Motoare Honda - sugestii

Creat de Florio, Ianuarie 03, 2013, 08:58:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citind in ultimul timp despre motoare am fost tentat sa deschid acest topic, despre motoarele Honda.
S-a mai discutat tangential fiabilitatea lor si reprezentarea in caz de service.

Un subiect nou imi pare motorul Honda 2,3 cp cu racire cu aer :)
Aplicatie : motor pentru dinghy si la nevoie motor auxiliar pentru barca .
Motive : In primul rand racirea cu aer ! Apoi greutatea mica, 4 timpi,  consumul insignifiant, etc..etc...

Ce spuneti, cunoaste cineva tipul asta de motor ?
Ar fi interesante si opiniile celorlalti colegi cu privire la subiect .


Am gasit urmatoarele caracteristici :
6 ani garantie pentru persoane fizice prin dealer oficial HONDA
Motor HONDA BF 2,3 D6 SCHU
Tip: monocolindru, în 4 timpi, OHV
Cilindree: 57 cm3
Alezaj x Cursa: 45×36 mm
Turatie maxima: 5000 – 6000 rpm
Putere la axul elicei: 2.3 CP / 5500 rpm
Dispunerea supapelor: OHV
Numa de supape: 2
Alimentare benzina: 1 carburator
Sistem de aprindere: Tranzistorizata
Sistem pornire: Manual
Ungere: Prin barbotare
Sistem racire: Aer
Alternator: Nu
Intervale de asieta: 4 trepte: 5o, 10o, 15o, 20o
Interval de basculare: 75o
Interval de rotire: 360o
Transmisie
Raport de transmisie: 2,11:1
Elice: Din polipropilena cu 3 pale
Dimensiuni
Lungime cizma: 381 mm (picior scurt)
Greutate la gol: 12,5 kg (picior scurt)
Alte caracteristici:
Racit cu aer
Maner ergonomic pentru a facilita transportul
Rezervor de combustibil integrat
Conformitate norme CARB 2006 si EPA 2008 emisii ultra
scazute
Evaluat OEDA cu 3 stele emisii ultra scazute
Comanda la mâna cu acceleratie prin rasucire
Posibilitate de rotire 360 grade
Ambreiaj centrifugal
Rezervor de 1 litru integrat.

ss

Domnu', sunteti bijutier, nu arhitect? Motorul ala e un caz extrem, mai degraba iti umfli muschii cu un Merc de 6cp la 25 kg, nu-i un capat de tara, dar diferenta fata de 2,3 cp, cand trebuie plimbat vaporul tau e mare... parerea mea!  ;)

Florio

Citat din: ss din Ianuarie 03, 2013, 10:22:33 PM
Domnu', sunteti bijutier, nu arhitect? Motorul ala e un caz extrem, mai degraba iti umfli muschii cu un Merc de 6cp la 25 kg, nu-i un capat de tara, dar diferenta fata de 2,3 cp, cand trebuie plimbat vaporul tau e mare... parerea mea!  ;)

Cei doi caluti sunt pentru un dinghy, Silviu . O gonflabila de 2m si maximum 25 kg . Avantaje majore fiind volumul si greutatea mica a motorului, simplitatea lui data de racirea cu aer .
Toate astea il fac usor de depozitat, de manevrat si de folosit .

Desigur, in caz de nevoie cei doi cai pot muta cele doua tone (si ceva :) ) ale barcii pana la un tarm . Din cate stiu un calcul grosier pentru deplasament este chiar un cal pe tona.
  Dar asta, cum spuneam, doar in caz de forta majora . Oricum motorul vizat va avea cizma scurta, pentru scopul lui principal : gonflabila .
La barca mare ii pot monta un suport pe care sa stea ca motor fix (guvernarea din carma) si sa culiseze sus/jos , pentru reglaj .
Cam cum are Ajax ( Stiti voi, "yachtul de lux " care a esuat anul trecut :D ).

Vali

Am folosit pana acum din gama de puteri in discutie 2 motoare:
- Honda de 2,3 CP
- Suzuki de 2,5 CP

Impresia despre Honda: simplitate maxima, foarte usor, de incredere. Chiar am vrut sa-l cumpar, dar mi-am luat ceva mai mare. Unii spun ca are cam mult plastic in interior, dar nu l-am desfacut ca sa-mi dau seama , si de obicei cred doar ce vad. Racirea cu aer nu e intotdeauna un avantaj, cu toate ca spre deosebire de pocnitorile rusesti precum Saliut, la Honda transferul caldurii se face foarte bine. Singurul avantaj al racirii pe aer e lipsa grijii impellerului.

Impresia despre Suzuki: calitate de top a executiei, functionare ireprosabila, racire eficienta pe apa, foarte usor (nu cu mult mai greu ca Honda). A fost folosit pe perioade lungi, la sarcina maxima, si nu a avut vreodata probleme.

Daca ar fi sa aleg, eu Suzuki as alege, sau ceva racit pe apa (opinie subiectiva bineinteles). Diferenta de pret nu e semnificativa la gama de puteri in discutie. Parerea mea e ca un outboard de 2,5 CP e totusi cam mic ca auxiliar la Macgregor 26. Daca se intentioneaza si o propulsie cat e cat eficienta a velierului, ar trebui considerat un nivel de 4 CP/tona de deplasament. Bineinteles ca se poate propulsa si cu 2,5 CP, dar la curent sau vant potrivnic nu cred ca va face fata. Cea mai buna ca de obicei e o proba practica, eventual cu motorul altcuiva, la care se vede cum se misca velierul cu motorizarea in cauza.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

#4
Pentru un dinghi de 2 m, care merge in deplasament e bun orice motor usor. As merge pe Suzi, din cauza asta: http://www.suzukimarine.com/Product%20Lines/Outboard%20Motors/Products/DF2_5/2012/DF2_5.aspx, vezi la Advantages.
Initial cautam si eu un Honda pe aer, dar nu am gasit asa ca am mers pe 4 CP Suzi. Nu merita sa-ti rupi spatele cu un motor de 25 kg si nici oglinda gonflabilei fără rost. Vezi si pretul si elicea fiindca Suzi nu cred ca au elice de polipropilena si cum mergi cu dinghy pe la mal,  sa nu-ti schimbi elicea anual daca e din plastic.
Ganduri bune !

Florio

@ Vali si Vincentiu

Suzuki m-a atras de cand cautam barca, frecand toate site-urile straine.
Parerile majoritare erau ca Suzuki ar fi din seria motoarelor foarte fiabile ( erau si altele enumerate) avand in plus fata de unele un consum mai mic si fata de altele cu aceleasi proprietati si anduranta, un zgomot mai mic.

De posibilitatea Hondei de a fi rotit 360 grade ce spuneti, e o particularitate dezirabila ? 

Vali

Pai si Suzuki de 2,5 cai se roteste la 360 de grade, deci Honda nu e cu nimic mai presus la capitolul asta.
Se vede bine motorul Suzuki de 2,5 cai aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,481.msg6282.html#msg6282

Parerea mea, dupa ce am folosit ambele motoare, e ca tot unul cu racire pe apa as alege. E mai silentios, are racirea asigurata indiferent de canicula de afara, si se poate trage de el fara menajamente, in siguranta. Daca ar fi fost dupa mine, as fi ales Yamaha, dar nu-mi mai amintesc daca au asa ceva in oferta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Ianuarie 05, 2013, 12:46:57 AM

Daca ar fi fost dupa mine, as fi ales Yamaha, dar nu-mi mai amintesc daca au asa ceva in oferta.

Yamaha e o scumpete de motor :) .

Am vazut lista de preturi ;)

Florio

Mai ramane de clarificat ce optiune e mai de dorit.

Lipsa impeller-ului , simplitatea cizmei, usurinta in intretinere (nu mai trebuie spalat dupa folosinta in ape sarate)  versus  zgomot mai mare si probabil supraincalzirea la temperaturi exterioare foarte ridicate in regim mare de turatie .
Am spus probabilitatea fiindca nu am citit nicaieri de o astfel de problema din partea utilizatorilor.

Inca o problema s-a discutat, aceea a ambreiajului centrifugal. Eu nu stiu, dar e posibil ca toate motoarele atat de mici sa aiba acelasi sistem.


Ca pret si Suzuki si Honda sunt cam pe acolo . Suzuki ar putea fi ceva mai jos, depinde de dealer.

Florio

Cercetand, mi-am raspuns singur la cateva intrebari.

Mihai spune ca Suzuki 2.5 e cel mai mic motor cu o cutie de viteze ( http://www.barcaholic.ro/f7/neinitiat-barca-jenanta-caut-lacuri-si-sfaturi-3060-5.html )


Adaugand si ideea de pret :

      
Honda  BF 2.3D6SCHU ::
Caracteristici:    4 timpi, 12 kg, 57 cc, 2 CP ...
Pret:    729

Vs.

Suzuki DF 2.5 S ::
Caracteristici:    4 timpi, 16 kg, 68 cc, 2 CP ...
Pret:    486

atunci s-au cam aranjat alegerile, in favoarea Suzuki . O diferenta de 300 de euro mai putin , 4 kg in plus si o cutie de viteze  (eu sper sa fi inteles corect din ce a scris Mihai) .


P.S.
    Desigur, dilema cea mai mare ramane a alege intre usurinta in manevrare si stocare ( greutate mica) si puterea motorului  :) .
Si ma trezesc in situatia lui Farfuridi :  Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale. Din această dilemă nu putem ieşi... Am zis! :)

bogdanbuciu

unde se gaseste motor nou suzuki cu 486 de ieuro?
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Florio


Florio

Citat din: Florio din Ianuarie 05, 2013, 06:07:17 PM

    Desigur, dilema cea mai mare ramane a alege intre usurinta in manevrare si stocare ( greutate mica) si puterea motorului  :) .
Si ma trezesc in situatia lui Farfuridi :  Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale. Din această dilemă nu putem ieşi... Am zis! :)

Apropo de ce am spus mai sus, urmatorul prag la motoare mici cu greutate suportabila, ar fi Suzuki 4 cp .
Care la fel cu Suzuki 6cp, are 25 kg, ceea ce il face de preferat pe ultimul.
Adaugand fluidele, avem un motor de 6 cp si 30 kg in pretul de 903 euro fara TVA.

Asta da, e un motor cu care poti muta si velierul si gonflabila, este de fapt alegerea mea de acum doi ani, care nu s-a mai indeplinit pentru ca am inceput acel sezon in forta si n-a mai fost timp :) .

gvincentiu

Nu recomand sub nicio forma un motor mai greu de 15 kg pentru o gonflabila. E greu pentru manevrat de unul singur. Necesita ambele maini si rupe spatele, nu mai zic de urcat la bord, cand trebuie sa te tii cu o mana de copastie etc. Cutia de viteze, iar, nu este deloc necesara la o astfel de barca fiinca opreste instant, gonflabila lipindu-se de apa. Este doar greutate in plus. Sfatul meu: cel mai ieftin motor, cu elice de aluminiu, fara inversor doar cu N-F, cat mai usor si cu service-ul aproape.
Daca tragi barca la remorca cu motorul montat permanent, poate s-ar justifica unul de 30 kg. Al meu este DF4S si este arhisuficient. Daca as fi avut unul de 2,5 ar fi fost mai bine, rezultatul fiind tot 10km/h pentru barca mea.
Ganduri bune !

Florio

Citat din: gvincentiu din Ianuarie 05, 2013, 10:55:09 PM
Nu recomand sub nicio forma un motor mai greu de 15 kg pentru o gonflabila. E greu pentru manevrat de unul singur. Necesita ambele maini si rupe spatele, nu mai zic de urcat la bord, cand trebuie sa te tii cu o mana de copastie etc. Cutia de viteze, iar, nu este deloc necesara la o astfel de barca fiinca opreste instant, gonflabila lipindu-se de apa. Este doar greutate in plus. Sfatul meu: cel mai ieftin motor, cu elice de aluminiu, fara inversor doar cu N-F, cat mai usor si cu service-ul aproape.
Daca tragi barca la remorca cu motorul montat permanent, poate s-ar justifica unul de 30 kg. Al meu este DF4S si este arhisuficient. Daca as fi avut unul de 2,5 ar fi fost mai bine, rezultatul fiind tot 10km/h pentru barca mea.

La asta m-am gandit si eu, Vincentiu, cand am pus ochii pe 2,5 cp .
Ca sa glisez cu o gonflabila nici 6 cp nu sunt suficienti, tot in regim de deplasament inaintam. Avantajul greutatii mici este insa de necontestat.
Iar in cazul meu glisajul iese din discutie :) . Nici eu nu sunt un fan al vitezei si nici barca auxiliara nu necesita asa o putere, pentru foarte scurtele plimbari cat las velierul la ancora.