DAYSAILER

Creat de draken, Februarie 12, 2012, 08:33:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihaif99

Citat din: Vali din Februarie 16, 2012, 07:15:41 AM
Boothbay 21 si Marblehead 22 sunt esenta daysailingului: linii clasice, simplitate maxima, constructie clasica in cold-molded, cockpit larg, plus performante bune pe apa. Imi place mai mult Marblehead datorita velaturii simple, dar si Boothbay e superb. Cred ca ambele s-ar putea construi cu succes in cold-molded sau strip plank, de catre un amator experimentat.

Pe de alta parte, trimaranul lui Kurt Hughes e facut in tehnica "cylinder molded", rezultand forme rotunde foarte performante. Un avantaj e ca exista optiunea de "strangere" a corpurilor, prin culisarea tevilor de legatura dintre corpul central si flotoare.
Mai sunt destule optiuni de trimarane de daysailing, insa la dimensiunea de 22-23' ar fi pacat sa nu aiba macar o cabina (chiar demontabila) pentru 2 locuri de dormit, transformandu-se astfel in weekender sau minicruiser. Cred ca nu i-ar displacea nimanui sa porneasca de exemplu din Mangalia la prima ora dimineata, si seara sa-si bea cafeaua pe malul Bosforului ;).
Am studiat tot ce am gasit despre trimarane, si parerea mea e ca pentru noi, romanii, alegerea cea mai buna e ceva cu maximul de utilitate pentru minimul de investitie. Mai ales ca dupa cum spune si Mihai, din cauza latimii pot ocupa si 2 locuri la marina, iar daca sunt pliabile, sunt extrem de scumpe (bine totusi ca mai exista si variantele mai accesibile, precum cele de la www.teamscarab.com.au ).
Pentru cineva care pune pret pe mobilitate (trailer si rig relativ usor), performanta, usurinta de acces (in zone putin adanci) si spatiu la bord, dar nu se sinchiseste prea mult de pretul initial trimaranul pliabil e barca ideala.
Asa cum zice Vali, la o astfel de barca e mare pacat sa nu ai cabina, chiar daca maninca din cockpit, pentru ca ai trampolinele.

menestras


Vali

Citat din: menestras din Februarie 16, 2012, 12:12:06 PM
Sau asta de mai jos


http://www.teamscarab.com.au/5.6cat/design.html

E o bijuterie de barca, dar mai putin daysailer, si mai mult pocket-cruiser, adica primeaza amenajarile interioare in dauna calitatilor de daysailer (cockpitul nu e foarte mare). Totusi, e un compromis foarte reusit, iar barca e superba, si tare mi-ar placea sa pot "degusta" vreodata asa ceva. Uite Vince, exact ceea ce-ti doresti tu :-).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: menestras din Februarie 16, 2012, 12:12:06 PM
Sau asta de mai jos


http://www.teamscarab.com.au/5.6cat/design.html

Catamaranul arata excelent !
Am privit pozele, care ma incantau si cautam o alaturare cu un om sau ceva care sa dea proportia reala. DIn pacate nici din interior nu exista poze.
Apoi cautand dimensiunile , am gasit asta:
Length Over All............................. 5.6m (18' 4")
Beam Over All............................... 2.48m (8' 2 ")  :( :(

Mic, foarte mic.
La 2,48m latime la cuplul maestru, aoleeeu.... nu ai loc de nimic.
Nu e pocket cruiser, Vali . :) E incapator cat o  "Laguna" :( .


Vali

Daca Double Shuffle nu e pocket-cruiser, atunci Lynx-ul e chiar coaja de nuca :D (ceea ce nu-i cazul totusi). Eu zic ca e misto la catamaranu' asta altceva: dimensiunea redusa a spatiului interior te face foarte inventiv in materie de pozitii de iubit :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#50
Citat din: Vali din Februarie 16, 2012, 02:08:06 PM
Daca Double Shuffle nu e pocket-cruiser, atunci Lynx-ul e chiar coaja de nuca :D (ceea ce nu-i cazul totusi). Eu zic ca e misto la catamaranu' asta altceva: dimensiunea redusa a spatiului interior te face foarte inventiv in materie de pozitii de iubit :P.

Am vrut sa vad daca dimensiunile sunt realiste :) .
Cusetele sunt mici-miculutze. Chinezesti :) .  Latime 60cm la umeri, 50 cm la picioare .Spatiul de trecere catre cusete, 48 cm .... Proiectul e foarte frumos. Daca il scalam putin: 6.35x2.8 m :)

menestras

eu unul as mari puntea in dauna cabinei in care as lasa doar utilitatile: buda, racitor, ceva spatiu de de pozitare si as lasa doar cele doua locuri de dormit din flotoarele laterale. Si asa ai o scula cu care te poti distra ziua pe garla cu inca 2-3-4 amici impatimiti de cefe de porc la gratar si bere rece, iar seara poti sa ramai sa dormi la bord, oriunde tras la mal. Se cheama daysailer, pochet cruiser, ciumafaie sau strung carusel, nici nu conteaza. importanta este distractia si versatilitatea pe care o ofera. Asa ca sa nu- treaca subiectul asta pe langa mine fara sa-mi fi dat cu parerea. Si tot la domnii astia este o scula ceva mai mare de 7.3m dar care ar costa probabil dublu sau chiar mai mult. Ca sincer un daysailer de 7-8-9 m este o cheltuiala prea mare/unitatea de distractie.

Mihaif99

Citat din: Florio din Februarie 16, 2012, 03:08:09 PM
Citat din: Vali din Februarie 16, 2012, 02:08:06 PM
Daca Double Shuffle nu e pocket-cruiser, atunci Lynx-ul e chiar coaja de nuca :D (ceea ce nu-i cazul totusi). Eu zic ca e misto la catamaranu' asta altceva: dimensiunea redusa a spatiului interior te face foarte inventiv in materie de pozitii de iubit :P.

Am vrut sa vad daca dimensiunile sunt realiste :) .
Cusetele sunt mici-miculutze. Chinezesti :) .  Latime 60cm la umeri, 50 cm la picioare .Spatiul de trecere catre cusete, 48 cm .... Proiectul e foarte frumos. Daca il scalam putin: 6.35x2.8 m :)

E un proiect ieftin.
Daca il scalezi, nu mai merge pe peridoc tras de logan. Nu merge pe peridoc, il sparge gheatza, sau platesti la marina.
E un proiect superb ca prima barca.

E lat cat mac-ul 26

Florio

#53
Citat din: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 03:45:06 PM


E lat cat mac-ul 26

Corect ! Dar e impartit in 3 :)

Tot proportia asta ( cu Mac 26) am avut-o si eu in minte cand am incercat sa-mi dau seama de dimensiuni.
E un proiect frumos dar tare imi e ca e greu utilizabil. In cockpit stau doua persoane fata in fata, ciocnindu-si genunchii :).
Stiu de la constructorii nostrii cat de migalos e sa alcatuiesti si sa finisezi o barca, nu mai vorbesc de una cu atatea muchii si suprafete.  Daca tot e sa treci prin asa ceva, macar sa ai spatiul creat la limita fireasca a utilizarii.

In opinia proprie, daca vreau o barca cu vele sportiva, usor de transportat, pentru distractie de zi, iau un SailCat sau un HappyCat.
Daca vreau si o cabina in care sa tin cateva bagaje si sa ma pot adaposti, aleg ceva utilizabil pe masura fiintei mele :) .

Mihaif99

#54
Nu prea inteleg eu chestia asta cu ciocnitul genunchilor. La un beam de aproape 2.50 m Poate daca esti Ghita Muresan, si nici atunci.

Eu cred ca e mai simplu sa lansezi o barca pe peridoc decat sa umfli o gonflabila. Asta daca ai acces la rampa. Asta vine de la un adept al gonflabilelor - daca se poate pe peridoc. E altfel de barca decat un happy cat, e si mai putin ud. Adica  pentru o familie mica e barca ideala, asa cum zicea Vali. Abia astept sa vad  ce zice Vicentiu. Tot urmaresc proiectul lui de catamaran.

LE. nu am vazut erata, imi retrag cele spuse in primul paragraf

Florio

#55
Ups !
Erata :
M-am uitat mai atent si am inteles cum a gandit proiectantul .
Barca sa fie utilizabila de catre 2 persoane, iar in cabina fiecare intra pe cate un tambuchi separat. Partea mediana pe care eu o credeam centrul cabinei este de fapt o masa.
SI atunci fiecare coboara in cate un spatiu de 70x110cm  unde are la un capat o bancheta iar la celalalt capat un pat de 60 cm latime.

Pai asa e ok pentru o plimbarica :) .
Merge si pocket cruiser, dar  e mai complicat cu bagajele.

L.E.
     E ok, Mihai si cu genunchii aia. Intre banchete sunt 90cm. Am vazut ce proportie ocupa motorul in ultima poza si cautam sa imi imaginez doua persoane, doua scote ale focului, o scota a randei, echea , etc... toate intr-un cockpit de 90x150 cm.  Se poate, bine inteles. Opinia de "mai mare" e  a mea personala :) .

draken

wiki says:
A daysailer, day sailer, or dayboat is a small sailboat with or without sleeping accommodations but which is larger than a dinghy. Dayboats can be monohull or multihull, and are typically trailer-able. Many dayboats have a small cabin or "cuddy" for storage and to provide a shelter, or for sleeping in, but is not always large enough to stand in. Dayboats are also distinguished from dinghies by being more stable, and are generally sailed more like a small yacht than a dinghy. For example, although crew weight may well be shifted to increase performance, this is not crucial to stability as it is in a dinghy. The distinction between keelboats and day sailers is not always clear; generally the former term indicates a large boat (over 27 feet (8.2m) and not trailer-able) unless it is called a trailer-able keelboat, whereas "daysailer" implies a day out sailing or days out such as a weekend sailing trip.
cluey, huh?

menestras

Si in plus, este ceva mult mai rapid si poate acoperi distante apreciabile in raport cu o barca de aceeasi lungime care daca vrea sa duca vela mai multa trebuie sa aiba o chila lestata zdravan, si automat nu mai poate merge la apa mica unde merge scama asta de catamaran

Mihaif99

Citat din: Florio din Februarie 16, 2012, 04:25:35 PM
Ups !
Erata :
M-am uitat mai atent si am inteles cum a gandit proiectantul .
Barca sa fie utilizabila de catre 2 persoane, iar in cabina fiecare intra pe cate un tambuchi separat. Partea mediana pe care eu o credeam centrul cabinei este de fapt o masa.
SI atunci fiecare coboara in cate un spatiu de 70x110cm  unde are la un capat o bancheta iar la celalalt capat un pat de 60 cm latime.

Pai asa e ok pentru o plimbarica :) .
Merge si pocket cruiser, dar  e mai complicat cu bagajele.

L.E.
     E ok, Mihai si cu genunchii aia. Intre banchete sunt 90cm. Am vazut ce proportie ocupa motorul in ultima poza si cautam sa imi imaginez doua persoane, doua scote ale focului, o scota a randei, echea , etc... toate intr-un cockpit de 90x150 cm.  Se poate, bine inteles. Opinia de "mai mare" e  a mea personala :) .

Pai nu are 90X 150 ci doar cada de baie in care stau picioarele are atata. Cockpitul are vreo 2.00-2.20 metri X 150. Sezuturile banchetelor sunt destul de late. Eu as zice ca incap doi adulti si unul-doi copii la o adica.

Parca definitia aceea din wiki am scris-o eu :)   Trailerabil, cu ceva lest dedesubt, eventual pe un swing keel, sau un daggerboard retractabil cu bulb, fara cabina, sau cu un rudiment de cabina.

Florio

#59
Un daysailer foarte bun, cu potential mare de pocket cruiser imi pare a fi Thor, al d-lui Eugen Cubassa ( http://eugencubassa.wordpress.com/category/povestiri-din-delta-dunarii/)

Am stat ieri la o discutie cu Edi Cubassa despre ce altceva decat barci ? Din toate povestirile se deduce cata satisfactie poate aduce o barca mica si cate lucruri minunate se pot face cu ea :) !


P.S.
M-am gandit de multe ori la avantajele unei multicoca, in aceiasi parametri de lungime cu o monococa. Dar in cazul asta mi se pare ca fragmentarea unui spatiu atat de mic e un dezavantaj. As prefera un velier ca Thor, care e la fel de lung, e adevarat nu isi pastreaza latimea ca un catamaran,  insa are o cabina unitara.

In afara de asta cred ca intru in discutie cu o opinie subiectiva, eu nefiind un amator de daysailer . Imi declin competenta :)