Motor inboard in delta?

Creat de undo83, Iulie 31, 2012, 02:08:59 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

undo83

Salutare tuturor si bine v-am gasit! am si eu o problema.. vreau sa-mi cumpar prima barca din viata mea si am gasit un Sea Ray 180br din 2000 cu motor inboard. Destinatia barcii va fi pescuit si agrement in principiu, pescuit mai mult in Delta.. Am auzit ca nu prea ar fi indicata barca cu inboard in delta, dar m-am gandit sa va cer parerea intrucat sunt profan total in domeniu.

Orice sfat/recomandare este bine venit/a :)

adrianix

Salut. Eu cred ca toate au avantaje si dezavantaje. Toate barcile mele au avut motoare inboard si nu am avut probleme pe care nu le-ar fi avut si cele cu motorul afara. Cu siguranta sunt mai silentioase cele cu outboard. Barca de care vorbesti are sigur motor cu carburator si e destul de galagios,dar are avantajul ca se intretine usor si ti-l repara aproape orice mecanic auto. Daca spatiul oferit de barca e ok pentru tine atunci.... succes.

Vali

Salutare @undo83 si bun venit pe forum :). Intr-adevar a persistat de-a lungul timpului ideea ca barcile pe inboard nu sunt foarte indicate in Delta, din cauza ca barcile mai vechi aveau transmisie directa, cu tub etambou etc, ceea ce le crestea mult pescajul, si le facea foarte incomode in zonele cu vegetatie imersa de exemplu (greu de degajat elicea).

La barcile recente insa, transmisia Z-drive combina avantajul pescajului mic si reglarii trimului (specifice outboard-urilor) cu posibilitatea folosirii unor motoare mai accesibile, chiar si auto (cu unele adaptari).
Personal nu am folosit pana acum motoare inboard, dar cred intr-adevar ca avantajul de care spune colegul @adrianix (reparatii necostisitoare) este important, mai ales daca facem comparatie cu "scorurile" reparatiilor la outboard-uri.

Un dezavantaj al inboard-urilor la barcile glisoare ar putea fi consumul mare, cauzat de cilindreea si puterea de obicei mari, si din cauza asta multa lume (mai ales pescari) opteaza pentru barci usoare cu outboard-uri mici si economice. In plus, la achizitia unei barci glisoare pe inboard trebuie cantarita bine si valoarea de revanzare ulterioara, fiindca din ce am vazut de obicei barcile pe inboard se (re)vand cam greu.

Dupa cum spuneam, nu am fost interesat si deci nu cunosc prea bine segmentul barcilor glisoare pe inboard. Insa acum cativa ani am reparat transmisia Z-drive de la un motocruiser diesel Shetland de vreo 8 metri, proprietatea unui cunoscut actor roman care vara isi face veacul la Sf. Gheorghe. Anul trecut de asemenea am reparat (structura, finisaje si mecanica) un motocruiser de 8,5 metri cu inboard diesel si transmisie directa (cu tub etambou). La o barca de acest tip (regim de deplasament, tot confortul la bord), inboard-ul diesel e cea mai fericita alegere, fiind economic, reparatiile accesibile, iar regimul de lucru (turatii mici, cuplu mare) mult mai de anduranta inclusiv fata de inboard-ul de barca glisoare.

Pana la urma bineinteles ca tine de preferinte, si poate ar fi bine sa testezi mai multe optiuni inainte de a face pasul achizitiei unui anume tip de barca. Cunosc de exemplu pe cineva care vinde foarte ieftin o barca Sea Ray cu un motor in V imens pe ea, dar personal nu m-as incumeta vreodata sa investesc intr-un asemenea monstru gurmand :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

undo83

Mersi mult baieti pentru raspunsurile voastre. ma bucur sa vad ca exista o comunitate atat de dedicata care ajuta incepatorii ca mine.. de convins m-ati convins, mai ramane sa-mi dau seama daca barca se muleaza pe nevoile mele ..

undo83

Aveti idee cat poate consuma o asemenea barca ?

gvincentiu

Mai important decat consumul este autonomia, iar pentru bărcuța ta aș merge de la un 20 litri pe oră (motorul la jumate) la 35-40 în sarcina și cu încărcătura. Presupun că rezervorul este de vreo 120 litri, ai o autonomie de....
Ganduri bune !

adrianix

Salut. Daca barca are motor de 135cp consumul variaza de la 16 pana la 30 litri ora. Nu am scos mai jos de 16 niciodata dar cu 4 persoane si mers la limita planarii poti calcula un consum de 18-20. daca plecarile in delta sunt impreuna cu prietenii,sotii si bagajele de rigoare,nu visa la consumuri mai mici de 28 litri. Nasul meu,cu care plec de obicei in delta,are o barca de 5 metri si motor outboard de 14ocp,consuma la fel ca mine cand e incarcat.

undo83

Ah, inteleg.. deci si cu 15cp si cu 135 cp, cand esti incarcat, oricum consumi 30 sa inteleg :) numai ca cu una ajungi mai repede si cu alta mai incet, asta ar fi diferenta..?

cat despre problema cu inboard-ul prin delta.. daca pun si un motor secundar outboard(de rezerva) de 10-15cp, pe care sa-l folosesc si in canalasele de stiuca, e o treaba care are sens? sau e problema de pescajul barcii in canalele respective? sper sa nu va bufneasca rasul la ideile mele... :))... vin de la un incepator in materie de delta/barci :)

adrianix

Salut. Ai cam ghicit-o cu diferenta,in linii mari cam asa stau lucrurile,chiar daca un motor mai mic va consuma mai putin,nu va merge niciodata cu viteza celui mai mare si la final cand calculezi timpul si consumul... cam acolo ajungi. Dar nu o lua  de bun numai ce am zis eu, sunt situatii cand un motor mai mic e mai util,eu aici vorbesc doar de deplasari lungi si multe bagaje. Varianta cu un motor mai mic e buna si foarte des folosita,nici nu-ti trebuie motor de 10-15cp,unul de 4-6cp cred ca e mai potrivit,e mai mic,mai usor si mai ai cateva avantaje.

undo83

Revin cu o intrebare de baraj.. m-am mai uitat inca o data cu atentie la barca pe care vreau sa o cumpar, si am observat o reparatie pe care o are pe partea stanga. In pozele atasate puteti vedea atat dimensiunile reparatiei cat si cum a fost facuta.. avand in vedere ca nu ma pricep absolut de loc, va lansez intrebarea.. e o reparatie care va tine ? sau mai bine mai caut?

omul mi-a explicat ce s-a intamplat.. a lovit un trunchi ceva cu viteza

solpet

#10
Citat din: undo83 din August 14, 2012, 03:01:23 PM
In pozele atasate puteti vedea atat dimensiunile reparatiei cat si cum a fost facuta.. omul mi-a explicat ce s-a intamplat.. a lovit un trunchi ceva cu viteza

Din pacate tocmai ca nu se vede partea relevanta - si anume daca straturile de fibra de sticla din interior resp. de sub gelcoat
(tesatura si stratimat, sau ce o fi) au suferit avarii structurale sau nu ?

De ce este acest fapt decisiv ?

Fiindca:
- daca structura nu a fost avariata,  aplicarea chitului poliesteric, chiar daca pe departe nu este solutia perfecta, se poate completa, slefui etc. urmata de vopsire

- daca structura este avariata rau, va patrunde apa in fisuri (chitul auto aplicat nu confera nici rezistenta, nici etansare perfecta) si in timp te vei confrunta cu osmoza (cel putin in zona respectiva),
pe langa o masurabila (dar nu tragica) reducere a rezistentei gurnei respective

In mod normal, la o salupa corect construita o lovitura si avaria stratului de gelcoat (pe o suprafata de estimativ 120 x 80 mm) nu trebuie sa fie
motiv serios de ingrijorare, si se poate repara, chitui , vopsi etc.

Dar este indicat sa vezi zona din interior (ceea ce poate fi ingreunat de prezenta unei podele sau a dublului fund...)

Daca pe podeaua interioara se vad mici fisuri la suprafata (in gelcoat) atunci este indicat sa examinezi problema de indeaproape, sau
si mai indicat
- sa recurgi la cunostiintele  unui constructor consacrat.