Renovare barca

Creat de garmin, August 26, 2014, 09:08:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

garmin

Salutari tuturor!
     Sant nou inregistrat pe acest forum si as dori ajutorul D-Voastra!Din pacate nu cunosc notiuni despre barci si mi-e teama ca nu voi putea explica corect problema mea .In rezumat :am achizitionat o barca de fibra second hand care are cateva probleme pe care as vrea sa le rezolv.
1.Partea imersa a barci este matuita si nu are luciu.Nu stiu cu ce a fost vopsita
    dar as da o vopsea epoxidica .Cum pregatesc suprafata?Cu ce aplic ?Ce tip
    recomandati?Cea pentru pardoseli de la Sika e buna? Cate straturi?
2.Partea interioara e ,,bruta" nefinisata ,se mai vad armaturile(?)iar superficial e vopsit cu ceva alb.As vrea sa vopsesc cu o poliuretanica antiderapanta .Cum procedez?
3.Nu am vazut o placa metalica pentru motor ,probabil e ceva lemn in interior imbracat in fibra.Barca neavand  motor am vrut sa pun unul electric .Din pacate suruburile de strangere nu incap in cavitatea din barca (e vorba de o cavitate in flotorul bancuta din spatele barcii )Ce sa fac? Sa maresc grosimea placii(oglinda?) sau modific suruburile de prindere ale motorului?
4.Flotorul spate (bancuta) are o fisura de 10-20mm lungime;o fi penetranta?
Cum aflu?Cum repar?
5.Are trei zgarieturi de 1-2mm. Cum le repar ?
6.Unde gasesc pe net un indreptar cu termenii folositi la ambarcatiuni?(in speta barci)
7.As vrea sa fac gratare din lemn ,dar la conformatia fundului barcii nu stiu care ar trebui sa fie punctele de contact.Voi incerca sa pun poze.
Daca intrebarile au raspuns in alte topicuri Va rog trimiteti-ma !

Vali

Salut @garmin si bun venit pe capcompas.ro.
Sunt mai multe topicuri unde s-a discutat despre tipul de probleme de care povestesti in topic. Dar cred ca e cel mai bine sa formulam raspunsuri adaptate exact situatiei particulare a barcii tale.

1. pregatirea suprafetei operei vii (partii imerse) se face prin slefuire cu un smirghel mai fin, chituire unde e nevoie, apoi iar slefuire, pana se obtine o suprafata neteda. Se poate folosi un slefuitor orbital sau cu vibratii, sau se poate slefui la mana. E bine sa se evite slefuitorul cu banda (senila) sau flexul cu ciuperca - smirghel cu arici (velcro), fiindca lasa urme si adancituri inestetice, fiind greu de controlat.

Dupa obtinerea unei suprafete netede, se aplica un primer (grund) epoxidic, care astupa toate porozitatile, formand o suprafata sticloasa. Acest primer se poate aplica la pistol sau trafalet, iar dupa uscare se slefuieste pentru matuire cu smirghel de apa de 240 sau 320, ca sa faca priza buna vopseaua. Eu am folosit cel mai des primerul epoxidic de la Romtehnochim (emex.ro), cu rezultate bune.

Despre vopsea, am folosit cel mai des poliuretanica, iar dintre toate vopselele folosite, cea mai buna a fost poliuretanica de la Palinal, aplicata la pistol. E foarte buna si epoxidica, dar nu prea am lucrat cu asa ceva, deci nu ma pot pronunta.

2. Depinde ce tip de vopsea este cea alba de la interior. Cel mai bine, pentru a evita probleme ulterioare, ar fi ca aceasta sa fie indepartata, prin polizare la flex cu disc de smirghel pe suport rigid, granulatie 36 sau 40. E bine sa faci o proba cu vopseaua dorita pe o suprafata mica, sa vezi cum se comporta si cum arata dupa uscare.

3, 4, 5 si 7: cel mai bine pune-ne te rugam niste poze, ca sa discutam la subiect.

6. Intreaba oricand pe forum tot ceea ce te intereseaza, fiindca de multe ori ceea ce gasesti pe net nu e chiar informatie verificata. Sunt putini cei care se pricep cu adevarat si publica online chestiuni utile in acest domeniu. Iar pe forum se discuta in timp real si la obiect, obtinandu-se solutii si lamuriri adaptate exact problemelor expuse.

Cand ai timp, mai cauta topicuri despre reparatie sau vopsire a barcilor de fibra, sunt cateva  destul de detaliate. Poate mai adauga si colegii link-uri cu topicurile unde s-a discutat. Spor la treaba :).


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

vezi ca pe opera vie (partea imersata in apa) sa nu uai cumva vopsea antivegetativa!
pune poze!
Sa auzim numai de bine!

garmin

Salutari!

  Am sa pun cateva poze:

De ansamblu:




Cu singura ciobitura de pe carena:


Cu singura crapatura:


Cu cele doua fisuri:



Cu zgarieturi:



Cu suruburile de la motor care nu incap in cavitate:


Cu interiorul barcii:



La cum arata interiorul barcii, nu imi pot da seama pe ce as putea sprijini un gratar de lemn si daca e oportun sa-l confectionez. Sper ca pozele sunt relevante. Dimensiunile sunt 385x135x55.

ionitzady

aha , deci in cazul asta , dupa ce am vazut pozele , eu zic cum fac eu '' curatenie ''  :
    Deci la plaja barca este la mal si cu burete imbibat in apa cu un pun de nisip luat din apa pe el o iau la frecat tot exteriorul . Ai sa fi surprins sa vezi ce face nisipul ( nisip nisip , fara mal ) , ce bine scoate petele de pe linia de plutire , urme de caucic si inclusiv roseata care o vad la tine .
     Daca barca este acasa as lua concentrat de spalat motorul de la o spalatorie serioasa ( combinat cu apa intr-o sticla de presiune ) si as insuma-o toata dupa care cu spuma pe ea as lua cu smirgher de apa granulatie 1500 sau 2000 ( 2000 este mai fina ) , apoi clatita si ce mai urmeaza .

garmin

Salutari!

Eu nu am intretinut barca ,acum am cumparat-o.Acest tratament cu ,,solutie de motor"o degreseaza doar ?Solutia chiar diluata este extrem de puternica,Nu ataca materialul in profunzime .Cunosc bine produsele de spalat si iti pot spune ca in 8 ore gaureste un PET ,nu mai spun ca garniturile de cauciuc de la spritiera
le distruge rapid.Crezi ca trebuie doar curatata sau dupa aceasta se poate vopsi?

garmin

Salutari!
Dupa sfatul lui Adi Ionita am facut curatenie .Depunerile erau calcaroase si le-am curatat cu detrartant banal de la Kaufland . Necazul e ca dupa curatare au aparut toate ,,defectele" ;asa ca am luat-o la slefuit .Surpriza ; sub stratul de 1-1.5 mm de alb(probabil gelcoat) am ajuns aproape de tesatura de fibra .Concluzia e ca peretii nu au mai mult de 4mm grosime .Va cer sfatul ,credeti ca ar trebui consolidata ?Cum?

ionitzady

hm ...  da  ::) cam asta este sentimentul cand vezi grosimea peretilor  :o :o :o , nu stiu ce sa-ti zic ...  mai pune si tu un nou rand de poze ...

nu cred ca se pune problema acoperirii completa cu fibra , dar ici colo pe unde ai fisuri ( slefuiesti peticesti , iar slefuiesti dupa care chituiesti si iar slefuiesti pana ai sa slefuiesti si in somn :)  adica sa nu se cunoasca ca ai pus mana acolo ) trebuie reparat .

Lacramioara

Buna,

  Daca imi permiteti o sa  imi  dau si  eu cu parerea  in legatura cu curatirea si  spalarea  unei  ambarcatiuni de mizerie, praf, piatra, alge  etc.
   Nu recomand  folosirea de produse gen detratant de cada, chiuveta , sampon de masina etc  de orice marca ar fi ele...stiu ..acum o sa  spuneti ca  le-ati folosit pe toate  si nu  s-a  intamplat nimic negativ  daca a-ti spalat cu Pur sau detergent barca sau ati frecat cu detartrant... dar  problemele  nu apar acum.. ci mai  tarziu ... si numai din cauza acestor  produse cat ci a unui  cumul de alte erori inclusiv acest aspect pot produce daune pe corpul  ambarcatiunii , cum ar  fi : matuire, osmoza, zgarieturi etc.
   Exista  pe  piata  romaneasca marina produse  speciale pentru  degresat si curatat santina ,de exemplu, care  nu  afecteaza in nici un fel gelcoatul sau fibra, si costa  doar 40 lei  1 litru. Exista  pe  piata romaneasca marina  produs de curatat piatra, vegetatia si orice tip  de depunere de  pe structura  superioara si  inferioara a barcii, de  pe  cizma motorului inboard/outboard, elica aluminiu  sau inox , care iarasi nu afecteaza deloc suprafata supusa spalarii, si costa  doar 45 lei un litru. Sunt  produse marine  cu fisa tehnica   si  detalii  de folosire foarte clare.
 
   Intotdeauna cand corpul unei ambarcatiune , in speta gelcoatul si inclusiv structura de fibra, sunt  vizibil afectate dupa orice tip  de reparatie efectuata, orice lucrare bine facuta se inchide cu 2 sau chiar 3 straturi  de grund epoxidic  bicomponent ANTIOSMOTIC.  Atentie nu orice grund epoxidic are si  proprietati antiosmotice. Numai asa puteti  sigila, astupa  orice por ramas, asa puteti  asigura durabilitate lucrarii  respective....bineinteles urmand pasii urmatori cu vopsea poliuretanica sau silicon alchidica.

  Nu vreau dar sigur e aproape inevitabil  ca orice mesaj, sfat, sugestie pe care l-as scrie pe acest forum  , zic eu educativ si informativ, sa nu para comercial , in contextul in care sunt in acest domeniu marin prin intermediul Nautica-shop, dar sper si cred ca cei care cred ca inca  pot invata inca ceva au mintea deschisa de a ma intelege ca asa cum  eu invat la randul meu (este inca un domeniu  virgin si in continua exploatare pentru mult timp de acum inainte  si pentru mine si indraznesc sa spun ca si pentru multi dintre voi)de  la  voi  , si voi sa  imi  permiteti sa spun ca  intretinerea  unei  ambarcatiuni indiferent de dimensiunea ei in conditii de exploatare(ca si aici ar fi o problema) ok , cu costuri poate un pic mai mari  dar la  timpul potrivit si  cu produse potrivit alese tehnic, nu inseamna intotdeauna risipa ci poate  inseamna o economisire  in timp  enorma, de bani  si/sau TIMP .

Cu drag intotdeauna ,
Lacramioara

Catalin

#9
Ca de obicei Lacramioara este o raspundacioasa rau de tot...bravo ei.

garmin

Salutari !
Dupa multe poticneli am terminat ,,exteriorul" Cred ca e mai grea cu 5 kg dupa 
atatea straturi epoxidice ,fibra si vopsea tot epoxidica .Acum as vrea sa fac sub bancheta un compartiment pentru bateria motorului si sa intaresc ,,oglinda " care mi se pare destul de fragila . Intre timp mi-am construit si un peridoc ,dar acesta e un alt subiect .Va multumesc pentru sfaturile autorizate.