Pompa de santina

Creat de pelicanul, Septembrie 17, 2013, 02:15:25 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pelicanul

Ia uitati -va ce am gasit pe ebay: Außenborderpumpe Unterdruck Bilgepumpe Bilgenpumpe | eBay
Ati mai vazut asa ceva? Chiar functioneaza? "Pompa" nu este antrenata direct de motor, ci apa din barca este "supta" din cauza presiunii siajului.

Fritz

#1
Da...Aia chiar functioneaza.   :)
E de fapt un tub Venturi.   E buna ideea...Eu nu as prinde jucaria pe aripioara motorului...ci pe o tija care poate fi caborata sau ridicata...sa nu dragheze degeaba ...O cobori doar cand ai apa de scos.

kir_gutzakis

E ok; am si eu la firma un echipament de apa purificata care scoate pe acelasi principiu (Venturi)bulele de aer  din apa; debitul depinde insa de viteza fluxului de apa; recomand totusi ghiordel, ispol si burete pentru un nivel mai  ridicat in santina... ;)
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

Cristy

Este adevarat ca echipamentul functioneaza, cu urmatoarele precizari:1 - trebuie asigurata o viteza minima a ambarcatiunii pentru a fi eficienta; iar 2 - nu functioneaza la mersul inapoi, ba dimpotriva, va baga apa in santina functie de viteza-durata de mers inapoi; 3 - dupa mersul inapoi, daca se opreste ambarcatiunea poate inroduce apa inauntru barcii gratie principiului vaselor comunicante.
ideea de a o introduce si scoate functie de necesitati este salvatoare in acest caz.

Zodiac

Salut !

Nu am gasit alt topic despre pompa de santina , deci prefer sa dezvolt aici subiectul .
Din cauza umiditatii , la un moment dat comutatorul de pompa de santina , nu mai functiona .
Un comutator electric de genul asta cu pozitie off-automat-manual referinta 630286 :

https://piesebarca.ro/comutatoare-basculante

Dupa studii am ajuns la concluzia ca rezistenta la umiditate a comutatorului era minima de IP 44 , oricum voiam de mai mult timp niste sigurante automate , asa ca am schimbat panoul cu unul de calitate superioara :

https://www.yachtshop.eu/ro/product/1410401/Wave%20panoul%20de%20control%20electric%204%20switch-uri

Cu led , sigurante automate si IP 57 , adica si la scufundare 1 m , desigur nu imi doresc asta  ;D .

Problema a aparut la pompa de santina , deoarece comutatoarele au doar pozitia on-off . Am legat minusul pompei la comun , legatura de plus automat la un comutator si cea de manual la alt comutator .
M-am tot uitat pe youtube , multi spun ca e ok legatura , altii spun ca nu .
Prima intrebare e daca e ok ?
A doua intrebare e la ce foloseste partea de ''pozitie manuala'' daca apa oricum se elimina pe modul automat ?

Oricum pompa nu mai functioneaza perfect , a prins niste mizerii pe care eu nu stiam ca trebuie sa le curat si cum , am descoperit ca e un loc extrem de mic pentru curatare .
M-am decis sa fac o mica decupare , acum vreau sa bag 2 pompe...nu una ;D , dupa experientele de pe mare , ambele mult mai performante decat cea existenta si as vrea sa stiu cum se leaga cele cu manual-automat .

O alta intrebare , de ce e o diferenta atat de mare de pret intre pompele cu (DA) in titlu si cele fara la puteri similare ?

https://www.muziker.ro/rule-800-20da-12v-bilge-pump

si

https://www.muziker.ro/rule-automatic-800-12v-3000-l

Prima are macar plutitor sau bila cum ii spun ei ? Pentru mine ar fi suficient , acum cand inca nu inteleg ce face pozitia de ''manual'' .

Multumesc anticipat pentru raspunsuri !

scm_ro

Salut,
Eu pe a mea nu o laa pe automat decat daca se anunta ploaie noaptea si nu sunr pe langa barca.
In timp se aduna ceva mizerie pe plutitor si poate ramane blocat deschis, am gasit-o intr-o dimineata mergand de nebuna, noroc ca era bateria in mintile ei.
Al doilea motiv pt care nu o las pe auto, este ca am rezervorul in spate langa ea. Daca in mers se slabeste ceva si curge benzina, iar pompa porneste inainte sa simt eu, ........ 

crysty

Am atasat schema electrica de la barca mea, poate te ajuta. Nu am mai gasit originalul, asa ca este updatata cu panouri solare CTEK ce asigura managementul incarcarii bateriilor etc.

Zodiac

Multumesc pentru raspunsuri !

@scm_ro , la mine merge pe automat doar cand contactul general e pus , adica pe apa sau la operatiuni care necesita contactul . Din acest motiv nu vad de ce ar necesita si o pozitie de manual , cand e apa...intra direct pe automat . La mine rezervorul e in fata , nu stiu ce as face daca as avea benzina in barca , desi sunt mega ecologist...parca totusi in aceste conditii as prefera sa deverseze in apa  ;D . Desigur incerc sa nu existe nici unul dintre cazuri  ;D .
De exemplu pe mare la un minim de valuri captezi spray-uri de apa in permanenta .
La pompele de santina nu ma pricep , la cele ''de pe langa casa'' sa zicem ca da , am pompa cu plutitor la vasul de ''depozitare'' de la put , o pompa cu plutitor in basa beciului si inca una cu plutitor de rezerva cu care de exemplu scot apa din ''butoiul'' cu care fac ''operatiunile'' la motor .
Toate functioneaza in permanenta pe asa-zisul automat , care e de fapt un fel de ''bila'' in plutitor...cand plutitorul se ridica atunci bila face contact electric si pompa functioneaza...cand plutitorul ramane jos ''bila'' respectiva ia contactul de + si nu functioneaza .

@crysty , multumesc pentru schema ! Nu sunt un mare specialist al citirii schemelor electrice , o sa spun doar ce am inteles eu  :D .
Eu vad in schema ca ai 2 pompe care merg pe automat in permanenta SAU 2 intrerupatoare separate pentru automat si manual . As merge pe prima varianta pentru ca sunt notate ambele cu AUTO SWITCH .

Deci prima din stanga ecranului ''Auto switch FWD'' pleaca intr-o siguranta si apoi direct in plusul bateriei .
Bilge pump FWD pleaca in minusul comun si in panoul de siguranta , apoi in 40 A HELM MAIN...banuiesc ca ar fi o noua siguranta , apoi in CTEK si aici am dubii daca e un comutator general sau e de la incarcarea solara .

Cea din dreapta ecranului ''switch AFT'' la fel pleaca spre o siguranta apoi direct in plusul bateriei .
Bilge pump AFT la minusul comun , la o siguranta , apoi in HELM MAIN , apoi iar in CTEK .

Pe scurt cred ca sunt 2 pompe , ambele pe automat si cu sigurante de protectie si pe + si pe - , ceea ce e o idee care mi se pare foarte buna .
Repet , nu sunt foarte priceput in citirea schemelor electrice la barci , asa ca fiti draguti si milosi cu incepatorii in domeniu  ;D !

mdascalu

#8
Salut, un răspuns la întrebarea de ce automat și manual - dacă se defectează plutitorul sau rămâne de la mizerii blocat, cum faci sa elimini apa? Trebuie și manual o comanda.
De legat - asa cum ai legat-o, asa făceam și eu.
Ajunge o singura siguranță pe plus, nu trebuie doua, ai mai mult de verificat când nu merge. Oricum circuitul se închide prin pompa.

Zodiac

Multumesc @mdascalu , un raspuns corect ! Desi in general mizeria la pompa se aduna in special in orificiul elicei care trage apa , se poate bloca si plutitorul din diferite motive .
La fel de rau e si cand plutitorul se blocheaza pe ''deschis'' si fara apa se poate arde pompa , ma gandesc la niste comutatoare cu avertizare in timpul in care care functioneaza pompa , chiar daca ar putea fi stresante  ;D .
La mine se aduna mult par de la catei si ma gandesc sa montez un fel de protectie suplimentara din plasa de inox in jurul viitoarelor pompe .

mdascalu

Salut,
La ideea asta cu plasa de inox ma gândisem și eu, pentru mine, da am renunțat, la cât folosesc eu barca, o data, pana la trei ori pe an, prefer sa o desfac și sa o curat. La mine se aduna frunze, boabe de porumb etc.

Zodiac

Nici eu nu ies foarte des , mai ales ca tin barca acasa si trebuie sa o car dupa mine .
Dar acum m-am suparat ;D , bag 2 pompe...ambele mai performante decat prima , am cumparat clesti de sertizare , papuci , tuburi termocontractabile si iau toata instalatia electrica de la cap la coada . Deja am decupat tabla de aluminiu de la pompa veche cu Dremelul . Fiecare pompa va avea separat panoul ei electric .
La baterie conexiunile vor fi numai cu papuci , toate  firele negre de + vor fi schimbate cu rosii , toate legaturile intre fire se vor face cu conectori metal+termocontractibil si papuci noi .
Indiferent daca dureaza pana la anul , la sfarsit vreau ca instalatia sa arate ca in prezentarile de la facultatea de Instalatii  ;D , in plus solida si perfect aranjata .
Fiecare fir va primi soricei cu placuta si vor fi inscriptionate cu ce reprezinta fiecare .

mdascalu

Salut,
Văleu, văleu, da supărat mai ești Zodiacule. Glumesc, este super ce vrei sa faci. După ce faci la tine și te antrenezi nu vii și la mine? Eu am o lene de ma doare.   ::)

A mea e de aluminiu și tot stau și ma gândesc cum sa pozez un pat de cablu pe ea fără sa dau vre-o gaura în ea. Dacă reușesc asta i-mi fac și eu instalație electrica, altfel rămân cu firele de la pompa cu crocodili.


mdascalu

Salut, cred ca o sa încerc pat de cablu din ala subțire lipit cu Sikaflex 252. Ar trebui sa tina.
Bizonul, e drept ca nu epoximetal, tot bicomponent, nu a ținut la vibrații.
252 este ca adezivul care se pune la parbrize.