Angelo Molinari 475V

Creat de bobinuta, Iulie 02, 2020, 02:00:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

Buna ziua,

As vrea sa-i rog pe cei care cunosc barca, sau pe cei ale caror cunostiinte in domeniu le-ar permite sa ofere niste aprecieri, sa incerce sa ma lamureasca asupra calitatilor pe care le poate oferi barca de mai jos.
Este un produs Angelo Molinari model 475V,  486 x 190 cm, pescaj 0.2-0.35m , masa = 230 Kg.







I-as ruga pe eventualii posesori/utilizatori care detin sau au folosit o astfel de ambarcatiune, sa-mi povesteasca mai multe despre aceasta. Ce am inteles pana in prezent:

- cele produse cu lungimi de sub 475cm (modelele 410 si 420), au carena cu configuratie multichila - de tip "catamaran" sau "trimaran"  8) si se spune ca ar glisa frumos, dar datorita particularitatilor carenei, nu dau rezultate acceptabile si in deplasament, iar cand ar infrunta valuri, ar avea ca dezavantaj fenomenul de "pocnire" a suprafetei de apa, cu consecinte neplacute asupra ocupantilor.
Ca avantaj major, de partea lor ar fi stabilitatea laterala (ruliu foarte mic) si masa de pana la 130Kg, care le-ar permite intrarea rapida in glisare cu motoare de putere mica (20-25CP) ;

- cele cu lungimi mai mari, au o singura chila, pot "taia" apa si valurile mult mai bine, dar au masa sensibil marita (230Kg) si necesita motorizare mai zdravana (cel putin 40CP ).

1) M-ar interesa sa inteleg daca barca din poza de mai sus are o carena multichila sau cu o singura chila si structurile care se vad in lateral sunt redane, sau ce anume si la ce folosesc ?

2) O alta intrebare ar fi daca structurile laterale respective pot diminua ruliul ?
Asta ma intereseaza in special pentru pescuitul la spinning si/sau pentru siguranta la plaja a familiei.


Cautand pe net, am mai gasit niste poze cu modelul 475V, pe un site din Italia, il postez aici , poate ajuta mai mult :





Daca ma uit la pozele 2 (prova vazuta dinspre babord) si 4 (prova vazuta dinspre tribord), as spune ca are o singura chila, dar repet - nu inteleg ce rol au structurile laterale si daca le pot numi "redane".

Mentionez ca am vazut si postarile din topicurile "Angelo Molinari 4,9m" si respectiv "Open Angelo Molinari 4,3" ; dupa mine, barca din pozele postate de mine e diferita atat fata de cea de 4.9m dar mai ales de cea de 4.3, care are carena de tip "catamaran" .

Asadar, raman in asteptarea parerilor dvs., adresandu-va rugamintea de a fi cat se poate de obiectivi.


Cu multumiri,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

diles

e cu o singura chila,iar latimea mare la plutire unghiul de stelaj mic si greutatea mare o fac foarte stabila.dupa mine un 60 ar fi potrivit cred ca 40 e cam la limita.

bobinuta

Citat din: diles din Iulie 02, 2020, 05:49:10 PM
e cu o singura chila,iar latimea mare la plutire unghiul de stelaj mic si greutatea mare o fac foarte stabila. dupa mine un 60 ar fi potrivit cred ca 40 e cam la limita.
Salut Diles,
Merci frumos pentru raspuns, proprietarul mi-a spus ca si el a folosit 60CP (2T) pe ea.
Asta-i marea problema cu barcile de genul asta (care au cam toate amenajarile necesare si care arata si bine), fir-ar : motorizarea.
E clar ca folosind un 40CP si cu ceva incarcatura, o sa se miste precum vaporul.

Nu sunt capabil sa apreciez cum s-ar comporta si in deplasament, totusi. Din pacate, nu am poze cu fundul barcii, s-ar fi vazut mai bine solutiile adoptate. Ar fi utile impresiile unor colegi care au folosit (sau poate mai folosesc) o astfel de barca.

Iar pt. curiozitatea mea "tehnica" de nisa, intrebarile referitoare la structurile laterale, raman in continuare.
Asadar, se numesc redane sau altfel?  Si de asemenea, ce functionalitate au ?

Altfel, devine clar ca 100Kg mai putin la masa barcii ar conduce si la preturi mai mici pentru motorizarea necesara.

Multumesc anticipat oricaror colegi care ar mai dori sa puncteze cate ceva referitor la intrebarile mele.
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Salut Cezar.

Barca e monocorp, cu sectiune de tip "albatros". Adica are gurnele inversate (reversed chines), ceea ce creaza un rudiment de carena tip trimaran, nefiind totusi trimaran.

Rolul acelor gurne inversate este sa mai adauge ceva la stabilitatea in stationare sau la giratie, si sa deflecteze stropii de apa. In plus, adauga si o stabilitate de drum mai buna.

Se preteaza la barci de ape interioare, iar ca dezavantaje ar fi ca la anumite dimensiuni ale valurilor cam pleznesc, plus ca au suprafata udata a carenei ceva mai mare, deci vor avea nevoie de motoare putin mai mari decat o barca echivalenta cu carena in V.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

Citat din: Vali din Iulie 03, 2020, 06:23:18 AM
Barca e monocorp, cu sectiune de tip "albatros". Adica are gurnele inversate (reversed chines), ceea ce creaza un rudiment de carena tip trimaran, nefiind totusi trimaran.
[...]
Se preteaza la barci de ape interioare, iar ca dezavantaje ar fi ca la anumite dimensiuni ale valurilor cam pleznesc
Salut Vali si multumesc pentru raspuns si detalii !

Referitor la ce spui cu "pleznitul" , as vrea sa te rog sa incerci sa ma lamuresti un pic mai mult.
Uite mai jos alte doua barci, tot de la Molinari, de data asta modelele 420/430, cu forma de trimaran/catamaran :





Dintre pescarii pe care ii cunosc, exista unul care foloseste o barca Molinari de tip catamaran (cea fara chila in mijloc) si care a recunoscut ca pe valuri, plezneste destul de puternic (am mai mentionat si in prima postare).
Barca pe care am supus-o atentiei aici, cea pe care ai analizat-o si tu , are carena diferita atat fata de cea de tip catamaran cat si de cea de tip trimaran.

Intrebari suplimentare :
- ar fi de asteptat ca Molinari V475 va "plezni" mai putin decat surorile sale mai mici ?
- ai spus "Se preteaza la barci de ape interioare" ; as fi interesat sa inteleg ce i-ar trebui ca sa poata fi potrivita si pentru agrement pe mare ? 

Cu multumiri,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

AdrianZUZ

Nu te preocupa prea mult cu pleznitul de valuri.
Orice barca de glisare v-a lovi mai mult sau mai puțin.  În funcție de frecventa înălțime direcție și vânt v-a trebui sa găsești singur viteza și modul de abordare eficient.
Ma uit de 20 zile la 6-7 bărci între 6 și 8m respectiv 140-400hp... toate omologate B... toate cu limitările lor.

diles

daca vrei barca pentru mare nu e cea mai potrita,alege una cu prova mai ascutita si unghi de stelaj mai mare,asta e gandita mai mult pentru ape interioare dar asta nu inseamna ca nu poti iesi cu ea pe mare.

bobinuta

@AdrianZuz & @Diles :

Buna dimineata si multumesc pentru raspunsuri !
Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat, a trebuit sa parasesc putin orasul si n-am mai monitorizat postarea.
Nu am luat inca o decizie, pentru ca nu am strans toate datele de care am nevoie - nici pe parte practica (inca mai trebuie sa probez cateva tipuri de barci) si nici pe parte teoretica (chestiuni de proiectare si de comportament nautic in functie de solutiile utilizate).
Am amici pescari care s-au mirat ca nu mi-am cumparat inca o barca, dar nu ma deranjeaza chestiunea. Prefer sa ma gandesc de mai multe ori inainte, ca sa nu-mi para rau dupa ;-) Si nu am chef de chestii de genul "ia barca / hai sa vand barca" .
Mai in gluma, mai in serios, incep sa ajung la concluzia ca imi vor trebui minimum 2 barci  8)

Cu multumiri si urari de bine -
Cezar

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

DusCuBarca

Salutare,

La faza asta cu doua barci am ajuns si eu. Am un Canadian 434  si pentru fericirea sotiei vreau o a doua barca mai mare in care sa nu se simta atat de rau valurile, sa nu bata vantul, sa fie cald si eventual la vara sa fie rece! :D

Apropo, catre ce te-ai indreptat? Care sunt cele doua barci?