accesul barcilor in Delta

Creat de Cristy, Mai 01, 2012, 07:13:47 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Alex1958

Salut,
Ca de obicei legile si hotararile elaborate in Romania sunt confuze.
Exemplu:
Ambarcatiunea de agrement este nava (art 2 alin c) si Art 10 restrictioneaza stationarea navelor la Locurile pentru acostarea/stationarea navelor din Anexa 2.
Deci eu pot sa stationez cu barca mea de agrement la pescuit unde mi se pare mie bine sau numai la locurile din Anexa 2?
Alt exemplu:
Art 7 ne obliga sa detinem pe barci "dispozitive electronice si sisteme de monitorizare". Dispozitivele electronice trebuie sa transmita pozitia si viteza catre statii fixe iar sistemele de monitorizare sunt radare sau similare. Nu vad ca aceasta prevedere sa poata fi aplicata practic. Vine organu' si eu ii arat GPS-ul meu spunandu-i ca acesta comunica cu statia fixa x. Ce face omul? Se apuca sa-mi butoneze scula? De radar nici nu poate fi vorba. Daca sa lasa chestia asta la discretia ARBDD practic guvernul reglementeaza ca "va reglementeaza ARBDD cum vor ei!" adica total aiurea.
Sugerez ca sa protestam cat mai multi la aceste abuzuri ca doar d'aia e dezbatere publica.
Toate cele bune!
Alex

capitanu

Pai sa vedeti cat de simplu este, se monteaza o mica jucarioara pe barca, indiferent unde, care transmite ce se doreste catre oriunde: De exemplu, viteza, turatia motorului numarul de porniri si opriri, traseul parcurs si opririle respectiv pornirile motorului (raport ora durata).

Se monteaza pe orice utilaj, ca sa va faceti o ideie montat pe un excavator poate numara de cate ori se ridica operatorul de pe sacun ( cu motorul oprit si cu el oprit) si de cate ori se intinde bratul respectiv se strange cupa. Astfel poti corela activitatea operatorului cu consumul de motorina.

Montat pe o semiremorca poate arata locul unde se deschid usile, cat timp au stat deschise si orice alta informatie de gen.

Programul de la capatul celalalt face o gramada de rapoarte cu privire la omul respectiv, identificat exact printr-un numar de telefon. Daca iese din traseu sau daca depaseste viteza, ori turatia sau durata, da alarma cu identificare si pozitie. Nu ramane decat  sa te sune cineva si sa iti spuna, dupa caz ca ai de platit o amenda sau ai lipsa 5% din salariu.

Sper sa ramana la stadiul de proiect, nu din cauza ca as face eu ceva neconform in balta insa m-am saturat sa fiu urmarit de camere si GPS-uri de dimineata pana in noapte.

Sa ne vedem cu bine in balta fara GPS de identificare.

Betto

Barcile Politiei de Frontiera de ce nu au aparatura GPS de detectie ?  )))))  Harta live a navelor - http://www.marinetraffic.com/ro/

byteworks

Capitane acele situatii de care spui sunt instalari voluntare, nu exista nici o metoda practica si/sau legala de a impune un sistem universal de urmarire in niciun domeniu, aviatie, marina, controlul animalelor, supravegherea sotilor :) etc. etc.
Este o aberatie pur si simplu.

Mihaif99

#19
Citat din: capitanu din Decembrie 02, 2014, 08:40:21 PM
Pai sa vedeti cat de simplu este, se monteaza o mica jucarioara pe barca, indiferent unde, care transmite ce se doreste catre oriunde: De exemplu, viteza, turatia motorului numarul de porniri si opriri, traseul parcurs si opririle respectiv pornirile motorului (raport ora durata).

Se monteaza pe orice utilaj, ca sa va faceti o ideie montat pe un excavator poate numara de cate ori se ridica operatorul de pe sacun ( cu motorul oprit si cu el oprit) si de cate ori se intinde bratul respectiv se strange cupa. Astfel poti corela activitatea operatorului cu consumul de motorina.

Montat pe o semiremorca poate arata locul unde se deschid usile, cat timp au stat deschise si orice alta informatie de gen.

Programul de la capatul celalalt face o gramada de rapoarte cu privire la omul respectiv, identificat exact printr-un numar de telefon. Daca iese din traseu sau daca depaseste viteza, ori turatia sau durata, da alarma cu identificare si pozitie. Nu ramane decat  sa te sune cineva si sa iti spuna, dupa caz ca ai de platit o amenda sau ai lipsa 5% din salariu.

Sper sa ramana la stadiul de proiect, nu din cauza ca as face eu ceva neconform in balta insa m-am saturat sa fiu urmarit de camere si GPS-uri de dimineata pana in noapte.

Sa ne vedem cu bine in balta fara GPS de identificare.

Ba e complicat de implementat Capitane, ca asta nu e firma privata, e guvernu'. Vor face o licitatie la misto pe care o va castiga cine trebuie. Vor baga o tona de bani, sistemul va merge prost. Mai sunt si astia care dau spaga cu zambetul pe buze  :D. Iti vezi frumos de treaba ta, fara sa te dai in stamba, si apoi, daca e vreo problema cu organu, merge si un haideti dom' paznic hai sa vorbim, ca nu am stiut ca alea alea  si , uite, luati de aicea, si gata, s-a rezolvat. Treaba e sa nu dai de vreun copil adus de cine stie unde si pus pe fapte mari. Da' se dau si astia pe brazda.
Pai cum altfel?

corsarul

Da'....pipilica ?....numara de cate ori facem pipilica  >:( ;D

Subscriu la ce a scris "capitanu"

...."Sper sa ramana la stadiul de proiect, nu din cauza ca as face eu ceva neconform in balta insa m-am saturat sa fiu urmarit de camere si GPS-uri de dimineata pana in noapte."

Vali

Ieri dimineata la ora 8 l-am sunat pe domnul insarcinat de ARBDD cu preluarea "doleantelor poporului". Prima problema discutata a fost "cum platesc taxa de acces pentru o barca neinmatriculata?" Bineinteles ca omul stia el ca toate barcile din tara asta se inmatriculeaza, pana i-am explicat despre ordonantele 74/2006 si 19/2012. Mi-a spus sa trimit un mail unde sa scriu exact, ca pe el il depaseste problema.

Ganditi-va ca e proiect de hotarare de guvern, si daca nu ii trezim la realitate o sa ne trezim noi cu idiotenia asta legiferata. Au fost baietii in vara in Delta la intrunirile lor de partid, si ce-au zis, hai sa scoatem un ban, si sa-i si tinem afara din Delta pe barcagiii si pescarii de rand. Nu-i poate opri nimic de la adoptarea hotararii de guvern in forma asta, decat noi, trezindu-i.

Sunt mai multe imbecilitati in acel proiect de hotarare, in afara celor scrise de Peter pe barcaholic. Totusi, chiar daca ma veti injura, cred ca singura solutie pentru disciplinarea traficului naval in Delta este tracking-ul gps. Cu conditia sa fie aplicat tuturor, mai ales localnicilor si agentilor economici. Poate asa voi ajunge sa ma plimb si eu cu canoea fara sa mai fiu rasturnat de nenorocitii cu barci mari, cum am patit acum 2 luni cand am fost cu Capitanul si brigada lui la Acartar.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Spinoza

Citat din: Vali din Decembrie 03, 2014, 06:13:37 AM
Poate asa voi ajunge sa ma plimb si eu cu canoea fara sa mai fiu rasturnat de nenorocitii cu barci mari, cum am patit acum 2 luni cand am fost cu Capitanul si brigada lui la Acartar.
...pai si cand am spus-o eu, mai aveam un pic sa imi iau ban... :(
Treaba-i ca sunt prea multe canale pe care este permisa circulatia cu 40/h, locuri unde, practic, valul de siaj te arunca-n salcii la o asemenea viteza.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Citat din: Spinoza din Decembrie 03, 2014, 07:20:21 AM
...pai si cand am spus-o eu, mai aveam un pic sa imi iau ban... :(

Motivele pentru care s-a alterat discutia respectiva sunt altele, dar n-o sa le dezbatem aici. Cred ca ar trebui sa ne schimbam cativa dintre noi perceptia despre forumul de fata. Nu ne intereseaza nici traficul, nici polemicile, nici sanctiunile, ci strict rezolvarea problemelor.
Am sa revin mai tarziu cu detalii despre subiectul topicului, chiar acum pornesc cu treaba spre Tulcea, si sper sa ajung si pe la ARBDD.





"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Spinoza

Lista cuprinzând canalele de circulatie din perimetrul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării", pe care este admisă circulaţia ambarcaţiunilor cu 40km/h


1. Gârla Somova
2. Canalul Mila 36
3. Canalul Sireasa
4. Gârla Şontea
5. Canalul Olguţa
6. Canalul Războiniţa
7. Canalul Eracle
8. Canalul Lopatna
9. Canalul Rădăcinoasele
10. Canalul Pardina
11. Canalul Magistral AP Chilia
12. Canalul Cardon
13. Canalul Sfiştofca
14. Canalul Sud Popina
15. Canalul Vatafu
16. Canalul Stipoc
17. Canalul Magearu
18. Canalul Litcov
19. Canalul Crişan - Caraorman
20. Canalul Busurca
21. Gârla Împuţita
22. Canalul Cordon Litoral (Sulina - Sfântu Gheorghe)
23. Canalul Tătaru
24. Gârla Perivolovca
25. Canalul Lipoveni
26. Canalul Dunavăţ
27. Canalul Mustaca
28. Canalul Dranov
29. Canalul Perişor
30. Canalul Periteaşca
31. Canalul de Centură (canalul de legătură dintre canalele Lipoveni, Dunavăţ şi Dranov)
32. Canalul Mocansa
33. Canal Eracle
34. Canal Ceamurlia
..............................
Mai taiati din ele!
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Din pacate nu am mai ajuns la ARBDD, din cauza programului scurtat. Am sa redactez cate ceva, pun pe forum, si daca mai sunt forumisti interesati, asteptam idei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Spinoza din Decembrie 03, 2014, 07:20:21 AM
Citat din: Vali din Decembrie 03, 2014, 06:13:37 AM
Poate asa voi ajunge sa ma plimb si eu cu canoea fara sa mai fiu rasturnat de nenorocitii cu barci mari, cum am patit acum 2 luni cand am fost cu Capitanul si brigada lui la Acartar.
...pai si cand am spus-o eu, mai aveam un pic sa imi iau ban... :(
Treaba-i ca sunt prea multe canale pe care este permisa circulatia cu 40/h, locuri unde, practic, valul de siaj te arunca-n salcii la o asemenea viteza.

Experienta mea e ca o barca de 16-20 picioare la face cel mai mare val de siaj (wake). intre 15-20km/h. Viteza mare prezinta si alte pericole
Canalele mici ar trebui desemnate "no wake" zones, sau viteza limitata la 10 km/h. In plus, pe anumite canale medii mari trebuie impusa o regula "no wake" la intalnirea cu ambarcatiunile mici/ caiace /canoe, lotci pescaresti. Adica iesi din glisare si mergi sub 10 km/h avand grija sa nu faci val de siaj.

Vali

In plus, in afara de valurile mari la regim de tranzitie (despre care spune Mihai), se fac cele mai mari valuri la pornirea de pe loc in glisare sau la accelerare la trecerea din deplasament in glisare. La fel si la reducerea brusca a vitezei (valuri totusi ceva mai mici).

Citat din: Spinoza din Decembrie 03, 2014, 08:45:15 AM
..............................
Mai taiati din ele!

In sfarsit aveti ocazia sa va manifestati direct pe problema, aducand la cunostinta autoritatilor, in perioada de consultari, tot ceea ce va nemultumeste.

_______________________

Luand problema de la capat:

Art. 2, literele c) si f): se face, voluntar sau nu, asimilarea automata a ambarcatiunilor in categoria generala de "nave". Cateva articole subsecvente produc efecte eronate, dupa cum voi comenta mai jos.

Art. 4 (1), litera a) trebuie modificat in scopul reglementarii accesului barcilor neinmatriculate:
- barcile sub 7 metri si sub 15 KW, conform OUG 74/2006 modificata prin OUG 19/2012
- canoele, caiacele si toate celelalte ambarcatiuni care sunt specificate in HG 2195/2004, si pentru care nu se aplica normele privind introducerea pe piata
La fel trebuie modificat si Art. 4 (3) litera a), privitor la documentele barcii.

Daca argumentatia lor va fi de tipul "n-ai ce cauta in Delta cu barca neinmatriculata", va fi pierderea lor si nu cred ca le va conveni, fiind foarte multe asemenea barci. Trebuie deci gasit un mod de eliberare a permisului de acces adaptat situatiei.

Art. 4 (1), litera b): imposibil de aplicat evidenta deseurilor la ambarcatiuni de agrement, in lipsa normelor. Trebuie facuta distinctia intre nave si ambarcatiuni. As vrea sa vad cum s-ar face managementul deseurilor la un caiac, cu jurnal de evidenta si tot restul.

Art. 5 litera b): fiind in directa legatura cu tot ceea ce e tratat mai sus, la fel trebuie modificat continutul.

Art 6 (1): trebuie mentionata exceptia detinerii de certificat de conducator de ambarcatiune specificata in lege, anume pentru puteri de propulsie sub 3,68 KW. La fel, pentru ambarcatiuni cu propulsie umana.

Art. 7 (1): inaplicabil si non-necesar la ambarcatiunile tip caiac, canoe, propulsie umana, cu vele, sau propulsie la putere mica. Asta din motive de viteza mica si lipsa unei surse de energie electrica la bord.

Art 9 (1): la fel trebuie distinctie intre nave si ambarcatiuni privind stocarea/tratarea deseurilor si epurarea apelor uzate.

Art 10 (1) privind locurile de acostare a navelor: la fel trebuie distinctie intre nave si ambarcatiuni.
In plus, si asta e cea mai mare prostie continuta in acest proiect de hotarare: instituie o obligatie de a acosta strict in locurile specificate in anexa, care locuri de acostare se afla pe caile navigabile exceptate de la efectele hotararii, conform Art. 1 ! Deci ARBDD, care oricum nu are vreo treaba cu bratele Dunarii si celelate cai navigabile specificate la art. 1, impune acostarea strict in locurile de pe aceste cai navigabile, conform Anexei 2 !

Ma opresc momentan aici, din motive de program. Asteptam si alte idei de la cei interesati.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

#28
Acum era buna o organizatie infiintata formal, cu toate actele in regula. E altceva cind te prezinti la discutii "din partea Asociatiei Cap Compas cu 900 de membri"! Suna mai oficial decit un "forum"! Dar la noi asa e... Delasarea e mare. Chiar si a mea, pentru ca si eu am mai dat din gura pe tema asta si pina la urma n-am facut nimic.  :)
O petitie semnata de cit mai multi, se poate face de exemplu aici: http://www.petitieonline.net/creeaza-petitie.html , cu aspectele legale aici: http://www.petitieonline.net/aspecte-legale.html . Aceasta poate fi apoi inaintata la ARBDD.
Stie cineva care e termenul limita? S-a mai facut vreo petitie pe tema asta?

LE Am citit ce a scris Vali si as adauga doua chestii: diferentierea vitezei in functie de latimea canalului si obligativitatea reducerii vitezei in curbe si locuri lipsite de vizibilitate. Una e sa mergi cu 40 km/h pe canalul Mila 36 si alta pe Mustaca, de exemplu, care e de doua ori mai ingust. Ca sa-l parafrazez pe Spinoza, "mai taie din ele, da-le dreacu'!"

Nicolai

Pe un forum de pescuit s-a deschis un topic, oarecum asemanator, ce analizeaza intentia autoritatilor de a modifica perioadele de prohibitie.
Lucrurile s-au miscat destul de rapid si in decurs de cca  3 zile deja s-au trimis niste scrisori catre autoritati si s-a pornit o petitie care se apropie de 100 semnaturi.
Daca doriti puteti vedea si chiar semna aici:
http://www.petitieonline.net/petitie/49023146/semnaturi
Nu inteleg de ce aici se cam lalaie.
Vali a avut initiativa. Acum ar trebui deschisa lista de semnaturi si sa semnam cat mai multi, altfel nu ne baga nimeni in seama.
Daca noi n-o sa facem nimic, atunci cine, cei ce n-au barci?
Hai la semnat si Doamne ajuta sa reusim sa schimbam intentiile legiuitorilor.