ajutor planuri jon boat

Creat de adrianpacurici, Ianuarie 07, 2012, 01:12:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

Salutare,
Testul cu aer nu este concludent la barci, ala este pentru avioane. Oricum, forma clasica de jonboat nu este rea, mai curand poate fi caracterizata ca neeconomica pentru consum si incomoda din cauza "zdruncinaturilor" pe valuri. Pentru pescuit la rapitor si mie mi se pare varianta ideala, ai loc sa zburzi, poti pune scaune din alea inalte...legat de constructie, mie mi se pare mai simplu sa o faci din placaj acoperit cu fibra si epoxi, pentru ca desfasuratele sunt foarte simple si usor de "asamblat", probabil ca daca te apuca agitatia o termini intr-o saptamana.  Daca o faci doar din fibra, muncesti cam dublu, pentru ca trebuie facuta intai matrita si nici nu este tocmai rentabil daca nu planuiesti producerea mai multor exemplare.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Laurentiu N.

#16
Pe o suprafata dreapta cu lungimea mai mare decat cea mai mare cota a desfasuratelor,data cu demulant",asterni tesatura de fibra de sticla,[cat mai aproape de conturul desenului] si o impregnezi cu rashina.Placile [de fibra -2mm] astfel obtinute le ansamblezi dupa sistemul stitch/glue. Apoi vii cu alte straturi de fibra.
.
Extreme Flats 20-proiect Bateau,prevazuta cu tunel,vine sa sustina ce-ti spunea Mihaif99 intr-o postare anterioara visavi" de dimensiunile tunelului.
La aceasta barca motorul sta permanent in pozitie superioara,asta da nastere jetului de apa din imagine. Dar americanilor le place spectacolul..... ;D

adrianpacurici

Citat din: Laurentiu N. din Ianuarie 14, 2012, 09:27:15 AM
Extreme Flats 20-proiect Bateau,prevazuta cu tunel,vine sa sustina ce-ti spunea Mihaif99 intr-o postare anterioara visavi" de dimensiunile tunelului.
La aceasta barca motorul sta permanent in pozitie superioara,asta da nastere jetului de apa din imagine. Dar americanilor le place spectacolul..... ;D
dar..eu traiam cu ideea ca acel tunel este pe toata lungimea barcii.si ca ar ajuta la glisare scazand suprafata de contact cu apa...

Laurentiu N.

Ideia ta e mai mult spre catamaran ! Nu Jonboat.

adrianpacurici

da,,,dar tunelul sa nu fie mai adanc de 5-10 cm... la stationare sa fie complet in apa...doar in glisaj sa conteze

Vali

Ar merge, insa se complica mult constructia. Nu se mai poate face in stitch&glue, ci trebuie osatura, si in plus trebuie calcule hidro detaliate. Parerea mea e ca daca vrei Jon boat, e bine sa ramai la planul clasic, care se gaseste in cateva variante pe bateau.com. Daca vrei ceva cu tunel, mai bine iei direct un plan pentru "tunnel boat", se gasesc pe glen-l.com.
Mai au si rusii niste planuri de catamarane de glisare, care la fel sunt stabile si gliseaza binisor, insa sunt foarte complicat de construit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: adrianpacurici din Ianuarie 14, 2012, 03:52:54 PM
Citat din: Laurentiu N. din Ianuarie 14, 2012, 09:27:15 AM
Extreme Flats 20-proiect Bateau,prevazuta cu tunel,vine sa sustina ce-ti spunea Mihaif99 intr-o postare anterioara visavi" de dimensiunile tunelului.
La aceasta barca motorul sta permanent in pozitie superioara,asta da nastere jetului de apa din imagine. Dar americanilor le place spectacolul..... ;D
dar..eu traiam cu ideea ca acel tunel este pe toata lungimea barcii.si ca ar ajuta la glisare scazand suprafata de contact cu apa...

@Pacurici
Traiai cu ideea aia desi iti explicasem scopul tunelului la shallow water boats si la flats boats cat de cat moderne.

@toti
In ultima poza a XF20, cred ca motorul e un jet. E cu totul alt motor decat in poza de deasupra, si felul cum elimina apa, intr-o jerba,  tipic.


Laurentiu N.

#22
Motor sa fie !!! Ca barca se gaseste. ;D

Mihaif99

#23
Barcile prezentate de Laurentiu ma duc cu gandul la Lowe Roughneck.  Ma gandesc la modelul 1850, are tunel si tot ce ii trebuie. De-a gata :)

daves_32


Vali

#25
Citat din: daves_32 din Ianuarie 27, 2012, 03:49:51 PM
Niste barcute simple si de efect:
http://www.unclejohns.com/jonboat/photos/Default.htm

Iar pentru cine se pricepe putin la geometrie, aici gasim niste desene suficiente incat sa "o punem" de un plan de constructie:
http://www.unclejohns.com/jonboat/building%20plans/default.htm
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

daves_32


adrianpacurici

Va multu,esc la toti pentru raspunsuri.
M-am hotarat la cum o sa fac barca,,momentan astept la temperaturi mai ridicate,,daca nu pozitive macar apropiate de 0 grade
Am vb cu cineva care face barci fibra in Tulcea si dupa ce m-am sfatuit cu dumnealui am hotarat sa nu folosesc placajul de nici un fel...voi turna mai intai placile din 2-3 straturi de fibra, le incheg cum as face cu placaj si apoi ii mai dau cateva straturi pe toata suprafata, astfel scapand de grija putrezirii lemnului.
barca va fi ceva gen jon boat cu fundul de 120-130 cm, 1/3 din latime va avea un tunel de 5 cm adancime, pe mijloc, latimea la copastie sa fie de 150 cm, iar lungimea barcii sa fie de 5m. pe margimile exterioare ale flotoarelor create voi face niste redane din lemn imbracat in fibra, pentru a tine mai bine apa sub barca, sa gliseze  si pentru a avea ceva rezistent la impactul cu chestiile dure de sub apa.
nu vreau sa ii pun osatura ci o sa ii bag banci pentru rigidizare
cand o sa incep o sa pun si poze cu lucrarea. daca considerati ca gresesc cu planul acestei barci nu ezitati sa spuneti..din discutii ies ideile bune
Cu respect Adrian Pacurici

Vali

Parerea constructorilor de barci din fibra va fi oricand obtuza vizavi de constructia din placaj. Asta din cauza ca respectivii n-au lucrat cu placaje rezistente la apa sau rasini epoxidice. Spre deosebire de fibra, placajul are si rigiditatea lui proprie, datorata straturilor de furnir laminate, la care se adauga si rigiditatea data de fibra exterioara cu epoxy. Toate astea in conditiile unei greutati sensibil mai mici decat in cazul fibrei simple.

Pana la urma e important ca tu sa fii multumit, asa ca spor la treaba, si daca ai nevoie de feedback, pune-ne un desen cu planul, sa-l disecam impreuna. O singura sugestie: daca pui redane de lemn pe fund, imbraca-le exclusiv cu rasina epoxy (nu poliesterica) si fibra, pentru a fi bine protejat lemnul la umezeala. Succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

100% de acord cu Vali.

Constructia din placaj imbibat cu epoxy, este deosebit de rezistenta si usoara. Se foloseste la multe veliere de curse, impreuna cu constructia strip-plank.

Cateva observatii:
1- fibra poate "putrezi" si ea (osmoza)
2- Lemnul cand absoarbe epoxy in adancime devine ca un plastic. Daca epoxy e de calitate: elastic si rezistent, singurul posibil dusman mai poate fi doar soarele, ceea ce se rezolva cu o vopsea.
3- E o aiureala sa te apuci sa faci placi de fibra pe care sa le asamblezi ca si cum ai asambla placaj. Mai bine faci un schelet, apoi il imbraci in ceva panza, sau polietilena din aia care se strange la caldura, si apoi imbraci in fibra... macar nu ai imbinari...

Pricum succes orice ai alege, apuca-te de lucru cat mai repede: tipare, etc, pt ca vara vine pe neasteptate!

Eu zic insa sa faci cum te indeamna Vali:
Fa-l Adriane din placaj.  Adopta solutia simpla si dovedita, foloseste rasina de calitate, si nu iti va parea rau. Jon-boat e ideal adaptat constructiei din placaj.

Daca as gasi placaj de okume aici in Canada m-as apuca si eu de o canoe din aia instant. Vreau sa o fac din placaj subtire, cu cateva ramforsari sa o pot lua co o mina(la propriu) si sa o pun pe apa. 
Vali, oare se poate sa nu o imbrcai in fibra. Epoxy nu rigidizeaza si el placajul? De ce trebuie imbracat in fibra la barcute mititele?