Seil 18

Creat de x_petrolist, Octombrie 09, 2012, 07:54:06 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

x_petrolist

Salut Vali. Ar fi fezabila constructia in Romania, preferabil in atelierele Braconierul - Galati a 4-6 bucati Seil 18 in contextul in care moldul (nu nou) ar fi disponibil? Cit estimezi ca ar costa confectionarea unei barci (neechipate) si cit ar dura constructia? Ma intereseaza deasemenea raportul de preturi intre materiale si manopera.
http://www.vivierboats.com/html/stock_sail_and_oar.html

Vali

Salutare inginerului meu preferat :).

Daca matrita (moldul) e in stare calitativa acceptabila, constructia in Romania e fezabila si destul de economica, mai ales daca facem o comparatie cu preturile cerute de francezii care vand varianta GRP. Important e sa existe si matrita pentru copastie si amenajarile interioare, in caz contrar trebuie facute de la zero, intai modelul, apoi matrita, si la final produsul propriu-zis.
In Romania exista furnizori de materiale de calitate pe parte de PAFS, mana de lucru e calificata si ieftina, deci nu ar fi un capat de tara constructia catorva barci.

Intrebarea principala e urmatoarea: barcile dorite vor fi destinate comercializarii, sau doar pentru completarea bazei materiale a unei asociatii, de tipul Raid Romania de exemplu? Asta deoarece varianta comercializarii presupune omologarea de catre ANR, trebuie intocmita si avizata o documentatie stufoasa, ca sa nu mai spunem de aspectele legate de proprietatea intelectuala asupra modelului barcii.

Banuiesc insa ca e valabil cazul al 2-lea, adica beneficiarul va fi o persoana sau un grup, iar barcile vor fi folosite la activitati precum Raid. In acest caz, treaba se poate rezolva destul de simplu si economic. Insa toate aspectele tehnico-economice e preferabil sa le discutam pe privat, asa ca ramane sa punem tara la cale, fiindca omul gospodar isi face iarna barca si vara sania :). Asa ca tocmai am trimis un mesaj privat cu cateva detalii referitoare la ceea ce s-a formulat in acest topic, ramanand sa continuam discutia detaliata intre 4 ochi si 20 de degete pe tastatura  :-*.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

x_petrolist

Vali, ai ghicit foarte bine. Intiativa mea are ca scop nu profitul ci marirea bazei materiale a asociatiei Raid Romania. Daca se materializeaza proiectul, propun sa documentam fazele constructiei aici.

Vali

Intrutotul de acord :). Cu ocazia asta poate se mai largeste si echipa Raid, nu doar baza materiala :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Se întrevede ceva la orizont, semnele prevestesc o vreme bună pentru Raid Romania. Abia aștept să se deschidă topicul cu Raid Romania 2013, să mă potrivesc și eu cu concediul. Anul ăsta am suferit și de lipsă de timp și de iepuroi (cum zice Vali...) și de catarg, și de velă.
Ganduri bune !

solpet

#5
Citat din: x_petrolist din Octombrie 10, 2012, 07:48:49 PM
Intiativa mea are ca scop nu profitul ci marirea bazei materiale a asociatiei Raid Romania.

Domnilor si Drumul-catre-Iad este pavat cu pietrele bunelor intentii ! :-)

Bineinteles este mult mai facil sa stai la marginea terenului urland "sfaturi " catre jucatori, decat o actiune bine reusita in teren...
Imi permit deci - doar ca simpatizant /sprijinitor a Raid Romania urmatoarele intrebari (deocamdata retorice)

1. Sa inteleg ca proiectul "Lotka" a cazut in disgratie si locul lui a fost luat de o barca total atipica pentru cursul inferior a Dunarii  si a Deltei?

2. Daca
2.1 raspunsul este
-Nu , lotka primeaza! (si mai departe) in sensul de a mai construi cateva exemplare ,
ma intreb din ce resurse se poate  aloca "ceva" pentru pomenitul Seil_18?

2.2 daca raspunsul este
      -Da, ati ajuns la concluzia ca lotka trebuieste inlocuita cu "altceva" , de ce tocmai o barca cu bordul liber mic?

     (am atasat planul de forme. Eu nu as incuraja pe nimeni sa infrunte o furtuna pe  Razelm cu o constructie asemanatoare.
     Idem navigatie costiera.
     Fara vant si fara valuri este OK (dar la ce iti trebuie atunci velier?)
     In caz de  valuri >1 m, bordul liber este periculos de mic, iar la darca  bandata la 20° se reduce la nici 0.15m (estimatia mea, v. schita).
     
     Seil18 este in mod clar o barca pentru ape protejate.

3. Cat despre finantarea mai multor barci - nu ma bag, nu este treaba mea.
Ma intreb totusi din ce resurse?
Poate intra in hora cateva ONG-uri, poate Ministerul Turismului...
(la Rowmania s-a reusit, dar asta este o alta poveste)

4. Costurile - in estimatia mea , pentru constructia GRP (fibra de sticla + rasini poliesterice)
- trec lejer de 6000 RON pentru carena
- cca. 1000 RON (calcul f. generos) pentru catarg si armaturi (incl. carma si derivor)
- estimativ 2000 RON pentru velatura
   (ei bine, la velatura limita de sus este intotdeauna Cerul Instelat, la 2k RON vorbim de  una buc. vela, tertarolabila,
   confectionata din dacron)

Ne apropiem deci de 10k RON, fara peridoc, ancora, veste de salvare  etc.
Nu mi-se pare surprinzator, francezii listeaza barca la 11k Euro.

5. A testat cineva ambarcatia, "in-vivo"?
Da, stiu , teste, relatari, articole etc, dar eu nu cred decat propriilor mei ochi
(si cateodata nici macar acelora ! :-)


Bineinteles cele de mai sus reprezinta doar pledoaria personala pentru a nu abandona " directiva Lotka"
care este - cu toate deficientele inedite inceputului (in d'ale Raidului)  o forma consacrata pentru zona Deltei Dunarii.

Dar decizia va apartine.

x_petrolist

Peter, mai jos cu albastru sint citeva raspunsuri la intrebarile / comentariile tale:

Domnilor si Drumul-catre-Iad este pavat cu pietrele bunelor intentii ! :-)

Bineinteles este mult mai facil sa stai la marginea terenului urland "sfaturi " catre jucatori, decat o actiune bine reusita in teren...
Imi permit deci - doar ca simpatizant /sprijinitor a Raid Romania urmatoarele intrebari (deocamdata retorice)

1.   Sa inteleg ca proiectul "Lotka" a cazut in disgratie si locul lui a fost luat de o barca total atipica pentru zona Dunarii de Jos si a Deltei?
Proiectul Lotka nu a fost abandonat.
2. Daca
2.1 raspunsul este
-Nu , lotka primeaza! (si mai departe) in sensul de a mai construi cateva exemplare ,
ma intreb din ce resurse se poat  aloca "ceva" pentru pomenitul Seil_18? Nu stiu exact cum va fi finantat sau daca va deveni cu adevarat un proiect. Deocamdata evaluez fezabilitatea lui.
2.2 daca raspunsul este
      -Da, ati ajuns la concluzia ca lotka trebuieste inlocuita cu "altceva" , de ce tocmai o barca cu bordul liber mic? Este calduros recomandata de Mike Hanyi care s-a plimbat cu ea. Ramine de vazut daca a fost doar reclama facuta pe internet pentru un prieten sau chiar asa este.  Deasemenea, in cazul unor vizitatori din afara, aceasta barca s-ar putea sa le fie mai usor de manevrat.     (am atasat planul de forme. Eu nu as incuraja pe nimeni sa infrunte o furtuna pe  Razelm cu o constructie asemanatoare.
     Idem navigatie costiera.
     Fara vant si fara valuri este OK (dar la ce iti trebuie atunci velier?)
     In caz de  valuri >1 m, bordul liber este periculos de mic, iar la darca  bandata la 20° se reduce la nici 0.15m (estimatia mea, v. schita).
     
     Seil18 este in mod clar o barca pentru ape protejate.

3. Cat despre finantarea mai multor barci - nu ma bag, nu este treaba mea.
Ma intreb totusi din ce resurse?  Si pe mine ma chinuie aceeasi intrebare.Poate intra in hora cateva ONG-uri, poate Ministerul Turismului... Exclus pentru ca nu am facust asemenea demersuri.(la Rowmania s-a reusit, dar asta este o alta poveste) – Ma rog, cineva aclo sus ii iubeste.4. Costurile - in estimatia mea , pentru constructia GRP (fibra de sticla + rasini poliesterice)
- trec lejer de 6000 RON pentru carena
- cca. 1000 RON (calcul f. generos) pentru catarg si armaturi (incl. carma si derivor)
- estimativ 2000 RON pentru velatura
   (ei bine, la velatura limita de sus este intotdeauna Cerul Instelat, la 2k RON vorbim de  una buc. vela, tertarolabila,
   confectionata din dacron)

Ne apropiem deci de 10k RON, fara peridoc, ancora, veste de salvare  etc.
Nu mi-se pare surprinzator, francezii listeaza barca la 11k Euro.

5. A testat cineva ambarcatia, "in-vivo"?
Da, stiu , teste, relatari, articole etc, dar eu nu cred decat propriilor mei ochi
(si cateodata nici macar acelora ! :-) – Poate o incercam impreuna la inceputul anului viitor.

Bineinteles cele de mai sus reprezinta doar pledoaria personala pentru a nu abandona " directiva Lotka"
care este - cu toate deficientele inedite inceputului (in d'ale Raidului)  o forma consacrata pentru zona Deltei Dunarii. Perfect de accord cu tine.
Dar decizia va apartine. – Decizia apartine fiecarui individ in parte deoarece asociatia nu-si permite sa construiasca lotci in serie. Ca sa nu mentionez faptul ca barca scoala a fost f. putin sau deloc folosita in timpul verii. Ce sens ar avea sa mai construim si altele in acest moment?

x_petrolist

Citat din: gvincentiu din Octombrie 11, 2012, 09:50:09 AM
Se întrevede ceva la orizont, semnele prevestesc o vreme bună pentru Raid Romania. Abia aștept să se deschidă topicul cu Raid Romania 2013, să mă potrivesc și eu cu concediul. Anul ăsta am suferit și de lipsă de timp și de iepuroi (cum zice Vali...) și de catarg, și de velă.
In principiu perioada va fi tot la sf. lui Mai inceputul lui Iunie.

solpet

Citat din: x_petrolist din Octombrie 11, 2012, 05:04:02 PM

Proiectul Lotka nu a fost abandonat.
Ma bucura ca  suntem la unison!


>Da, stiu , teste, relatari, articole etc, dar eu nu cred decat propriilor mei ochi
(si cateodata nici macar acelora ! :-)

Citat din: x_petrolist din Octombrie 11, 2012, 05:04:02 PM
Poate o incercam impreuna la inceputul anului viitor.
OK !
Da-mi de veste (cel putin  cu aproximatie cand si unde?  -->cel mai bine PM) si ma pregatesc pentru o runda de tortura!

Adica  pentru o runda in care vom tortura Sail18,  sa-l strangem la ..... scote,       
pana cade sub vant!
Si sa ridicam cateva polare, daca tot ne inbarcam...

Poate avem si norocul sa apucam si niste valuri ca lumea
(dry-suit sa ne fie carapacea :-)

chiar daca nu vom face concurenta lui Forest Gump si locotenentului Dan  - in minunata scena  de furtuna din film.
Lieutenant Dan and the Storm //


x_petrolist

Peter, nu-ti mai face griji. Proiectul a murit in fasa.

Vali

Citat din: x_petrolist din Octombrie 11, 2012, 07:55:50 PM
Peter, nu-ti mai face griji. Proiectul a murit in fasa.

Ceea ce nu-i deloc rau, fiindca ne lasa timp si resurse sa ne vedem de ale noastre ;). Apropo, cu aceasta ocazie mi-au mai venit niste idei, pe care vi le voi scrie pe mail :). Salutari din atelierul parfumat de stiren :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

lipan

#11
Citat din: x_petrolist din Octombrie 11, 2012, 07:55:50 PM
Peter, nu-ti mai face griji. Proiectul a murit in fasa.

Păcat.
Așa cum i-am promis lui Aurelian, m-aș fi băgat la făcut velele.
Sau poate chiar am fost avut în vedere :) :).

Citat din: solpet din Octombrie 11, 2012, 01:23:01 PM
Citat din: x_petrolist din Octombrie 10, 2012, 07:48:49 PM
Intiativa mea are ca scop nu profitul ci marirea bazei materiale a asociatiei Raid Romania.

- estimativ 2000 RON pentru velatura
   (ei bine, la velatura limita de sus este intotdeauna Cerul Instelat, la 2k RON vorbim de  una buc. vela, tertarolabila,
   confectionata din dacron)

La 11 mp cât am văzut că are vela 2000 lei eu zic că este cam mult.
La 11 mp îți trebuie cam vreo 15-18 mp (inclusiv pierderi care ar fi fost minime pentru că făceam tipar) înmulțit cu 10-15 euro pe mp dacron ar ieși undeva sub 1000 lei (fără manoperă ;D ;D, și furnituri - ață și ocheți de calitate).
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

x_petrolist

Maestre Lipan, sa nu-ti para rau ca avem de gind sa punem un parus de dacron la lotca. Vela din material de parasuta va fi folosita la vinturi purtatoare. Se gaseste material in Romania sau trebuie cumparat din afara?
Si trebuie sa promiti solemn ca ne vei face onoarea sa participi la o iesire pe apa in 2013.

lipan

Citat din: x_petrolist din Octombrie 14, 2012, 05:39:50 PM
Se gaseste material in Romania sau trebuie cumparat din afara?
Si trebuie sa promiti solemn ca ne vei face onoarea sa participi la o iesire pe apa in 2013.

Nu se găsește în Ro. Trebuie adus din afară.
Poate găsim cea mai ieftină formulă până în primăvară să ne ajuți să-l "importăm" de la mata din state.
Eu și cu Nicu (7m) ne tot chinuim să facem rost pe aici pe la noi..

Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

mario38

am vazut ca sunt diferite densitati de material , care ar fii necesare si ce cantitatii , notati aici va rog.