ajutor planuri jon boat

Creat de adrianpacurici, Ianuarie 07, 2012, 01:12:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 31, 2012, 04:30:50 AM
Fa-l Adriane din placaj.  Adopta solutia simpla si dovedita, foloseste rasina de calitate, si nu iti va parea rau. Jon-boat e ideal adaptat constructiei din placaj.

Banuiesc totusi ca alegerea lucrului in fibra are 4 motive: 1. senzatia subiectiva ca fibra e mai solida si nu putrezeste precum lemnul; 2. sfaturile meseriasilor de barci din zona Tulcea; 3. pretul la fibra ceva mai accesibil decat lucrul in placaj cu epoxy, si 4. intentia de a lasa barca la apa permanent, deci supusa intemperiilor si solicitarilor de tot felul.

Primul motiv este de inteles, omul n-a lucrat pana acum in placaj cu epoxy, si sigur n-a prea avut ocazia sa se dea cu o asemenea barca.

Si al 2-lea motiv e de inteles, insa eu sincer nu m-as cantona in obtuzitatea unora, nesustinuta de argumente verificate. La fel ne spune si un mare patron de fabrica de barci de fibra din Galati, cum ca lemnul "trebuie sa respire", si nu trebuie dat cu nici un fel de rasina, ci numai cu uleiuri. Ce-mi plac mie asemenea verdicte categorice, venite de la unii care n-au lucrat vreodata cu epoxy, dar sustin vehement ca nu-i bun :D.

Al 3-lea motiv poate fi partial valabil, insa in conditiile cand au aparut placaje WBP si rasini epoxy accesibile, nu mai e un capat de tara sa-ti faci o barca in tehnica asta. Singura problema ar fi volumul de lucru ceva mai mare, dar si rezultatul zic eu ca se merita - structura compozita, rigida, usoara si estetica.
O problema pe care o intrevad ar fi ca daca barca va fi facuta doar din fibra, fundul plat de mari dimensiuni e posibil sa flambeze, nefiind sustinut decat de banchete. In cazul asta trebuie o grosime mare a stratului de fibra la fundul barcii, adica greutate marita si pret mai mare la materiale. Daca ar fi din placaj, rigiditatea ar fi asigurata de placaj, in timp ce fibra i-ar da rigiditate suplimentara si rezistenta buna la abraziune.

Al 4-lea motiv poate fi la fel partial valabil, insa daca barca e facuta bine, va fi la fel de suferitoare, sau chiar mai mult, decat una de fibra. Totusi, daca e vorba de o barca lasata la apa permanent, cea mai suferitoare va fi tot una de tabla :D.

Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 31, 2012, 04:30:50 AM
Vali, oare se poate sa nu o imbrcai in fibra. Epoxy nu rigidizeaza si el placajul? De ce trebuie imbracat in fibra la barcute mititele?

Din ce am vazut pana acum, singurele barci din placaj imbracate exclusiv in epoxy, fara fibra, sunt velierele cu chila fin, cred ca din cauza ca fundul barcii nu ajunge vreodata in contact cu fundul sau malul apei. Fibra, in afara ca adauga rigiditate la barcile din placaj mai subtire, ii confera in plus si rezistenta la abraziune la trasul barcii pe mal. In plus, daca se lasa nevopsita, desenul lemnului ramane vizibil, contribuind la estetica barcii.

Am intalnit cazuri in care lemnul acoperit exclusiv cu epoxy, fara fibra, in timp s-a uratit, aparand dungi negre de fungus pe directia fibrelor (ultimul caz intalnit a fost chiar Calotca asociatiei Raid, din care cauza am polizat-o si am dat cu fibra pe ea).

Mai exista o varianta foarte buna de acoperire a corpului, si anume cu o fibra poliesterica (nu de sticla), cu denumirile de Dynel, Xynol sau Vectra. E o fibra rezistenta, mai usoara decat cea de sticla, si in plus absoarbe mai putina rasina. Se foloseste la acoperirea corpurilor din placaj sau din lemn cold molded, acolo unde e importanta o greutate minima a barcii (in competitii de exemplu).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

adrianpacurici

pentru mine. cea mai dificila problema este procurarea placajului marin... ceea ce ma va duce la costuri mult prea mari. in plus barca va sta pe apa in permanenta ceea ce inseamna ca de multe ori va sta zile in sir cu apa in ea..si daca exista vre-un por la interior sa ajunga apa la placaj...nu va fi bine. ma mai gandeam sa folosesc policarbonat in loc de placaj,,dar nu stiu cat de bine rigidizeaza. anti flambare vor fi redanele, forma tunelului si bancile la o distanta mai mica de 1m
cu respect Adrian Pacurici

Vali

Salut Adrian, noi nu vrem sa te convingem sa lucrezi intr-o tehnica sau alta, ci doar sa alegi ceea ce-i mai bun pentru tine :). E posibil ca solutia ta - constructia exclusiv din fibra - sa fie potrivita pentru nevoile tale. Totusi, sa mai punem cateva amanunte pe tapet:

- Cand faci barca din desfasurate facute din placi de fibra, vei avea o anumita discontinuitate structurala la gurne (muchiile de imbinare intre fund si borduri). Daca ar fi din placaj cu epoxy, s-ar folosi "filetarea" (chituirea) gurnelor cu chit din epoxy si rumegus, care e mult mai solid decat orice imbinare cu poliester la fibra simpla.

- Daca faci barca din desfasuratele din fibra subtire, si apoi mai bati straturi de fibra inauntru, priza dintre foile initiale si straturile ulterioare nu va fi foarte buna. Asta din cauza ca e bine sa se lamineze straturile de fibra cat rasina e inca umeda (cum se face si la betoane in constructii), ca sa iasa masa fibrei "monobloc". Din cauza asta se fac corpurile barcilor din fibra dintr-o bucata, fara imbinari din bucati, decat cel mult intre corp si copastie, deci niciodata sub nivelul apei.

- Placajul nu e nevoie sa fie marin, mai ales ca la noi nici nu se gaseste placaj marin autentic, ci un okoume de exterior. Exista niste placaje mai ieftine in oferta de la Holver, care sunt rezistente la apa. Eu vreau sa fac niste probe cu acele placaje, sa vad cum se comporta. Daca sunt potrivite, o barca din placaj si epoxy ar iesi la un pret mai mic decat una de fibra, avand si o greutate mai mica si o soliditate mai buna. Important e totusi sa fie facuta cu grija, adica sa nu ajunga apa la placaj. Asta depinde de grija constructorului :).

- Despre policarbonat stiu sigur ca nu adera rasinile la el, deci e exclus. In schimb, exista un material interesant, un fagure de polietilena folosit ca miez pentru sandwich, dar am vazut ca e folosit doar la zone emerse (care nu stau in apa). O alta solutie e fetrul poliesteric, care diminueaza consumul de rasina si formeaza un sandwich impreuna cu fibra. Despre astea insa, ramane sa discutam odata cand ne gasim fata in fata.

Eu vreau sa mai intreb doar atat: care ar fi termenul in care vrei sa ai barca gata, fiindca mai am niste idei. Oricum, eu zic sa continuam sa discutam aici, fiindca dupa cum spuneai, din discutii ies ideile bune ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

O intrebare ...de fapt ...doua am si eu...care credeti ca sunt dezavantajele majore al acestui tip de barca? Dar avantajele? Multumesc!

Vali

Salut Ionut, pe prima pagina a topicului s-a discutat in detaliu ceea ce intrebi tu :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul


adrianpacurici

cand incepe pescuitul in primavara as vrea sa am barca. de policarbonat am vazut niste bazine f mari de apa facute din astfel de sandwich deci am vazut o bucata si parea restul de inchegata. iar de materiale de la holver.. in tulcea nu am unde sa le vad si prin posta nici nu stiu cu este materialul si platesc si bani pe transport
fibra ca si placa de construit... ma gandesc sa o fac din 2-3 straturi si apoi sa intaresc imbinarile ca la placaj, si sa-i trag inca 2-3 straturi pe de-a intregul
tunelul..vreau sa fac fundul plat, adaug polistiren unde vreau sa fie "flotoarele" si imbrac totul, inclusiv lateralele cu fibra.
deci placile de constructie vor ramane doar la interior , lateralele si tunelul...peste tot 3 randuri de fibra.
am vazut ieri o barca,,ceva in genul asta..dar tunelul era cam jumatate din latime si era rotund. era din lemn imbracat cu fibra pe ambele parti..mergea f bine dar barca era de 200 kg si ii trebuia un motor mai maresunt curios daca acel placaj rezistent la apa este bun,,daca l-a incercat cineva,,nu il exclud atata timp cat rezultatul sa isi justifice cheltuiala

Mihaif99

La Aluminiu te-ai gandit?

Ma gandesc mai mult la sudura decat la imbinari cu nituri. Adica sa platesti pe cineva pentru sudura.  Pe aicea jon boat sunt construite exclusiv din aluminiu, si sunt destul de ieftine.

In felul asta nu mai ai probleme decat cu "croitul" materialului, Iar aceasta se face folosind foarfecile pentru metale si cu pendularul? "jig-saw" cu o lama fina pentru chestiile mai delicate.

Zic si eu...

tibiti

O barca din aluminiu se poate imbraca in fibra? ??? Si daca da, ar fi ceva avantaje?

Vali

Citat din: tibiti din Februarie 02, 2012, 04:32:33 PM
O barca din aluminiu se poate imbraca in fibra? ??? Si daca da, ar fi ceva avantaje?

Nu am vazut si nu am auzit pana acum despre o asemenea tehnica. In primul rand, diferenta de dilatatie dintre cele 2 materiale le face incompatibile. Iar avantaje nu prea sunt, fiindca tehnica de lucru in aluminiu are ca scop tocmai eliminarea altor materiale din constructia corpului, si obtinerea unei coci rezistente si complet etanse.

@Adrian: am sa scriu un post detaliat, dar putin mai tarziu. Pana atunci, mai scrie-ne din ideile tale, sa le punem cap la cap cu ale noastre ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

adrianpacurici

din aluminiu cred ca ar fi ideala..dar materialele si pretul sudurii este prohibitiv din punctul de vedere al pretului... cea mai ieftina varianta o cred in continuare ca este fibra de sticla.
si Vali.. poate daca termini tu barca inaintea mea..poate nu imi mai fac eu :D
planuri...nu mai am..atat sper ca produsul finit sa fie la fel cum il visez eu
Cu respect

Vali

Citat din: adrianpacurici din Februarie 02, 2012, 10:40:18 PM
...cea mai ieftina varianta o cred in continuare ca este fibra de sticla.

Este ieftina si de incredere, cu conditia ca rezultatul sa fie dintr-o bucata, adica un corp de fibra monolit. Sincer, din experienta de pana acum nu sunt mare fan al corpurilor de fibra facute din fasii (desfasurate).

Citat din: adrianpacurici din Februarie 02, 2012, 10:40:18 PM
si Vali.. poate daca termini tu barca inaintea mea..poate nu imi mai fac eu :D

Despre asta si voiam sa-ti spun, in urma discutiei pe care am avut-o cand eu eram in Constanta. Cea mai importanta treaba e sa stim exact cum se comporta, si pentru asta oricum trebuie sa asteptam intai sa se topeasca gheturile ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

acig

Salut!
Am o mare dilema:as dorii o barca pe care sa o folosesc la mare costier,eventual si cu o vela aurica,sub 7m.Motor outbord amplasat in caseta in interior;sa fie transportabila,deci sub 2.5m latime si de preferat cat mai usoara;as prefera sa o cumpar;nu prea am conditii sa o construiesc; si daca ce s-ar potrivi? Inca nu am renuntat sa cumpar o lotca de 6.5-7m din fibra;barcile de la Bratesul folosite de savamar sunt ok? La pretul afisat de cca 2500 Eu,nu e cam mult?
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Vali

Salutare si bun venit pe forum :). Daca nu ai nimic impotriva, as incepe un nou topic despre barca pe care o cauti.
Poate ne poti pune mai multe detalii despre barcile de Bratesul folosite de salvamari, banuiesc ca sunt lotci de fibra cu 2 "chiscuri", adica fara oglinda. Ar trebui sa stim niste dimensiuni, mai ales ca daca sunt folosite de salvamari, sigur sunt seaworthy, cred ca merg bine si la vela, iar un putz de outboard se poate face relativ usor. Numai ca si mie pretul de 2500 euro mi se pare cam sus...
Oricum, zic sa discutam, mai e lume interesata de acest tip de barci, si poate gasim oferte interesante. Intr-o vreme si Spat-ul avea niste barci maritime interesante, dar din pacate ei au cele mai mari preturi de pe piata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bata01yu

Buna,

Am citit destul de multe de pe acest forum si cred ca pentru mine la pescuit nevoile mi le-ar satisface john boat.
A facut ceva in freeship si as fi curios daca la ceea ce m-am gandit eu ar plutii pe Dunare la intrarea acesteia in tara.
Sper ca voi reusii sa atsez ceaa ce diresc