tohatsu

Creat de dan dragos, Ianuarie 10, 2012, 04:31:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

dan dragos

salutare,
am gasit un tohatsu sh, 30 cp, 4timpi, efi dar nu stiu nimic despre ele
are cineve mai multe info despre aceste motoare ?
ms

Mihaif99

Tohatsu e unul din cei mai mari producatori de motoare din lume.
In Asia sunt ceea ce este Yamaha pentru America de Sud. Business-ul lor a fost mai mult orientat spre pescarii profesionisti.
Toate motoarele Nissan sunt de fapt Tohatsu
Toate Mercury mici, sigur pina in 10, dar s-ar putea ca pina in 20 CP (cine are chef sa caute) sunt fabricate de Tohatsu

Injectia e super ok, pentru ca scapi de o serie de probleme asociate cu carburatoarele.

Motoarele mele preferate de la Tohatsu sunt insa TLDI-urile in 2 timpi

solpet

Pe site-ul producatorului sunt date destul de detaliate, incl. manual (de utilizare).
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/index.html

O fi modelul MFS30?
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/products/mfs30.html 

sau un model mai vechi?

dan dragos

este din 2006.
stiuc ca la unele motoare (yamaha) se poate identifica anul dupa o litera din model dar despre tohatsu nu am gasit nimic asemanator
ms pt raspuns

ss

Este un Mercury 30 EFI. Un motor modern, cu injectie de benzina, fara dureri de cap, dar care - pentru mine, cel putin - are dezavantajul inversarii sensului inclus in manerul de comanda, nu separat si exact cand ai draci pe tine nu gasesti neutrul!  :-X

Mihaif99

Citat din: ss din Ianuarie 10, 2012, 05:59:02 PM
Este un Mercury 30 EFI. Un motor modern, cu injectie de benzina, fara dureri de cap, dar care - pentru mine, cel putin - are dezavantajul inversarii sensului inclus in manerul de comanda, nu separat si exact cand ai draci pe tine nu gasesti neutrul!  :-X

Si cand te gandesti ca Mercury are patent pe dracaria asta de mecanism, si e punct principal la vanzare :)

dan dragos

adica tohatsu 30 cp este mercury ? sau mercury este tohatsu ?  :-\
eu stiam ca nissan este tohatsu.

dan dragos

#7
mfs30B 3AC EFTL este motorul.
luat din magazie, pus pe barca, pornit la a 2-3 sfoara, am mers cu el totul pare ok. nu am putut proba pornirea la buton din lipsa de baterie buna dar cucurentul din baterie functioneaza. a doua zi a pornit la prima. pana acum totul pare ok.
in schimb arata nasol pe dinafara, cizma are multe depuneri in locurile unde este sarita vopseaua, zincul este mancat tot.

am rugamintea sa ma ajutati cu cateva raspunsuri la urmatoarele probleme:
- dupa ce scot uleiul din motor este necesar sa bag altceva inainte de a schimba uleiul pentru a-l curata bine ? daca da ce anume.
- in cizma trebuie neaparat sa bag uleiul 'de jos in sus' ? asa scrie la carte.
- cu ce pot curata cizma de depuneri (yacht tng mi-a recomanda un gel Laser, l-a folosit cineva ?) pot vopsi dupa curatare cizma cu vopsea auto sau cu spray ? sau cumpar de la magazinele specializate spray sau vopsea speciale pentru motoare.
- firele din poza de mai jos ar trebui sa fie legate undeva, s-a scos ceva de acolo ? dupa consultari cu concitadinul meu Corsarul am zis ca o fi fost vre-o siguranta. motorul scoate curent.
ms anticipat



Mihaif99

#8
Firul nu stiu de unde vine, deocamdata IZOLEAZA-L pentru ca pare a fi un + (roshu)

Da, uleiul in cizma se baga de JOS in SUS, cum am mai explicat in alt topic. Nu ai de ce sa te temi, pentru ca sticlele cu uleiul pentru cizma au gat conic, tocmai ca sa ta ajute la operatia asta.

Inainte sa achimbi uleiul din cizma, ruleaza-l intr-un butoi, IN VITEZA cateva minute, apoi vezi daca ileiul scurs este LAPTOS.   Daca este laptos NU e bine, si necesita sa schimbi garniturile de la axul elicei.


dan dragos

#9
salut mihai,
- firul este rosu cu rosu si este izolat, asa l-am luat.
- din ce scrie la cartea lui gatul conic este pentru ca sa bagi ulei de 'jos in sus' prin apasarea recipientului . adica desfaci surubul de sus, apoi cel de jos, lasi uleiul sa se scurga, bagi varful conic in gaura de jos, pompezi pana ajunge in gaura de sus, pui surubul sus, scoti varful conic al recipientului de jos (se creaza vid) si apoi cat mai repede pui surubul de jos.
vezi si atasamentul de mai jos.
am cauta o pompa de ulei pentru asa ceva dar nu am gasit pe stoc. ca o sa incerc sa pun 'sus in jos'  dupa cum ai spus.

am manualul de service, lista de piese pentru acest motor si manualul de service tohatsu. daca le vrea cineva sa spuna.

ms

Mihaif99

Scuze, voiam sa zic de JOS in SUS ....  Am corectat

Vali

@Dan:
1. Daca e vorba de schimbat uleiul de motor (nu de transmisie, din cizma), trebuie doar incalzit motorul pentru fluidizarea uleiului vechi, din ce stiu nu e nevoie sa se curete motorul cu altceva.
2. Uleiul in cizma se pompeaza din flacon de jos in sus, ca sa fim siguri ca ajunge la nivelul orificiului de sus fara bule de aer, adica sa intre exact cantitatea necesara. Pur si simplu strangi flaconul, si uleiul urca in cizma. Daca nu ai flaconul cu dop conic, incerc eu sa-ti fac rost. Arata cam asa:

3. N-am folosit gel Laser, spune-ne si noua cat costa, sa vedem daca se merita. De cateva ori am curatat partile imerse la motoare outboard cu smirghel fin, dupa care am dat un strat subtire de epoxy de calitate, protejeaza mai bine decat diverse vopsele.
4. Despre fire cel mai bine e de consultat cartea tehnica, pana atunci eu zic sa le lasi asa :).
Poti pune daca vrei manualele la rubrica "Manuale si ghiduri", nu se stie cui ii vor trebui vreodata ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan dragos

#12
gelul Laser de care vorbeam este 16e. cam scump.
am pus linkul pentru transferul documentatiilor in sectiunea manuale si ghiduri

Mihaif99

Am uitat ceva.

Daca vopsesti piciorul nu carecumva sa vopsesti si zincul de sacrificiu, iar daca zincul e uzat, schimba-l!

corsarul

#14
 
Citat din: dan dragos din Ianuarie 15, 2012, 01:48:56 PM

- firele din poza de mai jos ar trebui sa fie legate undeva, s-a scos ceva de acolo ? dupa consultari cu concitadinul meu Corsarul am zis ca o fi fost vre-o siguranta.

Ala-i !!!!  :D