Verificare ambarcatiune

Creat de cristizz, Ianuarie 10, 2017, 04:04:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

deltasub

Barcile vechi  se faceau mai cu simt de raspundere. Barca mea  are corpul si puntea unite cu suruburi iar luftul dintre ele e de maxim 3-5mm umplut cu chit poliesteric. Cu cativa ani in urma am lucrat la santierele Azimut. Am lucrat mai mult pe modelul 42, iar asamblarea dintre corp si punte se facea cu popnituri iar umplutura cu silicon. Diferenta era de peste 10mm iar la pupa tribord diferenta era de 30-40mm. Se strangea cu suruburi si dupa ce se ajungea la 20 mm se umplea cu silicon. Intreband pe seful cat e garantat siliconul, mi-a zis cam 10 ani. Si apoi,? intreb eu. Se cumpara alta,  imi raspunde, asa avem si noi de lucru!

Florio

Citat din: deltasub din Ianuarie 13, 2017, 09:40:46 PM
Barcile vechi  se faceau mai cu simt de raspundere. Barca mea  are corpul si puntea unite cu suruburi iar luftul dintre ele e de maxim 3-5mm umplut cu chit poliesteric. Cu cativa ani in urma am lucrat la santierele Azimut. Am lucrat mai mult pe modelul 42, iar asamblarea dintre corp si punte se facea cu popnituri iar umplutura cu silicon. Diferenta era de peste 10mm iar la pupa tribord diferenta era de 30-40mm. Se strangea cu suruburi si dupa ce se ajungea la 20 mm se umplea cu silicon. Intreband pe seful cat e garantat siliconul, mi-a zis cam 10 ani. Si apoi,? intreb eu. Se cumpara alta,  imi raspunde, asa avem si noi de lucru!

Da. E un punct de vedere cat se poate de realist, bazat si pe experienta traita.
Stim toti cat de puternic loveste consumismul in zona calitatii. Cercetarea in tehnica este dirijata si surclasata de cercetarea in marketing: cat timp rezista produsul? Mult? Trebuie sa finantam cercetarea sa-l facem sa reziste doar cat zice departamentul de marketing ca e bine :)
Chiar ieri am dezbatut aspectul acesta, la un pahar, impreuna cu prietenii din lumea barcilor :)
Din nefericire nici nu ai ce sa faci, daca fabrici un produs de mare calitate, e doar chestiune de timp pana cand te vor duce in faliment cei ce fabrica produse medii sau slabe, la preturi mici.

home made


cristizz

Citat din: Florio din Ianuarie 14, 2017, 09:01:40 AM....Trebuie sa finantam cercetarea sa-l facem sa reziste doar cat zice departamentul de marketing ca e bine :)
....

In aceeasi idee: https://www.youtube.com/watch?v=TIG4TxR3xN8

ghrt

Haha! Asta cu imprimantele este magnifică! Şi un contraexemplu la ideea că supravieţuiesc ăia de calitate proastă. Adică acum nişte ani de zile am folosit HP şi Medion. Medion erau exact ce zice consumatorul ăla, amărât că de banii de alune a primit doar alune: o imprimantă funcţională, cea mai ieftină, se strica o piesă luai altă imprimantă. Ideea lor era că te ardeau la cartuşe. Aici îi ardea lumea pe ei, deoarece se reumpleau mai uşor decât cele de HP; fiind făcute la ieftineală, nu erau defel complicate, spre deosebire de cele de HP care aveau ceva reglare termică.

Am dat acum o căutare pe Amazon: marca Medion mai există, dar nu mai vând imprimante. HP-ul încă există bine mersi.

M-am uitat la un filmuleţ cu industria manufacturieră din SUA. Problema cea mare nu este lipsa ei, ci faptul că joburile oferite în fabrici nu mai sunt pretabile muncitorilor necalificaţi. Dimpotrivă, au tot mai multe posturi disponibile celor cu studii superioare, şi îi plătesc foarte bine. Celelalte posturi au nevoie minim de liceu. Pe când în industria manufacturieră din anii '50-'60, care acum s-a mutat în China, 8 clase erau suficiente. Iar cei cu 8 clase nu au chef să pună neuronul la treabă să mai facă încă 4, din multe motive, deşi există programe adecvate de recalificare.

Cât despre Azimut, când ai bani de aşa ceva, e mai important ca scrumiera să fie îmbrăcată impecabil în piele decât că peste 10 ani o schimbi. Adică oricum o schimbi, dacă chiar ai cashcaval când se umple scrumiera, dacă nu atunci când pielea aia de la scrumieră nu mai e ce a fost. Ăsta e luxul. Cine vrea bărci impecabile găseşte pe piaţă.

pelicanul

La barcile de fibra cred ca mai este un aspect, si anume proba timpului.
La inceput materialul era ceva nou si high-tech. Se facusera incercari de laborator privind rezistenta mecanica, insa nimeni nu stia sigur cum va evolua materialul in timp, peste 5 - 10 - 15 ani. Din cauza asta, la primele barci din fibra (anii 1960 -70) materialul este mult mai solid, barcile sint facute cu niste coeficienti de siguranta imensi, fara nici o economie.
Dupa ce au trecut vreo 10 ani proba timpului era facuta asa ca in anii '80 baietii s-au mai relaxat, pentru ca au vazut ca fibra de sticla e mult mai solida decit credeau. Relaxarea a continuat si, combinata cu ideea de structura sandwich cu spuma, a dus la "cojile" de azi.
Exemplu concret, vechiul nostru prieten "Hoezo", barca de prin 1970 daca nu ma insel, construita ca un tanc. S-a lovit (din cauza furtunii) timp de doua zile de cheul din beton de la Eforie si a avut doar niste zgirieturi care s-au reparat destul de usor cu chit si vopsea. Alaturi de "Hoezo" alta barca, de prin 2000, aceeasi furtuna, acelasi beton. In schimb stricaciuni mult mai mari, crapaturi extinse, delaminari, etc

Vali

In completarea colegilor Deltasub si Pelicanul, despre generatiile diferite la velierele din fibra s-a mai discutat mai demult aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,652.0.html .

Cum s-a mai discutat odata si pe barcaholic (vizavi de problemele la noile barci Hallberg Rassy), trecerea la regulile ISO in locul regulilor registrelor navale a relaxat poate cam mult conditiile de omologare. Din cauza asta se si intampla azi necazuri precum ruperile de chila la noile Beneteau si Bavaria, spre deosebire de barcile mai vechi, care erau fabricate pentru calitati marine maxime, si nu pentru productivitate sau performante de regata, ca azi.

A povestit odata Romeo - skipper despre barcile britanice, care erau asa de bine facute, incat n-au reusit sa tina piept competitiei barcilor europene ieftine si slab calitative, care au invadat piata incepand cu anii 70, motiv pentru care industria britanica de iahturi s-a cam dus pe copca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ghrt

Din ce am citit motivul "invaziei" franco-italiene a fost diferit. Britanicii făceau cruisere relativ lente pt concedii. Franco-italienii au venit cu bărci ceva mai rapide pt weekenduri; puteai ajunge mai repede în weekend undeva, şi înapoi. Deoarece majoritatea au un singur concediu vara, dar mai multe weekenduri, s-a preferat designul ăsta.
Plus că britanicii au avut o criză în '90 şi piaţa a scăzut mult.


Vali

Cred ca e asa cum spui si tu, cu toate ca englezii au in traditie treaba asta cu barci grele si lente. Probabil ca la ei a contat mai mult seaworthiness-ul decat performantele de viteza.
Intr-o barca grea si solida esti in siguranta si pe vreme rea, dar probabil ca schimbarea de macaz a pietei lor a fost cauzata de ceea ce ai scris si tu mai sus.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau