Influentabil, caut barca (si sfaturi)

Creat de draken, Februarie 06, 2012, 10:22:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

telefon satelit

Citat din: Vali din Noiembrie 27, 2012, 10:49:45 PM

Pe de alta parte, barcile mai vechi din fibra cu "long overhangs" au calitatile lor, in ciuda spatiului mai redus, pentru care sunt cautate si azi de solitari sau cupluri. De exemplu, mie imi place foarte mult din categoria respectiva cruiserul Meridian 25, care in ciuda lungimilor mici (totala si la plutire), are un spatiu interior foarte bine gandit, ceea ce-i ofera standing headroom si un confort foarte bun pentru o barca de 7,5 metri si 2,3 tone deplasament. Am lucrat la o asemenea barca in vara, si e construita foarte sanatos, iar spatiul e mai mult decat suficient pentru dimensiunea ei, fiind o barca reusita in opinia mea. Mai ramane sa ma si dau cu ea la vara, ca sa pot sa-mi exprim parerea in deplina cunostinta de cauza :).

Chestia cu headroom-ul generos e specifica barcilor full keel, din motive cat se poate de logice :)  Meridian 25 nu face exceptie.
In rest, cam toate barcile de fibra construite in anii 60-70 sunt extrem de rezistente, exceptie facand (mai degraba datorita intretinerii deficitare)  cele cu balsa core.

Vali

Si totusi, sunt destule full-keelere care nu au standing headroom, cele mai cunoscute fiind Contessa 26, Invicta 26, Frances 26, sau stramosescul Folkboat. Mare pacat ca nu se merita de adus barci din State, fiindca oferta de full-keelere e vasta, la preturi mici. Insa transportul si omologarea conform CE (necesara la inmatriculare) duc pretul mult prea sus ca sa mai fie atractiva cumpararea din State.

Daca mi-as dori un daysailer full-keeler cu long overhangs, as face rost de o barca veche de plastic, precum Ariel sau Triton, si as modifica-o precum barca din prima poza din acest topic: http://www.pearsonariel.org/discussion/showthread.php?1188-The-Daysailor-Craze (as lasa doar un cockpit spatios). Avantajul ar fi mentenanta minimala, dimensiunea optima - nici prea mare, nici prea mica, si calitatile marine, stiut fiind ca asemenea full-keelere tin marea foarte bine.

@draken: barca arata bine, dar are problemele specifice unei barci vechi din lemn (se vede inclusiv in pozele atasate). Asta inseamna multa munca la renovare, plus munca permanenta la intretinere. Eu nu m-as aventura la asa ceva pana nu vad exact si in amanunt starea tehnica a barcii, verificand fiecare bucatica. Am sa-ti scriu mai in detaliu pe privat, sau poate discutam fata in fata cand ajung prin Constanta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

#47
O barca foarte misto, si cu ceva overhangs, dar de numai 21 ft LOA este Corribee din Anglia cu care s -a lansat in lumea navigatorilor solitari Ellen MacArthur. La 17 ani a navigat solitar in jurul Marii Britanii intr -un Corribee.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ellen_MacArthur
http://en.wikipedia.org/wiki/Corribee

telefon satelit

Citat din: Vali din Noiembrie 28, 2012, 10:09:56 PM
Si totusi, sunt destule full-keelere care nu au standing headroom, cele mai cunoscute fiind Contessa 26, Invicta 26, Frances 26, sau stramosescul Folkboat.

Categoric ca se gasesc exemple la 26'. Dar deja la 32' cam orice full keep are headroom generos. Chiar si la 26', indraznesc sa spun ca majoritatea ofera standing headroom unui roman de inaltime medie (n-as zice acelasi lucru despre un olandez de inaltime medie  :) )

Citat din: Vali din Noiembrie 28, 2012, 10:09:56 PM
Mare pacat ca nu se merita de adus barci din State, fiindca oferta de full-keelere e vasta, la preturi mici. Insa transportul si omologarea conform CE (necesara la inmatriculare) duc pretul mult prea sus ca sa mai fie atractiva cumpararea din State.

La 26 de picioare nu merita sa-ti bati capul cu adus din SUA, gasesti o gramada in Olanda. Diferenta de pret fata de SUA nu ar acoperi nici macar transportul. Nu ma refer la ce preturi vezi cand dai un ochi pe site-urile de anunturi.  Barcile full keel de 26' vechi de 30+ ani se vand greu si cine vrea sa vanda lasa mult la pret.

Citat din: Vali din Noiembrie 28, 2012, 10:09:56 PM
Daca mi-as dori un daysailer full-keeler cu long overhangs, as face rost de o barca veche de plastic, precum Ariel sau Triton, si as modifica-o precum barca din prima poza din acest topic: http://www.pearsonariel.org/discussion/showthread.php?1188-The-Daysailor-Craze (as lasa doar un cockpit spatios). Avantajul ar fi mentenanta minimala, dimensiunea optima - nici prea mare, nici prea mica, si calitatile marine, stiut fiind ca asemenea full-keelere tin marea foarte bine.

Daca faci tu toata munca nu vad de ce nu ti-ai permite un asemenea proiect. Vorbesc cat se poate de serios.

Vali

Citat din: telefon satelit din Noiembrie 30, 2012, 03:35:15 PM
Daca faci tu toata munca nu vad de ce nu ti-ai permite un asemenea proiect. Vorbesc cat se poate de serios.

Nu-i vorba ca nu mi-as permite, insa nu e targetul meu transformarea unui full-keeler intr-un daysailer, ci al lui draken. Cred ca ar fi mai fezabila transformarea unei barci de fibra in daysailer, decat munca de renovare si transformare a unei barci vechi din lemn.

Despre oferta de barci vechi de plastic - full-keelere, mai apar din cand in cand chestii interesante, cum a fost Meridianul cumparat anul asta de un bun amic din Galati, sau Cutlass-ul altui bun amic. Mai cunosc barcagii care si-au luat asemenea barci, insa trebuie urmarita piata, trebuie mers si vazut exact in ce stare e barca etc. Cred ca e o treaba buna cumpararea unui velier de acest tip, in primul rand pentru soliditatea corpului, care are chila inclusa din turnare, si nu atasata ca la barcile noi.
Daca ajung vreodata sa vreau sa cumpar asa ceva, alegerea "de suflet" ar fi Flicka, iar alegerea rationala Vega ;).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

#50
Il cred pe Vali - aia ar fi alegerea sanatoasa si rationala.
Cea mai mare "convertibila" de pe piata pe care mi-o permit are 32'.
Vechitura de lemn are 41'.
Pe bune daca n-o sa dau cu banul, sa vad ce cade - atat imi vine de greu sa aleg. Sper sa cada pentru vechitura de 41 - dac-o fi asa dezastru, poate om putea-o folosi ca negativ pentru alta (bineinteles, si mai mare  - cu vreo cativa cm).
:D

draken

Intr-un final, mi-a fost harazit un half-tonner (9m). Nu-i vis, dar ma bucur ca am lucrul meu pe care sa-mi ispasesc scoala. Good to me.

Vali

Sa fie intr-un ceas bun Dane, si sa te bucuri de ea. Un cruiser-racer Westerly de 9 metri e o barca pe care multi si-ar dori-o. Inca o data felicitari si cat mai multe bucurii nautice :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

Citat din: draken din Noiembrie 15, 2013, 02:27:02 PM
Intr-un final, mi-a fost harazit un half-tonner (9m). Nu-i vis, dar ma bucur ca am lucrul meu pe care sa-mi ispasesc scoala. Good to me.
nu fi rau , si pune si tu niste foto , sa ne mai amagim si noi

draken

Multumesc frumos, Vali. Iti sunt indatorat. Te astept cu drag sa ciocnim de celebrare.

Captan

@draken. S-o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea cat mai mult si sa ne vedem pe ape.Felicitari.

draken

Multumesc, Captan. Cunosti sentimentul, corect? Cumva, amandoi am reusit-o in acelasi timp. Daca ai timp si chef prin w-e, dau o sticla de vin bun. PM te rog.
Si daca tot suntem aici: ma' man StefanMunteanu - oricand te mai ratacesti prin Constanta, da un semn - revederea va fi o bucurie (fie ea si bahica, inca).

Florio

Citat din: draken din Noiembrie 15, 2013, 02:27:02 PM
Intr-un final, mi-a fost harazit un half-tonner (9m). Nu-i vis, dar ma bucur ca am lucrul meu pe care sa-mi ispasesc scoala. Good to me.

Felicitarile mele vin cu ceva intarziere, dar cu tot atat entuziasm ca la o prima barca :) . Sa iti ofere multe bucurii iti doresc!

cristiantutuianu

@draken. S-o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea cat mai mult!!!

Captan

@draken. Imediat ce prind putin timp te contactez. Mai sigur, spre duminica, ca sa mentinem sentimentul inaltator! ;D ;D ;D ;D