intretinere motor..

Creat de adytimofte, Martie 29, 2012, 12:58:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mario38

te rog MIHAI  , mai spune odata cum e cu uleiul la motoarele in 2 timpi .Eu am un yamaha 25 vm  , din 97, si nu mai stiu cit ulei este recomandat , cind ii dau 1;50 cam scoate fum si ii scade puterea (Valvoline 2 stroke , TCW3 )

Mihai Irimia

Citat din: mario38 din Aprilie 01, 2012, 09:44:24 AM
te rog MIHAI  , mai spune odata cum e cu uleiul la motoarele in 2 timpi .Eu am un yamaha 25 vm  , din 97, si nu mai stiu cit ulei este recomandat , cind ii dau 1;50 cam scoate fum si ii scade puterea (Valvoline 2 stroke , TCW3 )

Tot raportul ala il stiu si eu, dar o sa ma interesez direct la Yamaha, poate la asta e mai putin (desi ma indoiesc), insa verifica si bujiile daca lucreaza si daca sunt exact ale motorului, si de acolo mai poate fi o cauza.

adytimofte

Am pus duralube in 2 motoare mazda si le am stricat pe amandoua
A dizolvat semeringurile de la supape
Am demontat unul din motoare am pus semeringuri noi care au fost dizolvate din nou (ce i drept nu chiar in prima ora de functionare) cam a 2 a zi
Nu dau 2 bani pe aditivi si modificatori si tot felul...
Acum folosesc in acele motoare un soi de valvolina casa nu mai scoata fum primele 5 minute de la pornire si sa tin sub control consumul de ulei..
Am sa mai schimb odata anul acesta semeringurile rrespective poate a plecat duralube ul din motor
Asta ca sa nu-mi mai aduca aminte de faptul ca a distrus tot ce era garnitura pe bietele motoare
Peste tot acum curge ulei...
Am sa dau zilele astea motorul afara din cizma sa i vad culoarea si probabil voi comanda un ulei special pentru motorul respectiv
Eu circul cu barca in jur de 10 ore pe an si in perioadele de stationare pe apa (ex pe timpul noptii ) tin trimul ridicat
In motorul meu nu s-a imblat niciodata de la fabricatie respectiv din 1993
Motorul a stat pe un velier fiind motor pentru manevre
Eu am reusit sa sparg 2 elici intr-o vara si adata cu una din ele a sarit si o bucata din cizma
Probabil in alti 2 ani motorul va fi istorie
oricum e foarte vechi si depasit ...

Mihaif99

Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 01, 2012, 10:47:22 AM
Citat din: mario38 din Aprilie 01, 2012, 09:44:24 AM
te rog MIHAI  , mai spune odata cum e cu uleiul la motoarele in 2 timpi .Eu am un yamaha 25 vm  , din 97, si nu mai stiu cit ulei este recomandat , cind ii dau 1;50 cam scoate fum si ii scade puterea (Valvoline 2 stroke , TCW3 )

Tot raportul ala il stiu si eu, dar o sa ma interesez direct la Yamaha, poate la asta e mai putin (desi ma indoiesc), insa verifica si bujiile daca lucreaza si daca sunt exact ale motorului, si de acolo mai poate fi o cauza.
Yamaha specifica 1:100. Cel putin yamaha pe care le-am vazut eu. Eu am un johnson 8 in care bag Amsoil sintetic. Evinrude/johnson, Mercury, etc specifica 1:50

solpet

#19
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.

Daca un turbo consuma ulei, inseamna ca cel putin o garnitura de etansare "s-au dus" , este uzata.
//in caz fericit lagarul nu si-a marit jocul in asa masura incat paletele rotorului  sa fii atins statorul,
si o astfel de piesa poate fi reconditionata cu succes)

Ce sa intampla intr-un turbo uzat?

Uleiul, injectat in spatiile de ungere a lagareleor sub presiune, venind dinspre pompa de ulei:

- ori se va prelinge   in compresor,si pulverizat de palete si curenti,  ajunge din nou in galeria de admisie iar de acolo in cilindri.
   Pana la urma va fi ars, dar un motor care nu a fost construit pentru regim de ulei/pacura semiusoara nu va excela,
nici la masuratorile de opacitate (fum) nici la cele de CO in aceste conditii.
In afara de acest fapt, uleiul ars are un miros pestilential.

- la fel de bine uleiul poate fi pulverizat (datorita garniturii uzate) in  caviatea turbina,  iar de  acolo ajunge in esapament.
Temperatura gazelor la intrarea in turbina trece , de regula de  +600°C.
Rezultatul este  un fum albicios, de toata frumusetea in esapament, eventual cuplat cu contaminarea catalizatorului.

In caz nefericit scapa ambele garnituri, si apare o combinatie a fenomenelor mai sus descrise.

O turbosuflanta sectionata poate fi vazuta in linkul de mai jos,  in partea centrala se vede bine canalul de ungere.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg

Partea din dreapta (sect. albastra) este compresorul propriu zis, iar partea din stanga este , evident, turbina (sect. rosie).
__________
Uzura nu se poate repara  cu nici o licoare minume, nici sa-i pui apa sfintita...
Diferenta intre scenariul fara- si cu  aditiv este doar ca va fi ars si aditivul (+uleiul)  in cazul din urma.

In caz fericit , un aditiv "reusit /eficient" 
- ori va  forma o etansare ad-hoc, prin carbonizare, pe garnitura  dinspre compresor (T>600°C) in regiunea respectiva
- ori va "umfla" un pic garnitura dinspre compresor, reducandu-se, temporar ,  pierderile de ulei

   In cazul din urma e posibil ca si alte etansari (semeringurile supapelor, etansarea dintre baia de ulei si bloc motor etc sa reactioneze la aditiv la fel (caz descris intr-un post precedent, cu  semeringurile care "s-au lichefiat"

In concluzie:
- un aditiv poate micsora uzura (si preveni uzura prematura), dar nu poate repara o piesa uzata.



Mihai Irimia

Citat din: solpet din Aprilie 02, 2012, 04:02:44 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.

Daca un turbo consuma ulei, inseamna ca cel putin o garnitura de etansare "s-au dus" , este uzata.
//in caz fericit lagarul nu si-a marit jocul in asa masura incat paletele rotorului  sa fii atins statorul,
si o astfel de piesa poate fi reconditionata cu succes)

Ce sa intampla intr-un turbo uzat?

Uleiul, injectat in spatiile de ungere a lagareleor sub presiune, venind dinspre pompa de ulei:

- ori se va prelinge   in compresor,si pulverizat de palete si curenti,  ajunge din nou in galeria de admisie iar de acolo in cilindri.
   Pana la urma va fi ars, dar un motor care nu a fost construit pentru regim de ulei/pacura semiusoara nu va excela,
nici la masuratorile de opacitate (fum) nici la cele de CO in aceste conditii.
In afara de acest fapt, uleiul ars are un miros pestilential.

- la fel de bine uleiul poate fi pulverizat (datorita garniturii uzate) in  caviatea turbina,  iar de  acolo ajunge in esapament.
Temperatura gazelor la intrarea in turbina trece , de regula de  +600°C.
Rezultatul este  un fum albicios, de toata frumusetea in esapament, eventual cuplat cu contaminarea catalizatorului.

In caz nefericit scapa ambele garnituri, si apare o combinatie a fenomenelor mai sus descrise.

O turbosuflanta sectionata poate fi vazuta in linkul de mai jos,  in partea centrala se vede bine canalul de ungere.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg

Partea din dreapta (sect. albastra) este compresorul propriu zis, iar partea din stanga este , evident, turbina (sect. rosie).
__________
Uzura nu se poate repara  cu nici o licoare minume, nici sa-i pui apa sfintita...
Diferenta intre scenariul fara- si cu  aditiv este doar ca va fi ars si aditivul (+uleiul)  in cazul din urma.

In caz fericit , un aditiv "reusit /eficient" 
- ori va  forma o etansare ad-hoc, prin carbonizare, pe garnitura  dinspre compresor (T>600°C) in regiunea respectiva
- ori va "umfla" un pic garnitura dinspre compresor, reducandu-se, temporar ,  pierderile de ulei

   In cazul din urma e posibil ca si alte etansari (semeringurile supapelor, etansarea dintre baia de ulei si bloc motor etc sa reactioneze la aditiv la fel (caz descris intr-un post precedent, cu  semeringurile care "s-au lichefiat"

In concluzie:
- un aditiv poate micsora uzura (si preveni uzura prematura), dar nu poate repara o piesa uzata.

asa e, si mersu subturat poate fi o cauza, dar un aditiv cum e metabond sau duralube, nimeni de pe site-l asta nu ma poate convinge ca ca a dizolvat garniturile de la supape, eu am opel astra model 2000>cap de serie si in 200,000 de km, nu am avut probleme

Mihaif99

#21
Citat din: solpet din Aprilie 02, 2012, 04:02:44 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.

Daca un turbo consuma ulei, inseamna ca cel putin o garnitura de etansare "s-au dus" , este uzata.
//in caz fericit lagarul nu si-a marit jocul in asa masura incat paletele rotorului  sa fii atins statorul,
si o astfel de piesa poate fi reconditionata cu succes)

Ce sa intampla intr-un turbo uzat?

Uleiul, injectat in spatiile de ungere a lagareleor sub presiune, venind dinspre pompa de ulei:

- ori se va prelinge   in compresor,si pulverizat de palete si curenti,  ajunge din nou in galeria de admisie iar de acolo in cilindri.
   Pana la urma va fi ars, dar un motor care nu a fost construit pentru regim de ulei/pacura semiusoara nu va excela,
nici la masuratorile de opacitate (fum) nici la cele de CO in aceste conditii.
In afara de acest fapt, uleiul ars are un miros pestilential.

- la fel de bine uleiul poate fi pulverizat (datorita garniturii uzate) in  caviatea turbina,  iar de  acolo ajunge in esapament.
Temperatura gazelor la intrarea in turbina trece , de regula de  +600°C.
Rezultatul este  un fum albicios, de toata frumusetea in esapament, eventual cuplat cu contaminarea catalizatorului.

In caz nefericit scapa ambele garnituri, si apare o combinatie a fenomenelor mai sus descrise.

O turbosuflanta sectionata poate fi vazuta in linkul de mai jos,  in partea centrala se vede bine canalul de ungere.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg

Partea din dreapta (sect. albastra) este compresorul propriu zis, iar partea din stanga este , evident, turbina (sect. rosie).
__________
Uzura nu se poate repara  cu nici o licoare minume, nici sa-i pui apa sfintita...
Diferenta intre scenariul fara- si cu  aditiv este doar ca va fi ars si aditivul (+uleiul)  in cazul din urma.

In caz fericit , un aditiv "reusit /eficient" 
- ori va  forma o etansare ad-hoc, prin carbonizare, pe garnitura  dinspre compresor (T>600°C) in regiunea respectiva
- ori va "umfla" un pic garnitura dinspre compresor, reducandu-se, temporar ,  pierderile de ulei

   In cazul din urma e posibil ca si alte etansari (semeringurile supapelor, etansarea dintre baia de ulei si bloc motor etc sa reactioneze la aditiv la fel (caz descris intr-un post precedent, cu  semeringurile care "s-au lichefiat"

In concluzie:
- un aditiv poate micsora uzura (si preveni uzura prematura), dar nu poate repara o piesa uzata.

Prin ulei ars nu am vrut sa spun ca motorul consuma ulei
5 litri bagam, tot 5 scoteam dupa 5000km, numai ca uleiul scos era ars, adica era negru, suferise "thermal breakdown"  (in cazul uleiului conventional - castrol, valvoline, BP etc).
Mobil1 sintetic, in schimb, dupa 10.000 km arata maro, si se prezenta bine la testele cu hartie de filtru.... in fine, zic si eu ce am vazut.

Mihaif99

Nici eu nu cred ca a dizolvat DL garniturile, dar nici nu sunt convins de magia DL

Cat despre gama asta moderna de aditivi cu nanoparticule ceramice (sunt multe marci si produse care au invadat piatza), daca e atat de bin, producatorii de uleiuri il vor incorpora in produsele lor. Orice ulei de motor e un cocktail de aditivi si detergenti.

In plus, daca rezultatele unui aditiv sunt minunate - consum redus cu 5-15% ar fi adoptat peste noapte de toate flotele de camioane TIR.


Mihai Irimia

Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 04:43:12 PM
Nici eu nu cred ca a dizolvat DL garniturile, dar nici nu sunt convins de magia DL

Cat despre gama asta moderna de aditivi cu nanoparticule ceramice (sunt multe marci si produse care au invadat piatza), daca e atat de bin, producatorii de uleiuri il vor incorpora in produsele lor. Orice ulei de motor e un cocktail de aditivi si detergenti.

In plus, daca rezultatele unui aditiv sunt minunate - consum redus cu 5-15% ar fi adoptat peste noapte de toate flotele de camioane TIR.

aia cu redusul consumului e abureala

ionitzady

chestia cu consumul stiti cum este ? asa cum bagi la masina o benzina buna si simti o alta masina sub cur si ce faci? , mergi sportiv ca-ti place si nu poti sa te apti  . De aici ideea ca daca bagi benzina top 99 se duce mai repede.
  Nu vreau sa mai comentez despre metabond sau altceva , dar cand oi vedea ca mobil 1 sau castrol magnatec unge la fel un ulei inobilat atunci am sa fiu de acord cu voi.

Mihaif99

Nu prea ai de unde sa sti Ady, una e testul de labolator, alta e testarea in timp intr-un motor. Nu prea exista teste independente, dar s-ar putea sa fie bun.

Aditivii de lubrifiere cu particule solide in principiu nu fac rau, Bisulfura de molibden e folosita mult in tot felul de vaseline:  http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide. Nu stiu insa cat de ok e intr-un ulei de motor.

Ma refeream la flota de camioane a diversilor transportatori, nu ca isi pune Vasilica in Golf si se crede pilot.

Mu te supara pe mine ca sunt sceptic. Eu unul nu aud nici o IMBUNATATIRE cand pasionatii schimba cablul de alimentare curent de la amplificator cu unul de 500$, sau intre cabluri decente pt boxe si cabluri din argint masiv de mii de $.




Mihai Irimia

Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 06:15:04 PM
Nu prea ai de unde sa sti Ady, una e testul de labolator, alta e testarea in timp intr-un motor. Nu prea exista teste independente, dar s-ar putea sa fie bun.

Aditivii de lubrifiere cu particule solide in principiu nu fac rau, Bisulfura de molibden e folosita mult in tot felul de vaseline:  http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide. Nu stiu insa cat de ok e intr-un ulei de motor.

Ma refeream la flota de camioane a diversilor transportatori, nu ca isi pune Vasilica in Golf si se crede pilot.

Mu te supara pe mine ca sunt sceptic. Eu unul nu aud nici o IMBUNATATIRE cand pasionatii schimba cablul de alimentare curent de la amplificator cu unul de 500$, sau intre cabluri decente pt boxe si cabluri din argint masiv de mii de $.

La baza, Duralube da, are bisulfurra de molibden, facem o pagina speciala de tribonomie daca e cazul, dar nu luati ca idee motoarele cu puteri mari(viteza liniara a pistonului mare)cu rotatii mici, in care la 12 tone de ulei carter, cel putin pe cele pe care am lucrat eu, punctul de plecare, e de la ce ai si unde vrei sa ajungi, majoritatea motoarelor de camion VOLVO, au turatiicuprinse intre 1500-2700 turatie normala, VOLVO-PENTA Diesel ajunge la 3500, dar e divizia navala, aia nu au vazut un camion in viata lor

Mihaif99

Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 02, 2012, 06:44:26 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 06:15:04 PM
Nu prea ai de unde sa sti Ady, una e testul de labolator, alta e testarea in timp intr-un motor. Nu prea exista teste independente, dar s-ar putea sa fie bun.

Aditivii de lubrifiere cu particule solide in principiu nu fac rau, Bisulfura de molibden e folosita mult in tot felul de vaseline:  http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide. Nu stiu insa cat de ok e intr-un ulei de motor.

Ma refeream la flota de camioane a diversilor transportatori, nu ca isi pune Vasilica in Golf si se crede pilot.

Mu te supara pe mine ca sunt sceptic. Eu unul nu aud nici o IMBUNATATIRE cand pasionatii schimba cablul de alimentare curent de la amplificator cu unul de 500$, sau intre cabluri decente pt boxe si cabluri din argint masiv de mii de $.

La baza, Duralube da, are bisulfurra de molibden, facem o pagina speciala de tribonomie daca e cazul, dar nu luati ca idee motoarele cu puteri mari(viteza liniara a pistonului mare)cu rotatii mici, in care la 12 tone de ulei carter, cel putin pe cele pe care am lucrat eu, punctul de plecare, e de la ce ai si unde vrei sa ajungi, majoritatea motoarelor de camion VOLVO, au turatiicuprinse intre 1500-2700 turatie normala, VOLVO-PENTA Diesel ajunge la 3500, dar e divizia navala, aia nu au vazut un camion in viata lor

Iarta-ma, dar nu inteleg ce vrei sa zici in postul asta. Poate re-explici

adytimofte

revin cu ideia ca duralube a stricat 2 motoare sub ochii mei
De fapt nici nu era duralube ,nici nu mai stiu cum se chema
Acum 3 ani am cumparat o masina ford probe cu motor mazda de 2000cc
Cu vre-o 2 sapramani inainte un amic cumparase si el o masina identica
Ambele erau functionale si nu scoteau fum nu consumau ulei Cel putin nu vizibil
Amicul meu a pus chiar duralube in motorul lui pt ca vazuse taicasu la tv nush ce despre efectele benefice ale acestuia
A 2 a zi masina lui ,fiind iarna la pornire cam 3 minute a inceput sa scoata un fum alb dens exact ca cel facut de masina de fum de la discoteca
Masina fiind cumparata de curand nu ne am gandit nici o secunda ca problrma venea de fapt de la duralube .Am crezut cu totii ca motorul a fost teapa si asta e..
Dupa vreo luma dupa principiul unei vechi zicale "cainaele cand nu are treaba se linge in cur" eu amcumparat un aditiv de la metro cu 2 milioane si l am pus in motor
A doua zi s a intimplat treaba cea urata cu fumul
Nu pot descrie in cuvinte cam cat fum scotea doar pot spune ca un vecin a venit repede sa vada daca nu cumva e cazul de chemat pompierii
Atumci am realizat dimensiunile necazului si sursa acestuia
Bujiile negre ude , calamina in calul pistoanelor
Dupa cateva zile am demontat motorul
Pistoanele si segmentii in stare perfecta.camasile aveau inca urmele de honuire uzura practic 0
Capul pistoanelor avea calamina ca un fel de nisip
Am demontat cateva supape
Semeringurile se sfaramau in mana ca un plastic care a stat la soare 20 de ani
Am comandat 16 semeringuri noi direct de la firma producatoare nok se chemau parca
In 2 saptamani au venit am montat  motorul la loc si in alte cateva zile s-au dus si alea pe apa sambetei
Acum merg cu bidonul de ulei in portbagaj...
Nu dau 2 bani pe teste de laborator...
Prefer sa nu mi mai fac de treaba precum cainele din zicala

Mihai Irimia

Citat din: adytimofte din Aprilie 04, 2012, 11:28:02 AM
revin cu ideia ca duralube a stricat 2 motoare sub ochii mei
De fapt nici nu era duralube ,nici nu mai stiu cum se chema
Acum 3 ani am cumparat o masina ford probe cu motor mazda de 2000cc
Cu vre-o 2 sapramani inainte un amic cumparase si el o masina identica
Ambele erau functionale si nu scoteau fum nu consumau ulei Cel putin nu vizibil
Amicul meu a pus chiar duralube in motorul lui pt ca vazuse taicasu la tv nush ce despre efectele benefice ale acestuia
A 2 a zi masina lui ,fiind iarna la pornire cam 3 minute a inceput sa scoata un fum alb dens exact ca cel facut de masina de fum de la discoteca
Masina fiind cumparata de curand nu ne am gandit nici o secunda ca problrma venea de fapt de la duralube .Am crezut cu totii ca motorul a fost teapa si asta e..
Dupa vreo luma dupa principiul unei vechi zicale "cainaele cand nu are treaba se linge in cur" eu amcumparat un aditiv de la metro cu 2 milioane si l am pus in motor
A doua zi s a intimplat treaba cea urata cu fumul
Nu pot descrie in cuvinte cam cat fum scotea doar pot spune ca un vecin a venit repede sa vada daca nu cumva e cazul de chemat pompierii
Atumci am realizat dimensiunile necazului si sursa acestuia
Bujiile negre ude , calamina in calul pistoanelor
Dupa cateva zile am demontat motorul
Pistoanele si segmentii in stare perfecta.camasile aveau inca urmele de honuire uzura practic 0
Capul pistoanelor avea calamina ca un fel de nisip
Am demontat cateva supape
Semeringurile se sfaramau in mana ca un plastic care a stat la soare 20 de ani
Am comandat 16 semeringuri noi direct de la firma producatoare nok se chemau parca
In 2 saptamani au venit am montat  motorul la loc si in alte cateva zile s-au dus si alea pe apa sambetei
Acum merg cu bidonul de ulei in portbagaj...
Nu dau 2 bani pe teste de laborator...
Prefer sa nu mi mai fac de treaba precum cainele din zicala

Am ramas uimit ce ai postat, nu stiu ce sa spun eu am un opel astra G model 2001, si din 2005 de cand il am eu a mers cu duralube, acum vreau sa fac (trebuie) schimbul de ulei si bag un Metabond, masina nu scoate zare de fum.Sa nu fi cumparat voi vreo facatura, sau macar sa fi citit cu atentie ce era, astia mai fac si anumite solutii de spalat motorul, care e interzis sa-l folosesti mai mult de 5 minute in ralanti, nu stiu ce sa cred, dar stiu o multime de oameni care au folosit duralube fara probleme