Un incepator si un Valk (barca mea)

Creat de felicimond, Noiembrie 22, 2012, 07:25:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

modi

Citat din: pelicanul din Iunie 25, 2013, 10:02:01 AM


Asteptam cu mare interes continuarea povestii! Ce ati avut cu Podul Prieteniei? Nu vroia sa se dea la o parte? :)

Asa cum deja probabil v-ati obisnuit , am sa prezint evenimentele de ieri , cu lux de amanunte , in maniera in care stiu s-o fac :

1 - Pregatirile :

Luni , 25 Iunie , sarbatoare ..... Toata lumea libera , inclusiv noi . Dragos si cu mine . Dragos in ale lui , eu in drum spre dormitor . Nu mai stiu cum este ca-ntro zi de luni sa fi liber . Ma bulverseaza ideea , ma enerveaza , .... as avea ceva de lucru dar depozitul de materiale este inchis , .... aleg sa plec acasa si sa ma culc .

Ultima intelegere cu Dragos fusese ca la un moment dat anume , odata ce-i finalizez piesa - oglinda atasata - pe care sa pozitionam motorul , sa stabilim de comun acord ziua in care mergem la Giurgiu s-o montam si sa ne "jucam" putin , de proba , cu acesta atasat la pupa Valk-ului .

Ma uit prin televizor , bantui netul scos din minti si plictisit , nu-mi doresc decat ca ceva anume sa ma scoata din monotonia tembeloida in care simteam ca ma afund furios ....

Imi suna telefonul !!! Privesc display-ul si-mi inmugureste un sambure de speranta . Raportat la apelant se pare c-am sa ma gudur pe langa Craiasa in aceasta dupa amiaza . Ma suna "Dragos Felicimond" :

- Salut !
- Salut Dragos !
- Ia zii Mihai , esti gata cu oglinda aia ?
- Sunt gata de fo doua zile . Cand vrei s-o punem pe Valk ?
- Daca tu azi esti liber ..... mergem ?
- E pranzul . Cum facem ?
- E putin mai complicat , ca eu sunt la vreo suta de km de Bucuresti , trebuie sa trec si pe-acasa , asa ca cel mai devreme pot ajunge sa te iau pe la 16 00 - 16 30 . E tarziu ?
- Dragos , pentru ce-avem noi de facut nu-i niciodata tarziu . Te astept . ......

Intre timp iau drumul dormitorului . Repet , ma plictisesc teribil . Visez siaje , valuri , motoare , etc . Cu aceste vise insotindu-ma telefonul imi suna in draci . Dupa cat de lipiti imi sunt ochii in timp ce bajbai dupa el pe noptiera se pare ca dorm de cateva ore bune . Raspund in final si-i aud vocea lui Dragos a doua oara pe ziua de azi :

- Bai , sunt la vreo doua - trei strazi de tine .....
- Unde esti anume ?
- Uite , sunt pe 1864 la intersectia cu Strigaturii ....
- Bun ! Mai mergi inca doua strazi si faci dreapta . Iti ies acum in cale ....
- Ajung imediat . Aici fac dreapta ?
- Da .... Uite , sunt iesit in strada , ma vezi ?
- .... Gata . te-am vazut ........

Dragos parcheaza langa masina mea din care luam toate cele necesare montarii oglinzii pe Valk : scule , oglinda in sine , mosorul de cablu , suruburi si accesorii ....
Cat de iute putem traversam Bucurestiul si luam "Giurgiului" sub roti . E deja "cinci fara" dupa amiaza . Amandoi speram sa si probam Valk-ul impins de motor .
Pe drum facem fel de fel de supozitii , despre cum si-n ce fel il pozitionam pe pupa , cum facem sa ajung sa pot lucra din spatele vasului , apreciem "dupa ureche" cam cat de eficient va fi motorasul fata de Valk , etc . Mai oprim doar sa alimentam , sa luam doi litri de benzina , si-n aprox 1 ora de la plecare parcam in punctul in care gasim semet catargul Valk-ului inaltandu-se catre celelalte ambarcatiuni gazduite la pontonul lu' nea Ion din Canalul Plantelor .

- Asta nu-i p-aici ?
- Nu stiu , nu l-am anuntat ca venim .
- Vad ca nu e . Si-mi trebuie curent .
- Stai ca-l sun .
- Suna-l . Si spune-i ca esti venit cu Pictoru' . Si mai spune-i ca mi-am adus "guasele" sa-i termin "mazgaleala" de i-am inceput-o acum trei ani pe baraca .

- Nea Ioane , uite , am ajuns .
- ......................
- Bre , sunt cu Pictoru !
- ......................
- Te asteptam ......

- Ce zice ?
- Era-n drum spre casa . Cand a auzit ca esti aici a zis ca vine imediat . Stai , ca tre' s-apara .......


modi

Citat din: pelicanul din Iunie 25, 2013, 03:38:10 PM
Nu am inteles prea bine cum era legata barca,

Ajung si-acolo . De fapt .... ACOLO vreau sa ajung !!! Doar putina rabdare .
Nu garantez ca pot termina "epopeea" astazi . Sunt dupa o noapte de adrenalina maxima , fara pic de somn . Beau bere si va scriu . Ma tem c-am sa "capitulez" instant pe ziua de azi .......

modi

Pregatirile - 2

Dupa ce ma salut mai mult decat jovial cu nea Ion , ca .... deh , nu ne vazusem de fo trei ani ..... , trecem la pozitionarea oglinzii pe pupa Valk-ului . Nea Ion , serviabil ca intotdeauna se straduie sa ne ajute cu orice i-ar putea sta in puteri . Dar pe langa toate este sugubat ca mereu de cand il stiu si face ca montajul oglinzii sa se desfasoare in conditii haioase si mai repede decat ne asteptam .

Oglinda deja este pozitionata cu statut de provizorat , motorul atasat acesteia , dezlegam Valk-ul si ..... in mars-arierre ne departam de ponton in timp ce nea Ion ne ureaza bucuros nevoie-mare "sejur placut" .

Sunt uluit !!! Valk-ul respunde mai mult decat docil la manevrele pe care le impun de la mansa motorului . Ma asteptam , sincer , la o oarecare intarziere la reactiile acestuia . Dar nu . Se comporta excelent .
Dragos se bucura pentru achizitie , eu pentru faptul c-am reusit - doar din poze si explicatii - sa confectionez oglinda exact asa cum ar fi trebuit .
Usor usor capat curaj in "combo" si purced catre iesirea din Plantelor :  http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=43.890733&lon=25.986249&z=16&m=b
Firesc mi s-ar fi parut ca Dragos sa conduca . Doar este "jucaria" lui . Dar tacit cadem de acord ca macar pana-n Dunare sa pilotez . Asa cum sublinez mai demult in topic , cunosc "piatra cu piatra" zona .

"Atac" bratul de confluenta "punct-cu-punct" si-i explic acestuia ce-si-cum . In fata ni se arata Dunarea maiestuos si ne incita pa ambii . Proba o facusem deja . Motorul isi facea treaba cu prisosiinta . Insa tentatia si entuziasmul face sa ignoram faptul ca suntem lipsiti de vele , de pagaie , de ghionder , de ancora ..... PRIMA GRESEALA !!!


modi

Probele , plimbarea - 1

Iesim in Dunare . Cu oarecare emotii . Urmau sa ne preia curentii si anafoarele . Insa totul se petrece mai facil decat ne imaginam . Lucru care ne alimenteaza increderea . A DOUA GRESEALA !!! .

Propun sa navigam catre-n amonte , exact cum sugeram in topic inca dinainte de-a ne cunoaste . Odata iesiti in larg ne permitem fel-de-fel de manevre de proba . Viraje din motor , motor fixat si viraje din carma Valk-ului , diferite turatii impuse din mansa , samd . Dunarea crescuta dar "sticla" la suprafata nu ne face problema . Practic ne "jucam" bucurosi de reusita pozitionarii motorului pe Valk .

Inainte de accesul in santierul naval Giurgiu intoarcem barca cu gand sa "tragem acasa" :  http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=43.872390&lon=25.974298&z=16&m=b

Trebuia sa ne multumim cu atat . Practic ceea ce avusesem de vazut vazusem . Dar , cum se intampla mereu cand te prinde fascinatia Craiesei , la intoarcere trecem de intrarea-n Plantelor si decidem sa-i arat lui Dragos anafoarele de sub pod , cele de la intrarea-n Ara , cele despre care-l prevenisem ca-s "date dracului" de periculoase . Inca nu gandesc sa le traversez , ci doar sa mai navigam putin . E mult prea misto sa ne intoarcem la ponton . Un soare splendid ne insoteste timid de prin coroanele plopilor insirati strajeri pe mal .

Ajungem la punctul la care ne-am fi putut intoarce fara probleme , privesc anafoarele , iau rapid in calcul cota Dunarii , ...... nu avem cum sa lovim cu derivorul in stancile de sub pod . Ii propun in doua cuvinte repezi lui Dragos ca :

- Daca vrei sa intri in Ara ..... asta-i cota la care-o poti face . Si cu mine in barca . Cunosc bine ce-i pe dedesupt . Ne incumetam ? Ce zici ?
- Merg pe mana ta .
- HAI !!!

Asez barca bine pe curent , imi aleg traseul clar dintre "doi si trei" ( picioarele podului , traseu de la care nu ma abat niciodata sub niciun argument : http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=43.894023&lon=26.000503&z=18&m=b  ) si ...... ne lansam catre Ara . Pe masura ce ne apropiem de anaforul de sub pod Dragos realizeaza ce-i spuneam candva . Apa ''clocoteste" si se-nvarte ca o dementa . In timp ce , atat din carma Valk-ului cat si din mansa motorului , ma straduiesc sa mentin cursul , barca face absolut ca toti dracii . Dragos uluit comenteaza :

- Bai , incredibil !!! Aici Dunarea practic urca la deal !!! Uite , se-ntoarce catre pod !
- Vezi ? Vezi acum ce-ti spuneam despre "samponul" de sub pod ?
- ... Mda .... Doar in vele nu am ce cauta aici . Mi-e clar !
- In fine , hai sa ne vedem trecuti in Ara si vorbim ........

A TREIA GRESEALA !

Patrundem in Ara si la mai putin de 200 m in aval de pod apele se linistesc si avem in continuare un curs mai mult decat "domestic" . Motorasul toarce la juma' de ture , barca-l asculta docila , privim malurile si-i arat lui Dragos consacratele locuri de crap , de somn , de avat , etc .
Aleg sa mergem la vale , sa trecem de Malu Rosu (  http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=43.918360&lon=26.033006&z=16&m=b ) , sa ocolim insula Mocanu , si apoi sa urcam inapoi in Plantelor prin Dunarea mare .

Nu trecem bine de Malu Rosu si motorasul nostru se opreste subit din toarcerea sa mai mult decat eleganta .
Nu stiu Dragos , dar eu m-am iritat instantaneu . In nicio secunda am realizat ca suntem TOTAL in deriva , fara vele , fara ..... alea-alea , .... ca le-am pomenit mai devreme . In deriva insemna ca suntem la cca 10 m de malul stang si ne apropiem de acesta fara niciun control asupra barcii . Dupa cum stiu ca se schimba configuratia substratului de la an la an , dupa cum stiu ca-n acesta se pot infige plopi rasturnati si tavaliti de viituri , in orice clipa riscam sa "infigem" derivorul intr-o asemenea structura . VASUL TREBUIE OPRIT IMEDIAT !!!!

In doua zeci de minute soarele va apune . Trebuieste sa ne decidem imediat asupra a ceea ce avem de face . Rapid , precipitat , reincercam sa pornim motorul si nu reusim . Vasul se afla in continuare in deriva catre pericole nevazute , ascunse de valtorile Dunarii .

In pofida refuzurilor lui Dragos raman in chiloti , imi leg in jurul braului o parama ce pare a fi destul de lunga , sar in apa si o iau catre prima salcie sugrumata de-o vita salbatica . Cum si-n ce fel s-a petrecut urmatorul minut v-a povestit Dragos .

.........................................................

Sunt din nou in barca , gafai , ma scutur de apa , .... dar vasul si-a incetat deriva model "ruleta ruseasca" .

Ne consoleaza soarele cu ultimele sale raze strecurate prin coroanele de malul Aralei .

pelicanul

Ati mai facut si poze cu plopii in apus? Foarte frumoase de altfel ...  :)

felicimond

Citat din: pelicanul din Iunie 25, 2013, 05:25:53 PM
Ati mai facut si poze cu plopii in apus? Foarte frumoase de altfel ...  :)

Stai, ai rabdare. Pozele au fost facute inainte de evenimente. Cui i-a mai ars de poze cu chilotii plini?

modi

Asteptarea

Dragos il suna pe nea Ion sa vina cu ceva sa ne tracteze . Ii explica unde-am ramas . Ramanem si asteptam . Asta se petrece exact la momentul la care se ridicau tantarii din vegetatia de pe mal . Stam , asteptam , comentam intrigati asupra posibilelor cauze ale panei , si ne tragem palme .

Mai incercam sa pornim motorul dar in van . Acesta se incapataneaza sa taca .

In cateva minute - repede totusi , raportat la cum percep oamenii Dunarii trecerea timpului - apare o barca ce practic zboara pe apa . La bord , in ultimii stropi de lumina ai zilei distingem palaria de "Jeiar" a lui nea Ion . Barca e condusa de Florin , barcagiu si pescar de-al zonei .

- Ce-ati patit , mah ?
- Nu mai vrea , na !
- I-ai verificat Benzina ? Ai dat capacu' jos ?
- Nu-l vezi , bre , ca e scos ?
- Pai si ce-are , mai baieti ?
- Da' io de un' sa stiu acuma sa-ti spun ce are ? Are draci pe el , aia are . Mersi c-ai venit .
- Cum sa nu vin , tata ? Cum sa nu vin . Acu' ia de leaga barcile si hai sa mergem , ca se-ntuneca de tot .

Cum ne abordasera , tribordul lor la babordul nostru , se fac schimb de capete de parame si se leaga barcile . De-o crivace de-a barcii lor , una pozitionata catre prova , este legata o parama ce are celalalt capat legat de catargul nostru .

Cea de-a patra si cea mai mare greseala !

Mie nu-mi convine si-i sugerez lui Florin sa ne ia "la siret" , la coarda lunga . Acesta ma linisteste spunandu-mi sa nu-mi fac griji ca nu e prima oara cand remorcheaza o barca in felul asta . Uita sau omite , uitam cu totii sau omitem , ca sub Valk-ul nostru taie apa derivorul .

Florin , in afara de aceasta omisiune , nu are nicio vina , si evident , nu are experienta - nu are de unde - in a remorca un velier cu derivor .

Prinsi in veselele comentarii si povestiri ale lui nea Ion ( asupra carora am sa revin intr-o alta poveste , nu de alta , dar merita ! ) urcam incet catre Podul Prieteniei . Cu toate astea , in timp ce povesteam vrute si nevrute un pui de neliniste imi da ghes . " Cum dracu ne trece asta de valtorile de sub pod ?"

modi

Cand 10 secunde trec ca 10 zile .

Ne apropiem de pod aproape in bezna . Ne mai ajuta cu lumina stalpii de pe pod si farurile masinii ce-l strabat bezmetice dintr-o tara-n alta . Totusi vedem pe unde mergem .
Mergem incet si intuiesc ca Florin incearca sa abordeze trecerea printre "trei si patru" ( http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=43.894058&lon=26.001082&z=19&m=b ) lucru care nu-mi convine deloc . Comentez cat pot de delicat . N-as vrea sa-l deranjez cumva avand in vedere ca este cel ce-a alergat dupa noi pe Dunare sa ne culeaga din deriva , din neputinta .

Anafoarele turbate vajaie in fata noastra . Instinctiv ma prind de piese ale Valk-ului . Dragos la fel , imbratiseaza catargul . Nea Ion "sugubeteste" in continuare , Florin este sigur pe el ........
Intram in anafor . "Douascinciu'" lui Florin , cu toti caii lui cu tot , nu reuseste sa pastreze chilele perpendicular pe directia de mers . Barcile o iau , duse de curent , catre tribord ..... Era prima secunda din seria celor mai lungi 10 secunde din viata mea !!!

...

Odata plecate catre triborduri derivorul primeste din plin curentul Dunarii . Velierul se apleaca violent catre babord incalecand copastia barcii celorlalti . Florin , panicat ca si noi , nu tureaza sa se "lupte" cu curentul . Urma apoi sa aflam ca toti patru nu ne mai doream decat sa ne ramana barcile pe apa si cu noi la bord . Babordul velierului se afla la doar doi-trei cm de valtoarea anaforului . O suta de litri de apa daca luam in clipa aia ar fi antrenat si mai mult inclinarea acestuia si nu cred c-as fi putut acum sa va povestesc . Privim ingroziti ...... Atat mai putem face . Barcile sunt fiecare prizoniera celeilalte neputand evolua individual in "balamucul" ala .

Nu luam apa dar ne indreptam vertiginos catre piciorul podului din dreapta noastra ...

Secundele trec infernal de greu . Facem toti in sinea noastra tot felul de calcule , analize , sau Dumnezeu mai stie ce . Printre altele , privind la "samponul" de sub noi intuiesc ca ne vom lovi . Mai apuc doar sa strig : BAAAAAAAI , BAGA-MI-AS ...... LOVIM PODU' !!!!!!! Mainile ni se incranceneaza fiecare pe ce si le avea deja puse si tot speram ca curentul sa ne scoata inapoi in Ara fara sa lovim .

Va scriu de cateva minute , ati parcurs cele scrise in cateva secunde , dar va repet , tot ce-ati citit s-a petrecut in maxim 10 secunde . Timpul ingheata odata cu inimile noastre . Provele se reped catre colosul de beton din fata noastra . Ultimii doi metri pana la acesta si inca sper sa nu-l lovim .....

Nu avem norocul asta si velierul acroseaza violent betonul bubuind naprasnic . Nu-mi mai spun decat ca vasul e facut "bete de chibrit" . Intr-o jumatate de secunda o alta bubuitura imi zdruncina nervii . Barca lui Florin loveste piciorul la randul ei ........

Astept infiorat sa ne scufundam . O asemenea bubuitura nu are cum sa-mi tina optimismul "in parametri" , velierul nu are cum sa fi rezistat impactului . Sub noi "samponul" vuieste grotesc si nu-mi mai pot decat imagina ca , indiferent de cat de bun inotator sunt , nu am cum sa mai ies din el . Urmeaza sa fim dati cu capul si cu trupurile de toate stancile de sub apa .......

modi

Si reusim totusi sa trecem .

Dunarea ne aduce inapoi in Ara .....
Suntem in barci , barcile nu au si nu iau apa , noi ne privim unii pe altii nevendindu-ne sa credem . Dupa alte cateva secunde Florin se aduna si se pregateste iarasi sa abordeze trecerea . De data asta las orice fel de diplomatie la o parte si impun traseul : "Trecem printre doi si trei . Si da-i blana !"

.............................................................................................

Iata-ne dincolo de pod , dincolo de anfoare , dincolo de spaima , dincolo de locul in care timpul a stat . pe intuneric bajbai precipitat pe podina velierului cautandu-mi tigarile . Bricheta o gasisem , dar tigarile se incapatanau sa ramana ascunse facandu-ma sa turbez de nervi .

In fine , le gasesc , Florin imi cere si el o tigare , mergem incet catre Plantelor fumegand ..... unii din tigari si toti din nervi . Cu toate astea incepem sa realizam in tacere prin ce trecusem si-i multumim lui Dumnezeu .

Tacerea o impartim cu o luna mistica ce ne lumineaza apa rasarind generos de pe malul Bulgaresc ......

modi

Treci incoa' sa-ti dau ceva rece .

Ne vedem ajunsi la ponton . Legam barcile si studiem avariile . Valk-ul are piesa de inox din prova smulsa . Barca lui Florin are chila sparta in doua . La fel , in prova . Insa ambele avarii sunt mult peste nivelul apei .

Trec minutele si realizam prin ce-am trecut , realizam PRIN CE-AM FII PUTUT TRECE ! Ma precipit , sunt nervos , ma indrept catre toate alea si de fapt catre nicaieri . Fiecare reactioneaza cum poate .

Doar nea Ion , in vesnicul sau fel sugubat , imi zice :

- Pictore , ce-ai , mah , de faci ca toti dracii ? Gata , suntem la mal , suntem bine . Acu' treci inauntru sa-ti dau un vin rece .....
- Nu beau vin . Da-mi o bere daca ai .
- Mai e putina , pe fundu' sticlei . Daca e de-un pahar ....
- Da-o-ncoa . Si sa-mi mai dai sare .
- Ce dracu sa faci cu sarea ?
- Sa-si puna-n bere . zice Dragos
- Ia sare , tata , ia sare ........

E deja 23 00 . Scoatem motorul de pe barca , mergem la masina , o luam spre casa . De la un kilometru la altul facem filmul evenimentelor si ne felicitam reciproc ca "suntem in masina , in drum spre case" .....

....................................................................................

Cam asta a fost filmul complet al evenimentelor . Alte impresii , povestirile lui nea Ion din timp ce mergeam catre pod , le aduc in topicul cu povesti .....

Acum mi-e somn - desi stiu ca am sa adorm greu - va spun Noapte Buna !

Vali

Multumim pentru povestire, foarte faina. Imi aduce aminte de ce am scris si eu acum vreo 2 ani, la topicul "Nu faceti ca mine" (apropo, cand vreti sa radeti de mine, cititi aici :) : http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,256.0.html )

Mi s-a intamplat si mie sa fiu orbit de entuziasm si sa neglijez unele chestii vitale la mersul cu barca (mai ales cu velierul). Insa in prezent nu plec pe Dunare fara sa ma asigur de cateva lucruri esentiale (si nu o spun in nici un caz cu adresa, ci ma refer exclusiv la mine):

- chiar daca sunt un bun inotator, nu plec vreodata fara vesta. Nu se stie ce se poate intampla, daca ma paradesc si nu pot inota in mijlocul anafoarelor, e foarte nasol.
- cu orice barca as fi, nu plec fara o pereche de lopeti, sau macar de pagai, pentru a putea manevra rapid in caz de pericol.
- foarte importante sunt ancora, pentru cazul de deriva, si cangea (ghionder cu carlig), ca sa ma agat sau sa ma imping repede la nevoie.
- cand am de facut iesiri scurte de agrement la vele, prefer sa plec intotdeauna spre amonte, pentru ca in caz de problema sa revin cu ajutorul curentului.
- in caz de remorcare, leg neaparat barca pe lateral, din ambele parti - prova si pupa, avand neaparat montati tacheti solizi. In plus, am invatat si eu aceeasi lectie vizavi de derivor, asa ca intotdeauna la remorca derivorul sta ridicat in cutia lui (fiind mobil). E o regula veche intre velistii de la noi din zona, la motor sau la remorca derivorul mobil este ridicat.

Bineinteles ca in cazul Valk-ului nu se putea ridica derivorul, fiind fix, si culmea e ca din cauza curentului puternic nici nu se putea reduce viteza de remorcare. Cred totusi ca daca legatura remorcii ar fi fost mai spre prova si mai din scurt, s-ar fi putut evita punerea derivorului travers pe curent. Legarea la catarg ofera iolei un grad cam mare de libertate la giratia aleatoare, pe cand legarea la tachet spre prova ar fi limitat aceasta tendinta.

Totusi, cel mai important e ca totul s-a terminat cu bine. Reparatia iolei se poate face usor, nu e afectata structural, si cel mai bine e ca motorul se potriveste la fix. Ce pot sa mai spun decat ca va doresc cat mai multe aventuri placute pe viitor, si sa ne povestiti tot atat de captivant, dar despre ture mai "soft" decat cea de fata :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iliviu

Cand mai vii la Giurgiu, suna-ma si pe mine te rog, sunt curios sa sad cum e cu vela. N-am mers niciodata, si m-ar ajuta sa vad macar, de aproape, o ambarcatiune cu vele. Bine'nteles, berea rece o dau eu  ;).
Si mai ales daca ai nevoie de ceva, o mana de ajutor, orice, ...nu ezita sa ma suni.
Liviu, 0726306316.

Multumesc.
Schulze Surfrider 15-115hp

felicimond

Salut,

Cu cea mai mare palacere. Cu cat timp  inainte ai nevoie sa  te sun?

iliviu

Citat din: felicimond din Iunie 26, 2013, 09:45:53 PM
Salut,

Cu cea mai mare palacere. Cu cat timp  inainte ai nevoie sa  te sun?

Daca vii in cursul saptamanii nu pot sa vin, dar in weekend, oricand..
Multumesc.
Schulze Surfrider 15-115hp

modi

#119
Citat din: Vali din Iunie 26, 2013, 02:09:22 AM

- in caz de remorcare, leg neaparat barca pe lateral, din ambele parti - prova si pupa, avand neaparat montati tacheti solizi. In plus, am invatat si eu aceeasi lectie vizavi de derivor, .................

.................in cazul Valk-ului nu se putea ridica derivorul, fiind fix, si culmea e ca din cauza curentului puternic nici nu se putea reduce viteza de remorcare. Cred totusi ca daca legatura remorcii ar fi fost mai spre prova si mai din scurt, s-ar fi putut evita punerea derivorului travers pe curent....................

Se face saptamana si ma tot framanta amintirea evenimentului ......
Ma tot gandesc la ce si cum ar fi trebuit facut mai bine .

Vali , evident , ceea ce spui are atat logica cat si suport tehnic . Doar ca nu se "potrivesc" situatiei pe care-am traversat-o . Sustin in continuare , insist chiar , ..... am fi trebuit remorcati la "siret" , la parama lunga in anaforul respectiv .

In continuu "fac filmul" evenimentelor si uite de ce spun asta :

1 - cu barca tractoare la o distanta de "x" m in fata , indiferent de distanta , chiar si tractati am fi avut autonomie la directie . Chiar "si-n sfoara" fiind .
2- barca tractoare ar fi putut lupta cu anaforul , cu acel curent , simtind doar sarcina celei tractate , dar fara a fi influentata direct de brustele miscari ale acesteia .
3 - barca tractoare ar fi putut evolua individual in anafor , iar odata anaforul trecut putea tracta in conditii de totala siguranta proprie ( si autonomie ) pe cea tractata .
4 - o eventuala deriva nedorita a celei tractate - in cazul de fata un velier cu derivor - ar fi putut fi lejer combatuta prin tragerea in forta din partea "tractorului" ne dand acestuia posibilitatea de-a fi luat de curent in acest mod agresiv . I-ar fi tinut acestuia prova pe directie , implicit derivorul . Macar aproximativ .

Fara discutie , clipurile postate , sfaturile voastre sunt mai mult decat pertinente . Insa NU SI-N ACEL LOC !!!
De multe ori am constatat necesitatea departajarii RND-ului , creearea acestuia ca "anexa" la regulamentul de navigatie maritim , dar niciodata atat de oportun ca-n cazul de fata . In situatia ce-am intalnit-o niciun articol prevazut de Regulament nu si-ar fi avut valabilitate .

E ca-n cazuri extreme cu masina pe sosea , unde tacit ai voie sa incalci o regulamentul dar o faci in ideea de-a evita orice eveniment neplacut .