Skiff

Creat de EuEugen, Mai 12, 2012, 09:42:34 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

EuEugen

Am inceput zilele trecute constructia unui skiff. Detaliile si progresul pot fi urmarite pe http://www.ynet.ro
Astept impresii :)

Vali

Salut, interesanta barca, pare noul tunnel-boat al celor de la bateau.com. Eu iti voi urmari cu interes lucrarea, si daca pot ajuta cu ceva, cu cea mai mare placere. Mult succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Si eu la fel - mi se pare super!

Poate dai niste detalii, cum arata proiectul, dimensiuni, planuri, etc - ce urmaresti sa obtii in final, ce greutate, la ce costuri?

As vrea si eu sa imi construiesc ceva la fel, dar undeva sub 3 metri, o mini barca care sa arate aproape identic cu designul de la asta pe care o construiesti, si sa fie un semi-catamaran (cu tunel)


Abia astept sa citesc continuarea!
Succes!

EuEugen

Citat din: Mihaif99 din Mai 14, 2012, 07:15:43 PM
Si eu la fel - mi se pare super!

Poate dai niste detalii, cum arata proiectul, dimensiuni, planuri, etc - ce urmaresti sa obtii in final, ce greutate, la ce costuri?

As vrea si eu sa imi construiesc ceva la fel, dar undeva sub 3 metri, o mini barca care sa arate aproape identic cu designul de la asta pe care o construiesti, si sa fie un semi-catamaran (cu tunel)


Abia astept sa citesc continuarea!
Succes!

Ca detalii, pot da urmatoarele:
-lungime: 3,90m
-latime: 1,37m
-greutate: circa 80kg
-greutate suportata: circa 250kg
-motor recomandat: 6-8hp

Legat de costuri, materialele m-au dus catre 3500 lei, plus inca vreo 1200 lei scule, echipamente si consumabile.

EuEugen

Citat din: Vali din Mai 13, 2012, 10:21:23 PM
Salut, interesanta barca, pare noul tunnel-boat al celor de la bateau.com. Eu iti voi urmari cu interes lucrarea, si daca pot ajuta cu ceva, cu cea mai mare placere. Mult succes :).
Multumesc anticipat pentru ajutor. Acum am ajuns la etapa scarf joint, insa trebuie sa intrerup lucrul la barca pentru doua-trei saptamani. Oricum ar fi, la mijlocul lunii viitoare (cel tarziu) sper sa ajung sa o dau la apa.

Mihaif99

Daca mai ai de taiat placaj, vezi daca merg la pendularul tau lamele Bosch.
Sunt superbe, made in Elvetia si vin in toate varietatile posibile, cu aschiere minima, linii drepte, curbe, etc.
Cand folosesti o astfel de lama ai senzatia ca tai in unt :) merita!


Pentru placaj as folosi un pendular mai slabut si usor (in locul monstrului Bosch de 6-7A) De exemplu Ridgid 4A, cu pas orbital reglabil si fara maner, din acela care sufla singur rumegusul. Laserul mi se pare ne-necesar, mai mult distrage, in schimb o lumina buna, da!

EuEugen

Am reluat lucrul la barca, detaliile si noile fotografii se gasesc pe www.ynet.ro

EuEugen

Cam asta e minutul si scorul, urmeaza o noua pauza de vreo doua-trei saptamani de la proiect. Oricum, se vede lumina de la capatul tunelului :)

gvincentiu

Pregeteste-te moral: de abia ai 10% gata. Is curios de nu mai pot: comportamentul pe apa, stabilitate, viteza etc.
Ganduri bune !

EuEugen

Cel mai greu e de ajuns la cei 10% :) Dupa asta, totul vine de la sine

gvincentiu

#10
E o chestie pisichologică: vezi corpul asamblat, il admiri si nu mai ai răbdare să-l termini, zici că mâine e gata. Dar vine un alt mâine, un alt mâine și un altul. Ți se urăște de atâta construit și bibilit. Vorba unui coleg: o barca nu e niciodată gata. Sau am gresit citatul ::)?
In altă ordine de idei: de ce ai ales modelul ăsta? Mi se pare că e cam scurtă față de Sneak Easy a lui Bolger http://www.alaska.net/~fritzf/Boats/Sneakeasy/Sneakeasy.htm
Ganduri bune !

EuEugen

Din pacate pentru mine, zilele de "maine" nu pot fi doar dedicate barcii. Desi as vrea sa o vad odata gata, depind si de vreme, si de alte activitati care pot avea prioritate in dauna constructiei.
Legat de barca, am ales-o din cateva motive: e suficient de lunga pentru a duce lejer doi pescari cu echipament cu tot sau trei persoane in croaziera, si e suficient de scurta (sper, trebuie vazut asta "pe viu") pentru a fi transportata pe masina (asa nu ar mai fi nevoie de peridoc). In plus, barca a castigat trei premii intai pentru design si constructie, si am presupus ca, daca cei care au premiat-o nu s-au spaguit, barca e buna de ceva. Un alt motiv e forma distincta, care o deosebeste de barcile "obisnuite".

Rapala Man

La Multi Ani!

Eugen ai terminat barca pana la urma, nici pe blogul ta nu mai vad nici o noutat ?