Veliere costiere

Creat de Vali, Iulie 21, 2012, 01:24:20 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Nu ma oftic vreodata, mai ales pe colegii de suferinta :P. In plus, stii ca-mi place sa postez abia cand am ceva important de aratat. Si esti printre putinii carora le-am aratat si pe privat ce damblale am. Asa ca, decat sa colectionez like-uri ca in alte parti (am podul plin de like-uri :D ), mai bine scriu cand chiar trebuie.

Oricum, vorba lui Florio, de boala asta nu-i vreo sansa sa ma vindec, deci o sa avem multe de facut, de plimbat, de scris si de citit :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Mi-a placut mult "tipul 2" , forma lui, aptitudinile banuite.... abia astept sa il vad sub vant !
La fel si barca lui Vincentiu, pe care o tin sub ochi de cand a inceput-o .

Vedeti, noi suntem toti ciupiti de aceeasi pasiune, dar pe fiecare il macina cate un aspect.
Eu unul, sunt obsedat de a vedea finalitatea lucrarii : barca cu vela in vant :)

lipan

Din păcate pe site-ul lui Wojciech Kasprzak am căutat de am înnebunit  planurile pentru catamaranul Junior de 5m, care îmi făcea cu ochiul şi nu le-am găsit.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

gvincentiu

Stimate coleg, un catamaran excelent: http://www.ikarus342000.com/DUO480Cpage.htm, cu discutii, suport tehnic, planuri ieftine, 120 kg peridoc+180 kg propriu=300, mere tractat de orice berlina. Eu de la el o sa iau Study Plans pentru ECO7.5. Deja am o lista de discutii cu  Bernd Kohler, unde i-am pus cateva intrebari, cu engleza mea de balta. Mi-au placut doua lucruri: omul e bazat, are prieteni, modelel sunt incercate inclusiv unele teste de rasturnare si al doilea: planuri ieftine si suport. Daca mi-a zis ca cu ECO7.5 trec Atlanticul....
Ganduri bune !

lipan

Stimate coleg, ca să citez un clasic în viață, sunt cu ochii pe tine. L-am văzut când l-ai mai lăudat pe ECO 7,5 și pe topicul cu Izvor 11 un catamaran românesc.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

gvincentiu

#50
Am citit posturile de pe lista de discutii pana prin anul 2007. Is multe lucruri interesante in raspunsurile lui BK, chiar daca sunt laconice. Mi-a placut cand l-a intrebat unul de capsize si i-a raspuns ca si Spay-ul lui Slocum se rastoarna si a facut inconjurul lumii, mai putin alea in genul lui Herreshoff  ;D care-s proiectate cu chila lunga. Oricum, fac pariu ca scoate mai multi bani din planurile de studiu, decat din planurile de constructie, insa experienta lui nu trebuie neglijata. E mina de aur omul. La cate stie, ce a facut, cum a proiectat, mi-a trecut de propriul meu design si prefer sa iau unul de la el, mai ales ca are reverse bow. Bani sa am sa-l construiesc, okoumele e 6300, epoxy tot atat+tesatura, ajung la 20000 lei corpul/4ani inseamna o economie de 5000lei pe an, 420 lei pe luna. Incep sa strang bani... 8)
Ganduri bune !

Vali

Super tare Vince, ma bucur ca ti-ai gasit in sfarsit "aleasa" :D. Mai e un baiat misto si ambitios caruia i-am recomandat un design de la Bernd Kohler, poate se va mari flota de multicoci ;).

Ce-mi place mult la planurile neamtului: din cauza vechii mele damblale cu sapatul dupa solutii tehnice avangardiste, am ramas masca la urmatoarele atribute ale designurilor lui:
1. antivortex panels, adica niste inlocuitoare pentru derivor sau chila, fixate orizontal in zona fundului. Avantaje - pescaj mic si robustete, evitandu-se chilele low-aspect ratio (LAR), derivoarele ghilotina sau cele briceag. Are pe site inclusiv o descriere a functionarii lor.
2. corpurile asimetrice, cu fund cu unghi mare de stelaj, care a) dezvolta ele insele portanta necesara la vant strans, si b) din cauza fundului in unghi ascutit, se minimizeaza deriva la vanturi laterale. Deci inca un caz in care nu mai e nevoie nici de chile LAR, nici de derivoare mobile.
3. greement de tip "biplan", cu 2 catarge si 2 seturi de vele paralele, care maresc considerabil suprafata velica si versatilitatea folosirii velelor.
4. amenajarile interioare si exterioare inspirate si complet neconventionale, care nu afecteaza calitatile de navigatie, cum vedem de exemplu la catamaranele clasice.

Ar mai fi de povestit, insa ideea e ca barcile neamtului sunt foarte seaworthy, economic si rapid de construit, si in plus sunt cele mai high-tech multicoci pentru amatori de pe piata, la preturi foarte bune ale planurilor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

n.adrian

Neatza si la multi ani !

Cam de multa vreme nu am mai trecut pe la voi si vad ca v-ati luat cu treaba serioasa.
Vali, o coca de tip 2 are si amicul tau de multa vreme si zace prin tomis.
La o intrunire a CCAP chiar le ziceam ca daca se duce careva sa ia coca aia, nu zice nimeni oricum nimic, zace aruncata de aiurea.
Sau poate se intzelege cu propetarul si o da pe o suma modica :)
Pana la capat de la asta m-am luat si eu de vele :)

Vali

La multi ani Adi, si bine ai revenit pe la noi :).

Si pentru mine velierul tip 2 e una din barcile pe care "am deschis ochii" vizavi de vele. Asta deoarece era cam singurul velier accesibil, disponibil in anii '80-'90. Inca mai sunt asemenea barci pe piata, dar din pacate nu in cea mai buna stare.

Ce-mi place la barca e agilitatea - se misca bine si la vele, si la motor, iar ce nu le place unora e stabilitatea initiala mica (in limbaj popular e cam "jucausa"). Pe mine nu ma deranjeaza, dar un incepator simte un oarecare disconfort cand urca la bord si barca se bandeaza sub pasii lui. Cauza este forma barcii, de racer din anii '80, cand conta latimea minima la plutire si maxima la punte. Nu e un defect, ci dimpotriva un avantaj pentru performanta la vele, deoarece bratul stabilitatii creste odata cu bandarea barcii.

Singura modificare pe care i-as aduce-o pe viitor ar fi un derivor mai performant, eventual ghilotina profilat cu bulb, fiindca actualul derivor briceag neprofilat la vant strans dezvolta o portanta ceva mai mica decat unul profilat. Avantajele celui briceag sunt insa importante, anume pescaj minim, rezistenta la inaintare minima la motor, plus spatiu interior maxim. Deci in varianta cu derivor briceag, barca se poate considera o iola mai mare, cabinata, ceea ce nu-i deloc rau pentru o barca de ape interioare si costiera.

Poate ne spui cam cum era echipata barca pe care va dadeati voi, banuiesc ca era mai bine lestata, fiindca va dadeati numai la mare, nu ca noi mai mult pe ape interioare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

n.adrian

Barca "celebrului" avea derivor fix. E drept ca era o bucata de metal cu un fel de bara pe post de lest, deci o chestie impotriva naturii. Dar eera fix.
De urcat in vant banuiesc ca nu urca cine stie ce, pe vremea aia nu aveam "necesitati din astea :)
Erau usor comparabila cu : http://www.superyachts.com/sail-yacht-4380/dream-symphony.htm    :))


Vali

Stai linistit Adi ca am vazut catastrofe mult mai mari de echipare a velierului tip 2  ;D. Era in anii '80 un nene la Galati , a murit - Dumnezeu sa-l ierte, care avea un fix: cica velierul nu trebuie sa se incline deloc, trebuie sa fie super-stabil. Asa ca a pus omul un derivor de vreo 2 metri la jucaria de barca de 5,60 metri, la capatul caruia a agatat o bomba de fier de cateva sute de kile. Omul era la fel deranjat de comportamentul "jucaus" al barcii, si a facut-o in asa fel incat sa nu se mai incline. Barca intr-adevar nu se mai inclina decat foarte putin, dar era super ingreunata, la vele se misca precum un slep plin cu minereu, si din cauza pescajului mare, deseori pur si simplu ara fundul Dunarii, decat sa pluteasca.

Oricum, solutii sunt pentru echiparea barcii cu un derivor de calitate. Pe mine ma bantuie, alaturi de cel ghilotina lestat, inclusiv varianta unei chile fixe profilate cu bulb, sau chiar twin-keel, la fel cu bulbi in partea inferioara. Fiecare are avantaje si dezavantaje, depinde mult de zona de navigatie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

n.adrian


n.adrian

Si mai zacea una tot in portul Tomis, Wolfy parca o chema !

mario38

si cam cat ar costa asa ceva , ma rog ?