Barca PERFECTA pentru Delta

Creat de Pupezica, Septembrie 29, 2012, 03:26:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihaif99

Daca testarea se face cu motorizare si incarcare maxima, atunci nu vei avea probleme.
Daca insa va fi testata cu un singur om in ea, trebuie sa reduci serios motorizarea maxima, pentru ca barca ta, la cat e de usoara va merge mult prea repede cu un motor de 60-70 CP.
Cu 90 CP cred sicer ca sare de 100 km/h, cu doi oameni in ea! Si asta e o apreciere conservatoare. Sa o testeze cine are curaj sa faca viraj la 90 grade la viteza aia!

Vali

Testarea trebuie facuta dupa o procedura stricta, descrisa intr-un standard ISO, si are ca scop omologarea motorizarii maxime instalate. Trebuie ca manevrabilitatea sa se incadreze in niste valori, in caz contrar se scade puterea pana barca se manevreaza in siguranta. Din cauza asta e periculos sa se instaleze pe barci motoare cu puteri mai mari decat cele maxime autorizate, cum fac multi barcagii din Delta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Ca implicare m-as baga si eu  ;D
...dar doar cu incurajari de "spor la treaba !!"...ca asa cum am mai scris la teorie sunt "muchi"..si oricum m-am pierdut in termeni !
Nu-mi ramane decat sa urmaresc topicul si sa incerc sa asimilez cat mai multe...daca o sa pot!

Vali ..buni si "carnatii"aia ..acu' vine Craciunul ! ;D

mustatza

Va salut,
pt a nu deschide un subiect nou pt o simpla intrebare,o sa intreb aici:
care este viteza de deplasare a unei barci in regim de deplasament ?
ma refer la barcile tip cranchi,pilotine....

Vali

Buna seara si la multi ani tuturor :).
@mustatza: Decat sa scriu ceva teoretic, despre hull speed, numarul Froude etc, si sa sune iar ca pasareasca lui Isarescu :P, mai bine facem asa: ne gasim cand da caldura si ne dam in gashca pe Dunare cu o pilotina Cranchi a unui bun prieten. Facem un drive-test in brigada extinsa, la diferite regimuri, si obtinem si raspunsul concret la intrebarea de mai sus ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

8 posturi, nimic din octombrie si proiecte grămadă. Deci, unde este, care este, la ce s-a hotărât?
Ganduri bune !

mustatza

putintica rabdare stimabile Vicentiu,sa treaca sf Ion,sa terminam agregatul cu sorici,molanul...........si sa te tii  :)

Tudor

@mustatza:
Viteza maxima de deplasament exprimata in noduri se calculeaza dupa urmatoarea formula: 1.34 inmultit cu radacina patrata a lungimii la plutire exprimata in picioare (ft). De exemplu, o ambarcatiune avand lungimea la plutire (Lwl) de 16ft (4.877m) va avea o viteza maxima de deplasament de  5.36 noduri (1.34*4). Viteza de deplasament este influentata si de alte elemente, precum greutatea si cuplul maestru, acestea afectand caracteristicile valului produs la inaintarea ambarcatiunii (el e inamicul numarul unu).
Pentru mai multe detalii(inclusiv un calculator al vitezei de deplasament) iti recomand site-ul www.psychosnail.com. Sunt lucruri destul de interesante referitoare la subiectul asta, ar merita sa le discutam, insa intr-un topic distinct, pentru ca deja ne incadram perfect la off-topic :)

mustatza

multzam de informatii Tudor. La aceste viteze de deplasare eu nu vad unde este partea economica la aceste barci de deplasament, la care poti folosi si motoare mici.Adica daca barca are cuplu maestru excelent si greutatea ok poti urca la 15 - 17 km/h cu un consum de cca 5l/h,consum care este cam acelasi si la o glisoare dotata cu un 50cp.Deh cu una te plimbi si cu cealalta castigi timp.Ai perfecta dreptate suntem total off topic. SCUZE VALI

Vali

Hai mai bine sa nu ne formalizam, simtiti-va ca acasa pe forum. Deci scuze trebuie sa-mi cer eu, fiindca n-am raspuns cum trebuie la intrebare :P.
Oricum, subiectul e foarte interesant, si il vom continua, insa chiar acum fug undeva, deci nu pot scrie detaliat momentan. Pe scurt, e totusi diferenta intre consumurile la deplasament vs glisare, chiar si la barci grele vs usoare. Am observat asta in practica, si as vrea sa facem in vara ceva teste, care sa ne arate diferentele si modul optim de propulsie, pentru inceput la pilotina.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

solpet

O veste buna: prezentarea noii ambarcaţiuni eco,
dezvoltată de Ivan Patzaichin şi marangozii de la Tulcea, prezentată la Salonul Nautic Internaţional Bucureşti.
http://adevarul.ro/locale/tulcea/foto-fost-lansata-apa-lotca-turistica-ivan-patzaichin-1_5138275b00f5182b85daec81/index.html

Vali

Am vazut-o la atelier la dl. Paul Vasiliu cand am fost in ianuarie cu baietii la Tulcea. Ca de obicei e lucrata foarte bine, insa experienta mea pe lotci ma face sa ma gandesc de 2 ori la spatarul ala care incurca accesul intre prova si pupa.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

solpet

Citat din: Vali din Martie 07, 2013, 02:39:04 PM
ma gandesc de 2 ori la spatarul ala care incurca accesul intre prova si pupa.
Ei Vali, acum faci si tu pe mofturosul !  ;)

Pai spatarul este pentru turistul turmentat (care oricum nu vasleste) si e musai sa fie acolo,
ca-i mostenire de la gondolele venetiene  :D

Lasand gluma la o parte , si eu as prefera acolo o "canapea" cu spatar rabatabil macar,
dar oricum initiativa este laudabila (iar lotca -turist mai poate evolua)

byteworks

Mie unuia nu-mi place, arata ca un prim pas spre gondolele venetiene, atat de kitsch in zilele noastre.

Florio

#89
Citat din: Vali din Martie 07, 2013, 02:39:04 PM
Am vazut-o la atelier la dl. Paul Vasiliu cand am fost in ianuarie cu baietii la Tulcea. Ca de obicei e lucrata foarte bine, insa experienta mea pe lotci ma face sa ma gandesc de 2 ori la spatarul ala care incurca accesul intre prova si pupa.
Citat din: solpet din Martie 07, 2013, 04:32:13 PM

Pai spatarul este pentru turistul turmentat (care oricum nu vasleste) si e musai sa fie acolo,
ca-i mostenire de la gondolele venetiene  :D


Asa e , cand am mers prin atelier, m-am uitat foarte atent la detaliile acelei lotci, la atentia cu care au fost lucrate si am spus doua vorbe despre bancheta aia. E drept ca arata distonant, neadecvat, pentru o lotca :) .
Ii putem vedea aplicatia turistica, fiindca pentru asta e facuta.  Si astfel privita, bancheta cu spatar pare o idee buna : ii imobilizeaza pe turisti, acolo, pe locurile care li s-au dat, fara sa se vanzoleasca prin barca, asa cum ii taie capul :)
Te-ai urcat in prova, stai baiete pe locul tau, nu ne dezechilibra ! Vrei sa treci in spate ? Nu se mai poate, trebuia sa te gandesti de la inceput :)