Izvor 3 - un pui din lemn de brad

Creat de gvincentiu, Ianuarie 15, 2012, 08:45:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gvincentiu

Desi inceput pe barcaholic, se cuvine sa prezint si colegilor de aici, doar pentru a ma inscrie in linia celor ce construiesc, creatia mea. Inspirata de aici: http://www.compumarine.com/classic_dinghy_specs.htm, cotele au fost masurate cu linia si introduse intr-un excel. Ceea ce a rezultat este supus desigur erorilor, insa o mana indemanatica si un ochi ager compenseaza lipsa de acuratete, asa cum s-a construit de mii de ani. Si totusi: masurand distantele de la chila pana la ultima fila din bord am reusit sa am o diferenta de 6 mm. Cred ca pot trai cu asta.  :D In zilele urmatoare voi baga cotele (reale) in freeship, pentru a da un aspect "ingineresc" intregii probleme. :)
Am ales acest proiect fiindca intruneste multe conditii: rame (imi fac), vela (sistem gunter, la recomandarea lui Vali), motor (am un Suzuki DF4S) primind in plus si un bimini (cu piese de la yacht-tng) pentru plimbari lejere in zilele toride de vara iar ce este mai important, are sub 50 kg si poate fi urcata lejer de o persoana pe un auto cu un sistem ce-l voi prezenta mai incolo.
Destinatiile vor fi pe masura: Bratesul (pentru probe si iesiri scurte), Dunarea, Delta si marea cea mare.
Astazi am mai dat o tura pe la atelier si incepand numaratoarea inversa (da, mai am 10 file de lipit la corp!) :) situatia se prezinta așa:
Ganduri bune !

Florio

Esti un artist.
Constructiile astea strip-planking au un farmec aparte.
Inainte sa plutesti cu ele, le privesti ca pe un tablou reusit ! :)

gvincentiu

Câteva întrebări pentru profesioniști:
1. Grosimea oglinzii este de 20mm (doua straturi de okoume de 10). Este suficient pentru un DF 4 cu greutatea de 24 kg? Sau mai laminez o piesă de 10 mm din placaj, de la copastie până la banchetă (15-20 cm) dintr-un bord în altul?
2. Axul elicei ajunge fix la baza skeg-ului, e bine?
3. Skegul îl fixez direct de corpul laminat cu fibra (220gr/mp) sau mai este necesara o talpă care să preia efortul și să-l distribuie pe trei file (6 cm lățime)?
4. Skegul să-l fac dintr-un placaj de 10 mm sau două laminate (20 mm grosime)?
Ganduri bune !

Vali

Fara sa ma incadrez in tagma profesionistilor ;):

1. Grosimea de 20 mm a oglinzii e arhisuficienta pentru puterea si greutatea Suzuki-ului de 4 cai. Important e ca la imbinarea oglinzii cu bordajul, in zona copastiei, sa ai niste coltare care sa distribuie impingerea motorului in corpul barcii.
2. Pozitia placii antiventilatie e importanta la barcile de glisare. Totusi, pentru eficienta maxima, chiar si in deplasament e bine ca elicea sa antreneze curentul de apa din imediata vecinatate a corpului. Skeg-ul nu are importanta, ci pozitia placii antiventilatie fata de fundul barcii la oglinda, ceea ce in poza pusa de tine e foarte bine.
3. Ar fi buna o talpa din okoume de 6 sau 10 eventual, dar ar trebui si o prindere sanatoasa a skegului. Eu as pune la imbinarea lui cu talpa si 2 sipci subtiri de sectiune triunghiulara, mai ales ca barca va fi trasa pe mal.
4. Daca e scund ca in poze, cred ca e suficient un singur strat de 10 mm pentru skeg. Doar daca vei folosi barcuta in zone pietroase (ca la Dolojman de exemplu), ar fi mai bine in 2 straturi, si eventual si o platbanda subtire zincata pe exterior.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

la pct 2 .daca placa anticavitatie este atit de departata ca in poza va merge apupata accentuat , poate doar la viteza foarte mica sa lasa prora jos . se remediaza cu improvizarea a doua placi la oglinda pe post de trim-tabs , altfel are coca cu o curbura foarte accentuata pt motor , mai frumos iar sta cu vele

gvincentiu

#5
Asa e: pentru motor, pupa trebuia mai lata si mai jos, insa proiectul e pentru rame si vele. O sa merg cu motorul inclinat sa o tin pe asieta. Is curios care va fi asieta cu catargul montat, cu vele si cu motorul agatat la pupa? Sigur o sa fac o tura pe mare cu ea. De-abia astept.
Ganduri bune !

Ciby

#6
Este doar un colaj. Pozitia motorului va fi alta, iar unghiul oglinzii ii va permite reglajul trimului la o pozitie optima. Eu sunt convins ca va merge bine cel putin pana la hull speed. La dimensiunile din desen va trebui un motor cu cizma lunga. Te urmarim cu interes Vicentiu!

mario38

m-am saturat de motoare VREAU VELE , VREAU VELEEE , VREAU VELEEEEE!!!!!!

gvincentiu

Dedicatie pentru toti iubitorii de vant, apa, soare, valuri si veliere. Sa va treaca nostalgia iernii si sa vina cea a verii eterne, asa cum e in Caraibe: http://www.seafaring.com/radio/index.htm
Asta ascult cand am net. Acum canta: Blue Island Beer Club - Eye Contact
Ganduri bune !

gvincentiu

#9
Chiar și o rază de soare e de ajuns pentru a mă apuca bâzdâcii. Așa că am inceput să-mi fac probleme: cum urc barca pe mașină, cum pun motorul în portbagaj, câte kg are barca (datorie pentru Florio), de parcă mâine plec la pescuit, asta aducându-mi aminte de o melodie a lui Holograf: http://www.youtube.com/watch?v=DDarUl1Xs1U
Așa că mi-am făcut un suport de motor (din resturi de placaje) inspirat de colegul Mihaif99 iar raspunsul este: până acum, barca are 31 kg, lemn curat (a se citi aur curat), placat cu okoume și înnobilat cu PVA  :)
Ganduri bune !

byteworks

#10
Nu mai stiu Vincentiu ce spunea in manual la Suzuki de 4 CP, dar la cele de 2,5 si 9,9/15 CP la care am manualele in fata transportul se face in pozitie culcata, obligatoriu pe partea cu suportii. Asa e si la acela nu? Si obtiii si mai mult loc in portbagaj zic eu. Astea ale mele au facut in pozitia asta mii de km fara sa se supere.

Nu cred sa-i strice totusi, fiind aproape de pozitia normala scos din apa.


gvincentiu

#11
Da, stimabile ai dreptate. Dar daca ma manca lama pendularului? Cred ca ma apuc de slefuit zilele astea, chiar daca sunt -5, -4 grade in atelier. S-ar putea sa fie bine, pentru ca PVA-ul se reactiveaza la caldura si o sa-mi incarce smhirghelul de 60 ce-l folosesc pentru nivelarea filelor. Dar cine s-ar fi gandit sa dea cu slefuitorul la -5 grade? :)
Ganduri bune !

Ciby

Vicentiu, nu depozita si nu transporta motorul in pozitia aceea. Uleiul din baie o sa se scurga pe langa piston si segmenti in camera de ardere a cilindrului si o sa te trezesti pe balta ca nu mai porneste sau, si mai rau, sa ramana fara ulei in baie. Fa cum zice Biteworks!

gvincentiu

Cand spune unul, il ascult. Cand spun doi acelasi lucru, fac intocmai. Am inteles, motorul va fi transportat culcat pe partea cu picioruse. Roger, that !
Ganduri bune !

lipan

Citat din: gvincentiu din Februarie 12, 2012, 07:20:47 PM
Dar cine s-ar fi gandit sa dea cu slefuitorul la -5 grade? :)

Păi numai tu, că vrei să ieşi cu barca pe 1 martie.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!