Problema aprindere, Johnson 9,9

Creat de cosmin91, Octombrie 07, 2013, 11:01:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cosmin91

Salutare tuturor!

Deschid acest topic in speranta sa pot rezolva problema care a aparut la motor.
Este vorba de un johnson 9,9 din 2006 vreo 200 de ore dar tinut numai in stres, mergea 10-15km/h cu barca plina si bagaje, regim impus de fostul propietar.

Prima iesire in delta a mers ireprosabil, pornea bine, mergea bine se auzea rotund.
La a doua iesire, i-am schimbat impeleru si i-am facut test in butoi, a inceput sa de-a rateuri la relanti vreo 2-3 pornise greu a 15-20-a sfoara, l-am lasat sa se incalzeasca l-am mai turat m-am mai invartit a mai dat 2 si dupa i-am dat cateva sprituri si l-am tinut mai turat in fine in cele din urma nici daca vroiam sa il fac sa dea rateuri nu dadea.
In delta, a pornit initial ok dupa care a inceput sa nu se mai auda rotund avea fluctuati de turati din cand in cand, dupa prima zi si-a revenit a 3-a zi iara m-am rugat de el sa porneasca si iara se auzea aiurea.
In cele din urma nu a mai facut ptr restul de 2 zile.

Am ajuns acasa si a zis clar este de la buji, primul propietar nu le schimbase niciodata, am luat buji noi le-am scos pe cele vechi negre si umede pe tot filetul bujiei, nu avea strat de depuneri pe capul bujiei era decat negru, m-am uitat atent si pe piston se vad niste depuneri nu pe tot pistonul doar pete, nu este pelicula nu este un strat gros este negru rugos gen smirghel.
Am fost la o partida pe snagov cu bujiile noi, a pornit binisor a 5-6-a sfoara se auzea ok si nici rateuri nu a dat, dupa ce il opresc si vreau iara sa o iau din loc are momente in care porneste instant si cand nu vrea decat dupa 5-6 sfori.
Nu inteleg dc face asa mai ales cand motorul este incalzit, ajuns la temp. nominala, nu imi place deloc cum porneste si mai ales ca are toanele astea cand vrea cand nu vrea.

Ar fi ceva grav sau cu timpul isi revine?dupa ce se curata pistoanele.
Tineti cont ca este primul motor vreau sa invat sa il repar unde pot unde nu apelez la un specialist, poate am pus o intrebare proasta sau ma panichez degeaba, dar atata timp cat nu imi dau seama ce este cu el ptr. mine reprezinta o problema.

Cu stima! Cosmin.

radasous

Salut,
Bujii negre si ude indica ori o functionare cu ametec bogat (de verificat carburatorul, daca are, logic, in special reglajul si mai ales cursa fara "intepeniri"a plutitorului, comanda socului), ori o functionare defectuoasa a aprinderii. Avand in vedere ca are si perioade cand functioneaza corect, inclin sa cred ca este din alimentarea cu combustibil/formarea amestecului. Asa cum am spus deja, daca este cu carburator, fa-i o revizie la plutitor, cui poatou, clapeta de soc, o curatare.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

cosmin91

Motorul este carburatie in 4 timpi, nu prea vreau sa imi bag ghearele in carburator nu vreau sa il dau peste cap de tot, am uitat sa precizez ca dupa schimbarea bujiilor nu a mai aparut umezeala, si nici negreala pe ele dar nu am facut un test cu multe ore de mers 1h, 1:30h si nu constant m-am mai si oprit.
Dar,varianta cu mersul prostesc nu este valabila?si ne schimbarea bujiilor la timp, poate a mai facut asa in trecut nu am de unde sa stiu, ma gandesc ca daca a mers numai fortat si niciodata relaxat au inceput sa apara depuneri si bujiile s-au inegrit si s-au udat.

Ca idee cunoasteti vreun mecanic bun prin ploiesti sau imprejurimi care ar putea sa ii faca o verificare si sa regleze daca este nevoie carburatorul, nu a umblat nimeni niciodata la el este reglat ca din fabrica, in caz ca nu are vreun gunoi sau sa dereglat pe parcurs.

gsteph

#3
salut cosmin91!

cred ca am mai discutat pe mp, pe barcaholic.

mersul tremurat/rateurile/tusea la relanti la mine a disparut dupa ce am curatat carburatorul, pe langa schimbul bujiilor. si la mine erau "afumate", semn ca e amestecul era prea bogat.
dupa curatare si schimb bujii pornea ls 2-3 sfori la rece si la 1/2 cu motorul cald. am mers timp de 1 saptamana cam 6h/zi fara sa mai am problema asta.

poti sa desfaci linistit carburatorul, nu ai ce sa (de)reglezi la el. singurul reglaj - surubul de amestec - este protejat, capsulat. in manualul de service sunt descrisi toti pasii, si e destul de simplu. atentie la garniturile carburatorului sa nu se rupa. carburatorul e din 3 piese. eu l-am desfacut tot (!) si am curatat fiecare piesa (jiclere, plutitor,cui poantou,etc...) cu spray de carburator si alcool izopropilic cu siringa prin galerii.

pentru admisia de aer are o trompa in forma de U (din 2 piese cu suruburi). am desfacut-o si am curatat-o cu acelasi spray. pe "filtrul de aer" (un soi de gratar din metal) erau inclusiv insecte... pe galeria asta erau depuneri de uleiuri...
mai exista si un furtun de recuperare/ardere a vaporilor de ulei - si asta era naclait, si l-am spalat.

ii faci iar o proba in butoi si eventual ii maresti un pic relantiul (e surubul de idle descris in manual). cel mai bine e sa o faci pe apa, cu elicea cuplata (eu asa am procedat), pana iti iese turatie minima fara "tuse".

manualul poate fi descarcat de AICI
(link-ul va fi activ vreo luna).

motorul are aprindere electronica CDI (capacitor discharge ignition) si cu generatorul pe magnetou - aprinderile astea au o problema la turatii mici din cauza ca tensiunea furnizata de magnetou la relanti pentru aprindere este ceva mai mica si scanteia mai anemica. de aceea am marit eu un pic turatia de relanti.

cosmin91

Hai ca ma apuc de treaba si va spun cum a mers:D sper sa nu stric nimic, va multumesc mult!!

cosmin91

Am terminat, carburatorul este curat ca lacrima straluceste tot l-am desfacut tot, adica cele 2 capace nu era nimic in interior, curat curat.
Deci am exclus varianta gunoaielor din carburator.

Ce varianta ar mai fi in cazul acesta?

Fritz

Avansul e electronic, scanteie este data la ambele bujii odata ( astea dau scanteie la ambele odata ...cand un piston este sus pe compresie si se aprinde, iar al doi-lea piston  este tot sus la sfarsit de evacuare )si cu supapa de evacuare deschisa. .  Daca sunt gaze de amestec in evacuare ele se vor aprinde de la scanteia data ...in cilindrul cu supapa de evacuare deschisa...adica asa ar aparea rateul in esapament.  Adica daca-i tragi vreo cateva sfori si nu a ia...in evacuare vor fi vapori de benzina...care la prima scanteie ...care va gasi un amestec adecvat aprinderii, va detona.
Asta ca sa polueze mai putin. ..sa iasa mai putin CO...in mers...

Ar mai fi benzina proasta ...cu cifra octanica sub 90 ...sau cu ceva ingrediente ...face autoaprindere ...si motorul nu mai trage ,,cum tragea"....e mai zgomotos .

cosmin91

Romanica nu are benzina buna deci este probabil, pai daca avansul este electronic, carburatorul este curat, bujiile sunt noi, excluzand partea cu benzina proasta, inseamna ca motorul nu are nimic si probabil dupa ceva timp se vor curata si pistoanele nu?
Ramane sa am grija cu benzina si gunoiele din ea.

gsteph

in manualul de utilizare cifra octanica minima recomandata e 90.
eu am utilizat 95, si am avut probleme doar cu apa din ea... cand am alimentat la Mila23.

pentru impuritati am pus un filtru suplimentar pe linia de alimentare inainte de para.
am curatat si filtrul de benzina pus in motor (care e cam de kko).

Citat din: cosmin91 din Octombrie 09, 2013, 08:43:24 PM
Am terminat, carburatorul este curat ca lacrima straluceste tot l-am desfacut tot, adica cele 2 capace nu era nimic in interior, curat curat.
Deci am exclus varianta gunoaielor din carburator.

Ce varianta ar mai fi in cazul acesta?

jiclerele se curata usor. dar ai circulat un solvent (alcool izopropilic, sau chiar cu spray) si prin canalele din fiecare piesa (sunt 3)?
l-ai pronit in butori dupa curatarea carburatorului?
tot mai tremura?

eu nu cred ca are legatura cu pistoanele... in cel mai rau caz ar trebui poate reglati culbutorii... zic si eu... nu cred ca are asa multe ore de functionare.

cosmin91

Am facut o curatare cu spray de carburator, eu zic sa este curat nu a iesit nimic din el, maine ma duc pe snagov si o sa va povestesc cu a mers si cum sa comportat

cosmin91

Am revenit, am fost 2 zile pe snagov si motoru nu a mai schitat nimic, porneste bine si la cald si la rece, la rece a luat-o din  prima si la cald 1/2 sfoara numai da nici un rateu.

Va multumesc mult tuturor ptr. ajutor, problema a fost rezolvata si plus ca am mai invatat ceva despre motoare