Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet

Creat de Mihaif99, Ianuarie 10, 2012, 04:58:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Tudor

Salut Mihai, e un Alaskan 15 dlx, nu? Interesanta alegerea. La noi in RO (am observat pe forum ca tu locuiesti peste mari si tari) oferta de barci de aluminiu e cam slabuta, firmele din domeniu comercializand eternele Linder si Buster (prezente cam peste tot in UE) existand si un dealer Lund, toate la niste preturi perfect piperate. In plus, mai e o firma, Motomarine, care e dealer Smokercraft si are si licenta pentru construirea unui model, din poze pare a fi Canadian daca nu ma insel, barcile fiind asamblate aici cu materialele din America. Oricum, modelul nu e deloc atractiv, e cel mai "chel" de la Smokercraft.
Asadar, la noi exista un singur "aproape producator" autohton, in vreme ce in America de Nord barcile de aluminiu sunt omniprezente pe apele interioare, fiind zeci de producatori de ambarcatiuni de aluminiu, atat nituite, cat si sudate. Cum vezi situatia? E intemeiata apetenta asta asa mare a americanilor fata de ambarcatiunile de aluminiu sau e doar "trendy"? Care e avantajul lui Alaskan fata de o barca de fibra cu trasaturi constructive similare? Te intreb pentru ca intr-o perioada eram decis sa aduc de acolo ceva versatil gen Smokercraft Ultima, cu toate complicatiile de rigoare, dar pentru moment am renuntat, e cam periculos pentru buzunar. In prezent, astept momentul potrivit sa fac o descindere la Galati in cautarea admin-ului de pe forum ;)

Mihaif99

#16
Citat din: Tudor din Ianuarie 12, 2012, 01:00:15 AM
Salut Mihai, e un Alaskan 15 dlx, nu? Interesanta alegerea. La noi in RO (am observat pe forum ca tu locuiesti peste mari si tari) oferta de barci de aluminiu e cam slabuta, firmele din domeniu comercializand eternele Linder si Buster (prezente cam peste tot in UE) existand si un dealer Lund, toate la niste preturi perfect piperate. In plus, mai e o firma, Motomarine, care e dealer Smokercraft si are si licenta pentru construirea unui model, din poze pare a fi Canadian daca nu ma insel, barcile fiind asamblate aici cu materialele din America. Oricum, modelul nu e deloc atractiv, e cel mai "chel" de la Smokercraft.
Asadar, la noi exista un singur "aproape producator" autohton, in vreme ce in America de Nord barcile de aluminiu sunt omniprezente pe apele interioare, fiind zeci de producatori de ambarcatiuni de aluminiu, atat nituite, cat si sudate. Cum vezi situatia? E intemeiata apetenta asta asa mare a americanilor fata de ambarcatiunile de aluminiu sau e doar "trendy"? Care e avantajul lui Alaskan fata de o barca de fibra cu trasaturi constructive similare? Te intreb pentru ca intr-o perioada eram decis sa aduc de acolo ceva versatil gen Smokercraft Ultima, cu toate complicatiile de rigoare, dar pentru moment am renuntat, e cam periculos pentru buzunar. In prezent, astept momentul potrivit sa fac o descindere la Galati in cautarea admin-ului de pe forum ;)

Lund e o firma de top, iar barca utilitara perfecta, in cu totul alta categorie de pretz decat Smokercraftul meu Alaskan este Lund Alaskan 1600, sau 1800 pentru cine vrea mai mare.
Barcile de Al sunt barci care initial s-au vrut a fi utilitare, dar ulterior au inceput sa manince din piata barcilor de lux, dar marketed tot ca barci de pescuit. Parerea mea e ca nu sunt adecvate mediului marin, si rolul lor trabuie sa fie de barca utilitara de apa dulce, cu intretinere minima, sau in cazul uneia mari, barca specializata gen barca cu jet pentru Alaska, sau BC care merge in egala masura apa si pe pe bolovani. Una e sa intrii cu cizmele cu nisip si noroi pe podeaua de caucuc sau plastic antiderapant a unui Lund Alaskan, si alta pe podeaua frumoasa a unei barci de fibra. Una e sa tragi Alaskanul la mal in pietre, alta e sa tragi gel-coatul lucios ....

Smk Alaskan e o barca interesanta prin aceea ca e destul de seaworthy pentru dimensiunea ei, are o forma flared in prova ca o panga, ceea ce permite instalarea unuei platforme si uni scaun in pofida dimensiunii mici, e o barca adanca, are o forma a operei moarte (modified vee) adecvata instalarii unui jet (curgere curata) si in fine, e suficient de ingusta ca sa meara frumos vaslita. Trendul actual e ca barcile sa fie excesiv de late. In plus modelul DLX are podea acoperita cu plastic, asa ca dai cu furtunul si e curata.
E greu de instalat un motor electric in prova din cauza formei barcii

Ca sa continuu postul initial scopul a fost sa "construiesc" o barca usoara, fara dureri de cap, cu care sa pot pleca la pescuit cand imi vine pe chelie, fara pregatiri. Adica vin de la serviciu, si imi zic ca ma simt stresat. Din momentul acela sunt pe apa in 20-25 de minute.
Am cumparat Smk Alaskan pentru ca era usoara pentru dimensiunea ei, era seaworthy, era OK de vaslit, avea podea, si prezenta oportunitati de customizare fara mari batai de cap.