Demolarea garajelor din Galati

Creat de gvincentiu, Martie 06, 2012, 05:28:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


Vali

E un mare cerc de interese in jurul noii psihoze cu demolarea garajelor din Galati. Am votat impotriva, fiindca intai trebuie oferita alternativa, si abia apoi demolat. Mai ales ca garajele s-au facut pe cheltuiala oamenilor, nu a primariei, care nu face altceva decat jupoaie pe toata lumea.
Cu asemenea precedente, maine-poimaine ne trezim ca o sa ne demoleze si garajele din curtea proprie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

blue marlin

Adevarul este ca au invadat aproape orice loc disponibil. Dar mie mi se pare mai grav ca toate au o autorizatie de constructie eliberata de primarie. De aspectul jalnic nu sunt vinovati proprietarii care au investit in ele ci functionarii corupti sau incompetenti care s-au lasat mituiti pt a elibera autorizatiile
Ii inteleg pe proprietari: cand stai intr-o cutie din stiva ce formeaza un bloc e normal sa iti doresti un spatiu in plus, nu neaparat de dragul  masinii cat pt lucrurilor ce nu le poti face in casa fara sa iti pui nevasta sau vecinii in cap: mesteritul zgomotos sau prafos, butoiul de muraturi....
Daca as avea si eu unul probabil ar deveni santier naval  :D
Am votat contra
Nothing is impossible...

gvincentiu

#3
Am scos artileria grea: 10 voturi prin proxy.  :-[ Ori suntem pirati ori nu mai suntem  :)
Ganduri bune !

bradutzu

Sunt impotriva din urmatoarele motive:

    1.am o masina cu care merg ocazional si daca darama garajele nu am unde sa o tin decat la bordura(acum o tin intr-un garaj inchiriat)
    2.am o motocicleta care o tin tot in acelasi garaj si pe care deasemenea nu as avea unde sa o tin!

    In momentul in care voi vedea o solutie pentru cei ca mine(parcari securizate cu adevarat), un plan clar de folosire a terenurilor pentru a nu ajunge in situatia in care darama o investitie facuta de vecinii nostri in urma unei autorizatii data de autoritatii pentru a face loc unor interese obscure a vanatorilor de terenuri (afaceristii cu statul), abia atunci voi fi de acord u daramarea garajelor!

    Asta nu inseamna ca nu ma dispera peisajul de cate ori ma uit pe geam si vad garajele din fata blocului si "serviceul auto" improvizat acolo dar in acelasi timp sa nu uitam ca sunt multe alte spatii verzi in jurul blocurilor care arata ca o jungla de zici ca te mananca lupii asa ca sa nu credem ca am terminat de cosmetizat orasul asta si ultima problema este legata de garaje!



Sa auzim numai de bine!

stavride

Vine unu' la tine de la primarie si iti spune:
DA-MI ca sa iti pot aranja ,,de,, o autorizatie. Tu dai desi stii ca nu este legal(a) nici ceea ce faci nici autorizatia. Ma rog, dai si o primesti. Apoi functionarul se duce la altii si face acelasi lucru. Toti sunt multumiti, se apuca de constructii pana intr-o zi cand tot acelasi functionar vine la tine si spune: Avem o problema! Vin astia in control pe la constructiile voastre si e ,,broblem,,. Mai dati ceva ca sa ii tin pe loc sa nu va treziti cu ei pe cap. Si tu dai. Putin de la fiecare, mult de multi. Si functionarul iar a ,,pus-o,, de cateva mii de euro. Si asa mai departe. Un fel de taxa de protectie. Pana intr-o zi cand omul nostru (functionarul) este depasit de situatie (nu mai are putere sa tina in frau foame crescanda a celor din jurul lui) si spune: FACETI CE VRETI CU EI! Sau poate ca este schimbat din postul ,,cheie,,. Si se da o lege (ca sa aiba acoperire legala) se face plinul la buldozere si .... Acu', vorba poeziei, ne'ntrebam a cui e vina?! Ana, acul, sau albina n-a stiut cum s'o'nvete la cusut!
Cert este, cum spunea si colegul Vali, ca intai ar trebui facute locuri de parcare si apoi sa inceapa demolarile sau ridicatul de masini. Intai creeaza campinguri si apoi da o lege impotriva camparii in spatii neamenajate. Si exemplele (din pacate) pot continua.


Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.

Laurentiu N.

#6
 Cand eram copil,ai mei se gandeau, sa ne construim un garaj.Asta insemna un pic mai mult spatiu,atelier,magazie,asa cum spune Blue Merlin. A demarat procedura",doar ca autorizatia pe care o elibera primaria avea o hiba. Nu era pe termen nelimitat,sau 50 de ani ,ori alta varianta ce sa dea siguranta investitiei,asa ca am renuntat. Acum primaria isi revendica dreptul stipulat in acte. Sigur ca trebuiau intai sa faca locuri de parcare,dar prefera sa-l puna pe cetatean sa gaseasca o solutie,ia ei sa se inregistreze cu ceva inainte de campanie,sa nu-i coste nimic si sa incaseze viitoarele amenzi  >:(.

gvincentiu

Oricum am inteles ca noul PUG/PUZ va tine cont intai de nr. de locuitori din zona, de cerintele acestoora: locuri de parcare, spatii verzi, locuri de joaca, gradinite, scoli etc. apoi daca mai ramane loc de garaje. Cred ca e doar luminita de la capatul tunelului ...
Ganduri bune !

ss

Pentru un bucurestean, problema voastra este... romantica ( am cautat un eufemism dragut si nedureros ), sunteti fericiti, gasiti toti loc de parcare la mai putin de o statie de autobuz de casa! Valoarea Loganului la revanzare nu creste mult daca o tineti in garaj, merge si un loc sub cerul liber, iar tinutul muraturilor, mobilei vechi, serviceurile pe neve, in niste cosmelii urate pe domeniul public, nu sunt drepturi trecute in constitutie... scuzati duritatea!

Florio

#9
Este complicat.
Cartierele de blocuri au fost gandite in vremea Ceausista, pentru o masina la 3 familii. Asta era regula.
A trecut vremea lui Ceausescu, a lui Iliescu, Constantinescu si oricati  -escu ar mai incerca accesul la robinetul bogat al puterii, n-or sa faca nimic in directia rezolvarii chinului urban.
Oamenii se vor invrajbi de la un loc de parcare, de la un petec de trotuar, pentru ca exista necesitatea si nu exista solutia. Au dreptate si cei care doresc un oras frumos, civilizat, si cei care doresc sa aiba un loc de parcare.
In Bucuresti se isca scandaluri, paruieli,  se creeaza dusmanii pe viata, de la aceste locuri de parcare.

Solutia este amuzant de simpla, se utilizeaza in marile aglomerari urbane: pe terenurile municipalitatii se construiesc sub- si suprateran, parcaje, calibrate pe necesarul actual, plus 20 % . Edilii nu sunt interesati de asta dintr-un motiv iarasi foarte simplu. De ce sa construiasca pe banii pe care au planuit sa-i fure ? Ei, banii, exista. COnsiliile locale strang fonduri uriase . De asta e si bataia aceasta inversunata intre partide, pentru posturile cheie din primarii.
  Eu nu vad posibila aceasta schimbare, decat la o presiune sociala puternica. Cu cat ii lasam mai linistiti, cu atat ne vor fura mai linistiti. Si cu atat vom avea mai putine.
Important e ca oamenii sa reuseasca sa vada si sa constientizeze unde e problema; in loc sa isi urasca vecinul, dupa modelul cainelui care musca batul cel loveste, in loc sa muste mana care tine batul .

HOME MADE

#10
Citat din: ss din Martie 07, 2012, 06:51:31 PM
Pentru un bucurestean, problema voastra este... romantica ( am cautat un eufemism dragut si nedureros ), sunteti fericiti, gasiti toti loc de parcare la mai putin de o statie de autobuz de casa! Valoarea Loganului la revanzare nu creste mult daca o tineti in garaj, merge si un loc sub cerul liber, iar tinutul muraturilor, mobilei vechi, serviceurile pe neve, in niste cosmelii urate pe domeniul public, nu sunt drepturi trecute in constitutie... scuzati duritatea!

si drepturile cetatenilor trecute in constitutie sint respectate?de catre"organele' ce reprezinta statul,primaria...etc..samd.

ionitzady

salut
Asa este Florio ai perfecta dreptate, daca ar fi viata asa cum o vedeti multi dintre voi ne-ar iesi inima din piept de atata bucurie , asa ca au ei grija .... :).
  Nu sunt impotriva celor care detin garaje dar unde se poate reorganiza si cosmetiza cu putin curaj si harnicie poate iesi ceva frumos. Cel putin culoarea sa fie unica si alte caracteristici.
  sa auzim numai de bine

ss

Citat din: HOME MADE din Martie 07, 2012, 07:34:45 PM
Citat din: ss din Martie 07, 2012, 06:51:31 PM
Pentru un bucurestean, problema voastra este... romantica ( am cautat un eufemism dragut si nedureros ), sunteti fericiti, gasiti toti loc de parcare la mai putin de o statie de autobuz de casa! Valoarea Loganului la revanzare nu creste mult daca o tineti in garaj, merge si un loc sub cerul liber, iar tinutul muraturilor, mobilei vechi, serviceurile pe neve, in niste cosmelii urate pe domeniul public, nu sunt drepturi trecute in constitutie... scuzati duritatea!

si drepturile cetatenilor trecute in constitutie sint respectate?de catre"organele' ce reprezinta statul,primaria...etc..samd.

Binenteles ca unele sunt respectate, unele tavalite putin, altele calcate in picioare de alesii nostri si numitii lor, dar asta nu inseamna ca avem dreptul sa raspundem la abuz cu o alta ilegalitate.

Daca exista in contracte dreptul Primariei de a denunta unilateral concesiunea, asta este! La Bucuresti, prin demolarea garajelor, in afara de ameliorarea aspectului urban, s-a si castigat un numar suplimentar de locuri de parcare si s-a scapat de multe gunoaie si cuiburi de sobolani.

remyx

Haideti sa va spun cum s-a rezolvat la mine, intr-o localitate limitrofa Bucurestiului (stati, nu sariti, satul are vreo 70 blocuri cu 3 etaje).

Evident ca aveam garaj in spatele blocului, o taraboaie de tabla ruginita pe care l-am primit "bonus" la cumpararea apartamentului.
Era unul din cele 14 care ocupau tot spatiu din spatele blocului si care aratau infect.

Cand a venit notificarea de demolare de la primarie, am fost primul care l-am dat jos, si dupa mine au urmat si ceilalti, unii dupa ce au fost amendati.

In locul celor 14 garaje s-au facut 25 locuri de parcare, marcate, cu aleii de acces si spatiu verde si iluminat public intre ele. Ele au fost inchiriate pentru suma de 60 lei / an catre locatari. Toata lucrarea a fost facuta pe banii primariei. Daca initial mai erau cativa care nu aveau loc de parcare, acum toata lumea are loc si mai sunt si cateva pastrate de primarie "la liber" pentru musafiri. Plus un loc hasurat, pastrat pentru "stationare sub o ora". Avantajul a fost ca blocurile au doar 3 etaje si presiunea pe loc de parcare nu este clar ca in Bucuresti.

E adevarat ca masinile stau acum in ploaie si oamenii nu mai au depozit de muraturi, dar asta e sacrificiul pentru CIVILIZATIE.
E diferenta intre ghetou si cartier.


Succes si va doresc un Galati civilizat,

Remi

Laurentiu N.

#14
 Iarna nu este ca vara si nici Bucurestiul ca tzara  :D
Sant insa de acord ca nu trebuie raspuns unui abuz cu o ilegalitate.Pestele s-o fi ducand"de la cap ,dar politicienii sant alesi"din randurile noastre si daca noi oamenii de rand nu santem cinstiti ,atunci ei n-au nici o sansa sa fie Stiti :...puterea corupe, banul e ochiul d...
Totusi in orasele mici ,cetateanul mai exista si altfel decat o cifra din numarul populatiei unui sector.Primariile mici inca tin cont,vrand/nevrand ,de oameni [acum doua legislaturi primarul din Galati locuia la un bloc vecin cu al meu,nu in vre-o vila pe Lipscani'].In localitatile foarte mici,precum cea in care m-am mutat ,primarul vine la om acasa pentru a rezolva o problema,daca e rugat. Intre Cerna/Tulcea si Bucuresti, exista o infinitate de modalitati de abordare a unei probleme  fara a incalca o hotarare a dministratiei locale si fara a ne "descurca". Bucurestiul are multime de avantaje,dar exista si un pret pentru asta.Eu prefer sa am doar Galeria N.Mantu ,Muzeul de arta contemporana si doua teatre in Galati,insa atunci cand am vazut fotografia postata de Vali cu trei baieti din oras la spritz,mi-am dat seama ca-i stiu din vedere pe toti.Si da, termenul de romantic pentru aerul' unui oras mic, cred ca e bine ales. Nu incerc sa contrazic,ci doar sa nuantez si sa explic putin "romantismul galatean" :)