Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be

Creat de radasous, August 01, 2012, 11:54:40 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

Citat din: radasous din August 22, 2023, 06:15:40 PM
Nu am gasit loc propice pentru lucru in ultimii cinci ani, asa ca am fost nevoit sa il construiesc. Am construit doua "locuri propice", unul pentru lucru la barci, este de fat un carport (pe structura da solar de legume...) iar al doilea este un atelier in care isi vor gasi odihna alte pasiuni,  doi metri cubi de electronice si 670 kg de Fiat 850. Saptamana trecuta am cumparat si peridoc. Coloana este si mai paradita, 4 hernii in zona lombara, una cu deplasare de 14mm, dar le tin sub control de doi ani cu tratament la Felix.
Am reusit sa organizez o intalnire intre gonflabila cu peridoc, am facut si niste teste de presiune. Rezultatul este enervant, pierde presiune, incet si sigur, dupa o noapte s-a cam flescait. Barca a stat impachetata 5 ani, este destul de veche, probabil ca au imbatranit valvele. Nu stiu ce as putea pune in loc, nu am gasit nimic asemanator pe net. Barca este in general misterioasa, nu am gasit informatii despre ea, doar ce scrie pe placuta de pe oglinda: Mariner model 350, 5 [ersoane, motorizare maxima 25 martoage, fabricata in Ravenna, Italia. Am atasat poze cu barca, valve si placuta, poate are cineva ceva sfaturi. Trebuie sa rezolv problema pierderilor de presiune, apoi sa o transform in RIB.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mike83

Salut!
Si eu tocmai am primit ceva asemanator si am exact aceeasi problema.
Pana acum doar asta am gasit despre acest model de valve.
https://www.gommonauti.it/ptopic45105_riparazione_valvole.html#google_vignette
Daca gasesti vreo rezolvare anunta-ma si pe mine, te rog.

radasous

Citat din: Mike83 din August 30, 2023, 05:10:32 PM
Salut!
Si eu tocmai am primit ceva asemanator si am exact aceeasi problema.
Pana acum doar asta am gasit despre acest model de valve.
https://www.gommonauti.it/ptopic45105_riparazione_valvole.html#google_vignette
Daca gasesti vreo rezolvare anunta-ma si pe mine, te rog.
Am mai investigat si eu astazi si este nasol, valvele sunt lipite, nu cred ca se pot schimba decat cu desfacerea baloanelor.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mike83


radasous

Citat din: Mike83 din August 30, 2023, 06:51:43 PM
Asa am inteles si eu.   :(
Am sa incerc intai sa desfac cat mai mult din "lipeli", pe net am vazut ca ajuta feonul la faza asta.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mike83

S-ar putea sa mearga montat alt model de valva daca reusesti sa o dezlipesti. Depinde ce dimensiune are gaura ramasa.(imi dau si eu cu parerea ca ma pricep mai deloc)
Cu barca asta m-am pricopsit in urma achizitionarii unui motor. Cu toate ca este aproape nefolosita, varsta isi spune cuvantul.

radasous

Citat din: Mike83 din August 30, 2023, 07:23:38 PM
S-ar putea sa mearga montat alt model de valva daca reusesti sa o dezlipesti. Depinde ce dimensiune are gaura ramasa.(imi dau si eu cu parerea ca ma pricep mai deloc)
Cu barca asta m-am pricopsit in urma achizitionarii unui motor. Cu toate ca este aproape nefolosita, varsta isi spune cuvantul.
Valve moderne se gasesc de diferite dimensiuni. Cele vechi par a fi sub 35 mm si fabricate din cauciuc.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Salutare,
Ieri am facut ceva verificari ale scurgerilor de aer cu solutie de spalat geamuri. Valvele nu rasufla vizibil, in schimb am identificat scurgeri langa manerul din fata, pe ambele laterale. Probabil ca zona respectiva a fost abuzata mai tare si au aparut pori. Aerul se pierde exact pe marginea manerului. Am dezlipit manerul relativ usor cu ajutorul unui feon, ramane sa gasesc material pentru petece. Pe net am gasit doar kit-uri de reparatie hypalon, cu foarte putin material, si ceva tesatura din neopren (Orca) la Yacht TNG, dar nu sunt sigur ca este ok. Pe site nu sunt date nici dimensiunile, doart lunginea rolei, 50m. In zona rasuflatoaere vreau sa pun un petec mai mare, acolo se produc abuzuri la debarcare/imbarcare la mal.

When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

diles

ar fi bine sa verifici toata barca pentru scurgeri,unalt posibil loc e la imbinarea podelei cu baloanele.

radasous

Citat din: diles din Septembrie 05, 2023, 08:39:26 AM
ar fi bine sa verifici toata barca pentru scurgeri,unalt posibil loc e la imbinarea podelei cu baloanele.
Verific tot, desigur. Principala problema in acest moment este materialul pentru petece, la yacht tng au doar orca, foarte scump, si nici nu este in culoarea potrivita, adica portocaliu. La maner trebuie un petec mare, care sa acopere ambele gaurici si sa poata sustine manerul.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Mai demult am avut pe cineva care mi-a cerut sa-i transform pneumatica in RIB. Tin minte ca i-am spus ca ii fac fara probleme toata structura rigida, dar e treaba lui cum isi face legatura cu baloanele barcii. Tin minte ca ne-am cam batut capul si era cam complicat de obtinut o legatura sanatoasa intre baloane + podea si carena rigida.

Din cauza asta, am sa urmaresc cu interes transformarea pneumaticei in RIB. Sunt sigur ca exista solutii pentru orice problema, insa personal prefer sa merg pe caile pe care le cunosc. Mult succes la conversie :).

PS: Cum e temperatura in interiorul "solarului"? Avem un coleg de forum care si-a facut ceva similar, intr-un mod foarte ingenios, cu arcade ogivale, si la el nu se prea simtea efectul de sera, probabil din cauza ca inaltimea era relativ mare (5 metri). iar aerul cald se ridica la "coama".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Zodiac

Ca posesor de RIB si eu voi fi interesat in un an ...doi sa schimb baloanele cu unele din hypalon . Am discutat deja pe FB cu cineva de la Gala , am fost interesat de baloane si mai tari...din spuma , imi place la nebunie Gala Trident T650 , dar pentru barca mea nu se potrivesc
https://www.youtube.com/watch?v=Z3bdgYInQ1c&ab_channel=GALAINFLATABLEBOATS
Se pot adapta doar de hypalon !
Ce se poate vedea la minutul 0,24 , pe coltul din spate al barcii e ca structura rigida din aluminiu gros e pana sus , chiar peste balon deci structura rigida poate circula si fara baloane  ::) ! O mare diferenta , la mine daca dezumflu baloanele aluminiul este la nivelul podelei .
Un alt avantaj e ca suprafata de lipire e dubla fata de RIB-ul meu e aproape jumatate de cerc fata de aproximativ un sfert de cerc la mine !

radasous

Citat din: Vali din Septembrie 05, 2023, 07:38:39 PM
Mai demult am avut pe cineva care mi-a cerut sa-i transform pneumatica in RIB. Tin minte ca i-am spus ca ii fac fara probleme toata structura rigida, dar e treaba lui cum isi face legatura cu baloanele barcii. Tin minte ca ne-am cam batut capul si era cam complicat de obtinut o legatura sanatoasa intre baloane + podea si carena rigida.

Din cauza asta, am sa urmaresc cu interes transformarea pneumaticei in RIB. Sunt sigur ca exista solutii pentru orice problema, insa personal prefer sa merg pe caile pe care le cunosc. Mult succes la conversie :).

PS: Cum e temperatura in interiorul "solarului"? Avem un coleg de forum care si-a facut ceva similar, intr-un mod foarte ingenios, cu arcade ogivale, si la el nu se prea simtea efectul de sera, probabil din cauza ca inaltimea era relativ mare (5 metri). iar aerul cald se ridica la "coama".
Pentru conectarea baloanelor cu structura de fibra am un plan odios, pe scurt, voi folosi partial coca actuala, zona de 10-15 cm din apropierea lipiturilor. Pe aceste portiuni voi lipi cu adeziv pentru hypalon un material capabil sa absoaba rasina epoxidica, in genul fetrului sau ce era cel folosit la barcile tale - am furat ideea  ;). Solutia se aplica atat la exterior, cat si la interior. Peste pufosenia impregnata cu epoxidica am sa aplic fibra si alta rasina pana ajung la o structura multumitoare. In interor voi construi o structura de rezistenta cu chila, stringeri si cosate partiale, glourile vor fi umplute cu polistiren extrudat, apoi paiol din placaj si fibra, cam ca la NYX-ul din povestea de mai sus.
Legat de carportul pe structura de solar, temperatura este ok, capetele sunt deschise si aerul circul lejer. In plus, prelata de acoperire este alba la exterior, deci nu se incalzeste. LA un moment dat am sa inchid capetele cu plasa de umbrire alba, poate pun si peste prelata. Am experimentat asta la solarul de legume si este foarte ok, temperatura nu a sarit de 35 grade la 2m inaltime, in timpul caniculei. Il voi folosi doar pentru lucrarile ce nu sunt sensibile la temperatura, adica slefuit si gandit la nemurirea hypalonului.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Citat din: Zodiac din Septembrie 05, 2023, 10:30:19 PM
Ca posesor de RIB si eu voi fi interesat in un an ...doi sa schimb baloanele cu unele din hypalon . Am discutat deja pe FB cu cineva de la Gala , am fost interesat de baloane si mai tari...din spuma , imi place la nebunie Gala Trident T650 , dar pentru barca mea nu se potrivesc
https://www.youtube.com/watch?v=Z3bdgYInQ1c&ab_channel=GALAINFLATABLEBOATS
Se pot adapta doar de hypalon !
Ce se poate vedea la minutul 0,24 , pe coltul din spate al barcii e ca structura rigida din aluminiu gros e pana sus , chiar peste balon deci structura rigida poate circula si fara baloane  ::) ! O mare diferenta , la mine daca dezumflu baloanele aluminiul este la nivelul podelei .
Un alt avantaj e ca suprafata de lipire e dubla fata de RIB-ul meu e aproape jumatate de cerc fata de aproximativ un sfert de cerc la mine !
Este interesanta solutia constructiva adoptata la TRIDENT T650, are ceva avantaje, asta e clar. La barcoiul meu nu voi urca asa mult cu structura rigida, vreau sa pastrez barca usoara, cu motorizare mica.
In alta ordine de idei, am cumparat deja niste adezivi (GMK 2510 ai Aquasure) si am comandat material pentru petece si modificari. M-am oprit la Orca, dar nu ce se gaseste in Romania, am pus comanda pe site-ul producatorului pentru ORCA 828® NEOPRENE/CSM (HYPALON®). Materialul este relativ scump, dar e portocaliu.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Am reusit sa rezolv 3 scurgeri de aer, mai este una...am ratat-o. Am folosit adeziv Aquasure monocomponent, este cu uscare lenta si a avut timp sa intre in pori si sa completeze lipsa materialului in zonele afectate. Dupa ce rezolv si gaurica 3 am sa aplic petec cu adeziv nai puternic. Cred ca problema a fost generata de forma manerului, nu se muleaza perfect pe balon si a tensionat materialul.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer