Canoe build strip

Creat de iliviu, Aprilie 29, 2011, 10:18:22 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Bogdan ion

Liviu, eu derivoarele le-am facut din doua scanduri late de 20cm si lungi de 1m, gaurite in partea de sus la distanta de 10cm, am trecut prin gaura un profil rotund de 5cm.

Derivoarele le pot pune unde vreau in canoe, se prind cu ajutorul unor chingi de gunwales.

Ca sa nu se ridice in mers, am luat niste chingi elestice cu carabine de la Hornbach cu care am prins derivorul in partea de jos, si capetele tot de gunwales, in felul asta derivorul este tinut in pozitie verticala de elastic, daca vreau sa-l ridic trag de chinga, cand ii dau drumul revine la pozitie.

In privinta catargului, si eu l-am facut din doua bucati, prima parte din lemn,2m cu grosimea de 5cm, si a doua bucata din aluminiu,pe care l-am intarit pe interior cu o teva de la o coada de matura pe care am slefuit-o pina a intrat fortat un pic.

Pe bucata de aluminiu am prins prin sudura 2 inele de fier cu grosimea de 4mm pe care le-am matisat pentru a aluneca usor pe cel de lemn.

In varful catargului de lemn am prins un surub cu interiorul din ceramica pt ca frecarea sa fie mai mica, dar forta pe care trebuie sa o aplic ca sa ridic catargul din aluminiu este foarte mare, nu reusesc doar cu o mana, plus ca daca vreau sa-l cobor se blocheaza, nu aluneca usor, pentru asta vreau sa-l fac dintr-o bucata.

Mihaif99

#46
Citat din: gvincentiu din Ianuarie 28, 2013, 08:38:06 PM
Pentru inspiratie ai cateva modele mai jos. Eu zic sa mergi pe ceva testat, probat pe apă, avand si imaginile cu compartarea sub vela. Un lest de 20-30 kg e grau si incomod de manevrat, mai ales ca o canoie nu e offshore, deci vei ridica si cobora derivorul de mai multe ori decat vela. Hotarastete asa: tipul de vela, suprafata, centrul velic,  => pozitia si suprafata derivorului (7% din vela), un lest de maxim 10 kg (plumb, adica 11,3g/cm3), suprafata carmei 2% din suprafata udata. Succes!

Postare de exceptie Vincentiu. Mersi!
@Vali - cred ca ar trebui sa deschidem un topic despre "sailing canoes"

Cartea urmatoare este si ea excelenta:
"Canoe Rig: The Essence and the Art: Sailpower for Antique and Traditional Canoes"

http://www.amazon.com/Canoe-Rig-Essence-Sailpower-Traditional/dp/0937822574/ref=tf_cw?&linkCode=waf&tag=canosailmaga-20

Mihaif99

#47
Pentru ca ma intereseaza subiectul gasesc de cuviinta sa ii dau un "bump"

Tocmai am "facut rost" de o alta carte excelenta:

"Building Outrigger Sailing Canoes"
by
Gary Dierking (Author)

Am gasit acolo idei excelente privind rig-ul, chiar si o metoda superba de a adaptat un rig de windsurf cu universal joint la o ambarcatiune.

In alta ordine de idei, cred ca lestarea unei canoe nu este o idee buna!

Mai cred ca atunci cand adaptezi o canoe deja existenta pentru sailing, lee-boards (derivoare laterale) reprezinta cea mai buna solutie.


iliviu

Multumesc pt. sfaturi. Daca mai multi spun ca leeboards e cea mai buna solutie, atunci asa voi face. Abia astept sa se mai incalzeasca vremea, sa pot lucra la canoe.
Schulze Surfrider 15-115hp

gvincentiu

Eu as merge pe caseta cu derivor briceag si putin lest. Ma rog, am fixurile mele, insa merg intotdeauna pe ideea ca simplitatea e greu de atins.
Ganduri bune !

Mihaif99

#50
Citat din: iliviu din Aprilie 02, 2013, 08:55:44 PM
Multumesc pt. sfaturi. Daca mai multi spun ca leeboards e cea mai buna solutie, atunci asa voi face. Abia astept sa se mai incalzeasca vremea, sa pot lucra la canoe.

Cateva idei.

Daca ai deja planuri de constructie pe canoe, cu pozitia derivorului si a rig-ului, atunci cred ca este ok sa folosesti derivor central.

Daca NU ai planuri specifice pt canoea ta (pozitie derivor, rig, etc) si/sau vrei sa experimentezi cu diverse rig-uri, leeboards sunt singura solutie acceptabila, pentru ca le poti repozitiona, poti experimeta cu diverse lungimi, actionare independenta, etc.

In cazul modificarii unei canoe de plastic, derivorul central e foarte greu de adaptat pt ca podeaua flexeaza. Trebuie ramforsata mai inatai podeaua.

Daca te hotarasti sa adaugi lest, asigura-te ca ai suficineta flotabilitate in canoe, astfel incat sa nu se duca la fund daca te rastorni. Sau ma rog, daca se umple cu apa. Trebuie sa te asiguri (si) ca poti goli canoea de apa in cazul unei rasturnari.

Outrigger-ele te vor scuti de multe emotii, mai ales in cazul unui rig mai mititel, dar nu se potrivesc vizual cu o canoe cu forme clasice.

iliviu

Citat din: gvincentiu din Aprilie 03, 2013, 12:14:11 PM
Eu as merge pe caseta cu derivor briceag si putin lest. Ma rog, am fixurile mele, insa merg intotdeauna pe ideea ca simplitatea e greu de atins.

Initial asa am vrut, dar m-am gandit ca Dunarea e periculoasa pt. ambarcatiuni cu derivor central, nu stii niciodata de unde apare o insula scufundata la 20 cm sub apa. 
Schulze Surfrider 15-115hp

iliviu

Poate cineva sa-mi imprumute un motor in 2t de 2-3 cp? Vreau doar sa fac o proba cu canoea, sa vad cum merge. In Giurgiu n-am gasit, si ma gandesc ca poate prin Bucuresti gasesc.
Vreau sa cumpar, dar inainte as vrea sa fac o proba.
Schulze Surfrider 15-115hp

iliviu

...o scurta iesire pe Dunare.
Din poze se observa clar ca singur in canoe, se ridica de varf si esti in bataia vantului. In schimb, cu 3 adulti (aprox. 250kg) in canoe, e super, usor de guvernat, stabilitate super, si spatiu suficient...
Chiar daca la inceput mi s-a parut putin cam mare, acum m-am convins ca pentru Dunare, e foarte buna.
Schulze Surfrider 15-115hp

gvincentiu

Cauta un Honda racit cu aer, 2T, cel mai usor motor. Il prinzi de copastie si-i dai bataie. Pentru barca mea, deplasament de 200 kg a fost mai mult decat suficient pe toata durata RAID 2013. Cu 5 litri de benzina am ajuns la Sf. Gheorghe, de la Jurilovca.
Ganduri bune !

bogdanbuciu

hau maci cai avea honda 2t racit cu aer?
si unde se gaseste, la cati dineros?
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

gvincentiu

Mihai l-a luat cu 650 lei.
Ganduri bune !

kir_gutzakis

Salutam,
Si eu sunt interesat de un astfel de motor, pt o iola 420; ce tip si de unde?Multam.
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

iliviu

din pacate n-am gasit 2-3 cai sa fac o proba, dar, am incercat cu 2 catari  :D!
Merge de minune, aval  bine'nteles!
Schulze Surfrider 15-115hp