motorul la iernat

Creat de bica77, Ianuarie 27, 2014, 06:41:29 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

Apropo RECOMAND pe perioada sezonului rece ca bateria sa stea ori pe o masina care merge ori pe un redresor, model de la LIDL 70 ron ( pe pro barca e vreo 50 e :))   ) care-si face treaba foarte bine

Rumpi


1) Conservarea motorului pe termen scurt in mediu ambiant uscat si cald:
Se consuma toata benzina din rezervor si carburator (sau se scurge) si se pune motorul la locul de depozitare in picioare sau culcat. Motoarele in 4T trebuie culcate pe partea indicata de producator ca sa nu se scurga uleiul din ele, iar inainte de pornire vor fi lasate un timp in pozitia de lucru.
2) Conservarea motorului pe termen scurt in mediu ambiant rece si umed:
In plus fata de punctul anterior se va goli complet circuitul de racire pentru a preveni un posibil inghet. Optional pentru a preveni coroziunea suprafetelor exterioare ele se vor acoperi cu o pelicula de ulei (spray WD40 sau similar)
3) Conservarea motorului pe termen lung in mediu ambiant uscat si cald:
Vezi punctul doi.
4) Conservarea motorului pe termen lung in mediu ambiant rece si umed:
Se golesc toate fluidele din motor. Tot motorul (interior/exterior) se acopera cu ulei sau vaselina intr-un strat suficient. Asta inseamna ca se umple motorul si cutia de ulei pana dau pe dinafara (nu ca in indicatiile producatorului), se spreyaza ulei pe  restul (cilindrii, carburator, carcasa filtru) si se unge cu pensula pe dinafara. Toate orificiile (admisie/evacuare apa, aer, esapament) se vor astupa cu dopuri sau carpe imbibate cu ulei. La sfarsit tot motorul se inveleste cu carpe sau hartie imbibate in ulei sau vaselina.

Benzina se scoate din carburator deoarece se evapora si lasa in urma un reziduu ca o gelatina care infunda jiglerele (sau tot circuitul plecand de la rezervor). In plus benzina veche nu mai are aceeasi cifra octanica si poate crea probleme. Alternativa e sa folositi o substanta de stabilizare. De ruginit nu rugineste nimic ca tot circuitul e din aluminiu si plastic. La un motor vechi ar putea eventual rugini rezervorul daca e de tabla.

Pe vremuri se baga ulei in cilindrii ca sa nu rugineasca segmentii de fonta de camasa de fonta. Asta se facea la motoarele 2T care erau deschise aerului ambiant. Astazi motoarele 2T au cilindrii tratati cu nicasil. Motoarele 4T au supape care inchid cilindrii. Oricum pasul e necesar doar daca ati stoca motorul in mediu umed. Pentru stocarea pe termen scurt in mediu umed a motoarelor vechi ar ajunge si daca puneti o carpa imbibata cu ulei pe admisia de aer si una pe evacuare. 

Filtrele, uleiul, furtunele, bujiile, membrana de la pompa de benzina, impellerul sunt toate consumabile si se schimba la intervalele date de producator sau dupa necesitate. Un filtru de benzina nou pe sezon (5RON) e o asigurare ieftina impotriva a tot felul de probleme.

Bateriile sunt un capitol separat si complex dar caracteristicile de baza sunt:
1. Orice baterie are o anumita autodescarcare.
2. Bateriile descarcate care ingheata se distrug iremediabil (Pb/acid).

De aici deducem ca bateriile nu trebuie sa fie lasate singure in frig pe perioade lungi. Puneti bateria in casa si mai incarcati ocazional la ea.

rover.marius

Am fost la dunare sa vad daca barca mai este intreaga( ma duc de 2 ori pe zi  pentru a sparge gheta de langa barca ), vorba vine ca o vad din balcon, si iernneaza bine cu multa zapada si gheta.

byteworks

Si eu vad barcile mele de pe balcon   ;D

ionpescarul

Bună la colegi, am o rugăminte, știe cineva dacă iarna se folosește același ulei, ca vara, la cizma barci? Sau trebuie unul mai subțire? Multumesc

toni tl

La cizma se foloseste acelasi ulei si vara si iarna.

ionpescarul

Citat din: toni tl din Decembrie 09, 2018, 07:06:39 AM
La cizma se foloseste acelasi ulei si vara si iarna.
Multumesc mult