Despre vele.

Creat de lipan, Aprilie 16, 2011, 11:01:05 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

lipan

Să nu fie cei de care îmi zicea Nicu (care o are de 7 metri, desigur) și de care îmi spunea că au asigurat velatura, din bumbac, pentru bricul Mircea.
Ai încercat un telefon?
O să încerc și eu unul luni, dacă îmi aduc aminte.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

gvincentiu

Nu, inca nu, doar ce le-am aflat adresa.
Ganduri bune !

costel

te roade pisma ca Nicu "o are de 7 m "

Florio

Sigur il roade o pizma constructiva : sa isi faca o barca de 7,5 m :)
Lipan, am o carte pentru tine. Dar nu ti-o dau decat daca ma vizitezi  ;)

lipan

Asta se va întâmpla cam peste vreo 3 săptămâni, până atunci sunt în cârje la domiciliu.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Ștefan

Citat din: gvincentiu din Martie 16, 2012, 08:10:18 PM
O fi adevarat?

Depun eu marturie ca este adevarat. Din intamplare l-am cunoscut anul trecut pe fiul domnului Vieru. Cand mi-a spus ca a tesut panza pentru velatura bricului Mircea, am zis ca-i musai sa vad si eu ce produce omul. Asa ca am dat o fuga la tesatorie. Domnul Vieru este, cum ii spune si numele, un domn. Mi-a aratat tot stocul, mi-a povestit ce tese, cum tese, din ce tese... mi-a spus si toata povestea tesatoriei. Initial, fabricau textile industriale. Acum mai are doua tesatoare si omul se chinuie sa tina atelierul in viata pana vor ajunge si ele la pensie. Majoritatea comenzilor sunt pentru pergolele teraselor si restaurantelor de pe litoral.
Materialul pentru vele il tese (numai daca are comenzi) din in importata din Germania, costa in jur de 40 lei/metru (latimea este de 120 cm) si are o greutate de aproximativ 700 grame/mp.

pelicanul

Eu am devenit fan e bay (dar numai din Germania, e nevoie de oameni seriosi la treaba asta  :) ) asa ca va recomand: http://www.ebay.de/sch/Rigg-Mast-Segel-/36653/i.html. Vorba aia, "avem di tati"  si unii mai expediaza si in Romania (citeodata trebuie sa insisti pe email)

tudor2

Buna Ziua
As dori sa stiu daca puteti confectiona o husa pentru randa similara cu cea facuta pentru Florio. Ma intereseaza cat ar costa si cat ar dura confectionarea ei.
Multumesc

lipan

#53
Citat din: tudor2 din Iulie 06, 2012, 02:40:18 PM
As dori sa stiu daca puteti confectiona o husa pentru randa similara cu cea facuta pentru Florio. Ma intereseaza cat ar costa si cat ar dura confectionarea ei.
Multumesc

În mesaj sunt trei întrebări:

1. Da. 2 Depinde unde te dai cu barca. 3. Depinde din ce material vrei să o faci: de la 3-6 ore, și asta numai dacă am eu timp.

E bine de știut că husa pe care i-am făcut-o lui Florio are la bază un proiect foarte bine gândit de beneficiar (care, crede-mă, se pricepe foarte bine la a face planuri pentru că el cu asta se ocupă).
Deci dacă vrei ceva asemănător trebuie foarte bine gândit, să-i stabilești dimensiunile corect, ca nu cumva să te superi pentru că nu ți-a ieșit exact cum ți-ai dorit. Voi face exact specificațiilor pe care mi le dai.
Materialul ți-l alegi singur, de preferat să nu fie gros, în plus ce nu se vede sunt două bare (îmbinate cu ajutorul unor tevi) de fibră de sticlă care intră în câte un canal, pe o parte și pe alta, procurate de la magazine care vând corturi, și un fermoar detașabil, care au, toate, o lungime aproximativ egală cu lazyjack-ul. Plus un 1,5-2 m de chingă.

PS. Abia azi, 9 iulie, după ce am citit şi topicul cu lazyjack-ul,  am văzut că este vorba tot de un Macgregor. Deci nu se pune problema unui nou plan. Dacă ai acordul lui Florio, şi cu siguranţă îl vei avea, stăm de vorbă, numai să termin eu treaba pe la serviciu, că nu se mai termină ......
Ca să nu intervină alte probleme, care cu siguranţă vor apărea, în ce mă priveşte, trebuie ca toate materialele să le am până pe 20 iulie.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Captan

Salutari si bun regasit. Florin,am dat peste un MacG cu doua focuri. Pun link-ul aici. Ce pareri aveti? Se preteaza barca la asa ceva? Pareri,va rog.

http://s235.photobucket.com/user/maccutter26m/media/Oct%2008%20sailing/I3010093.mp4.html

Florio

#55
Citat din: Captan din Octombrie 12, 2013, 07:17:00 AM
Salutari si bun regasit. Florin,am dat peste un MacG cu doua focuri. Pun link-ul aici. Ce pareri aveti? Se preteaza barca la asa ceva? Pareri,va rog.

http://s235.photobucket.com/user/maccutter26m/media/Oct%2008%20sailing/I3010093.mp4.html

Barca se preteaza la tot cu ce doreste proprietarul sa o apreteze :) .
Excesul de zel insa, inseamna bucuria bricolarii in detrimentul navigatiei si distractiei pe apa.
Am luptat si eu cu succes impotriva dorintei de a face din tantarul meu un armasar pur sange.
Care va sa zica am batatorit aceste cai pe care in momentul asta tu Bogdan si CristiZZ le tatonati, ca proaspat proprietari de Mac.

Doua focuri au pus (in SUA) proprietarul lui Pegasus si cel al lui Highlander (in filmul pus de tine este Highlander). Ii stiu pe ambii, am si circa 100 de poze de la Highlander, cu lucrarea care ma interesa pe mine : un bompres cu suport de ancore si prindere a celui de-al doilea foc .
Am renuntat la ideea celui de-al doilea foc din multe motive :

1. E greu folosibil. Pentru a face o volta cu primul foc din prova, trebuie sa il rulezi complet si apoi il derulezi pe bordul celalalt. Altfel se va incurca in straiul celui de-al doilea foc.
2. Plusul de viteza dat de al doilea foc (la vanturi slabe sau moderate, doar) este dat inapoi de greutatea manevrelor.
3. Manopera pentru montare, bompres, roller si alte etc-uri costisitoare.
4. Am un greement fractionat gandit foarte bine de inginerii fabricantului. In loc sa pastrez acest avantaj, montez inca un foc in prova cu prindere la varful catargului. Asadar inlocuiesc avantajul greementului fractionat cu un greement de mar.
5. Nu uita ca orice vela pui in plus la o barca, nu inseamna doar costuri suplimentare si manopera specializata ci si noi linii de punte, care pe de o parte te vor incurca aglomerand tesatura de scote din locurile unde ai vrea sa pui piciorul, pe de alta parte iti vor umple cockpit-ul de saule care in timpul navigatiei vor sta....ai ghicit... incurcate :) .
   Sa numaram coane Fanica :
-Funga randei
-Scota randei
-Saula rollerului focului (genovezului)
-Scota babord
-Scota tribord
-Saula primei tertarole
-Saula celei de-a doua tertarole
-Saula palancului ghiului
S-a adunat ceva sforaraie, nu-i asa ?
Ok, adaugam pentru gennaker:
-Funga gennaker-ului
-Scota babord a gennaker-ului
-Scota tribord a gennaker-ului
-Saula prova cu care prind coltul de mura al gennaker-ului ( e utila, ii poti regla inaltimea coltului de mura) .
Daca in loc de gennaker ai un spinnaker, in afara de cele de mai sus, apar si:
-Balansina tangonului
-Contrabalansina tangonului.
-Gaiul
-Neaparat un preventiv  la randa, leac la ampanare .

Si la toate astea, ca si cand n-ar fi destule sfori adunate printre picioare in cockpit, cine se hotaraste sa mai puna un foc, mai are de adaugat:
-Scota tribord a focului 2  .
-Scota babord a focului 2
-Saula roller-ului focului 2.

Toate aceste saule, ca le zicem scote, fungi sau in alt fel, au nevoie de cativa scripeti pe punte care sa le calauzeasca frumos si cate un blocator la capat. Sau un tachet.
La pupa, MacGregor-ul are inca doua saule care se blocheaza pe cate un tachet, fixand safranele.

Cam astea ar fi manevrele mobile care apar pe punte si prin cockpit .

Parerea mea e ca un foc suplimentar este a 5-a roata la caruta, pentru o barca de dimensiunile astea :)


pelicanul

@Florio
Gennakerul tau cu ce funga il ridici? Nu mai tin minte exact, dar cred ca nu pe funga focului.  Are funga lui separata, nu? Poti sa-mi spui unde are scripetele (raiul :) ) pe catarg aceasta funga a gennakerului? In virful catargului sau imediat deasupra capelaturii straiului prova? Cit de fractionat e greementul de Mac? Adica ce distanta ai intre capelatura straiului prova si virful catargului?

Eu tocmai am montat (cu ajutorul lui Cristi Tutuianu, multumesc mult :) ) o funga foarte aproape de mar, pentru un gennaker de vreo 16 mp. Distanta intre mar si capelatura este de 1 m la barca mea si deja am auzit pareri ca virful catargului s-ar putea indoi in lateral daca merg cu gennakerul la vint travers.

Florio

Citat din: pelicanul din Noiembrie 18, 2013, 12:09:46 PM
@Florio
Gennakerul tau cu ce funga il ridici? Nu mai tin minte exact, dar cred ca nu pe funga focului.  Are funga lui separata, nu? Poti sa-mi spui unde are scripetele (raiul :) ) pe catarg aceasta funga a gennakerului? In virful catargului sau imediat deasupra capelaturii straiului prova? Cit de fractionat e greementul de Mac? Adica ce distanta ai intre capelatura straiului prova si virful catargului?

Eu tocmai am montat (cu ajutorul lui Cristi Tutuianu, multumesc mult :) ) o funga foarte aproape de mar, pentru un gennaker de vreo 16 mp. Distanta intre mar si capelatura este de 1 m la barca mea si deja am auzit pareri ca virful catargului s-ar putea indoi in lateral daca merg cu gennakerul la vint travers.

Evident, am funga separat pentru gennaker.
Scripetele fungii este montat in punctul de fractiune al greementului. Adica in punctul unde catre prova se prinde straiul focului si in laterale se prind sarturile principale.
E un punct solid unde se recomanda aplicarea fortei din coltule de funga al velei.
Din cate vad eu cu ochiul liber, e circa 1m intre marul catargului si punctul de prindere al straiului prova.

pelicanul

La mine e 1 m masurat intre mar si capelatura straiului prova. Am scos funga pentru gennaker chiar sub mar. Pentru un vint de maxim 10 noduri cred ca tine.  :o
Sint curios, la MacG -ul cu doua focuri ce aranjament are la virful catargului?