dintre carburator si corpul motorului are diametrul maxim cu cel al galeriei de admisie ? .. Sau o are diametrul mai mic prestabilit pentru 6 hp ?. Astfel orice carburator mai mare ai pune, motorul este obstructionat a nu se poata mari puterea la mai mult de 6 hp.

AdrianZUZ

Cel mai ok este descarci manualul Yamaha 6c 8c începând cu 1984. Asa vezi direct unde sunt diferențele... turație, avans aprindere, reglaje carburator

teo pes

Inteleg ca le mariti puterea,dar daca nu se umbla la pasul/diametrul elicii, sau la raportul de transmisie ....unde I ghiseftul? turatie mai mare!? 6000...7000?, cavitatie?
Viata i grea !!  Dar trece !!

AdrianZUZ

Citat din: teo pes din Mai 27, 2021, 01:58:52 PM
Inteleg ca le mariti puterea,dar daca nu se umbla la pasul/diametrul elicii, sau la raportul de transmisie ....unde I ghiseftul? turatie mai mare!? 6000...7000?, cavitatie?

Corect. Dar mai întâi trebuie sa ai cum sa masori câștigul... apoi îl aduci la specificație de turație maxima din pasul moristii.