Pasi pentru inmatriculare mahuna fara motor

Creat de ALEX, Noiembrie 06, 2012, 12:07:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ALEX

Buna ziua,

Ma numesc Alexandra.

Sunt noua in tot ceea ce priveste domeniul maritim prin urmare va rog frumos sa ma ajutati.
Am achizitionat pe firma o mahuna fara motor pentru pescuit . Firma este din Bucuresti dar vara ne desfasuram activitatea in Constanta.

Va rog sa imi spuneti pasii pe care trebuie sa ii urmez pentru inmatricularea/declararea acesteia - la ce autoritati trebuie sa ajung - primaria/ administratia financiara unde imi desfasor activitatea sau unde am sediul / ce documente am nevoie pentru a o declara la capitania Constanta etc

Multumesc anticipat.

Cu deosebit respect,
A.M.

monica.lidia

Buna seara stimata doamna,
Am citit intrebarile dvs, si cum am mai intalnit, in practica,  aceasta situatie, va pot raspunde legat de partea fiscala a problemei. Dupa cum stiti biblia fiscalului este  Codul Fiscal, unde la capitolul Impozit pe mijloace de transport gasiti reglementat tratamentul aplicabil dvs. Se aplica, in mare, aceleasi reguli ca la mijloacele de transport auto: se declara in maxim 30 de zile de la dobandire, pe baza unei declaratii tip pe propria raspundere, la Primaria in raza careia este sediul social al firmei. Exceptia notabila fata de tratamentul mijloacelor de transport auto este ca la ambarcatiuni nu conteaza unde se afla fizic sau unde isi desfasoara activitatea, conteaza doar unde are firma sediul social. Pentru inscriere la fisc vi se vor solicita actul de dobandire (factura) si carnetul ambarcatiunii pentru stabilirea caracteristicilor tehnice si incadrarea intr-o clasa de impozitare. Asa cum puteti citi alte cazuri pe forum, zelul functionarilor publici poate crea probleme:
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,407.msg8121.html#msg8121
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,465.msg6029.html#msg6029 .

Pentru partea tehnica legata de ANR si Capitania Constanta, va las pe mainile greilor forumului. In speranta ca v-am fost de ajutor, o seara buna.
Nu plange pentru ca s-a terminat, bucura-te pentru ca s-a intamplat.

Vali

Buna ziua si bun venit pe capcompas.ro.

Din ceea ce stiu, daca barca e noua, inregistrarea la fisc si inmatricularea la ANR se fac pe baza facturii si declaratiei de conformitate a producatorului. Daca barca e second, in locul declaratiei de conformitate se cere carnetul ambarcatiunii.

Sunt cateva exceptii in care barca nu se inmatriculeaza sau nu se inregistreaza la ANR, prevazute in OG 74/2006, art. 51/4:
- barci cu lungime mai mica de 7 metri si motorizare mai mica de 15 kw (20,38 cp)
- barci cu propulsie umana
- barci carora nu li se aplica HG 2195/2004

Daca barca e pe firma, si va fi folosita in scop lucrativ (comercial), trebuie inmatriculata indiferent de categoriile de mai sus. Daca va fi folosita in scop personal, si se incadreaza la art 51/4, nu se inmatriculeaza la ANR, dar se inscrie la fisc, la clasa prevazuta in codul fiscal. La o barca fara motor, folosita in scop personal, impozitul e mic - la Galati de exemplu e 19 lei/an.

Avem insa o contradictie intre ce spune fiscul galatean (obligativitatea inscrierii la fisc a barcilor neinmatriculabile), si ce scrie in codul fiscal:
Art 261. (1) Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport
Deci daca nu se inmatriculeaza/inregistreaza, rezulta ca barca nici nu trebuie inscrisa la fisc.

Cel mai bine va rog sa-mi trimiteti un pm cu cateva detalii suplimentare despre barca si destinatie, si voi intreba la capitania locala. Puteti in acelasi timp sa intrebati la Capitania Constanta, unde va fi folosita barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau