doresc ajutor la achizitionarea unui motor

Creat de aditm, Iulie 26, 2011, 12:20:03 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

aditm

    toata stima pentru membrii forumului, fiind nou pe forum si avind priceperea si iuteala melcului la calculator imi cer scuze de la inceput daca cumva incurc pe cineva dar as avea marea rugaminte daca ma poate ajuta cineva cit mai exact in doua lucruri care m-au zabunit de cap dea binelea.
    o chestie ar fi despre inmatriculatul barcilor deoarece m-am interesat la capitania portului timisoara daca trebuiesa ami inmatriculez barca si mi sa spus ca daca este sub 7m lungime si motor sub 20 hp nu trebuie inmatriculatasi ca pot circula linistit pe orice apa a romaniei unde este voie cu motor pe benzina, cind am ajuns la dunare si am iesit cu barca pe la cazane au sarit cei de la politia de frontiera pe mine ca zmeii si m-au luat in suturi ca nu am barca inmatriculata, nu am numar de evidenta si nici autorizatie de agrement pe dunare, toate astea in mehedinti, in schimb dupa doua saptamani am fost la bazias la pescuit si cu barca si aici nu mi-au cerut nimic absolut, mi sa spus sa ma recreez linistit si sa ma plimb cu barca pe unde vreau dar sa nu trec la malul sirbesc ca cu ei e mai nasol daca ma pescuiesc, la primaria timisoara m-am interesat despre inmatricularea unei barci si mi sa spusca este o taxa anuala fixa de 180 ron pentru orice tip de barca, in schimb din cite am mai studiat pe net am vazut ca cineva a postat pe barcaholic o lege  din monitorul oficial in care se percep cu totul alte taxe in functie de nu mai stiu ce, de acea rog pe cine cunoaste legea legilor din romania si ma poate indruma cum sa procedez sa fiu cit mai legal posibil.
  un alt lucru unde as dori ajutor este ca as dori sa mi cumpar un motor de 20 hp 2t daca nu trebuie sa imi inmatriculez barca si am gasit mai multe oferte destul de rentabile ca pret-vechime sau ore de functionare pina in 400 euro yamaha, johnson, mercury sau selva care mi-au fost incercate dar doar la butoi si dintre care mi-a placut yamaha cel mai mult, dar as dori mai multe pareri despre consum sau fiabilitate, in timisoara nefiind service de acest gen si nici un maistor priceput la asa ceva.
  in cazul in care tot trebuie sa imi inmatriculez barca la primarie atunci as opta la un motor de vreo 30-35 sau chiar 40 hp ca am vazut ca au preturi apropiate 400-600 euro dar nu stiu ce model sa aleg.
               eu va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta si va doresc multa sanatate numai bine.

Ciby

Despre motoarele Neptun (made la fratii nostri de pe volga) stiam ca au 23 cai putere. In acest caz barca trebuie inmatriculata.
Referitor la motorul pe care vrei sa-l cumperi, eu iti spun ca am avut o experienta neplacuta cu Selva. Acum nu gasesc piese de schimb sa-l repar, asa ca am o oarecare tentatie de a-l declara decedat definitiv.
Pe de alta parte, referitor la puterea motorului, cu unul de 40 vei putea merge si turat la sfert sau la jumatate, in functie de necesitati, dar si la blana, pe cand cu un motor de 20 vei merge mai mult turat la maxim, ceea ce-i va scurta viata. Indiferent ce varianta vei alege, daca ai posibilitatea, fa-i o proba de compresie la un atelier auto, valoarea compresiei spune multe despre starea motorului.

"in cazul in care tot trebuie sa imi inmatriculez barca la primarie" Atentie! barca nu se inmatriculeaza la primarie, acolo de regula se plateste impozitul, Inmatricularea este apanajul capitaniei zonale.

Vali

Salut aditm si bun venit :).
Despre circulatia pe caile navigabile cu o barca neinmatriculata, momentan nu exista un consens la nivelul tuturor institutiilor. De exemplu, ANR, prin capitaniile sale, sustine ca orice barca sub 7 metri si cu motor pana in 20 de cai inclusiv poate circula fara probleme pe orice cale navigabila. La fel, ARBDD nu impune nici un fel de restrictii la circulatia barcilor neinmatriculate in Delta Dunarii, pentru ei importanta e plata taxei de acces in Rezervatia Biosferei.
La Politia de Frontiera, lucrurile sunt si mai tulburi, unii spun ca nu sunt probleme, altii spun ca trebuie autorizatie speciala de agrement, cu toate ca daca intrebi capitaniile, inca nu s-au delimitat zonele autorizate exclusiv pentru agrement. In general, regimul e permisiv daca ai acte la barca si motor, in sensul ca aici la noi in zona nu sunt probleme.
Cauza pentru care in zona Dunarii maritime nu sunt asemenea probleme e urmatoarea: lumea are ori barci cu motoare mari, deci inmatriculate, ori cei care au barci cu motoare mici se ocupa cu pescuitul profesionist, deci sunt obligati sa aiba barca inmatriculata, licenta, autorizatie PFA etc. Astfel, majoritatea barcilor sunt inmatriculate, iar cele neinmatriculate sunt rare, si in general lumea se cunoaste, eu de exemplu am multi prieteni politisti de frontiera, colegi de generatie, cu care ne dam de ani buni cu barcile.
Aici se vede lipsa de traditie si confuzia pe care o fac institutiile, bagand in aceeasi oala barcile cu vasle, ski-jet-urile, barcile de pescuit, cruiserele de ape interioare etc. Fiecare ambarcatiune are alt rol, alta autonomie si alt areal de folosinta, iar conditia de neinmatriculare nu trebuie aplicata generalizand.
Cred ca cea mai buna solutie este sa cer un punct de vedere in scris din partea fiecarei institutii implicate, cu care apoi sa ne justificam in fata celor care se iau de noi din prea mult exces de zel :). Asa ca zilele astea am sa depun cate o cerere la fiecare, urmand ca in termenul legal de maxim 30 de zile sa obtinem raspunsul.
Iar despre motoare, am sa scriu din ceea ce stiu pe indelete, dar putin mai tarziu, acum fiind cam pe fuga. O zi buna tuturor :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aditm

     va salut d-lor, toata stima, as mai dori si eu putin ajutor daca se poate, am gasit la cineva un motor yamaha 25 hp model 25dm 695s 2timpi, nu stiu din ce an este, l-am luat pentru proba sa vad cum merge, am mai mers cu barca cuiva cu acelasi model de motor si m-ia placut foarte mult cum merge,  motorul a fost conservat cu nustiu ce uleiuri in interior si plin de vaselina si nepornit de 2 ani, arata ca a fost bine ingrijit, l-am curatat, i-am spalat carburatorul, l-am pornit, porneste foarte usor, imi place ca este silentios,are racire buna dar cilindrul din partea de jos se pare ca nu functioneaza, am schimbat bujiile, i-am pus bujii dupa catalog, dar cilindrul de jos tot nu functioneaza, cind scot fisa de pe bujie cu motorul pornit arata ca da scanteie foarte buna dar merge doar cilindrul de sus.
  am incercat si varianta schimbarii fiselor intre ele, cea de la cilindrul de sus la cilindrul de jos si invers, tot asa are mersul, porneste foarte bine, sta la relanti dar cu trepidatii si merge si cu fisa scoasa de pe cilindru de jos, daca scot fisa de pe cilindrul de sus se opreste motorul.
  am rugamintea daca cineva poate sa-mi spuna cum as pute afla din ce an este sau cunoaste modelul (atasat mai jos) si poate sa-mi spuna cam care ar fi defectiunea, cit ar trebui sa aibe compresia si cit ar costa reparatia aproximativ ca sincer las cumpara chiar daca trbuie sa-l repar eu pentu ca  mi se potrivesc si comenzile la distanta ce leam montat pe barca si pot sa-l cumpar si la un pret destul de rezonabil pentru ca persoana respectiva si-a cumperat un motor in 4 timpi generatie mai noua.,   
    va multumesc si va doresc multa sanatate.

Vali

Salut Adi, incearca la vreun pensionar care a avut Ij in 2 cilindri :D. Chiar daca scanteia ti se pare sanatoasa, nu e sigur ca e in parametri, si eu am patit-o de multe ori. Incearca sa schimbi intre ele si alte componente ale aprinderii, asta daca nu e CDI-ul nasol. Verifica bobinele de inductie pe osciloscop eventual, cauta la niste baieti care mai repara motociclete, ca tre' sa aiba scule si pentru a verifica motorul tau. Daca gasim o carte tehnica in pdf, il diagnosticam aici online :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristeache

Te salut Adi,
Pe "vizualizatul de mai sus" il banuiesc ca are in dotare "platini". Am avut unul aproape la fel (28 cp).
Demonteaza-i  partea superioara, si arunca un ochi prin fantele volantei. Daca te lamuresti sau mai doresti detalii, sunt pe aici.

Cristeache

Vali

Citat din: cristeache din Iulie 30, 2011, 10:45:43 AM
Pe "vizualizatul de mai sus" il banuiesc ca are in dotare "platini". Am avut unul aproape la fel (28 cp).
Cristeache
Cin' le are le cunoaste :). Dupa ce am avut cam mult de furca cu motoarele in 2 timpi rusesti, daca ma credeti am inceput sa suflu si-n iaurtul motoarelor in 2 timpi de firma  :o. Mi-au mai trecut unele prin maini, insa majoritatea de generatie mai noua, cu CDI.
Apropo Cristeache, n-am rezolvat nimic la Siret despre motorul cautat, lumea si-a cam schimbat motoarele cu modele in 4 timpi, asa ca tot netul ramane speranta...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Citat din: aditm din Iulie 29, 2011, 10:41:02 AM
     va salut d-lor, toata stima, as mai dori si eu putin ajutor daca se poate, am gasit la cineva un motor yamaha 25 hp model 25dm 695s 2timpi, nu stiu din ce an este, l-am luat pentru proba sa vad cum merge, am mai mers cu barca cuiva cu acelasi model de motor si m-ia placut foarte mult cum merge,  motorul a fost conservat cu nustiu ce uleiuri in interior si plin de vaselina si nepornit de 2 ani, arata ca a fost bine ingrijit, l-am curatat, i-am spalat carburatorul, l-am pornit, porneste foarte usor, imi place ca este silentios,are racire buna dar cilindrul din partea de jos se pare ca nu functioneaza, am schimbat bujiile, i-am pus bujii dupa catalog, dar cilindrul de jos tot nu functioneaza, cind scot fisa de pe bujie cu motorul pornit arata ca da scanteie foarte buna dar merge doar cilindrul de sus.
  am incercat si varianta schimbarii fiselor intre ele, cea de la cilindrul de sus la cilindrul de jos si invers, tot asa are mersul, porneste foarte bine, sta la relanti dar cu trepidatii si merge si cu fisa scoasa de pe cilindru de jos, daca scot fisa de pe cilindrul de sus se opreste motorul.
  am rugamintea daca cineva poate sa-mi spuna cum as pute afla din ce an este sau cunoaste modelul (atasat mai jos) si poate sa-mi spuna cam care ar fi defectiunea, cit ar trebui sa aibe compresia si cit ar costa reparatia aproximativ ca sincer las cumpara chiar daca trbuie sa-l repar eu pentu ca  mi se potrivesc si comenzile la distanta ce leam montat pe barca si pot sa-l cumpar si la un pret destul de rezonabil pentru ca persoana respectiva si-a cumperat un motor in 4 timpi generatie mai noua.,   
    va multumesc si va doresc multa sanatate.
Cam 12 ar trebui sa aibe compresia, sau vezi ce compresie are si celalalt cilindru, sau vezi sa nu fie umblat in el si sa fie baleiajele obturate, sau muzicutza