Barci pliante, cu motor

Creat de kmbh69, Ianuarie 14, 2012, 12:11:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kmbh69

Salut tuturor,
Am gasit intr-o revista de pe aici o oferta de barca Faltboot Delphin 100/1 cu motor, nou construita, cere pe ea 1300 euro (sigur, intai va trebui sa o vad).
In atasament am pus si anuntul scanat din revista.
Am dat o cautare pe google si am gasit deja o pagina (pun linkul in continuare): http://www.faltbootbasteln.de/fbb-delphin_d110-1.html
Din pacate e in germana si nu e accesibil tuturor, dar are o gramada de poze explicative cu montajul propriu-zis, mai ales in partea de jos a paginii, din care se cam intelege tot, chiar si fara text.
Imi cer scuze administratorului ca am inceput o sectiune noua, dar subiectul nu se incadreaza la nici una din sectiunile existente la motorizate.

kmbh69

Am mai gasit un anunt cu o barca cu motor, plianta, Delphin 140, cere pe ea 900 euro, dar e fara motor.
Pun in continuare linkul de la modelul 140: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-segelfaltboot.html

Mihaif99

Mie imi plac, dar eu nu mai sunt obiectiv cand vine vorba de barci pliante. Inteleg ca stai intr-un apartament. Vezi ca montatul unei astfel de barci este anevoios, dar daca are cine sa te ajute, merita sa complicatia. Numai ca nu pentru iesiri de o zi.

Imi inchipui can vin cu accesorii: catarg, panze, derivor, cabina, asa e? Adica o barca cu panze plianta.

Eu as lua-o pe cea care e in stare mai buna si are mai multe accesorii, apoi as vorbi cu "Corsarul" "Che Bratulescu"
Poate, cine stie as reusi sa il imbunez si daca are timp sa ma ajute cu croitul unui alt corp di hypalon. Atunci ar fi o barca super.

Daca e vorba insa doar de barca cu motor si nu vrei complicatii, ia-ti o gonflabila.


kmbh69

Necazul e ca amandoua barcile sunt laudate, la prima (Delphin 100) scrie "nou construita", iar la a doua (Delphin 140) scrie "Topzustand", adica stare foarte buna. Modelul 100 e mai lung cu 90 cm dar e mai ingust si poate duce 350 kg. Modelul 140 are doar 3,9 m lungime si e mai lat, dar duce 400 kg sarcina utila (pasageri plus bagaje).

In ceea ce priveste o RIB:
Am lasat in Romania, la unchiul meu, o barca BP10 (gonflabila, cu podea de Tego de 2 cm grosime, cu chila gonflabila), cumparata pe vremuri de la o licitatie a armatei, ulterior restaurata. Era destinata sa duca 10 soldati cu echipament complet, i se putea pune motor de 40 CP. Am transportat-o de la locul de unde am cumparat-o pana unde am depozitat-o si vreau sa zic ca mi-a ocupat portbagajul unei Dacii 1300 combi, plus banchetele din spate au fost rabatate spre fata ca sa incapa totul, deci daca vreau sa ies cu familia nu o pot folosi.

Barcile acestea Delphin 100 si 140 incap in portbagajul unei masini combi (break) fara a mai fin nevoie sa rabatez scaunele din spate. Altfel, deja trebuie sa cumpar remorca (daca o car dezumflata sau demontata) sau peridoc (daca o car montata), trebuie sa platesc undeva chirie pentru locul unde las remorca si barca. In Romania mai aveam loc unde sa tin asa ceva afara din casa. Aici in Germania, platesc chirie si pentru o remorca lasata undeva intr-o curte sau intr-o hala. Acesta e motivul pentru care deocamdata vreau ceva gen gonflabil sau pliant, sa incapa in portbagaj si in apartament.

Vali

#4
Daca mi-e permis sa fiu nitel subiectiv (cu toate ca nu e afacerea mea), eu as alege-o pe cea care are si vele :).

LE: Apropo Bogdan, numai daca esti de acord, as face inca o categorie, de barci pliabile sau demontabile. E ok :)?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Vali din Ianuarie 14, 2012, 06:04:19 PM
Daca mi-e permis sa fiu nitel subiectiv (cu toate ca nu e afacerea mea), eu as alege-o pe cea care are si vele :).

LE: Apropo Bogdan, numai daca esti de acord, as face inca o categorie, de barci pliabile sau demontabile. E ok :)?

Asta am vrut sa zic si eu prin "mai multe accesorii". As alege-o pe cea cu vele, mai ales daca e in TopConditieNung.... , e mai ieftina si nu vine cu o vechitura de motor ;-)  Motor ii pui tu dupa aceea, ori unul electric, doar sa te scoata din port  ori un  motor termic mic de 2.5

kmbh69

OK, Vali, te rog sa faci o noua sectiune cu barci pliante (motor si / sau vele) unde sa muti te rog acest subiect.

Mihai, si eu m-am gandit la modelul 140, nu doar pentru vele, ci si pentru sarcina utila mai mare.
Inca nu stiu ce va iesi. Pentru modelul 100 nu raspunde nimeni la telefon, si nici nu stiu unde se afla barca (daca e in Munchen sau mai jos, atunci m-a lovit fericirea, ca eu stau la marginea de sus a hartii). Modelul 140 e in Berlin (cam la 6 ore de mine pe autostrada, asa ca pot merge doar sambata pana acolo), dar individul zice ca mai are un doritor care ii confirma maine daca o ia sau nu. Daca nu, atunci mi-o vinde mie.

Legat de montare si demontare, pentru ca sa evit sa fac prea des aceasta operatiune, as putea incerca sa negociez cu unul de pe aici, care tine barci in hala, sa pot stivui barca vertical la un perete si sa-i platesc chirie doar pentru 1-2 m patrati din spatiul lui. Pun apoi niste bare transversale pe masina si pot urca si cobori barca singur (are 80 kg dar nu trebuie ridicata toata odata, o sprijin pe o bara si o imping sa lunece de pe o bara pe alta pana in pozitia finala).

Vali

#7
Si totusi, cred ca locul potrivit unde sa punem acest topic ar fi "Alte ambarcatiuni", fiindca sunt destul de rare, si cred ca e mai bine sa pastram forumul cat mai concis  :). Alt motiv e ca barcile demontabile sau pliabile nu sunt doar motorizate, ci pot fi si cu vele, vasle, padele, pagai etc.

Oricum, chiar daca nu apuci barca asta din Berlin, sunt sigur ca pe viitor vei gasi altele, fiindca in Germania barcile demontabile sunt destul de raspandite.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#8
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 14, 2012, 02:05:58 PM
Am mai gasit un anunt cu o barca cu motor, plianta, Delphin 140, cere pe ea 900 euro, dar e fara motor.
Pun in continuare linkul de la modelul 140: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-segelfaltboot.html

Yola asta mi se pare incredibila. Mai ales ca stiu ce alcatuire robusta au barcile demontabile nemtesti.
Ma incanta atat greementul cat si acoperirea din doua bucati : cabina si cockpit-ul .

Nu cred ca trebuie sa te sperie montajul, fiindca in 2 oameni si o ora jumatate, reusesti. Pentru o iesire de un weekend nu e chiar o tragedie. Dar avantajul ca e foarte usor transportabila si depozitarea facila, inseamna mult.
Sa vezi ce mult inseamna sa ai o arborada cu doua vele, cand adie putin vantul :) :) :) .

P.S.
    Nu m-am dumirit cum si in ce ataseaza derivorul, prin invelisul de PVC ?!?. Ai naibii nemti, cu ingeniozitatea lor ! :)

Mihaif99

Citat din: kmbh69 din Ianuarie 14, 2012, 05:52:34 PM
......
In ceea ce priveste o RIB:
Am lasat in Romania, la unchiul meu, o barca BP10 (gonflabila, cu podea de Tego de 2 cm grosime, cu chila gonflabila), cumparata pe vremuri de la o licitatie a armatei, ulterior restaurata. Era destinata sa duca 10 soldati cu echipament complet, i se putea pune motor de 40 CP. Am transportat-o de la locul de unde am cumparat-o pana unde am depozitat-o si vreau sa zic ca mi-a ocupat portbagajul unei Dacii 1300 combi, plus banchetele din spate au fost rabatate spre fata ca sa incapa totul, deci daca vreau sa ies cu familia nu o pot folosi.

Barcile acestea Delphin 100 si 140 incap in portbagajul unei masini combi (break) fara a mai fin nevoie sa rabatez scaunele din spate. Altfel, deja trebuie sa cumpar remorca (daca o car dezumflata sau demontata) sau peridoc (daca o car montata), trebuie sa platesc undeva chirie pentru locul unde las remorca si barca. In Romania mai aveam loc unde sa tin asa ceva afara din casa. Aici in Germania, platesc chirie si pentru o remorca lasata undeva intr-o curte sau intr-o hala. Acesta e motivul pentru care deocamdata vreau ceva gen gonflabil sau pliant, sa incapa in portbagaj si in apartament.
Ai dreptate, gonflabilele ocupa loc, iar un Heavy Duty de 4.20, ocupa un break.
Ma cam indoiesc ca aceste barci demontabile sunt foarte mici demontate, dar sunt deosebite.

In alta ordine de idei, am inteles ca tu esti in Germania, poate poti sa te uiti dupa un Grabner Hobby, ca am inteles ca sunt mai mititele decat alte gonflabile la dimensiunea data.
Eu mi-am cumparat un Saturn Ka-boat pentru portabilitate, adica un fel de canoe gonflabila. Un Grabner Speed ar fi si mai bun, dar aici sunt foarte rare.

Florio

Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 16, 2012, 03:29:06 AM
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 14, 2012, 05:52:34 PM
......
In ceea ce priveste o RIB:
Am lasat in Romania, la unchiul meu, o barca BP10 (gonflabila, cu podea de Tego de 2 cm grosime, cu chila gonflabila), cumparata pe vremuri de la o licitatie a armatei, ulterior restaurata. Era destinata sa duca 10 soldati cu echipament complet, i se putea pune motor de 40 CP. Am transportat-o de la locul de unde am cumparat-o pana unde am depozitat-o si vreau sa zic ca mi-a ocupat portbagajul unei Dacii 1300 combi, plus banchetele din spate au fost rabatate spre fata ca sa incapa totul, deci daca vreau sa ies cu familia nu o pot folosi.

Barcile acestea Delphin 100 si 140 incap in portbagajul unei masini combi (break) fara a mai fin nevoie sa rabatez scaunele din spate. Altfel, deja trebuie sa cumpar remorca (daca o car dezumflata sau demontata) sau peridoc (daca o car montata), trebuie sa platesc undeva chirie pentru locul unde las remorca si barca. In Romania mai aveam loc unde sa tin asa ceva afara din casa. Aici in Germania, platesc chirie si pentru o remorca lasata undeva intr-o curte sau intr-o hala. Acesta e motivul pentru care deocamdata vreau ceva gen gonflabil sau pliant, sa incapa in portbagaj si in apartament.
Ai dreptate, gonflabilele ocupa loc, iar un Heavy Duty de 4.20, ocupa un break.
Ma cam indoiesc ca aceste barci demontabile sunt foarte mici demontate, dar sunt deosebite.

In alta ordine de idei, am inteles ca tu esti in Germania, poate poti sa te uiti dupa un Grabner Hobby, ca am inteles ca sunt mai mititele decat alte gonflabile la dimensiunea data.
Eu mi-am cumparat un Saturn Ka-boat pentru portabilitate, adica un fel de canoe gonflabila. Un Grabner Speed ar fi si mai bun, dar aici sunt foarte rare.

Avea Catalin - Barci in bagaje- un Grabner Speed in stare foarte buna, de vanzare. Poate e o optiune , scrieti-i un mesaj.

Levy

Un articol interesant in ce priveste Delphinul 110,un proiectant ddr-ist i-a pus pe vremuri aripi subacvattice si cu un motor outboard de 7,5CP a atins peste 50km/h.
Securitatea care veghea pe vremea aceea in ddr (STASI) i-a confiscat imediat documentatia si proectul intrucat ambarcatia era pe vremea ceea mai rapida decat vedetele de frontiera ale aramatei. ;D

http://www.faltbootbasteln.de/fbb-tragflaechenboot.html

kmbh69

#12
Arata bine Grabner-ul calitativ, nimic de zis, dar e scump. Catamaranul acela evoluat (modelul Happy Cat Vision) ajunge la 5200 euro si e doar barca de zi (adica nu are cabina). La 4000 euro am gasit deja la second hand velier de 7,3 m lungime, cu cabina si chiuveta + WC in el (modelul Snap Dragon), dar inca nu ma arunc la investitii prea mari (tocmai mi-am cumparat si masina, un model combi, sa pot cara cu ea), pentru ca apoi mai am de platit asigurarea velierului (inca nu stiu cat costa, dar la masina e cam 100 euro lunar cu casco) si chiria locului unde il tin (35 euro afara in curte sau 80 euro in hala lunar, iarna, respectiv 500 euro pe sezon, la apa, la debarcaderul respectiv, din martie pana in octombrie).
Modelul Happy Cat Ultralight, second-hand, pe site-ul www.shop09.grabner-sports.at  ajunge si el la 3.360 euro, nou costa 4200 euro. In plus aceste ambarcatiuni nu au cabina pe care o are Delphin 140. Ca sa pui doar o copertina la un happy cat (copertina care trebuie cumparata separat, deci te mai costa in plus), trebuie sa demontezi catargul si sa mergi doar cu motorul (pe care trebuie sa-l cumperi separat). Mai vin in plus costuri de expediere 15 euro pentru Romania sau 10 euro pentru Germania. La Delphin 140, daca vrei sa pui cabina, nu trebuie demontat catargul.
Stiu ca un Grabner incape in bagaje, dar si Delphin 140 incape la fel de bine in bagaje. Nu am nimic contra marcii Grabner, dar intamplator, in cazul meu particular, e mai avantajos in acest moment modelul Delphin 140: ma costa 900 euro, cu catarg, vele, cabina din panza impermeabila, demontabila. Cu diferenta de bani pot lua un yamaha de 2,5 CP nou, cu garantie, la 865 euro, si mai imi raman bani in plus, comparativ cu un Grabner. E drept ca Delphin 140 e mult mai lent decat un Grabner (un Happy Cat Vision poate atinge o viteza de 13 noduri la un vant cu Beaufour 4), trebuie sa fiu corect, dar e suficient de ieftin ca sa ma atraga.

@Levy: Modelul 110 e mai lung si mai ingust comparativ cu 140, in plus e cu 15 kg mai usor, deci e oricum mult mai rapid. Dar tot in articolul pe care l-ai indicat scrie ca modelul pe aripi portante putea fi folosit la viteza maxima doar pe apa linistita, fara valuri (probabil nu avea suficienta stabilitate pe mare cu valuri). Pe de alta parte, pe aici pe apele interioare mari sunt radare si daca iti face poza ca mergi prea tare, iti trimite acasa "felicitarea", cu cat ai de plata. Tot in articol scrie ca la o asa solicitare a barcii (mersul in viteza pe aripi portante), incep sa cedeze imbinarile scheletului si sa se intinda "pielea" barcii, cum zic ei la tipul acesta de bordaj. Totusi, articolul se incheie pe un ton optimist: "bastlerii" (cei care mesteresc, n.t.) nu trebuie sa se sperie (de aceste lucruri, n.t.). Daca vreunul reuseste, vom scrie (noi, adica pagina de internet, despre performanta lui, adica, n.t.).

gvincentiu

Citat din: Levy din Ianuarie 16, 2012, 09:16:10 PM
Un articol interesant in ce priveste Delphinul 110,un proiectant ddr-ist i-a pus pe vremuri aripi subacvattice si cu un motor outboard de 7,5CP a atins peste 50km/h.
Securitatea care veghea pe vremea aceea in ddr (STASI) i-a confiscat imediat documentatia si proectul intrucat ambarcatia era pe vremea ceea mai rapida decat vedetele de frontiera ale aramatei.
As zice ca nu din cauza vitezei l-au ridicat ci datorita materialelor folosite: AlMg5. Pentru acea vreme tehnologia, materialele folosite la constructia de barci cu corp de Al era de avangarda, nu mai zic de aripile portante. Parerea mea e ca baiatul lucra undeva, unde avea acces la aliaj, argon si la o plansa de proiectare ;)
Ganduri bune !

Florio

#14
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 19, 2012, 12:45:46 AM
Arata bine Grabner-ul calitativ, nimic de zis, dar e scump. Catamaranul acela evoluat (modelul Happy Cat Vision) ajunge la 5200 euro si e doar barca de zi (adica nu are cabina). La 4000 euro am gasit deja la second hand velier de 7,3 m lungime, cu cabina si chiuveta + WC in el (modelul Snap Dragon), dar inca nu ma arunc la investitii prea mari (tocmai mi-am cumparat si masina, un model combi, sa pot cara cu ea), pentru ca apoi mai am de platit asigurarea velierului (inca nu stiu cat costa, dar la masina e cam 100 euro lunar cu casco) si chiria locului unde il tin (35 euro afara in curte sau 80 euro in hala lunar, iarna, respectiv 500 euro pe sezon, la apa, la debarcaderul respectiv, din martie pana in octombrie).
Modelul Happy Cat Ultralight, second-hand, pe site-ul www.shop09.grabner-sports.at  ajunge si el la 3.360 euro, nou costa 4200 euro. In plus aceste ambarcatiuni nu au cabina pe care o are Delphin 140. Ca sa pui doar o copertina la un happy cat (copertina care trebuie cumparata separat, deci te mai costa in plus), trebuie sa demontezi catargul si sa mergi doar cu motorul (pe care trebuie sa-l cumperi separat). Mai vin in plus costuri de expediere 15 euro pentru Romania sau 10 euro pentru Germania. La Delphin 140, daca vrei sa pui cabina, nu trebuie demontat catargul.
Stiu ca un Grabner incape in bagaje, dar si Delphin 140 incape la fel de bine in bagaje. Nu am nimic contra marcii Grabner, dar intamplator, in cazul meu particular, e mai avantajos in acest moment modelul Delphin 140: ma costa 900 euro, cu catarg, vele, cabina din panza impermeabila, demontabila. Cu diferenta de bani pot lua un yamaha de 2,5 CP nou, cu garantie, la 865 euro, si mai imi raman bani in plus, comparativ cu un Grabner. E drept ca Delphin 140 e mult mai lent decat un Grabner (un Happy Cat Vision poate atinge o viteza de 13 noduri la un vant cu Beaufour 4), trebuie sa fiu corect, dar e suficient de ieftin ca sa ma atraga.

@Levy: Modelul 110 e mai lung si mai ingust comparativ cu 140, in plus e cu 15 kg mai usor, deci e oricum mult mai rapid. Dar tot in articolul pe care l-ai indicat scrie ca modelul pe aripi portante putea fi folosit la viteza maxima doar pe apa linistita, fara valuri (probabil nu avea suficienta stabilitate pe mare cu valuri). Pe de alta parte, pe aici pe apele interioare mari sunt radare si daca iti face poza ca mergi prea tare, iti trimite acasa "felicitarea", cu cat ai de plata. Tot in articol scrie ca la o asa solicitare a barcii (mersul in viteza pe aripi portante), incep sa cedeze imbinarile scheletului si sa se intinda "pielea" barcii, cum zic ei la tipul acesta de bordaj. Totusi, articolul se incheie pe un ton optimist: "bastlerii" (cei care mesteresc, n.t.) nu trebuie sa se sperie (de aceste lucruri, n.t.). Daca vreunul reuseste, vom scrie (noi, adica pagina de internet, despre performanta lui, adica, n.t.).
Tu iti cunosti mult mai bine prioritatile, de la cele financiare pana la performantele barcii.
Si pe mine m-a incantat modelul 140, am spus mai sus de ce, dar important e sa iti placa tie. DIncolo de pretul accesibil, poate primi motorizare, avand si vele. Daca glisarea nu este o mare prioritate ( si nu cred ca e ) asta ar fi o buna alegere.

Eu vad diferentele notabile intre 140 si Grabner ca fiind altele . In primul rand Grabner are o anduranta deosebita prin calitatea si grosimea hypalon-ului, si o rigiditate deosebita rezultata din presiunea pe care o permite ( dubla fata de orice alte gonflabile de pe piata). Asta m-a atras pe mine cand am cochetat cu ideea de a cumpara asa ceva. Cele second hand gasite de vanzare sunt la fel de bune ca si cele noi, tocmai datorita calitatii materialelor. Pretul ramane singurul obstacol .
Iar despre cabina, nu, nu poti atasa o cabina la HappyCat atat timp cat folosesti arborada si velele, ca nu ai loc. Daca strangi velatura e altceva, insa nu o vad ca pe o posibilitate facila,  utilizabila.