Barci pliante, cu motor

Creat de kmbh69, Ianuarie 14, 2012, 12:11:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihaif99

Poti sa bagi 6 PSI in Grabner?  Orice gonflabila moderna suporta cam intre 3-3.5 PSI. Cu exceptii ca Walker Bay Airis care suporta 8, dar asta e alta mincare de peste.
Anyway,  Florin, te-a convins Catalin sa iti cumperi Grabner pina la urma?

Florio

Catalin nici n-a incercat sa ma convinga :) . Mi-a pus la dispozitie toate informatiile si in plus posibilitatea de testare.
Am mers cu catamaranul Happy si cu gonflabila Speed . Se comporta excelent.
Dar eu voiam un caiac gonflabil, nu o barca mai mare.
In final nu, nu am cumparat Grabner, desi am fost foarte tentat dat fiind calitatea de top si anduranta. Am luat in schimb un Advanced Frame, pentru ca l-am gasit de cumparat instant si avea toate optionalele incluse. Eu ies rarut cu caiacul, iar investitia intr-o barca de calitate nu avea sens in acest caz. Mai ales ca vreau sa construiesc un caiac incepand de saptamana viitoare :) .

Mihaif99

Doar ca sa clarific, (netinand cont de cele 2 meciuri pe care le-am avut cu Catalin) mie imi laca Grabner si eram doar curios daca ai schimbat Advanced Frame-ul pe un Grabner asa cum ti-am prezis.

De aceea mi-am cumparat si eu Saturn ka-boat si Innova, pentru ca 1 le folosesc rar, am grija de ele, deci sunt mult mai solide decat conditiile la care le expun eu, iar preturile acestora adunate si tot sunt jumate din pretul unui Grabner. Nu voi cumpara Grabner decat daca il voi folosi intensiv, sau gasesc o super ocazie.

Mai puti sa ne spui de Speed?  Fa-i te rog un mini review daca ai timp.

kmbh69

#18
Ura ! Mi-am luat barca !
M-a ajutat Dumnezeu ca m-am intors cu bine. Am fost azi (adica ieri, ca acum e trecut de miezul noptii) pana la Berlin si inapoi, peste 1100 km, lapovita, polei, vant puternic din lateral pe autostrada, simteam deriva si trebuia sa corectez din volan, ce mai, senzatii tari !
Am ascultat de maestrul Vali si l-am pus pe om sa puna barca la apa, am urcat in ea, nu are nici o taietura, nici o crapatura, materialul e in stare foarte buna. E ceva panza cauciucata mult mai groasa decat hypalonul sau nitrilonul, dar tine bine.
Trebuie sa recunosc ca e o aventura pana demontezi asa ceva, am ajuns la 13:30 si am plecat la 15:30 cu ea in portbagaj si ceva si pe scaunele din spate, deci va trebui sa-mi iau o cutie mare, aerodinamica, de la Thule, ca altfel nu pot cara si barca si sa mergem si 4 persoane in masina. In plus, trebuie sa iau in calcul faptul ca montarea va dura si mai mult decat demontarea.
O alta varianta ar fi sa car barca montata, intoarsa cu chila in sus, dar sa asezi 80 kg pe acoperis, fara sa zgarii masina, e o alta mare aventura. In plus, in acest caz, va trebui sa inchiriez un loc pentru tinut barca.
La intoarcere m-am simtit ca un camionagiu, adica am umplut portbagajul pana la tavanul masinii si n-am mai putut folosi oglinda centrala.
Constructia e solida, iar daca pun cabina, se poate dormi in barca, asa ca intr-un cort.
Un alt element important: pe lateral are niste camere de aer, care folosesc la intinderea invelisului, au rol si de fendere si au rol de a asigura nescufundabilitatea (daca se inunda barca la o ploaie torentiala, de exemplu). Asa ca barca asta are si apucaturi de RIB  :) .

@Florio: Faza cu derivorul nu e atat de complicata. Cutia derivorului e tot din acelasi material ca si invelisul barcii, dintr-o singura bucata. Deci, cand e barca montata, in mijlocul chilei se afla o fanta, care in interior se prelungeste cu cutia derivorului. Derivorul intra fortat in aceasta cutie. Poate ca termenul de "cutie a derivorului" in acest caz e cam fortat. Imagineaza-ti cum sunt buzunarele de la pantaloni (de costum, sau buzunarele din fata de la blugi): afara e o fanta, iar in interior e buzunarul (in cazul de fata, "cutia", ca un buzunar taiat la capat).
In partea de sus cutia are un tiv in care stau 2 stinghii mici, in plus extremitatea superioara a cutiei trece printr-o rama de lemn, asa ca totul e rigid. Derivorul are cam 1 m adancime si se poate regla pentru diferite adancimi (are niste gauri prin care se poate trece un stift).
In curand pun si ceva poze.

Vali

Felicitari pentru achizitie dom' doctor :). Stiu cam cum arata panza cauciucata exterioara, am avut si eu pe vremuri un caiac Pouch demontabil. Este invelisul barcii ceva mai greu, dar e super-rezistent. Ce sa zicem, asteptam povestiri de pe ape, si daca se poate, poze cu vela ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

#20
Eu is curios cum arata reglajul derivorului si sistemul de prindere/culisare. :)
Ganduri bune !

Mihaif99

He he he felicitari !  Asa-i ca am avut dreptate cu montatul si cu volumul barcii demontate :-) ?

Ma bucur ca ti-ai cumparat-o, si nu te lasa descurajat de complexitate! Barca este deosebita si incearca sa iesi cat mai mult cu ea!

Baloanele de aer in engleza se numesc "sponsons". Multe barci demontabile au asa ceva.  In romaneste oare cum se numesc?

Florio

Sa plutiti bucurosi si sa va tina pana va plictisiti de ea ! :)

Ingenioasa si faina barca ti-ai luat . Pe mine ma incearca un entuziasm vecin cu al tau ! Abia astept sa te vad umfland velele.
Am si aici o premonitie, ca te vei lasa virusat de foc si randa, in defavoarea motorului  ;)

kmbh69

#23
Multumesc pentru urari ! Incerc sa pun si niste poze cu barca, facute ieri in curtea omului (adica in baza lui nautica).

@gvincentiu:
Derivorul intra fortat in cutia derivorului (ba chiar foarte fortat, trebuie sa recunosc) si are cateva gauri pentru reglaj, incepand de sus, pana spre mijloc. Deci alegi adancimea pana la care vrei sa-l cobori si asiguri cu un cui care trece prin gaura respectiva.

@florio:
Teoretic ai dreptate, in sensul ca mi-ar placea si mie mai mult cu velele. Practic, ca sa merg pe mare cu ea, trebuie sa astept cand vantul nu bate prea tare (iar aici cam bate cel putin 4-5 Beaufour), pentru ca e barca pentru ape interioare, nu pentru mare. In rest, ma pot plimba cu ea pe canalul Ems-Jade (din Wilhelmshaven pana in Emden, la granita cu Olanda) sau pe raul Maade, in partea de nord a orasului, pana la ecluza.

In martie (ca inca nu sunt tantari) vreau sa merg cu barca asta in concediu in Parcul National Mueritz, e o zona de vis, plin de lacuri si canale de legatura, unele prin padure, din loc in loc cate o insulita cu cate in castel de prin 1600-1700 (de, pe unde i-a traznit prin cap si la ducele respectiv sa-si traga un castel). In rest, din loc in loc sunt o multime de pensiuni cu preturi mai accesibile, sa putem ramane peste noapte.
Seara voi incerca sa asigur barca trecand un lant cu lacat prin gaurile de la coaste si in vreo veriga de la debarcader.

Editare:
Am incercat sa pun pozele, dar serverul imi tot da eroare. I le-am trimis lui Vali, cu rugamintea sa le posteze.

Vali

#24
Voila:













Imi aduc aminte cu ocazia asta cand eram mici si discutam cu Rumpi pe alte forumuri despre iola demontabila :). S-o stapanesti sanatos :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Opera de arta! S-o stapanesti sanator si sa-i tii si un jurnal, sa ne bucuram si noi cu tine !
Ganduri bune !

kmbh69

#26
Multumesc, Vali, pentru postare ! Multumesc mult pentru urari !
Cand am cumparat-o, dupa ce am facut proba pe apa, persoana respectiva m-a atentionat ca e ca si in cazul corturilor, adica acasa trebuie desfacuta "pielea" barcii si pusa la uscat, eventual stearsa cu o carpa umeda si lasata sa se usuce. In plus, ma tot chinuia curiozitatea, cum se monteaza barca.
In consecinta, profitand de faptul ca sotia nu era acasa, m-am apucat sa montez barca in camera (vorba aceea, sa se usuce invelitoarea, cel putin). Fara instructiunile de montare, m-am tot distrat cu piesele pana am nimerit ordinea corecta de montare. Chiar si asa, coastele nu le-am montat in ordinea corecta, asta am vazut dupa aceea pe internet. Mi-a luat 3 ore sa o montez, ceea ce nu e rau, tinand cont de faptul ca am tot demontat si reasezat in ordinea corecta, pana am nimerit piesele.
In fine, mi-a ocupat jumatate de camera. Am lasat-o la uscat, azi trebuie sa o intorc cu chila in sus si sa o sterg pe exterior. Pana saptamana viitoare, cand se intoarce sotia mea acasa, am timp linistit sa o demontez si sa o reasez corect (sa o stivuiesc undeva prin casa). Daca vad ca nu dureaza prea mult sa o montez (pentru ca demontarea sigur ia mai putin timp fata de montare), atunci cred ca varianta mai convenabila va fi sa cumpar o cutie mare de la Thule (modelul Atlantis 900) si sa tot car barca cu mine pe unde merg. Am gasit in vecinatate si un lac mare unde voi exersa inainte sa incerc pe mare (trebuie intai sa vad cum se comporta pe lac). Astept nerabdator sa se mai incalzeasca timpul, pentru ca nu vreau sa cumpar neoprene pentru fiecare (cu vesta de salvare cu tot, pot ajunge linistit la 250 euro de persoana cu asemenea echipamente). Voi cumpara deocamdata doar vestele, se gasesc si la 25 euro bucata.

daves_32

Chiar ca e opera de arta!
Inainte de anul 2000,parca prin 95-96 daca nu ma insel,am avut si eu o asemenea barca primita de la un unchi.
M-am cam chinuit la montaj tin minte.Nu am reusit niciodata sa pun "ciorapul" in intregime si tocmai din cauza greutatii asamblarii,m-am decis s-o dau.
O vara intreaga am umblat cu ea in fiecare duminica pe portbagajul masinii ducandu-ma in targ la Vitan.Se uita lumea ca la urs.
Cam 3 persoane o puneam lejer pe portbagajul unei dacii.
S-o stapansesti sanatos!

kmbh69

Multumesc !
Am reusit sa curat pe exterior invelisul (cu barca montata), iar demontarea a durat cam 30 minute. Incep sa imi dau seama si de ordinea montarii componentelor si nu e chiar atat de greu cum m-am speriat la inceput. Se pare ca ma pot incadra intr-o ora pentru montare (de unul singur, fara ajutor). Am reusit sa montez de proba chiar si derivorul. Nu e asa de greu daca mai intai bagi o surubelnita lata ca sa indepartezi peretii cutiei derivorului, iar apoi poti baga derivorul (intra cu frecare foarte mare).
Pana la urma varianta mai buna va fi sa cumpar o cutie mare, de pus pe masina (am deja barele transversale, se pot apropia sau distanta dupa dimensiunea cutiei). As putea pune cea mai mare parte a componentelor in cutie, mai ales piesele pentru catarg, iar restul in portbagaj.
Ideea e ca barca o voi folosi mai mult cu sotia si fetita mea, iar barca are 80 kg, o pot baga si scoate din cutie si portbagaj doar pe bucati. Singur nu as putea sa o pun pe acoperisul masinii.
De noua, cutia costa 900 euro cea mai mare, dar am gasit pe ebay la 100-200 euro (ma refer la modelele mari, peste 650 litri). Necazul e ca sunt cam departe de mine: cea mai aproape oferta e in Luxemburg (cam 6 ore cu masina de la mine).

Levy

N-ar fi mai bine sa cumperi de banii astia o remorca si asa te alegi si cu ceva util.Eventual chiar un peridoc pe care sa-l folosesti mai tarziu la o viitoare barca.