Barca PERFECTA pentru Delta

Creat de Pupezica, Septembrie 29, 2012, 03:26:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gvincentiu

Asta ar fi parerea mea despre barca perfecta pt. Delta:
1. forma corpului se face plecand de la o forma de monococa, cu redane longitudinale pronuntate ajungand aproape de un trimaran.
2. pupa coborata pentru un motor cu cizma scurta, evitand orice greutate suplimentara, in plus fiind usor accesul din apa in barca, sau pescuitul, sau ridicarea prazii la bord, sau....
3. comanda centrala in Tb, de inaltime convenabila la nivel cu peretele cabinei. Pentru o latime de 2,4 m, se poate lasa si o portiune de punte lata de 40 cm in jurul cabinei. Asta ar fi una din variante.
4. la pupa se monteaza doua scaune de pescuit, pe care vor sta pescariii avand la indemana momeli si sticle cu bere, in timp ce piciorul se odihneste pe copastie. Pentru relaxare, toate cele trei scaune se rotesc, cokpitul devenind "salon".
5. din estimari, pescajul nu ar fi mai mare de 15-20 cm pentru 1,6 tone deplasament. Estimez barca la 500-700 kg si restul echipament.
6. In stationare plafonul cabinei se ridica, adaugand la cei 120-130 cm inca 50- 60 poate chiar 70 cm pt. accesul facil in cabina.
7. Doua cusete in borduri si alte amenajari (porta potti, chiuveta, masa) etc ar fi perfect posibile.
Mai trebuie umblat la proportii, dar asta a iesit in Paint ca de altceva nu am licenta. Sunt total contra monococii, deoarece ori ma relaxez in Delta, ori stau sa ma hâțâne valurile altora, ori pescuim relaxați din scaune ori ne ascundem după copastie, ori dormim elegant, ori fugărim outboardul în fiecare seară la vilă. Cel putin, eu asta mi-aș face.

Pentru comenzi sunati la 076xxx543. Rog seriozitate  ;D
Ganduri bune !

ioon

Ma alatur voua cu bucurie, in incercarea utopica de a gasi barca perfecta, descriind-va o parte din cautarile mele.
La "concurenta" cu prietenul meu Nae, am dezvoltat undeva in 2004-2006, doua forme de barci "ideale"

https://picasaweb.google.com/107969850211823042863/TAI1

Incerc sa v-o prezint pe a lui, (din clasa barca cu WC ) care este mult mai aproape de tema initiala a proiectului, respectiv 7 metri lungime , 2.45 latime, pescaj de aprox, 30 cm, o cabina cu doua paturi, iar la final un Mercury de 40 cai.
Barca nu si-a dorit sa devina glisoare la viata ei, datorita faptului ca nu trebuia sa ajunga  din A in B, repede. Bucuria incepe din momentul in care esti pe ea, iar ea se afla pe apa. Este mai mult o insula personala, decat o barca.
Cel mai bine se simte pe Razelm,  unde poate arata ce stie. Este extrem de stabila (initial), foarte manevrabila , carma fiind usor disproportionata . S-a incercat si mobilarea ei cu un foc si o randa cu pic, cu un succes partial, dar marea majoritate a timpului a marsaluit cu motorul, care la relanti aproape ca nu se aude.
A primit nenumarate accesorii si l-a fericit extrem pe facatorul ei. Atat de tare, ca omul fermecat de plutire a vandut tot ceea ce avea respectiv: casa, firma, masina, barca si a plecat sa navigheze pe ape mari. De atunci barca e la mine si abia asteapta o ocaziune sa se mai arate la apa .
           Barca a fost dezvoltata pe o tehnologie bazata pe lemn, tras in  rasina / fibra. Corpul a fost realizat la Tulcea la d-ul Paul Vasiliu, iar suprastructura  undeva langa Brasov.
In 2014 va fi probabil inapoi la Lunca sau Dunavat (in teste pentru un timp), dupa niste mici modificari pe care i le-am adus. Va anunt cu placere cand voi reusi sa le finalizez.
Este acesata barca perfecta? Da , la momentul To pentru o (a se citi 1) persoana, care are un (idem) anumit mod de a rezona cu Delta. Pentru toti ceilalti este un alt compromis.
Ea nu poate fi perfecta pentru ca asteptarile noastre sunt diferite. Pentru mine idealul trebuie sa fie musai din lemn, 5m x 1.5m (deja sunt intr-o alta clasa), sa curga in liniste, sa poate fi plimbata la rame sau vele, sa aiba un motor transportabil (<25Kg), sa te poata adaposti peste noapte, sa o poti trage dupa tine cu o masina normala, iar in final sa consume un minim de resurse. Peste toate astea trebuie sa-ti placa foarte tare, ca sa-i ierti restul defectelor.
fa alfel decat altii

Vali

@Vince: intr-adevar, o idee geniala pentru pescarul sau familistul care isi doreste sa petreaca timp de calitate in mijlocul apelor. Barca ar fi foarte potrivita pentru bratele Dunarii, canale, japse si lacurile interioare, oferind si calitati de navigatie, si calitati la pescuit, si confort la bord. Avem pe pagina urmatoare cateva idei interesante de geometrie a carenei, de unde ne putem inspira. Singura mea rezerva ramane vizavi de gusturile bizare in materie de design ale proiectantilor rusi :): http://boatplans.ru/plans/motor/

Sa nu uitam insa ca una din cerintele importante ale lui Pupezica este traversarea marilor lacuri - Razelm, Golovita, plus de exemplu traseul pe mare de la Sulina la Sf. Gheorghe, chiar si in conditii meteo potrivnice. Si asta inseamna barca de clasa C, cu bord liber ridicat, V-ul fundului pronuntat, si "flat" sau "reverse chines", adica o forma oarecum asemanatoare cu sugestia ta de sectiune trimaran sau "cathedral hull".

Insa cel mai des la barci pentru valuri am vazut forma de "flat chines", consacrata la powercruiserele marine, si inclusiv in Delta sunt multe barci de clasa C, de exemplu Quicksilver-ele cabinate, care-si fac bine treaba si pe valuri, si pe ape linistite. Despre valurile altor barcagii, care ne leagana cand stam la ancora, acestea ne pot uda chiar si daca avem catamaran sau trimaran, daca nu avem bord liber suficient, si macar 1-2 strake-uri (trepte) in bordajul lateral. Parerea mea e ca barca ideala ca si comportament la orice valuri, si mai ales la valurile mari de furtuna este velierul, ocazie cu care trecem la

@ioon: cred ca suntem cativa care am fost atinsi la coarda sensibila de postarea de mai sus. Cam asta e si ideea mea de barca ideala, care bineinteles ca e subiectiva si marcata de experientele proprii. Sunt foarte aproape de a finaliza o asemenea barca: mini-velier cabinat, construit din lemn, pescaj mic, motorizare minima, adica exact "insula proprie" amintita. Voi posta totul cand va fi momentul (lansarii ;) ).

Imi amintesc cu ocazia asta de o superba descriere imaginara a unei aventuri nautice cu o asemenea barca, gasita mai demult intr-o banala prezentare de catalog, pe site-ul lui Sam Devlin: http://store.devlinboat.com/song-wren-21.aspx . Cand citesti asa ceva, parca-ti vine instantaneu sa se apuci sa-ti construiesti un velier mic din lemn, cu care sa te dai apoi oricand ai chef :).




"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanbuciu

vreau sa zic doar ca barca din postarea lui Ioon m-a uns la inima. Imi faceam griji ca la 7m o barca poate nu este suficient si poate te poti simti inghesuit, dar m-am convins ca la dimensiunea asta barca este tocmai perfecta. Daca se poate sa estimezi costurile materialelor sau cheltuiala totala cu coca barcii ne-ai ajuta tare mult sa ne punem ordine in vise.
Felicitari,

PS: si pe unde se odihneste aceasta barca?
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

ioon

@bogdanbuciu, multumesc pentru aprecierea barcii.
Ideea a fost indelung cantarita (cu posibilitatea unei analize de 2003) si trecuta prin mai multe barci.
Planurie si executia s-au desfasurat in Tulcea in atelierul d-ului Paul Vasiliu si au durat cca 2 ani, respectiv 2004-2006. Undeva la jumatea timpurilor, facerea a fost intrerupta, din motive de nerabdarea cea mare a prietenului meu, de a iesi pe apa si fost parcurs (strecurat) un alt proiect.
De data asta o lotca / mahuna cu oarece functiuni multiple.
https://picasaweb.google.com/107969850211823042863/LotcaCeaMare
Dupa terminarea corpului, barca a fost adusa spre armare la Brasov, chestiune care a mai durat aprox 4 luni.
Este foarta dificila o estima exacta a orelor de lucru inglobate, iar valorile negociate ale proiectarii, manoperei si materialelor folosite in 2004, nu mai au nici o legatura cu piata de azi.
Recomandarea mea este sa iei legatura cu d-ul Paul, dealtfel o persoana tare deosebita,  prin intermediul saitului sau "barci de lemn" si vei afla mai multe informatii.
Acum barca se afla in Brasov, in gradina casei mele si orice om bun, este binevenit la noi.

Urmtorul proiect al barcii "perfecte" era un ponton de 3 x5m, care sa pastreze frumos, o casuta acoperita cu stuf si muscate la ferestre, cu o terasa de 1.5x3 m in fata, de unde sa poti pescui. Interiorul era unul spartan, cu o masa, o sobita si doua paturi.
O alta forma de insula care nu zgarie nici retina, nici timpanele.
Din pacate aceasta a ramas la doar la stadiul de proiect

revin cu o alta varianta utopica de barca "perfecta".





fa alfel decat altii

mario38

nu reusesc sa accesez pozele ...si-mi pare rau . altcumva nu se pot posta?

ss

Pentru ca mi-e ciuda ca s-a inmuiat un topic despre care speram ca va revolutiona designul naval si ca sa-l tachinez pe Braconier, uite fratica, verii tai care au inventat cuvantul zdarovai au facut barca-de teren-autobuz-hotel! Nu mai ai probleme de ambuteiaje in Bucuresti, noroi pe mal de garla, peridoc, rampa de lansare, vanturi, valuri, campare interzisa, acces pe japse, electricieni neprietenosi, etc. Singura problema, rezolvabila, este ca tre' sa-ti iei D-ul pentru autobuz, in afara de cel pentru barcaz!  ::)

Vali

Topicu' nu s-a inmuiat, dar o sa fie reactivat cand o sa fie chestii interesante de postat :P (si vor fi destule).
Pana atunci, poze de pe drumul spre destinatia ipotetica din titlul topicului (poze facute acum un minut):
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Vali din Decembrie 10, 2012, 08:52:57 PM
Topicu' nu s-a inmuiat, dar o sa fie reactivat cand o sa fie chestii interesante de postat :P (si vor fi destule).
Pana atunci, poze de pe drumul spre destinatia ipotetica din titlul topicului (poze facute acum un minut):

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

He he heeee

Vali

Iar vizavi de revolutionarea designului naval, o mica povestioara:

Anul trecut, un amic cam analfabet, dar plin de el, a venit la mine si m-a rugat in genunchi sa-si faca si el o barca in matrita pe care tocmai o terminasem. Eu initial n-am vrut, dar pana la urma l-am lasat, numai sa scap de hazul lui. Initial a dat o buleala maxima, a batut fibra prea subtire, in ciuda sfaturilor mele. Barca i se ondula ca o foaie de carton, asa ca dupa cateva zile a revenit spasit si si-a batut fibra la o grosime mai mare, dar tot insuficienta. Pana la urma, la insistentele mele a reusit sa-si faca o barca bunicica, fara sa-i cer nimic pentru faptul ca a folosit matrita, adica munca mea.

Iar anul asta m-am trezit ca vine personajul la mine cu urmatorul text: "auzi ba, sa stii ca eu vand barca aia pe care am facut-o in matrita ta. Pretul meu e asta, daca gasesti client poti sa-ti pui si tu vreo 5 bulioane acolo". Asta ca sa vedeti cam ce personaje exista in jurul nostru, si ce intelege un asemenea personaj din gestul altruist pe care l-am facut la adresa lui.

In afara de asta, a sustinut sus si tare fata de mai multi barcagii ca "barca nu gliseaza domne, fiindca nu sta complet lipita de apa". Asa ca mi-am luat si eu perdaful de la bunul meu amic Mihaif99: "- bai Vali, esti un mare golan: de ce incalci legile fizicii?" "- da' de ce adica incalc legile fizicii ?" "- pai ai facut o barca de 5 metri, care merge in regim de deplasament cu 60 km/ora!" :).

Una din problemele cu care e mult de luptat e atitudinea analfabetilor guralivi, care se autoproclama formatori de opinie, precum individul de mai inainte. Cum poti sa-i spui unui asemenea specimen despre o barca step-hull sau pe aripi portante de exemplu, daca el atat stie, ca barca trebuie sa fie complet lipita de apa? Din cauza asta, eu imi voi scoate oricand palaria exclusiv in fata celor care au facut barci de la zero cu mana lor. Iar obtuzilor care infesteaza comunitatea de barcagii cu idei preconcepute, le transmit multa ... sanatate :P.

Citat din: Mihaif99 din Decembrie 10, 2012, 10:25:45 PM
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

He he heeee

Ho ho hoooo ;) ;) ;)
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Vali din Decembrie 10, 2012, 10:54:41 PM
..................................
Ho ho hoooo ;) ;) ;)


O poza din lateral ca sa admiram curbura "fundului" se poate?  :)

Vali

Bineinteles, dar mai am putin de lucru tocmai acolo :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Ce-mi place de Vali, galatzean ardeiat, zici ca are si sange de oltean! Cum l-am impuns putin, cum a inceput sa dea din casa! Asa Valica, marturisete colectivului...

Vali

Dupa cum ai vazut, am dat din casa si pe privat ;). Ce m-as face eu fara impunsatorii de serviciu :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Tudor

@Vali:
Citatpoze de pe drumul spre destinatia ipotetica din titlul topicului

Eu cred ca n-ai gasit doar o formulare ,,absconsa" inspirata, ci si ,,cararuia" potrivita, doar ca trebuie s-o batatoresti bine (si cat mai curand, trag unii nadejde) cu mat, rasina, placaj, alea-alea si sa umbli si la borduri (accentul pe ,,o" sau pe ,,u", dupa caz)  :)